Praatgroep Feestmuizen / Oud & Nieuw 2014 - 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 22 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Wat een Oud en Nieuw event. Ik vind het geweldig xD, is gemiddeld en ervaren, nu ervaren ben ik niet. xD
    Ik heb geen fokdier op voorraad en 16.000 gewassen kweken van 8 uur met bijna alle dagen werken, pffff, maar ik vind het een echt uitdagend event. Ik vrees dat dit te veel is voor schaapje, maar ik geniet er wel van als ik alles zo lees.

    Ik maak mij niet zo druk over alle fokdieren, 16.000 gewassen van 8 uur, ik zit gewoon te gniffelen achter mijn computer met het idee: wat een uitdaging voor schaapje.

    Ga alles eerst nog maar eens een keer doorlezen en eens kijken wat ik graag wil halen, dan een plan de campagne maken en dan heel hard lachen en denken dit schaap is echt knetter om voor alles te gaan xD.

    Ik heb er echt reuze zin in een het is een zeer grote uitdaging voor schaap :)
     
  2. jolanda13

    jolanda13 Veteraan

    even een vraagje hoe kan je zien wat voor level je bent met de apentempel.
    groetjes jolanda13
     
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je bent heel fanatiek bezig om te kijken met welke produkten en stallen je de meeste winst kunt maken. De markt is voor jou dus geen onbekend terrein. Of je er iets mee wilt doen, is natuurlijk aan jezelf. Maar zowel op Farmerama als op Bahamarama zijn er heel veel gewassen die je kunt kopen en ter plekke voor het dubbele op de markt kunt zetten. Miljonairs maken zich niet meer druk om die paar duizend BD per dag, ik doe het de meeste dagen wel.
    Dit kun je zien aan de rondjes onderaan in de apentempel. De rondjes voor het + teken heb je vrijgespeeld, de andere nog niet.
    Er staat nu netjes in de FAQ bij welk rondje/level je de gewassen kunt vinden.
    Er staat nog niet bij de gouden levels dat je Baha nodig bent ivm de Baha-molen.
     
  4. polkey

    polkey Oudgediende

    Ben teleurgesteld en dat gebeurt mij niet zo snel op de farm.
    Ik zie dat event en was mijn eerste gedachte 'leuk en er is aan iedereen gedacht' en ik fok die dieren wel bij elkaar.
    Zou ik met hard werken het eind kunnen halen, nee dus want de hibiscus is nog niet in zicht.
    Wat is een wolkenrij zonder een derde item, ook niets.
    Dit is alleen weer haalbaar voor de hoge levels, jammer dat dit event nou net niet voor allen toegankelijk is wat een mooie jaarafsluiting was geweest voor alle farmspelers.
    Dan maar een tandje bijzetten en maak je er een uitdaging van i.p.v op voorhand al weten dat je het event niet kunt afronden.
    Tegen de beginnende farmers roep ik al weken 'wacht maar op de event van kerst en oud&nieuw' BP zal echt aan iedereen denken, als ik berichten krijg dat de andere events voor een level 50 niet te doen is.

    ( bedenk net dat op die manier de zeer hoge levels hun GB niet hoeven uit te geven, ze in reserve kunnen houden voor het rif en de lagere levels alle GB moeten inleveren plus veel bd want je bent er niet zo snel en geen reserve hebben voor het rif )

    Toch iedereen succes ;)
     
  5. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ik heb nu de fokdieren bij elkaar. Ik heb er geen 1 hoeven te kopen. In mijn schuur had ik nog 10 emoes, 3 clownsvissen en 2 huiskalkoenen. Was in ieder geval een leuk beginnetje. Had bij het fokken wel een heel domme actie: stop ik in 2 fokhotels 4 kostbare emoes!:wuerg::cry: Dus kon ik er weer 8 (werden er gelukkig 7, omdat ik er eentje extra kreeg)bij fokken. Al met al dus ongeveer 50 sv gebruikt. Valt mee dus.... Maar... ik blijf zeggen, dat ik niet enthousiast ben over het inleveren van fokdieren bij een event quest.
    Maar ach... je kunt niet alles hebben in het leven en ja er zijn ook heel veel mensen wel blij met dat 'opgefokte';) gedoe dus..... Veel plezier dan maar, ik zal niet al te hard klagen:music:;)
     
  6. goldtrix

    goldtrix Gevorderde

    Beginnende farmers krijgen nu veel meer quests dan een paar jaar geleden. De keuze is gigantisch toegenomen.
    Daarnaast is er inmiddels een grote groep spelers die het spel al jaren doen. o_Ok zij hebben nood aan nieuwe quests.
    In die zin begrijp ik de keuze van Bigpoint om ook quests op hoger niveau aan te bieden.

