Praatgroep - Farmerama-strip #6 - De Deal (tijdelijk event)

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 4 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tootje

    tootje Commandant van het forum

    Volgens mij ben je er sneller met kwartveldjes.... Je kunt vier keer kwartveldjes oogsten in de tijd van comfortvelden. Dan heb je uiteindelijk dubbel zo veel ep te pakken dan met comfortvelden....
     
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik moet vrijdag werken en ga rond 7 uur weg en kom rond 6 uur thuis, dus kan niet 4x oogsten, vandaar de comfortvelden bij het klokje aanzetten en oogsten op vrijdagavond. Ik oogst vrijdag dus maar 1 keer.
     
    tootje vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je kunt de susi er donderdagavond gelijk opgooien, dit kan niet meer als de gewassen klaar zijn. Als je zoals ik voorstelde daarna de velden vol zet met de korte gewassen met water en mest, dan werken de rozenjam en cat 12,5 uur later nog als je dan het wortelbrood niet vergeet heb je de ep binnen, ben je die ronde geen susi voor nodig.
     
  4. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Is die blauwdruk ook een drop item ?
    of krijg je er maar 3 in level 2
    wie het weet mag het zeggen
     
  5. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Heb even de paasjam aangezet. Met 5 stuks en en een pinkie kan ik een eind komen. Niet vergeten aan te zetten natuurlijk als ik alle velden ga oogsten. Eerder zet ik de wekker niet aan.
     
  6. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Eh wat is CAT??

    Denk dat ik het event niet ga halen dit keer. Ik moet namelijk vrijdag de hele dag werken, zaterdag waarschijnlijk en zondag een verjaardag en als ik dit allemaal zo lees moet je echt al je tijd en aandacht aan dit event geven anders is het niet haalbaar :(
     
  7. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Vanwege werk op vrijdag ga ik Schaapje maar nadoen.Alleen heb ik paasjam i.p.v. rozenjam en nog een uil erbij.
    Als ik goed gerekend heb kom ik dan op 45158,4 ep.die 15000 heb ik dan nog 24 uur voor en dat gaat wel lukken.
    Deze ronde haal ik wel alle mammoeten weg en bahama helemaal leeg
    Annelies CAT is Courgette appeltaart die geeft 60 % ep bonus over gewassen
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  8. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    De blauwdruk heb je nodig om de leerlingzeilmakerij te maken. Je kan er 3 bouwen, daarom 3 blauwdrukken.
     
  9. .BabyBlueEyes.

    .BabyBlueEyes. Forumleerling

    Heb ik gelijk als ik zeg dat er 5 ambachtsprodukten zijn die extra EP geven?
    Cat
    Wortelbrood
    Zoete Rozenjam
    Lentekrans
    Paasjam
    Of zijn er nog meer? En welke combinatie gebruik ik dan best? Want vrees dat we slotjes te kort gaan komen :(
    Wel weer spannend allemaal.
    Heel veel succes voor iedereen...
     
  10. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Aangezien je maar 2 gouden slots hebt is cat en de paasjam het best en in het zilveren slot wortelbrood zoeterozenjam geeft ook 20% maar gebruikt een gouden slot Lentekrans en paasjam zijn ook gelijk dus kan je kiezen wat het goedkoopst is op mijn markt is dat paasjam.
     
  11. quincy-

    quincy- Forumleerling

    ik kan nergens vinden hoeveel ep je krijgt voor de gewassen.alleen hoeveel je krijgt als het event afgelopen is en omgewisseld wordt.
     
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat staat bij de gewassen in de faq, 8 ep voor een kwartveldje 4-uurs gewas en 12 ep voor een kwartveldje 8-uurs gewas.
     
  13. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Supervoer verkort de tijd van de (tijdelijke) zeilmakerij. Dat was althans het antwoord op een vraag hierover in dit forum. Wat ik me nu afvraag is of dan ook het geven van water de tijd van 5 uur verkort. Want zoals schaapje al had uitgerekend heb je 55 uur nodig om de wieken te maken. (3 per 5 uur; 10x3 en 1x 2; samen 11x5=55). Dat is toch ruim 2 dagen. Langer, wanneer je in de nacht niets maakt. Ik ga er namelijk 's nachts niet voor opstaan. Als de tijd met water verkort kan worden zou dat toch wel heel plezierig zijn. Supervoer geef ik er liever niet aan uit. Maar misschien dat dat toch een optie gaat worden als de tijd gaat dringen.
     
