Praatgroep - Farmerama-strip #6 - De Deal (tijdelijk event)

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 4 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    [​IMG]

    Hier kunnen jullie alvast babbelen over dit event!​
     
    Laatste bewerkt: 4 November 2014
  2. bassiefarmer

    bassiefarmer Gevorderde

    Joepie, daar gaan we weer...
    Zeilmakerij, de werkplaats van de mol. Die levert naast 280 EP vast ook een product, maar welke?
    En ik ben ook heel nieuwsgierig wat de zeilmakerij 'eet': Vast 1 of 2 mollen, en wat nog meer?
     
  3. patty776

    patty776 Forumleerling

    ok gaat de tijd pas in als je de eerste voor de eerste opdracht als je inlogd of kun je deze aanzetten of is het gewoon 24uur vanaf de start van het event
     
  4. hetgekkeduo1603

    hetgekkeduo1603 Forumbeginner

    Als je 60.000 EP aan gewassen ingeleverd hebt voor stap 1, ben je die gewassen dan kwijt of tellen die nog mee voor stap 2?
     
  5. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Uit de FAQ, dus eerst op de startknop drukken, voordat de 24 uur ingaan:

    Je moet het eerste level starten door op de start knop te drukken. Dan gaat de klok lopen en heb je 24 uur de tijd om de 60.000 ep te oogsten. Tip: zorg ervoor dat alle velden vol staan met event gewassen die geoogst kunnen worden, druk dan op de startknop, en oogst dan je eventgewassen. Het wordt sterk aanbevolen om dit te doen, gezien het feit dat de speler slechts beperkte hoeveelheden eventplanten heeft bij de start van het evenement.
     
  6. harriejose

    harriejose Forum freak

    ;)Helemaal snap ik het nog niet, wacht wel af , er zit altijd wel een slimme boer bij die het uitlegt zodat ik het snap. Oftewel de oma uitleg.
     
    omaatje75 en stien56 vinden dit leuk.
  7. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    60.000 EP is nogal wat...
    Ik heb tijdens een event 750 kwartakkertjes en gebruik CAT dus dan krijg ik voor 1 kwartakkertje glinsterzaad (8 uurs) 12 + 60% = 19,2 EP x 750 = 14.400 EP. Dan moet ik dus meer dan 4 keer oogsten....offu maak ik nu ergens een rekenfoutje -.-

    Edit:
    Ik vergeet m'n 5 uilen (+50%). Dan zou ik 18.900 EP per oogst van 750 kwartakkertjes krijgen...
     
    Laatste bewerkt: 5 November 2014
  8. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik ga er ook voor. Ondanks het 8 uursgewas ga ik eraan mee doen. Het ziet er mooi uit en het is niet alleen een 8 uursgewas. De uitdaging is groot en er zijn mooie prijzen te verdienen
     
    Laatste bewerkt: 5 November 2014
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ik heb een vraag
    Op de staak zit een sieritem dat lijkt op de stal
    Waar verdien ik die??
    Of is het een werkstal die je erop moet zetten???
     
  10. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dat is inderdaad een werkstal die er op gaat:)
     
  11. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    Wat de events EP betreft kan je beter 4 uur gewassen oogsten die geven 8 ep
    8 uur gewassen oogsten die geven 12 ep
    dus als je 2x4uur =8 uur =16 ep is toch 4 ep meer als 8 uur gewassen zaaien of zie ik het verkeerd:(
     
  12. .Fisherman.

    .Fisherman. Levende forumlegende


    Dat vraag ik me ook af , misschien dat een moderator hier een antwoord op wil geven
     
  13. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Ja daar zeg je wat valkenier...
    8 EP + 60% (CAT) + 50% (5 uilen) = 16,8 EP keer 750 kwartakkertjes = 12600 EP x 5 oogsten = 63000 EP
    5 oogsten van 4 uurs gewas met water = 3.12 uur x 5 = 16.00 uur

    Lijkt me praktischer dan de 8 uurs gewas...
     
  14. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik hoop wel dat er een SM aanbieding komt
     
  15. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je levert geen gewassen in maar oogst ep voor deze opdracht (en natuurlijk ook gewassen);)
     
  16. .Fisherman.

    .Fisherman. Levende forumlegende


    Oke Dank je wel Enk52 voor je antwoord
     
  17. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Dus eigenlijk moet je wel de kwartakkers inzetten om de ep's binnen 24 uur te behalen?
     
  18. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    Heeft er al iemand gezien hoeveel tijd de werkplaats nodig heeft om een event-molenwiek te maken?
     
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Leuk, spannend, weer een hele uitdaging. En als dat mijn eerste gedachte is, vraag ik me af of nu standaard wordt gezegd dat een event gemiddeld moeilijk is. Meer dan 150 drops per dag. Bij het vorige event met dat aantal hadden veel spelers daar problemen mee. Bij mij gaan dus de lange stallen en gewassen erop vanavond.

    Fase 1 kan gelukkig iedereen meedoen, maar zonder hulpmiddelen is die 60.000 niet haalbaar.
    En hoelang doet die leerlingzeilmakerij erover? Die 24 uur uitstellen tot het weekend gaat alleen als er dan voldoende tijd overblijft om de molenwieken nog te produceren.

    Ik mis nog even het inzicht en overzicht om mijn kuikens van advies te kunnen voorzien. Geen idee hoe ver die kunnen komen. Zelf hoop ik morgen startvoorraad te maken, zodat ik morgenavond de 4-uurs gewassen op comfortvelden kan zaaien en op alle overige veldjes het 8-uurs gewas.

    Die berekeningen kloppen dus wel. Misschien kun je ook nog 3x een draak activeren. Zonder hulpmiddelen gaat het gewoon niet lukken. Andere mogelijkheden om de ep te verhogen zijn om de eerste keer 8 uurs gewassen op comfortvelden te oogsten, hele velden en supermest te gebruiken, na de eerste oogst 4-uurs gewassen te zaaien en naast de Cat kan nog een rozenjam of een paasjam gegeten worden bij de gouden slots, en nog een wortelbrood want dat is een zilveren slot.

    eleonore, kwartveldjes helpen je niet aan meer ep. Bovengenoemde ambachtsprodukten wel, en je gewassen sneller klaar laten zijn door water, mest en supermest helpt ook. Susimest helpt ook met de ep.
     
    jackie1954 en omaatje75 vinden dit leuk.
  20. imke2203

    imke2203 Forumbeginner

    Ok, bedankt voor het antwoord
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.