    Wat het rif betreft: om dit te bereiken zal je vermoedelijk ook de bestaande bahagewassen en bomen moeten hebben... die gouden bananen nu niet inleveren, betekent enkel uitstel.
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik denk dat er vrijwel geen enkel event uit te spelen is geweest voor een level 50. Het kerstevent is voor die spelers een leuk sieritem te verdienen. En met veel hulp van de lezers op het forum, zijn die met het kerstevent ook nog aardig naar de eindstreep te helpen.
    In de zilveren levels is met een haalbare hoeveelheid eventgewas en drops ruim 33.000 Bahamarama ep te verdienen.
    Daarnaast dan wat supervoer, verschillende soorten mest en 8 uur knechten.
    Spelers die Bahamarama vrijgespeeld hebben, en dan het liefst tot en met de gewassen van level 3 van de tempel, kunnen zonder fokken en investeren nog behoorlijk wat meer supervoer en Bahamarama ep krijgen

    En verder kun je kiezen om bij de groep spelers te horen die een probleem ziet, of bij de groep die een uitdaging ziet.
    Als je niet zo fanatiek bent als een groep recentere spelers om voor de hibiscus te gaan, kun je misschien de bonenstaak laten zitten en de andere fases wel doen. Dat levert je bijelkaar dan toch nog behoorlijk wat TEP op, gecombineerd met de andere prijzen.
    Ik denk dat veel spelers van alles aan het oppotten zijn om een keer te kunnen zeggen dat een event gemakkelijk te spelen was, in plaats van de mogelijkheden benutten.
    Wanneer je alles op alles zet om de hibiscus vrij te spelen, heb je misschien niet helemaal voldoende GB wanneer het koraalrif er eenmaal is. Maar ook het koraalrif wordt vermoedelijk voor de spelers die "zeer hoge levels" hebben. Er zijn spelers geweest die tijdelijk een standbeeld naast het havenbeeld hebben gezien. Dus om mee te kunnen doen, moet je die dus vermoedelijk vrijspelen. En als je dan alle ruimte op Schateiland wilt benutten, moet je ook hibiscus inleveren. Investeren levert vermoedelijk meer op dan reserveren.
     
  8. jennie79

    jennie79 Forum freak

    bovendien kun je het koraalrif altijd nog een keer vrijspelen vermoed ik en dan komt het vanzelf wel goed.
    ik moet ook schateiland nog vrijspelen maar kan niet alles in 1 keer doen.
    ik ga proberen om zo ver mogelijk te komen en blijf het een uitdaging vinden.
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  9. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Kan het niet laten om te reageren ik speel de farm vanaf 2010 en weet wel dat ik tot level 80 veel events niet of met veel moeite kon afmaken. Zelfs daarna waren er nog events die ik niet gehaald heb. En op baha is het nog moeilijker als je in een lager level zit maar het heeft bij mij ook tot afgelopen augustus geduurd tot ik bij level 225 was en alle items had. Maar je kan nu ook bij elk event wel leuke prijzen verdienen behalve soms de wolkenrij niet. Heb veel geduld moeten hebben maar dat is toch ook het leuke er aan zolang je de bekers niet gevuld hebt zijn de DI ook een probleem. En als je wat langer speelt gaat het wel makkelijker ondanks dat je dan veel meer EP of TEP moet inleveren. En als we bij het rif GB nodig hebben ja ik heb er nu 113 over dus het rif zelf verwacht ik geen probleem maar voor dieren of wat er ook in het rif komt heb ik waarschijnlijk ook niet genoeg GB. Denk dat je ook moet kijken wat kan ik wel halen en niet van wat kan ik niet halen. Wens iedereen fijne feestdagen en veel spel plezier
     
  10. Jannies

    Jannies Forumleerling

    hele uitdaging dit event, maar ga zeker meedoen.
    Nog is goed bekijken of ik voor alles ga of de wolkenrij laat schieten.
    Wel jammer dat op mijn markt de nodige fokdieren telkens zijn uitverkocht of enkel nog tegen woeker prijzen te koop, op het moment dat de faq op ons forum staat. Die staat er dit keer trouwens wel lekker vroeg.
    Hebben sommigen voorkennis? Mss moet ik de fokdieren markt maar beter in de gaten houden ivm plotse prijs stijgingen.
    Ik hoop op een BBD zodat ik mijn diertjes zoveel mogelijk zelf kan fokken.
    Heb op Baha wel allle nodige planten en vruchten, dus dat is een meevaller :)
     
  11. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Volgens mij heb je nu niet zoveel aan een babyboom. Je wilt niet dat ze overslaan toch? Misschien dat je iets vaker het dubbele aantal fokdieren krijgt maar ...ik denk toch dat BBD nu juist minder handig is.
     