  14. Sarriette

    Sarriette Junior expert

    ik snap het ook niet helemaal maar ik wacht ook op oma uitleg hahahihi
     
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat is helemaal waar, alleen is het een stuk kostbaarder om op al die kwartvelden water en mest te doen en wil en kan ook niet iedereen om de 6 uur oogsten. Met WAC leveren die kwartveldjes ook nog eens veel meer gewassen op.

    Meestal begin ik op grote velden, en vind het dan jammer om op de kwartvelden de 8-uurs gewassen te zetten in de nacht. Maar ik wil nu de tijdsquest niet te lang laten wachten, dus maak ik vandaag voorraad op grote velden, om 6 uur verwacht ik de meeste velden vol te hebben en start ik de tijdsquest, dan zet ik nog op 2 velden het lange gewas met supermest en op de andere kwartveldjes kort gewas met alleen water.
    Daarna maak ik zoveel mogelijk comfortvelden met lang gewas en supermest. En dan verwacht ik morgenvroeg de ep bijelkaar te hebben. Maar met 1 oogst kwartveldjes er achteraan zeker. Lang leve de knechtencoupons en de bouwknecht.
    Een kostbaar geintje om alle paasjam gelijk te eten om het maar niet te vergeten. Een paasjam werkt 12 uur. Met pinky ruim 15, als je niet van plan bent om s'nachts te oogsten, kun je beter iedere ochtend een paasjam met pinky nemen.
    Door de mogelijkheid van supervoer ga ik er ook vanuit dat er water gegeven kan worden. Dat kon bij de textielmolen ook. Dan nog zul je de meeste dagen maar 3x oogsten. En is het belangrijk voldoende tijd te reserveren.
     
  16. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Het event gewas van 4 uur welke 8ep geeft op een comfort akker met suzisupermest , wat levert dat op?
     
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Een groot veld levert 4x zoveel op als een kwartveld, is 32. Een comfortveld het dubbele is 64. Met susimest komt daar 50% bij, dus 32 is 96 per comfortveld.
    Ik las je reactie over zaterdag het klokje starten, maar als je vandaag aan voldoende startvoorraad kunt komen, is het voor jou ook handiger om morgenavond het klokje al te starten. Met de juiste ambachtsprodukten heb je dan met 1x lang en 1x kortgewas op comfortvelden de ep bijelkaar.
     
  18. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Bedankt, daar zat ik inderdaad aan te denken.
    Maar toen ik zat te lezen 50% extra ep bedacht ik ineens dat er niet bijstond van wat misschien denk ik wel weer te moeilijk:oops:
    Hier weinig tijd maar wil het wel heel graag halen.
     
  19. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Ja hoor, je kan ook gewoon water gebruiken. Dan gaat hij ook sneller:)
     
  20. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Ik vind dit een supertof event. Echt een keer iets anders, met die 24-uurs race voor EP's.
    Ik hoop wel dat het echt om 2 uur begint, ik moet om half 3 van huis, en in dat half uur 3 accounts inzaaien.
    Leuk, al dat gereken. Jammer dat ik vandaag bijna niet online kan zijn. Dus dat wordt flink zwoegen de komende dagen.
    Ik heb m'n twijfels of dit event gemiddeld is qua moeilijkheidsgraad. Er zitten wel wat haken en ogen aan met die 24 uur en de zeilmakerijen. En dan hangt het er nog helemaal vanaf of die 950 dropitems lekker uit de grond komen.

    Succes allemaal, en laat iedereen in de gaten houden of het aantal dropitems wel op koers ligt ten opzichte van de eventgewassen. Anders wordt het een grote desillusie: de eventgewassen bij elkaar, maar niet genoeg dropitems. Ik voel de bui al hangen...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.