Praatgroep Farmerama strip #8

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 23 Maart 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ik heb de faq gelezen. Eerlijk gezegd vind ik deze redelijk ingewikkeld, maar misschien valt het wel weer mee.
    Waar ik eerst bijvoorbeeld niet achter kon komen is hoe je aan 4 barbier(s)? (en)? kunt komen. Totdat het tot me doordrong, dat hier de 4 tijdelijke werkplaatsen bedoeld worden. en deze werkplaatsen moet je dan eerst weer maken met gereedschap. En die kun je dus pas bouwen, nadat je fase 2 hebt ingeleverd. Want daar krijg je pas de 4 kammen die je er ook voor nodig hebt.
    En dan moet je ook niet vergeten om op tijd voer voor de koekoeken te maken en de koekoeksverblijven neer te zetten. Je hebt 26x4 koekoeken nodig. Zal bij benieuwen of je dit alles in de benodigde tijd af kunt krijgen.
    Er staat bij moeilijkheidsgraad: gemiddeld. Maar deze lijkt me toch op het eerste gezicht eigenlijk wel moeilijk.!:oops:xD
     
    Laatste bewerkt: 24 Maart 2015
    dutchboy en eevee60 vinden dit leuk.
  2. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    Voor de 26 snorren heb je volgens mij maar 26 koekoeken nodig.. ;)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Met meer drops dan het vorige event lijkt mij deze ook moeilijker. En waarom ben je 26x4 koekoeken nodig?
    Je bent 26 nepsnorren nodig, en tijdens het event vraagt de werkplaats 1 koekoek en 1 voer. Je bent dus 26 koekoeken en 52 voer nodig.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  4. 1-marleen

    1-marleen Forum-commissaris

    Dank je wel.
    Je hebt gelijk, de knechten zijn niet nodig voor EP.
    Ik ga nog eens rekenen en zien wat ik doen kan.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  5. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Je hebt gelijk. Maar ik dacht gelezen te hebben,dat er 4 koekoeken nodig waren voor 1 nepsnor. Of ik heb het verkeerd gelezen, of het is veranderd:oops:. In de faq van de permanente werkplaats (barbier) staat dat je 8 koekoeken en 1 koekoekvoer moet inleveren voor 1 nepsnor. Dus de verhouding 1 voor de tijdelijke en 8 voor de permanente is dan wel een tikkeltje scheef, of niet?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  6. bobje96

    bobje96 Forumleerling

    ik weet nu al dat ik niet heel erg ver zal komen, ik hen zo wie zo geen paasjam etc, en al helemaal geen wortelbrood en wac heb ik er maar 1,dat schiet niet echt op, en witte onschuld of hoe dat ook heten mag heb ik niet in voorraad, ik heb alleen maar de bakkerij en de jammakerij, maar eer ik er aan kan beginnen is toch pas morgen in de avond en evt de volgende morgen als ik mijn ouders heel lief aankijk. maar ik zie wel waar het schip strand, mijn school en huiswerk gaan voor, ik speel voor mijn plezier en red ik het niet gewoon pech hebben de volgende keer heb ik misschien meer geluk.
     
    FarmerBroek62 en dutchboy vinden dit leuk.
  7. nachtpauwoog

    nachtpauwoog Gevorderde

    Heb zin in deze quest, hoop dat ik hem ga halen. De vorige is helaas niet gelukt, te weiing dropitems. Maar als ik de berekeningen zo allemaal lees van Coco, dan vrees ik wel een beetje. Jullie spreken ook telkens over huisdieren, kraai en uilen? Wat doen die en waar vind ik die? o_Ok al die ambachtprodukten, moet ik kopen op de markt en er zitten een paar tussen die behoorlijk prijzig zijn zoals de WAC en Cat. Dat kan ik mij niet veroorloven, bezit niet zoveel BD. Oh ja en hoeveel Ep levert 1 eventbloem, want dat kon ik niet echt ontdekken in de FAQ.

