Praatgroep Farmerama strip #8

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 23 Maart 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het gaat mij om de tekst bij de FAQ van de koekoeken.
    Deze kon worden gewonnen met de tijdelijke quest Farmarama strip #8

    of gekocht worden in de werkplaats
    [​IMG]

    En ik ben nog benieuwd vanaf welk level de koekoekstallen geplaatst kunnen worden. In de eventfaq staat benodigd level 21 achter de te leveren snorren, in de koekoeksfaq staat dat de stal geplaatst kan worden vanaf level 46. Voor ik mijn kuikens attendeer op dit event, zou ik dat wel graag willen weten.

    Bedankt dat je na alle reacties mijn vraag er nog wel uitgepikt hebt.

    En nog een vraagje, kunnen we de koekoeken die in de schuur staan gebruiken voor de werkplaatsen?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  2. pandarum12

    pandarum12 Forum-analist

    Het is waar dat het voor iedereen anders is. Toch heb ik altijd heel veel aan jouw aanwijzingen. In de praktijk heb ik heel wat events toch net kunnen halen dankzij jouw tips en trucs. Dat mag ook wel eens vermeld worden. Dank je wel Coco:D
     
  3. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    het lijkt me een heel leuk event ...ik begrijp er wel nog niet veel van ,meestal tijdens het event wijst zich dat vanzelf ... komt helemaal goed ... we doen in elk geval weer mee :music:;)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  4. katbla

    katbla Forum freak

    moeten we in de 1e fase echt 65 000 EP verzamelen of kan je ook bijvoorbeeld de helft inleveren en dan ook de helft van de beloningen ontvangen?

    bij een soortgelijke event was het wel zo, nu is het niet vermeld....
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  5. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    staat er wel bij .
    er staat om de maximale beloningen te ontvangen.
    dan kan je gewoon door met wat je ingeleverd hebt
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  6. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    In de FAQ ( https://board-nl.farmerama.com/inde...ijd-handig-tijdelijk-event.14355/#post-133704 ) staat in het derde grote plaatje (begint met de tekst: Maar er is meer!) dat hoe meer je verzamelt, des te beter de beloning is..
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  7. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je kan bij dit event voor zover nu bekend is de koekoeken plaatsen en de snorren maken vanaf level 21.
    Je kan alleen gebruik maken van de koekoeken die uit deze stallen komen.

    Als je niet de benodigde ep haal krijg je een deelbeloning.
     
    dutchboy, BoerAnnelies en -Coco1968- vinden dit leuk.
  8. katbla

    katbla Forum freak

    dutchboy vindt dit leuk.
  9. Renske45

    Renske45 Junior expert

    Hoe is dat in Fase 1: moet je alleen aan het gevraagde aantal EP's komen, of ben je dan ook alle gekweekte gewassen kwijt?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  10. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dit gaat alleen om de gevraagde ep, de gewassen komen gewoon in je schuur.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  11. Renske45

    Renske45 Junior expert

    Dank je wel voor de snelle reactie:)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    Moet woensdag, donderdag en vrijdag werken. Wordt pas weekend voordat de tijdsquest aankan. Zou ik het redden met 3x oogsten met kwartveldjes, cat, paasjam en wortelbrood?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  13. 1-marleen

    1-marleen Forum-commissaris

    Ik denk dat ik deze maar oversla.
    De vorige keer had ik de gewassen tijdquest ook maar gedeeltelijk gehaald en om nu m'n laatste 12 u. knechtencoupon in te zetten om een paar drie uur coupons terug te krijgen, lijkt mij geen goede ruil.

    Alle anderen: Succes ermee!
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Nee, 3x 700 kwartveldjes 8-uurs gewas oogsten met cat, paasjam en wortelbrood zonder huisdieren is niet voldoende. Met daarnaast nog 1x kort gewas heb je nog 320 ep tekort. Maar misschien heb je iets meer dan 700 kwartveldjes (ik weet bijvoorbeeld niet of je Bahamarama helemaal vrijgespeeld hebt) en ben je er dan wel. Met voldoende tijd kun je op vrijdagavond lange gewassen oogsten, nog een keer lange gewassen zaaien en dan zaterdag overdag 3x kort er achteraan. Dan ben je er met 700 kwartveldjes wel.
    Ik doe de tijdsquest zonder kwartveldjes en knechten. Als je meedoet zonder alles te halen, heb je wel een aantal knechtencoupons voor een volgend zaaievent, een muizenhok, en de koekoeksstallen van de 2e fase zijn dan ook ontspannen te halen.
    Iets meer inzet voor een WAC en 2 mysteriestallen levert je gelijk aardig TEP op.
    Om verder dan fase 3 te gaan, zul je inderdaad wel aan de knechten en WAC moeten geloven. Een bonenstaakrij waar je zelf sieritems op kunt zetten en je iedere 48 uur 120x je Bahamarama level aan TEP oplevert. Dat is voor mij bijna 30.000 TEP per 2 dagen erbij.
    En verder weet ik nog niet wat we met de snorren gaan doen, maar die werkplaats wil ik graag naast de zeilmakerijen zetten. (de meeste tijd in de inventaris dus)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  15. Hetty1