  12. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    ik vind het weer super leuk event op het 8 uurs gewas na ....:p
     
  13. the_liberty

    the_liberty Forum-ambassadeur

    ik ben 93 en had de fokdieren niet. had alles 3 weken geleden in de laatste fase van de beker gegooid. heb vanavond zitten fokken achterelkaar en heb nog 5 emoe's nodig en die heb ik morgenochtend. zo kan het ook en op mijn schaduw had ik erg veel dieren en daarmee heb ik gefokt en veel geld verdiend.
     
  14. truus1949

    truus1949 Forum prof

    hier nog iemand die het zelfde denkt heeft vind het niet meer normaal en bp maar geld verdienen
     
  15. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ondanks dat ik alles op voorraad heb ben ik niet blij met het event.
    Cornelly52 zal het event NIET gaan doen vanwege de fokdieren en wolkenrijen ik heb er al 64
    en dat begint eerder een last dan een vreugde te worden
     
  16. Cenneke

    Cenneke Gelegenheidsauteur

    ik vind dit nog het leukste van het hele event...al de commentaren die ik lees.
    Ik persoonlijk vind Farmerama gewoon een leuk spel, en dat blijft het ook voor me. Wat betreft de beginners, toen ik begon was het soms zwoegen om te levelen en ook de beloningen bij een tijdelijke quest waren niet altijd je van het. Mijn instelling is altijd geweest om naar level 100 te gaan (ben nu 97) en of dat nu wat langer of wat korter duurt, daar kom ik wel en dan ga ik gewoon weer verder.
    Ik persoonlijk ben blij met wat moeilijker te halen quests, gewoon omdat ik zelf ook voor ieder level heb moeten knokken.
    Wij begonnen zonder wolkenrij en dan ben ik niet 1 van de echt "oudste" spelers.
    Om een spel leuk te houden is er nu eenmaal veel ontwikkeling nodig en die mensen willen ook graag een boterham verdienen. Dit spel is nog steeds vrij te spelen in tegenstelling tot een hoop andere spelen.
    Geld erin stoppen is een persoonlijke keuze, de 1 doet dat wel, de ander niet. De 1 stopt er veel geld in, de ander minder.
    Als het spel maar leuk blijft toch?
    Wens jullie allemaal veel succes; hetzij met de quest hetzij met de markt!
     
    eevee60, lammetjes, detje81 en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Heb je de laatste brief van Varun gelezen (Ontwikkelaars Blog): er wordt gewerkt aan een wolkenrij-oogster.
     
  18. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Dat heb ik gelezen en ik ben heel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen
    daar er rijen zijn die voor een bepaald doel zijn dan moeten kunnen worden uitgezonderd
     
    Cornelly52, tinus138 en farmermikkie vinden dit leuk.
  19. Farmer121965

    Farmer121965 Veteraan

    Alles wat EP of BD geeft oogsten en alles wat % geeft(vb snellere oogst) moet je handmatig oogsten?
    Een beetje zoals bij de knechten op de akkers, die oogsten je huisdiertjes ook niet.

    Groetjes en een fijne kerst iedereen.
     
  20. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    Fokdieren ga ik niet doen hoor. Ben lijpe loetje niet. Die wolken rij kan me gestolen worden.

    En als je dus je verwachtingen bij stelt en drie diamanten en een gouden level weg laat ziet het er meteen beter uit.
    voor de rest heb ik alle gevraagde BaHa gewassen boven de 4000 stuks dus dat is geen probleem

    Want dat is wat ik wel erg leuk vind, BaHa doet in deze quest echt mee. Zowel de molen als de gewassen.
    En dat is wel een leuke twist.

    en 8 uurs gewassen, tja daar is al genoeg over gesproken.

    iedereen veel succes en voor RL: fijne feestdagen en een gelukkig uiteinde.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.