    Edit: Ep eventgewas heb ik gevonden 8 en 12 ep.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  8. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Onderaan in de FAQ staat het volgende:
    Kubuspompoen
    [​IMG]
    • Tijd: 4 uur
    • Level: 2
    • EP / gewas: 8 (dus 1 x 1 veldje)

    Kubuswatermeloen
    [​IMG]
    • Tijd: 8 uur
    • Level: 2
    • EP / gewas: 12 (dus 1 x 1 veldje)

    Uilen en kraaien (en nog andere soorten) zijn huisdieren. Eigenlijk een soort sieritems, die gedurende een bepaalde tijd wat extra EP (5%, 10% of zelfs 20%) geven over alles. Je kunt de meeste kopen voor tulpenguldens.
    Ik heb je net een CAT gestuurd, om je een eindje op weg te helpen. Succes!
     
    Laatste bewerkt: 24 Maart 2015
    dutchboy vindt dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Als je met de vorige het vorige stripevent bedoeld met de zeilmakerij, dan weet je nu wat je te wachten staat. Maar ook als je het event bedoeld wat net is afgelopen, dan weet je dat er iets anders moet om de eindstreep te halen.

    Voor veel spelers is de eerste fase haalbaar. Vorige keer dachten veel ervaren spelers er te moeilijk over, waardoor ik er nu tijd voor mezelf in heb gestopt om te kijken wat er nu eigenlijk nodig is. 2 voorbeelden heb ik inderdaad gepost.

    Huisdieren is een aparte FAQ van. Er zijn verschillende die zorgen dat je meer ep krijgt op alles wat je oogst. De kraai en de uil zijn te koop in de winkel. Met een groothandelsuitverkoop zijn ze halve prijs. Het duurt een week voordat zo'n huisdier gebruikt kan worden, tenzij je ook nog TG wilt uitgeven voor een muts. Er is een draakje te winnen bij Renzo, en sinds de laatste keer ook een nachtmerrie. Deze is ook te koop geweest voor echt geld.

    Ambachtsprodukten zijn inderdaad aardig duur. De ingrediënten die er in moeten zijn ook niet voor niets, en veel spelers kopen zout en suiker extra om de ambachtsprodukten te kunnen verkopen. Bij een event een paar maand geleden is er een bonuscode geweest die een paar CAT, lentekrans en paasjam opleverden. Die lentekrans heb ik nog steeds want de marktwaarde van de bloemen en produkten die in de lentekrans gaan zijn bijna 60.000 BD. Voor 70.000 BD heb ik vanmiddag wel eentje te koop gezet. CAT is sinds die bonuscode nog steeds gunstig geprijsd als je ziet wat er in gaat. Als meerdere ambachtsprodukten niet gaat lukken, kun je het beste accepteren dat de eerste fase maar half lukt, deze halve prijs in ontvangst nemen en verder gaan met de rest. Ik hoop dat 1 WAC wel lukt om te kopen, in fase 3 verdien je dan een 2e en daarmee valt het event dan ongeveer te halen.

    De ep gaat niet per gewas, maar per grootte van veld. Een kwartveld is 8 en 12 ep, een heel veld 32 en 48 en een comfortveld 64 en 96.

    Succes. En probeer vooral te genieten van het spel. Een event uitspelen kost tijd en energie en de nodige voorbereiding.
    Zo kun je voor de drops het beste vanavond de langste stallen en gewassen opzetten en zoveel mogelijk bomen en dan morgen pas oogsten als het event begint.
     
    farmermikkie en dutchboy vinden dit leuk.
  10. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Helaas nog 38 uur voordat m'n kastanjemannetjesbonenstaakrij klaar is. Daar ga ik niet veel aan hebben. Voordat ik op het forum kwam en over het event las, had ik al hazelnoot gezaaid en bamboe op comfortvelden. In m'n gedachten duurde het nog langer voordat het event zou beginnen.
    Geen al te goede start dus, maar ik ga er weer helemaal voor. Ik moet het morgen allemaal nog eens goed lezen, om te zien wat m'n strategie wordt.:p
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  11. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Ik ben ook benieuwd de vorige tijdsquest viel achteraf reuze mee en was sneller klaar dan ik had verwacht.
    Ik hoop dat het deze keer ook zo gaat.
    Ik denk dat ik eens even ga tellen hoeveel grote comfort velden er zijn en hoeveel groene druppels ik nodig heb hiervoor.
    Misschien dat het op die manier lukt.

    edit: het zijn er 168 bij mijn boerderij
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dan heb je Bahamarama helemaal vrijgespeeld. Met de knechten lukt het niet helemaal, maar in het bos kun je 40 velden kwijt en op Bahamarama 41. De beide andere akkers zijn 44 grote velden. Totaal 169.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  13. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dit had nog niet helemaal goed gelezen. Ik ging er van uit dat dit per hele akker was. Beetje dom van mij, want ik vond het al zo weinig EP.

