Praatgroep Farmerama strip #8

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 23 Maart 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Helemaal mee eens maar mijn lol is wel het halen van een event:oops:
     
    dutchboy en farmermikkie vinden dit leuk.
  2. herma1234

    herma1234 Forum-commissaris

    Had gisteravond anjers gezaaid voor de EP, maar zie dat dat niet nodig is of krijg ik daar ook dropitems uit als ik die om 2 uur oogst? Anders misschien verstandig om vast grote veldjes neer te zetten. Durf eigenlijk niet te oogsten bang om dropitems te missen.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  3. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Anjers krijg je ook dropitems uit.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Nee, nog niet oogsten!
    Je krijgt heel veel dropitems uit anjers. Dat heb je prima gedaan.
    Dropitems komen overal uit: bomen, gewassen, stallen, werkstallen en ook eventgewas.
    Dus lekker alles laten staan tot het event begint.
     
    dutchboy en Ekeiram37 vinden dit leuk.
  5. ine1960

    ine1960 Actieve auteur

    Bestaat er ook een ambachtsprodukt waarbij je extra DI krijgt?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  6. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Nee, helaas, die bestaat niet.

    Edit: er is wel een bonestaakrij (begint met Kaasfondue) die tijdelijk 5% extra kans op DI geeft op Bahamarama. Het zet geen zoden aan de dijk, maar alle kleine beetjes helpen.
     
    Laatste bewerkt: 25 Maart 2015
    dutchboy vindt dit leuk.
  7. herma1234

    herma1234 Forum-commissaris

    bedankt voor de reactie, zat al in twijfel, en de klok doe ik dan vrijdag aan als ik niet hoef te werken, lees dan wel ff hier hoe het allemaal gaat, cocco je bent een topper met al je uitleg. maar alles moet er dus af bomen en stallen?
     
    dutchboy en eevee60 vinden dit leuk.
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Zeker niet voor 2 uur vandaag.
    En als je vrijdag niet hoeft te werken en donderdag na werktijd wel overal lange eventgewassen kunt oogsten, of de korte op comfortvelden, kun je de klok ook donderdag na werktijd aanzetten. Dan heb je vermoedelijk de tijd om nog een keer korte gewassen te zaaien. Afhankelijk van je drops en of je een wac hebt lopen de korte gewassen weer op comfortvelden of de lange gewassen op kwartvelden. Dan heb je vrijdag overdag om te kijken hoe het verder loopt en in noodgevallen supermest in te zetten. Als je voor de volle prijs van de eerste fase gaat.

    En het was farmermikkie die je waarschuwde de anjers te laten staan voor de drops.
     
    dutchboy en farmermikkie vinden dit leuk.
  9. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    En jij bent het die vele boertjes voorziet van hele goede informatie en tips. Daar hebben ze veel aan!
     
    dutchboy, eevee60 en FarmerBroek62 vinden dit leuk.
  10. polkey

    polkey Oudgediende

    Wat is nu het verschil met inzet van paasjam ep bonus 30% of cat bonus 60%, beide gaan in goud dus zou dan 2 cat niet meer geven of is die berekening anders ?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je kunt niet 2 dezelfde ambachten activeren. Die komen na elkaar in plaats van naast elkaar.
    Een CAT is dus voor deze opdracht het handigst. Normaal kiezen veel spelers voor de paasjam ipv de CAT omdat de paasjam 30% ep op alles geeft, ook de stallen en sieritems.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. polkey

    polkey Oudgediende

    ach natuurlijk, het optelsommetje.
    Dan zou ik dus om 14.00 uur wat velden kunnen vrijmaken (wac) voor het eventgewas ( met witte onschuld ) en als die geoogst worden dan de paasjam en de rest pas oogsten ( stallen/bomen ) en de cat pas later als er meer eventgewas is ?
    Zit aan het aantal slots te denken, de witte onschuld mag nog wel even blijven tenslotte
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  13. mamiek

    mamiek Forumleerling

    we gaan het weer proberen. Wordt wel lastig, vanavond en morgenavond werken, vrijdag bruiloft en zaterdag nog een feestje. Zien hoe ver ik kom. Leuk.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat is 1 van de mogelijkheden. Maar als je vandaag het klokje wilt starten zou ik kiezen voor de CAT (60%) en morgen pas de paasjam.
    Ik heb al wel een keer paasjam s'morgens vroeg genomen zodat ik de extra ep op de sieritems zou hebben.
    En ik heb er ook al eens voor gekozen om zoveel mogelijk te laten staan tot ik eind van de middag gebruik kon maken van mijn 2 draakjes. Dus de stallen die klaar waren met de minste ep alleen maar te oogsten.

    Een CAT en WAC met pinky werken bijna 24 uur. De paasjam is morgenvroeg weer afgelopen. Als je kiest voor een paasjam, kun je die dus rustig om 2 uur nemen en dan gelijk alles oogsten. Eventueel nog even kippen erop als je geen overvolle mesthoop hebt.
    Vooral je priveleven. Zo vaak heb ik tenminste geen bruiloft.
    Maar als je vanmiddag wel tijd hebt, kun je de velden al vol krijgen met eventgewas. Klokje starten na werktijd vanavond en nog een keer oogsten, morgen overdag de rest en morgenavond voor werktijd heb jij je ep voor de eerste fase binnen. Als je weet dat je 24 uur niet kunt spelen de lange eventgewassen op comfortvelden zetten. Kwartveldjes met WAC leveren in veel kortere tijd net zoveel gewas op, maar dan gaan de drops erg achterblijven.
     
    dutchboy, mamiek en polkey vinden dit leuk.
  15. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    De EP die gehaald moet worden in fase 1 gaat alleen om de eventgewassen. Dus eigenlijk is het jammer om dan al paasjam te eten als je je bomen en stallen er nog op het staan. Tenzij je graag sneller wilt levelen en daarvoor extra EP wilt krijgen. Maar voor het event heeft het geen meerwaarde, alleen maar minder omdat je dan moeilijker aan die 65.000EP aan event gewassen komt.