    Hetty1 Junior expert

    Hoi hoi,
    Het event ziet er weer leuk uit! ga de 1e fase pas in het weekend inleveren want er moet gewerkt worden ;)
    Heb nog wat EP verhogende producten in de schuur staan dus dat scheelt weer duitjes.

    Iedereen veel suc6 met het event!
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  16. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Coco.Ik was even op reis maar hartelijke dank voor het sturen van je beginfase.
    Ik ga je raad dus maar opvolgen en starten met grote velden en 's nacht comfort.
     
    dutchboy en balco66y1 vinden dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik hoop dat je ook gelezen hebt dat je daarmee niet genoeg gewassen hebt voor fase 2 en maar een beetje speling hebt. Een huisdier minder kan al een reden zijn om het niet te halen.
    Je kunt natuurlijk s'morgens wanneer je geen witte onschuld meer geactiveerd hebt altijd nog een extra ep produkt nemen en je kunt voor 3 uur op donderdag ook nog een oogst doen. Kwartveldjes of hele velden maakt voor de ep niet uit. Wel voor de hoeveelheid gewassen en supermest.

    Met 950 drops denk ik dat je iedere nacht op moet letten dat je niet zomaar de 8-uurs gewassen zaait. Er zijn het laatste event weer behoorlijk wat spelers de mist mee ingegaan.
     
    dutchboy en vinc05 vinden dit leuk.
  18. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    Wat een berekeningen allemaal. Respect Coco! Ik heb gelukkig ook ep-verhogende producten op voorraad en heb 2 uilen en een kraai (alle bee(s)tjes helpen!). Ik denk dat ik de 24u start met oogsten van de kubuswatermeloenen, maar daarna over ga op kubuspompoenen, want die zijn in verhouding meer EP waard. En dan maar kijken hoe ver ik kom!
    Met de beloning van de bonenstaaklijn ben ik heel blij :inlove: nu maar hopen dat het me gaat lukken deze te halen.
    Veel succes iedereen!
     
    dutchboy en -Coco1968- vinden dit leuk.
  19. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    Dank je Coco, voor het rekenen. Ik heb bahamarama helemaal vrij en ik heb een draakje als huisdier. Meestal laat ik wel overal de bomen staan, want ik vind het zo'n gedoe om die allemaal weer terug te plaatsen. Ik ga het vast redden.
     
    Laatst bewerkt door moderator: 26 Maart 2015
    dutchboy en -Coco1968- vinden dit leuk.
  20. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Het jammere van fase 1 is, dat je bijna alles wel leeg moet halen om zoveel mogelijk akkers te krijgen en zoveel mogelijk EP in 1 keer te krijgen. Meestal laat ik de meeste dieren op baha staan, zodat die voorraad door blijft gaan en die pakken mooi veel TEG. o_Ok ben ik nu druk met schateiland fase 1 en hiervoor moet ik veel dieren inleveren die ik niet op voorraad had of heb: papagaaien en luiaards. Vandaag wel weer een stapje verder gekomen. Maar door dit event kan ik overdag geen dieren zetten, waardoor schateiland langer gaat duren. Voordeel is wel dat mijn GB meer en meer worden. Momenteel 71 stuks op voorraad. Zolang ik schateiland niet klaar heb ga ik geen bomen of iets kopen, want die heb ik niet nodig hiervoor. Als ik ze nodig ga hebben, ga ik investeren.
    Dit was het voordeel met afgelopen event, baha kon gewoon doorgaan en de DI had ik zondagmiddag bij elkaar. Dus netzo als toen ga ik voor morgen 14.00uur niet oogsten, behalve mijn bomen en een aantal dieren (die ik in de avond een 2de keer kan oogsten en er daarna af kan halen).
     
    dutchboy vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.