    Ik heb geen strategie hoe ik het ga doen. Ik zorg dat ik voldoende gewassen van beiden op voorraad heb, voor ik het klokje ook maar aantik. Dan in de nacht comfortvelden met de lange event gewassen en in de loop der dag even kijken wat handiger is. Het vorige event heeft mij behoorlijk wat SM gekost omdat ik mooi wilde beginnen en ook wel wat WAC. Volgens mij heb ik er 6 ingestoken. Verder aan knechten viel het mee. De WAC heb ik weer op voorraad van 10 gemaakt dus dat ga ik wel redden. Daarnaast heb ik nog steeds 1700 SM op voorraad :)
     
    Laatst bewerkt door moderator: 26 Maart 2015
    dutchboy en -Coco1968- vinden dit leuk.
  14. yvon61

    yvon61 Forum-analist


    Denk/hoop dat bovenstaande klopt, heb 20 wollige scharken, maar.......wel 19000+ koekoeken.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Enk heeft al doorgegeven dat tijdens het event er een koekoek uit het koekoekverblijf nodig zal zijn (naar verwachting).
    Ik heb ruim 34.000 op voorraad. De vraag is dus inderdaad of we ze straks wel of niet kunnen gebruiken als het event is afgelopen.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  16. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Helaas tellen deze koekoeken niet mee. Lees maar eens de reactie van "enk52".
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  17. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    heb bijna alle berichtjes gelezen
    veel strategieën berekeningen
    negatieve en positieve en ondersteunend of advisereert

    maar is het meest belangrijke dat je plezier in je eigen spel hebt
    op je eigen niveau en mogelijkheden :D

    of ik alles haal of niet als je maar lol hebt
     
    daisy17858, issymyaki, harriejose en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. harriejose

    harriejose Forum freak

    Helemaal mee eens, ik kan af en toe wel wat mauwen, maar speel het spel met veel plezier.;)
     
    dutchboy en lammetjes vinden dit leuk.
  19. Wendie

    Wendie Forumbewoner

    heb er een hard hoofd in. Kreeg paar uurtjes geleden de vraag of ik morgenavond kon werken, uiteraard ja gezegd en zie nu pas event. Moet om half 5 beginnen dus kan morgen al geen voorraad opbouwen om alle velden vol te zetten, dat kan ik dus pas donderdag doen. zet ik donderdag tegen de avond de klok aan, kom ik weer met werken vrijdagavond in de knoei. zaterdag en zondagavond ook werken dus denk dat het voor mij problematisch wordt. Ben dan ook niet in alle vroegte op om te gaan farmarameren want moet steeds tot 00.00 uur werken. Mij valt geen goede strategie in en eigenlijk heb ik zowiezo een hekel aan dit soort breinbrekende events, hou ik helemaal niet van.
    en dit doet mij sterk denken aan de events om de werkplaats van de mol en eekhoorn te krijgen en die staan ook stof te happen in mijn inventaris, dus of het de moeite waard is betwijfel ik.

    Bij het vorige event ook pas de dag voor het eind alle DI bij elkaar gekregen maar toen kon ik in het weekend de langere eventgewassen zetten maar krijg nu niet eens de kans om een voorraad op te bouwen en nu moeten we er nog eens 50 extra, ik wil BP toch sterk adviseren om het event op moeilijk te zetten, want deze is echt niet van gemiddeld niveau hoor
    zie het niet zitten :wuerg:

    prijzen vallen ook tegen, ik heb zo onderhand al een muizenplaag in mijn inventaris dus zit niet echt op nog 2 stallen te wachten dus denk dat ik me maar niet druk ga maken om die tijdsquest, misschien zelfs nog liever niet helemaal af dan helemaal af
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. nachtpauwoog

    nachtpauwoog Gevorderde

    Dank voor de uitgebreide informatie Coco, duidelijk!
     
    dutchboy vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.