Praatgroep - Farmerama op het IJs

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 1 Mei 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nou ben ik dan even blij dat ik met pensioen ben xD
     
  2. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Klopt, alleen vroeger hadden we dus ook events waar we wat relaxter konden boeren op bijv. hele akkers dat is er de laatste maanden / jaren niet meer bij :)

    Volgens mij mopper ik niet echt maar geef ik mijn mening / feedback over een event
     
    LadyFamerieke, Katinka1700, farro en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Wie gaat er nu 109 keer spelen?
    Hoeveelheid gewassen zijn niet te doen
    Er was beloofd minder gewassen

    Zomaar drie zinnen die volgens mij mopperen zijn maar ik vind het prima als je dat wil doen.
    Ik heb alleen gezegd dat het me opvalt dat er elk event een deel is die vooraf al roept dat er niets aan is.
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  4. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Dat is dan voor april 2012 geweest want die events heb ik zelf nooit meegemaakt :).
    Wel de events die niet haalbaar waren als je zoals ik op hele akkers speelde:oops:
     
  5. thea1963

    thea1963 Forum freak

    tja, dat zijn dus niet de hele zinnen die ik heb geschreven maar stukjes eruit :music:
     
    LadyFamerieke, Katinka1700 en Borkie vinden dit leuk.
  6. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Ben der ook geen voorstander van dat er alleen gedeeltes uit een tekst worden meegenomen ..
    Zo raakt een stuk tekst uit zijn verband en lijkt het een heel ander iets te zijn als dat de schrijver/schrijfster bedoelt..
    Je hebt echt de hele tekst nodig om de context te begrijpen ...Zo heeee wat een moeilijke teksten maakt Hofje er zo van ...:wuerg:

    Pppffff Schaapje ...Hofje is net klaar met die treinen gedoe ..heeft me 400 SM extra gekost ..maar ja dan heb je ook wat ..xD
    Niks eigenlijk dus xD
    Kakelot moet wel meedoen met jou ...das nog zo,n jonkie ...die ken echt nog niet met pensioen:p

    "Vroegah " toen vroegen ze ook wel is 24000 gewas ..maar dan kon je er een dag of 10 /14 overdoen ...xD

    Zo en dan nu aan de verbouwing en genieten van al Hofjes mooie stallen ...Yesssssssss rust -.-
     
    rikmark, LadyFamerieke, Borkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. keukendeur64

    keukendeur64 Forum prof

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wil voegen.
    Hoe je er ook over denkt...er is zeker een verandering in het spel.
    Persoonlijk vond ik het vroeger veel leuker, je had tijd en kon je boerderij goed op orde houden. Nu hebben we geen tijd meer tussen de quests, de haalbaarheid is gedaald, het is nu een STRESSERENDE ONTSPANNING...
    Het is dan ook zo dat BP bepaalt wat er komt en wij moeten zien hoe we het bolwerken. Ikzelf doe wat ik kan en de laatste 3 quests heb ik niet gehaald, geen wolkenrij... Ik heb er al 135 en vind het niet leuk ze te oogsten.
    Succes aan iedereen met veel moed!!!

    Keukendeur...
     
    Laatst bewerkt door moderator: 1 Mei 2018
    LadyFamerieke, Borkie, Katinka1700 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. SnakeheadIII

    SnakeheadIII Gevorderde

    Ik vrees het moment dat mijn KC'tjes op zijn. Alle kwartakkers met de hand oogsten is een doembeeld. Komt bij dat het spel m.i. vaak trager reageert als je met de hand kwartakkers oogst/ inzaait. Met alle extra velden t.o.v. de begintijd van Farmerama kost het eigenlijk teveel tijd.
     
    LadyFamerieke, Borkie en Katinka1700 vinden dit leuk.
  9. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wil voegen.
    Ik ben het helemaal mer Farmer eens. Er wordt veel te veel gemopperd. Ik heb bij de Tuin van de Alchemist (2600 di's) ook al aangegeven dat mopperen geen zin heeft, zolang je niet weet hoe de droprate af is gesteld. Ik koop geen mandjes, gebruik alleen sm om beginvoorraad te krijgen en ik heb beide events na 60-70% van de tijd af. Ik had 1142 vijzels over en 347 rails. Geen oogstbonus gedraaid, maar wel telkens geoogst als mijn gewas klaar was. 36 uur met knechten, rest gewoon met het handje. Ik ga ervan uit dat deze ook weer gewoon goed te doen is.

    Als ik dit zo lees, geef ik je een belangrijke tip. STOP MET HET SPEL.
    En ik stop met het lezen van deze praatgroep. Ik ga het event weer op mijn eigen manier spelen en ben klaar met het gemopper hier.
     
    Laatst bewerkt door moderator: 1 Mei 2018
  10. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik zat eens even terug te kijken in dat topic en daar was ook iemand aan het klagen over 2.600 di's, moet jij eens raden wie dat was? :pxD
     
    Laatste bewerkt: 1 Mei 2018
  11. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Eigenlijk snap ik het probleem niet zo ...

