Praatgroep - Farmerama-strip #6 - De Deal (tijdelijk event)

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 4 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. selby1

    selby1 Forumleerling

    Als dat met die 24 uur hetzelfde werkt als met de tijdquesten in de corporatie moet je er volgens mij ook even rekening mee houden dat je voldoende voorraad hebt in de schuur voor je knop aanzet want anders kan je weer opnieuw beginnen met een kleine voorraad voor de rest van de opdrachten. Je oogst verdwijnt immers meteen allemaal of zo goed als.... Schiet dan niet echt op denk ik. Ik bouw denk ik eerst maar een flinke voorraad op van de eventgewassen. denk zelfs dat ik zorg dat ik die voorraden eerst aanleg en dan daarna in één keer alles afmaak (heb genoeg supervoer om de werkplaats zo sneller te kunnen doen). Over dat in één keer alles afronden denk ik nog even na, hangt ook een beetje af van de tijd die ik kan besteden. Maar in ieder geval wel eerst een voorraad in de schuur voor ik op de knop ga drukken.Maar het is een leuk event met een leuke uitdaging en super toffe prijzen.
     
  2. Jokertje_

    Jokertje_ Forum-hertog

    Komt de blauwdruk net als het gereedschap gewoon uit de grond? Want ik lees niet terug dat het een DI
     
  3. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Ben vandaag weinig thuis, kan wel bij pa op de pc dus hoop morgenochtend alle velden vol te hebben en dan de timer aan te zetten. Heb al een groot bord bij de pc staan PAASJAM EN CAT NIET VERGETEN EERST AANZETTEN. Want pfffffffff zoiets gebeurt me wel eens. Ja ben grijs he ;)
     
    -mikmak- vindt dit leuk.
  4. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Krijg je bij het inleveren van level 2
     
  5. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    je moet de tijdelijke werkstal bouwen in bij de werkplaatsen onder de mol.
    ik heb geen mol en kan daar nu ook geen bestaande werkplaats voor zien. komt die zichtbaar zodra het event start?
     
    Laatste bewerkt: 6 November 2014
  6. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dat denk ik wel. Ik heb wel mollen stallen, maar in de werkplaats staat de mol nog niet.
    Zorg wel dat je genoeg mollenvoer hebt!!:p
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    50% van die basis die ik je net voorgerekend heb. En volgens mij heb je ook de rune van meer ep op je gewassen, dan moet je die basis van 64 met 60% verhogen, en niet eerst 96 uitrekenen en daar 10% bij optellen.
    Die onweersbui zag ik gisteren ook aankomen. Veel spelers die enthousiast s'nachts de 8 uurs gewassen zaaien en dan niet begrijpen dat er niet voldoende drops komen. Het zou leuk zijn als het event ook goed te doen is voor spelers die minder tijd hebben, maar ik ben bang dat je met 3x per dag 8-uurs gewassen oogsten rond de 100 blijft hangen. Was het niet bij het wasbeerevent dat we die forse onweersbui hebben gehad?
     
    robbiefarmer vindt dit leuk.
  8. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Bij de FAQ (Spel-FAQ's) staat ook de uiteindelijke zeilmakerij. Die eet 1 mollenvoer en 2 mollen! Dus de mollenprijs zal straks de pan uitrijzen, nu eigenlijk al.
    Voor de duidelijkheid: tijdens het event eet de tijdelijke leerling-zeilmakerij alleen 1 mollenvoer.

    Enne...mag hier eigenlijk niet (verkeerde draadje), maar morgen begint de groothandelsuitverkoop. Mag ik vast 3 uilenboomeieren reserveren? Die heb ik niet op tijd klaar voor de extra EP dit event, maar daarna....woehaaa :D
     
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Deze tijdsquest werkt niet hetzelfde. Daar moet een bepaald aantal gewassen ingeleverd worden, zolang je niet voldoende hebt geleverd gaat ook het zaaigoed naar de coöperatiequest.
    Deze tijdsquest werkt hetzelfde als bij een voorgaand stripevent. Er wordt wel bijgehouden hoeveel je oogst, maar er wordt niets ingeleverd. Alles wat je oogst komt in je schuur en kun je gebruiken voor de volgende fases.
    Zoals Robbiefarmer ook waarschuwt, houd vooral je dropitems in de gaten als je je focused op grote aantallen eventgewas.
     
