Praatgroep - Feestelijk winkelen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 12 December 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thea1963

    thea1963 Forum freak

    -mikmak-, boermars en omahenny vinden dit leuk.
  2. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Jippie, een zeeponybad! Uit welk event die nu precies kwam....:oops:
     
  3. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende



    Gefeliciteerd tis je van harte gegund...:inlove:....ik heb er ook nog geen......
     
    Laatste bewerkt: 18 December 2018
    boemer49 vindt dit leuk.
  4. Paulien64

    Paulien64 Regelmatige auteur

    Ik kan bij al die kerstkadootjes, elke dag, aan het eind van de derde lijn het lichtlauwe kado niet geopend krjgen! Hebben daar meer mensen last van? En wat zou ik nu doen? Support schrijven of maar even wachten? Gr. Paulien64
     
  5. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende



    heb je wel alle kadootjes open ?
     
  6. vinc05

    vinc05 Forum freak

    zoo event klaar en nu met de vlindercocon de diertjes snel weer op pijl brengen.
     
    boermars, gelderblom en -mikmak- vinden dit leuk.
  7. carinakiki

    carinakiki Forum-commissaris

    Hoe doen jullie dat toch zo snel klaar zijn? Ik ga niet op tijd klaar zijn en ik heb WAC staan. Gebruiken jullie kleine velden ? Grtjes en proficiat voor al wie het al gehaald heeft .
     
    gelderblom en boemer49 vinden dit leuk.
  8. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    ja carinakiki als je begin grote velde met wac mest sm susi super mest als die klaar zijn nog 2 keer grote velde met alles er op een aan dan kleine met water
     
    Margreeth en -tonio76- vinden dit leuk.
  9. boermars

    boermars Forum-hertog

    Oja wat leuk! Gefeliciteerd!
    Heb hem zelf nog niet maar moet nog enkele mysteriestallen plaatsen, goede hoop en misschien komt er nog een ruilevent!

    Heb het feestelijk event net afgerond en zag nog een melding dat ik ergens heen moet, maar was te snel met klikken, iemand een idee>
    Iets over nog meer cadeaus maar snap hem ff niet:(
    In de faq zag ik het niet staan, dat er nog iets extra's is te verkrijgen....of moet mn bril gebruiken, maar eigenwijs......
     
    Laatste bewerkt: 18 December 2018
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Dat ging over het volgende (kerst)event, er stond dat je daarvoor terug moest komen want dan gaan de dieren hun cadeautjes uitpakken. Resultaten uit het verleden bieden natuurlijk geen garantie en zo, maar vorig jaar gaven die dieren dan ook weer cadeautjes terug, dus...
     
    boermars vindt dit leuk.
  11. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ja, ik gebruik kleine velden. Reken maar uit: als je op de akker grote velden zet met wac 'verdien' je per oogst 6x44=264 gewassen, terwijl je met kwartveldjes op diezelfde akker 3x202=606 gewassen erbij krijgt.
     
  12. Paulien64

    Paulien64 Regelmatige auteur

    ja, ik heb alle dagen de pakjes geopend en toch gaat die laatste niet open! Ik snap het niet! Toch maar naar support schrijven? Paulien64
     
  13. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    kakelot je hebt dubbel post......;)
     
    kakelot69 vindt dit leuk.
  14. boermars

    boermars Forum-hertog

    Ok we moeten dus wachten tot de volgende event, dankjewel Kakelot!!!!!
     
