Praatgroep - Farmerama-strip #6 - De Deal (tijdelijk event)

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 4 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ambachtsproducten die het ep gehalte opkrikken werken dus allemaal. Voor de meeste (allemaal?) geldt dat ze voor het slot goud bestemd zijn. Dus je kunt er maximaal 2 inzetten. Ik zal een CAT (ik heb er 2)en 1x paasjam gebruiken. Verder heb ik ook nog een paar rozenjam. Die zal ik dan inzetten als de paasjam is uitgewerkt (als het dan nog nodig is.)
    Volgens mij is het best pittig om het totaal aan 60000 ep van eventgewassen te halen. Gelukkig krijg je ook een beloning naar rato, als je dit aantal niet haalt:oops:
     
  2. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Daar was ik ook al naar op zoek. Dacht dat ik er over heen had gelezen.
     
  3. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Deze duurt voor zover het nu bekend is 5 uur. De faq zal ook aangepast worden.
     
  4. hetgekkeduo1603

    hetgekkeduo1603 Forumbeginner

    Bedankt voor de reactie
     
  5. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Oh ik heb alles even zitten lezen, maar dit is echt een super tof uitdagend event, jippie.

    Ik heb nog wel wat vraagjes?

    Ik moet donderdag en vrijdag werken, dus kan dan maar 1x oogsten.
    1 Kan ik bijv zaterdag de klok aanzetten voor de 60.000 ep.
    2 Alles wat ik dan gezaaid heb tot zaterdag kan ik die voor de andere fases gebruiken.
    3 Kan ik dan wel de rest halen of kom ik dan tijd te kort voor het bouwen enz.
    4. Wat kan ik het beste inzetten voor die 60.000 ep, een cat, rozenjam, wortelbroodje. Sommige bezit ik niet, die moet ik of maken of kopen, vandaar mijn vraag.

    Iemand goede ideeën voor mij, wat precies te doen. ;)
     
    tinus138 vindt dit leuk.
  6. Nathantje.

    Nathantje. Forumbeginner

     
  7. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Ik heb mijn antwoorden onderstreept bij jouw vragen gezet.
     
    schaapje52 en eevee60 vinden dit leuk.
  8. Nathantje.

    Nathantje. Forumbeginner

    kan iemand mij vertellen wat cat is en als ik vanavond anjers zet ende oogst als het spel begonnen is tellen die ep s
    dan ook mee snap het niet zo goed gr -corry1944-
     
  9. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Dank je voor je antwoord, gelukkig geen kwartveldjes voor mij :)
    Nu nog aan die producten zien te komen.
     
  10. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Werkt SV ook op deze stal en wat wordt dan de tijd?
     
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    1. Je kunt het klokje aanzetten wanneer het jou uitkomt.
    2. Alles wat je zaait en oogst, ook terwijl het klokje loopt, kun je gebruiken voor de andere fases.
    3. Je moet de zeilmakerijen 11x aan kunnen zetten, deze duren 5 uur, met werk en nachtrust meegerekend is dit veel meer dan 55 uur, maar ik weet niet zeker wanneer je ze uiterlijk op moet zetten.
    4. Het beste kun je een cat en een wortelbrood aanzetten, en als je die hebt kun je daarnaast nog een rozenjam of paasjam aanzetten.

    Als het je morgen weer lukt om voldoende startvoorraad te maken, kun je de 8-uurs gewassen met water en mest op comfortvelden zaaien. Dan kun je vrijdagavond het klokje starten en die comfortvelden oogsten. Vervolgens op die comfortvelden de 4-uurs gewassen zaaien en op de kleine veldjes het 8-uurs gewas. En dan zaterdagochtend omzetten naar allemaal kwartveldjes met WAC. Voor zover je tijd hebt de 4-uurs gewassen, eventueel nog een keer 8-uurs gewas. Volgens mij moet je het zaterdagavond dan klaar hebben.
     
    omaatje75 en schaapje52 vinden dit leuk.
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Super bedankt voor de antwoorden, ben ik heel blij mee. Gelijk opgeschreven. ;)
    Zit alleen nog met de 3 hokken bouwen en dan de 5 uur. We hebben 32 event molenwieken nodig. Die kan je met de 3 hokken verkrijgen. Dan moet ik 11x 3 = 33 event molenwieken kweken/fokken. Dat is dan 11 x 5 uur = 55 uur nodig om die compleet te krijgen, dat is dan 2 dagen en 7 uur. Daar moet ik dan rekening mee houden als ik werk, want dan kan ik deze de hele dag niet oogsten, pffffff, wat een uitdaging, maar wel erg leuk.

    Dank je wel Coco voor de antwoorden. Ga eerst een cat en de rest kopen en/of maken voor het super duur is.
     
  13. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Nee dat gaat niet, want de EP's moeten van de eventgewassen zijn.
    CAT is courgette appeltaart van het bakkersambacht.
     
  14. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Zo, ben even wezen shoppen op de mart. witte onschuld en stol, paasjam gekocht. Nu een cat aan het maken en wortelbroodjes heb ik genoeg op voorraad. Zag te laat dat ik wel rozenjam had. Nou ja een paasjammetje extra is nooit weg.

    Mijn boodschapjes gedaan, mest enz met alles dr op en dr aan op voorraad. Ga weer eerst een goed voorraadje aanleggen en dan verder met comfortvelden.

    Even in excel mijn plan klaarmaken met de aantallen en de tijd die ik nodig heb en die ik heb uitrekenen en dan morgen gaan als ik thuis kom. :D Ik vind dit wel ontzettend leuk zo'n uitdaging. Haal ik het niet dan gewoon pech gehad maar toch leuk gespeeld en daar gaat het om. ;)
     
  15. Liaan

    Liaan Forumleerling

    Vergeet niet, dat voor sommige mensen ook nog de rune in de boom meetelt die meer EP per akker geeft. Dat is ook weer 10% extra op het gewas. Leuk zo'n knutselwerkje. Ik hou d'r van!

    Korte groente is 8 EP per klein veldje, plus 10% rune, plus 60% CAT, plus uil 10% is tezamen 14,40 EP. Zet je nog een wortelbrood in, dan komt er nog meer EP uit.
     
    Laatste bewerkt: 5 November 2014
    sinkieboy vindt dit leuk.
  16. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Let wel op dat je het met glinsterzaad doet die geeft 12 EP en nieskruid maar 8 EP
     
  17. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    sv werkt inderdaad ook bij de leerling zeilmakerij
     
  18. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Dat geldt wel voor wat je 's ochtends oogst. Daarna duurt nieskruid maar 4 uur (levert 8 EP per veldje) en glinsterzaad duurt 8 uur (levert 12 EP per veldje). Dus overdag juist meer EP-opbrengst als je nieskruid zaait.
     
  19. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Maar zoals eerder gemeld glinsterzaad doet er 8 uur over en nieskruid maar 4, dus heb je met nieskruid 16 EP voor 8 uur...dat is toch 4 EP meer ;)
     
  20. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Bedankt voor het antwoord.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.