  10. November-Sun

    November-Sun Forumbeginner

    Hoi Allemaal, ik heb een aantal vraagjes, hopelijk kunnen/willen jullie die beantwoorden.
    Ik ben net (weer) begonnen met het spel en snap dat ik niet het hele event ga halen maar fase 1 wil ik wel graag proberen. Hiervoor heb ik al een aantal rekensommetjes voorbij zien komen, maar die zijn allemaal gebaseerd op alle akkers maar die heb ik niet. ik heb alleen de hoofdakker, de woelige weide (als ik genoeg buren heb) en 58 akkertjes in het bos.
    Is het met dit aantal akkers mogelijk om fase 1 te halen?
    en welke akkertjes kan ik het beste gebruiken? 1x1, 1x2 of 2x2?
    Iedereen in elk geval heel veel succes met het event
     
  11. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je kan het altijd proberen. Het gaat om ervaringspunten in 24 uur.
    Zorg dat het langstdurende (meeste EP) eventgewas klaar staat om te oogsten (op alle velden). Start daarna de opdracht en verzamel in die 24 uur zoveel mogelijk EP. Als je de 60000 EP niet haalt krijg je een gedeeltelijke beloning.
    De grootte van de velden maakt voor level 1 niet uit.
    Als je hebt zet dan ambachtsprodukten in die de EP verhogen.
     
  12. Jafic

    Jafic Forumbeginner

    • Dubbelposten niet toegestaan, gebruik de bewerk-knop als je nog iets wil toevoegen.
    Soms waren de events leuk om te doen. De laatste tijd is het bijna onmogelijk om een event helemaal uit te spelen wanneer je ook nog je "normale" producten en gewassen wilt verzorgen. Is het de bedoeling dat je alles opzij zet om een event te kunnen spelen? in het echt kan een boer ook niet even alles omploegen om iets nieuws aan te planten. Hij zal het eerst rustig uitproberen en dan pas een besluit nemen of hij het gaat verbouwen. Bij de laatste events krijg je daar de tijd niet voor. Kijk maar naar de verschillende berekeningen. Op zo'n manier is events spelen niet leuk meer.
     
    Laatst bewerkt door moderator: 6 November 2014
  13. November-Sun

    November-Sun Forumbeginner

    Oke, dank je wel voor je duidelijke uitleg. Ik kijk wel hoe ver ik kom, ambachtsproducten heb ik nog niet, ben pas level 17
     
  14. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Op deze manier is het juist wel leuk...je moet nu echt een strategie bedenken om het event te halen!! En zoals al vaak gezegd is het is keuzes maken en niets moet! Maar goed dat is mijn mening...ik heb er zin in!! xD
     
  15. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Maar nu heb je ze wel ;)
     
  16. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ben ik met je eens. Dit is een keer een hele andere opzet. Ik heb er zin in
     
  17. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    • flooden is niet toegestaan. Het gebruik van 1 of 2 smilies is voldoende
    Hoi allemaal,

    Het is over een half uutje zover, dan kunnen we beginnen. Ik weet wat CAT is en heb die op voorraad, net zo als de paasja, wortelbrood en de zoete rozenjam. Maar eh.. 5 blz lezen gaat hem nu even niet voor mij worden, dus is er iemand zo lief die mij kan vertellen hoe ik het beste aan die 60.000 punten kan komen en wat ik daar voor nodig heb???

    Morgen de ambachten in de uitverkoop :music::music:*KNIP* Naar bijna een jaar te hebben gewacht, kan ik ook eindelijk het recept voor WAC kopen xDxDxDxD
     
    Laatst bewerkt door moderator: 6 November 2014
    farmermikkie vindt dit leuk.
  18. November-Sun

    November-Sun Forumbeginner

    o_Ok langs deze weg, nogmaals ontzettend bedankt!
     
    robbiefarmer vindt dit leuk.
  19. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    • dubbelpost samengevoegd. Klik op de ´bewerk´ knop als je iets wil toevoegen
    mee eens je mag mee doen het moet niet ik vind het wel een uitdaging, alhoewel ik nog niet geheel snap hoe je het beste zo veel EP kunt binnen halen in de daarvoor gestelde tijd, maar ik zie wel hoe ver ik kom.
    al die berekeningen zijn duidelijk hoor maar toch ook wel weer verwarrend. meestal zet ik kwart velden neer omdat dat de meeste gewassen oplevert maar nu gaat het om de EP das toch even weer wat anders.

    suc6 allemaal en blijf 8)8)

    en november voeg me maar toe stuur ik je een jammetje....
     
    Laatst bewerkt door moderator: 6 November 2014
  20. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ja, dat vind ik eigenlijk ook wel. Het vorige stripevent werd als moeilijk aangegeven. Maar dit vind ik inderdaad moeilijker te plannen. Je moet niet te lang wachten met het starten van level 1, anders heb je niet genoeg tijd voor de zeilmakerijen. Ik ga zeker proberen om een eind te komen. Ik denk wel, dat ik gebruik ga maken van comfortvelden en alles wat ik daarbij maar aan ambachtsproducten in kan zetten. Ik hoop vandaag genoeg binnen te halen voor deze velden. o_Ok k heb vandaag niet veel tijd. En morgen hoef ik wel niet te werken, maar heb toch weinig of geen tijd om te zaaien en oogsten. Daarom wilde ik morgenochtend comfortvelden zetten met het langste gewas. Dan ga ik ze ´savonds oogsten. )en dan wel er aan denken om eerst
    1. level 1 te starten
    2. ambachtsproducten voor meer ep in te zetten
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.