    kakelot69 vindt dit leuk.
  15. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof

    ben het helaas eens niet eens met deze berekening:
    grote akkers leverd 5 op + wac = dat dus 7 per oogst en geen 6 met gebruik van suzi mest kan je er zelfs 9 van maken dan heb je per grote akker een winst van 8 (1 eraf voor het inzaaien) dus dan krijg je als je alle akkers vol heb liggen 8 x 44 velden netto oogst zijn er dan 352 per oogst als je dit 2 x kan doen heb je dus een mooi start gewas van 704 gewassen daarna kan je dan gelijk de 3 gewone farm akkers vol zetten - hoofdakker 202 kleine akkers + woelige weide 202 kleine akkers + open plek 180 akkers - maakt totaal van 584 kleine akkers nu ga je alleen oogsten met de wac aan en krijg dus per akker 4 gewassen wat neer komt op een netto oogst van 3 x 202 = 606 gewassen ( weer 1 per akker eraf halen voor het inzaaien)
    als je dat op de 3 gewone akkers (hoofdakker + woelige weide + open plek) doet heb je dus een netto oogst van 1752 gewassen ( wel oogsten met een wac aan :p en niet vergeten zo als ik wel eens doe) als je dan 3 of 4 x per dag kan oogsten dan lopen de aantallen snel op
    heb even niet berekend als je er een oogstbonus of + 1 oogst erbij heb dan teld het natuurlijk nog veel sneller door
    hoop dat je geholpen ben en vragen mag altijd we geven graag uitleg en onze plan om events tot een goed einde te brengen
     
    Leo.netten vindt dit leuk.
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Net stond er nog eentje tussen hoor, iets over anjers.

    Dus ik wacht de strafoefening wel af xD

    Klopt, maar je moet er ook eentje zaaien en dan kom je dus op een opbrengst van zes :D

    En natuurlijk kun je met suzi's en oogstbonussen je opbrengst nog verder verhogen, maar mij ging het er alleen maar om aan te tonen dat kwartveldjes een grotere oogst opleveren dan hele velden. Ik bedoel: al die Susi's moet je ook maar op voorraad hebben en oogstbonus is alleen maar een kwestie van mazzel.
     
    -mikmak- en -matthias1952- vinden dit leuk.
  17. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof

    Daarom gebruik ik suzi dus ook alleen op grote akkers en bereken ik het over 44 akkers heen en niet over 3 akkers vol met grote akkers
    want start event:
    10 grote akkers met event gewas + wac + suzi = 10 x 10 oogst van 100 dus
    90 grote akkers met event gewas + wac + suzi = 100 x 10 oogst van 1000gewassen
    wat dus al genoeg is om op kwart akkers over te gaan en alleen te oogsten met wac aan
    dan ben je dus per event ongeveer 110 suzi kwijt maar hoeveel krijgen we er telkens voor terug redelijk wat en in veel questen en events krijg je ook suzi mest terug en dan zijn er nog sieritems, kistjes, wolkenrijen die allemaal suzi geven
    dus berekening zo voordelig mogenlijk maken voor je zelf en altijd vragen als je iets niet snapt
    Domme vragen bestaan niet, niet slimme antwoorden wel
     
    Laatste bewerkt: 18 December 2018
    Margreeth vindt dit leuk.
  18. Margreeth

    Margreeth Forum-expert

    Mij heeft je tip erg geholpen, ik doe het nu idd op grote velden met WAC, supermest en suzi tot ik er genoeg heb om de kleine veldjes in te zaaien. Maar ik ga de volgende keer niet al mijn stallen en werkplaatsen er af halen, alleen maar een gedeelte.... ik vond het best saai zonder en moest langer wachten tot ik voldoende DI had om het event af te ronden......hoewel...ik had wel ruim op tijd het event al af (gisteravond), dat dan wel weer ;)
     
    kakelot69 en boermars vinden dit leuk.
  19. carinakiki

    carinakiki Forum-commissaris

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wilt voegen
    Ik ka die pakjes ook niet open doen hoor.

    Ja dan zal ik in het vervolg ook maar kwart velden zetten, wel moeilijk als je geen knechten hebt . En er kopen wil ik niet doen.
     
    Laatst bewerkt door moderator: 18 December 2018
    gelderblom vindt dit leuk.
  20. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    ik doe ook alles met de hand carinakiki;)


    gebruik af en toe een knechtencoupon
     
    -tonio76- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.