    Tis toch ook een draadje waar de voor en tegenstanders van een event ieder zijn/haar zegje mag doen ...
    Zijn of haar idee over een event mag uiten ...
    Wat hij of zij niet of wel leuk eraan vind ...
    Moet en mag het dan alleen maar een "Halleeluuuujaaaaaa" draadje zijn ...
    Waar je alleen nog maar mag en kan posten dat je het allemaal geweldig en fantastisch vind ...

    Dat zou toch ook niet helemaal terecht zijn toch ??
     
    LadyFamerieke, Borkie en Katinka1700 vinden dit leuk.
  12. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Helemaal mee eens:)
     
    Borkie en Katinka1700 vinden dit leuk.
  13. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Blijkbaar zijn er wat mensen op hun teentjes geraakt. Dat was nooit mijn bedoeling maar blijkbaar mag je wel commentaar hebben op het spel en van alles zeggen over het spel tot klagen aan Hamburg aan toe maar als je positiever gestemd bent dan wordt het een "Hallelujah" draadje.
    Sorry maar dan pas ik ook maar om nog ergens op te reageren.
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  14. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Als je mij soms bedoelt ..ik ben helemaal niet op mijn teentjes getrapt ..:)
    ik geef juist aan , dat toch beide partijen mogen schrijven ..
    zowel de positieve als de minder positieve ..
    Er wordt gemopperd op de mopperaars ..Nou Hofje is zeker een mopperaar ...Ik mag niet mopperen van de meeste dus blijkt wel :wuerg:
    Dus mijn vraag was ..moet en mag het dan alleen maar een "Halleeeluujaaaaaaa" draadje worden voortaan ..

    Dat Hofje het even weet ...want dan hoeft Hofje hier en in andere draadjes niet meer te posten ..
    En ook niet meer de strijd..Zoals ik het altijd bedoel ...met BP aan te gaan ...om te proberen de events voor iedereen eens wat gemakkelijker te maken /te krijgen ..

    Het was maar een vraag ...:music:
     
  15. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Ik geloof niet dat er mensen op hun tenen getrapt zijn maar ze vertellen over hoe het was. Tot ongeveer verleden jaar, hadden we maar 1 keer per maand een event. Dat gaf ruimte om ook nog de farm bij te houden. Jij bent gestart op een moment dat dit al verandert was naar wekelijks een event. Dit is soms zwaar omdat je telkens moet nadenken, wil ik een paar duizend gewassen in zoveel dagen neerzetten of niet.
    En het gemopper over gewas en di, ach daar lees ik overheen.
     
    kakelot69, LadyFamerieke, Borkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Ik zal je maar helemaal citeren....

    Nee hoor je mag van mij mopperen wat je wilt. ;)
    Ik als nieuwkomer ken mijn plaats en ik reageer niet meer. Dat is het meest logische. Dus veel plezier allemaal.
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  17. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Vind een beetje flauw ...
    je begint zelf een soort van discussie en dan weglopen ...
    Dat je een nieuwkomer bent heeft hier totaal niks mee te maken ...
    Ik begrijp je dat jij het nog heel leuk vind al die events ...
    het enige wat ik dan van jou zou willen vragen is een klein beetje begrip ,dat ik het niet meer zo leuk vind al die events en zo vaak achter elkaar ...
    Dat is toch niet zoveel gevraagd ...:oops:o_O

    De positieve en de minder positieve posten kunnen toch gewoon door elkaar en met elkaar staan ..
     
  18. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Goedemiddag boertjes

    Miekje heeft goed nagedacht
    en een tip gemaakt

    Veel plezier ermee

    PS laat even weten als het je lukt om met 30 keer spelen de wolkenrij te halen
     
    -matthias1952-, boermars, farro en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Ik ben blij met mopperende boeren want ik sommige gevallen is het mopperen terecht en wordt er tijdens een event nog wel eens iets aangepast (droprate of aantallen) Ben ervaren speler en doe altijd mee met events maar de laatste evenementen ben ik pas op de laatste dag klaar (zit te wachten op mijn laatste oogst eventgewas)
    En dat terwijl ik nu juist thuis werk en dus tussendoor kan oogsten wat ik vorig jaar niet kon en dan wel 2 dagen voor het einde klaar was met een event.....
     
    LadyFamerieke, Borkie, Katinka1700 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Ik ben flauw? Wist ik nog niet.
    Als mensen denken dat het mopperen echt helpt moeten ze het vooral blijven doen.
    Als mensen denken dat ik uit ben op een "Hallelujah"draadje, vooral blijven denken.
    Als mensen denken dat ik wegloop omdat ik de discussie uitlok (waar ik niet op uit was maar ik lees wat ik lees en merk dat je er in meegetrokken wordt en gaat denken het is onhaalbaar enzovoort) en er geen zin meer in heb dan mogen mensen dat denken.

    Net zoals ik moet accepteren blijkbaar dat voor een event start 70% van de reacties negatief over het event is (ik schat het zo in met wat ik gelezen heb) moet die 70% dan maar accepteren dat mensen er ook plezier aan kunnen hebben en het leuk kunnen vinden.

    En ja ik merk het wel dat ik het niet anders mag vinden want elke keer wordt gezegd vroeger was het anders, vroeger was het beter. Prima kan zo zijn maar ik speelde niet vroeger. Ik speel nu...
     
    LucieSchreurs, Daxter1966 en Katinka1700 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.