    Hier jeuken mijn handen wel om te oogsten. Ik heb 7 velden geoogst en daar staan nu oranje en rode kippen op. Goed voor de mest en ik heb kippen te kort voor mijn anaconda voer. Dus die kan ik mooi vanavond laten draaien. Gezien die kippen wel snel binnen komen zo. Verder heb ik overal alles nog laten staan. o_Ok mijn XXL bomen zijn niet geoogst. Ik kon pas oogsten om 11.00uur en dat red ik vanavond toch niet nog een keer, dus denk dat ze er straks direct maar af gaan.
    Op de velden heb ik anjers die over 2 uur klaar zijn en op baha heb ik aloe staan op comfortvelden.

    Coco: ik heb helaas nog geen huisdieren (bij Renzo nu ruim 600coins, dus het duurt nog even en ik geef geen echt geld uit aan dit spel) en wil hier en daar nog wat dieren en iets van 6 bomen laten staan. Wat kan ik dan het beste inzetten aan ambachtsproducten: CAT, paasjam of lentekrans en zoete rozenjam???
    Als ik dat gele muizenhok niet haal vind ik niet zo erg, ik heb 2 oranje namelijk.

    Natuurlijk zijn adviezen van andere boeren ook van harte welkom ;) en blikjes geduld xD
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  16. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    @BoerAnnelies:
    Tijdens de EPrace zet ik in: WAC, CAT, Paasjam en Wortelbrood (+Pinkie Pie Pie)
    Daarbuiten zet ik in: WAC, Paasjam, Lentekrans en Wortelbrood (+Pinkie Pie Pie)
    Zoete Rozenjam doe ik niet (maar 20% extra EP en duurt veel korter)
     
  17. polkey

    polkey Oudgediende

    Oke dan laat ik nu de paasjam even buitenspel staan, even zien wat wortelbrood op de markt doet.
    Heb anjers en cactussen staan, zit ik alleen nog met alle stallen die dan leegkomen en mijn mesthoop over de 600 gaat die ik wel goed kan gebruiken.
    Het overschot dan maar op de markt zetten en met het ronde getal van 600 het event starten.
    Extra rode kipjes/oranje kipjes er op tot alle velden met gewassen staan.
    Had gisteravond nog de automatische oogst uitgezet en wat is de boerderij dan mooi hé met alles in volle bloei.
     
    dutchboy en -Coco1968- vinden dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    CAT is voor de eventgewassen gewoon het belangrijkst. Wortelbrood kan er in een zilveren slot naast. Witte onschuld in het 2e gouden slot voor het sneller kweken van voldoende zaaigoed. Als je twijfelt en daardoor geen ronde minder zaait, kun je de witte onschuld laten zitten. Lentekrans of paasjam maakt geen verschil. Dat ligt aan de marktprijs.
    Persoonlijk vind ik lentekrans wel erg duur om te maken en de marktprijs ook hoog. (ook al is dat volgens mij de kostprijs)
    Paasjam is ongeveer net zo duur, maar kan ik zelf maken van voornamelijk boomfruit. Vermoedelijk gebruik ik die morgen.
    Zoete rozenjam gebruik ik soms als ik alles tot 2 uur heb laten staan. 8 uur met pinky is net mooi voor vandaag en wel 20% ep op alles. Maar gezien de eerste opdracht niet handig als je vandaag het klokje wilt starten.

    Wanneer je voldoende coins hebt bij Renzo, bedenk dan dat de ambachten erbij handiger is als het draakje. Je TG opsparen voor Renzo kan geen kwaad. Nu met weer een huisdier erbij kun je daar aardig TG kwijt wat meer oplevert dan de meeste andere aankopen.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  19. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel


    Wortelbrood en zoete rozenjam geven toch allebei 20% extra? Alleen geeft zoete rozenjam dit voor 8 uur en wortelbrood voor 4uur. Volgens mij is dan rozenjam voordeliger (eb er 17 op voorraad). Of heeft dit weer met een gouden en zilveren slot te maken? Rozenjam kan ik zelf maken, dus dat is voor mij makkelijker :).

    Coco: bedankt voor je advies. Dus ik kan het beste CAT (60%- 18uur) en paasjam (30% 12uur) gebruiken. Kan ik daarnaast nog een WAC inzetten?

    Ik heb alle ambachten vrij en kan PPJ, WAC en rozenjam maken, maar geen van deze dingen zoals CAT, paasjam, lentekrans, wortelbrood, witte onschuld, stol, zoete rozenjam. Gelukkig heb ik momenteel alles op voorraad. De bonuscode van de vorige keer heb ik goed bewaard voor een event als deze haha.
    Daarom spaar ik bij Renzo ook voor het drakenei, want die heeft uiteindelijk meer voordeel dan de andere zaken die je kunt aanschaffen.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Wortelbrood gaat in een zilveren slot. Het gouden slot hebben we er maar 2 van, daar zit dan de keuze: CAT/Paasjam/Lentekrans/Zoete Rozenjam. (Edit: en Witte Onschuld bij gebruik van supermest aan het begin van het event)

    o_Ok ik vind de Lentekrans duurder (om te maken en ook om te kopen) dan Paasjam. Zij geven ieder 30% extra EP.
    Zoete Rozenjam geeft in datzelfde gouden slot 20 % extra EP.

    De WAC zit in het diamanten slot, dus die kan er nog bij.
     
    Laatste bewerkt: 25 Maart 2015
    dutchboy, Ekeiram37 en BoerAnnelies vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.