Praatgroep - Farmerama op het IJs

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 1 Mei 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Ik had mij zelf zo beloofd nu even rust te nemen wat events betreft. Meer stallen uit te zetten en bomen te planten.
    Maar ik vond het voetbal al zoooooooooooooooooooo leuk, tja, dan moet ik maar weer mee doen. Ik ga dan niet voor de wolkenrij, tenzij ik alles uit de winkel heb wat ik hebben wil. Nu eerst nog de laatste loodjes van die treinen en het spoor. ;)
     
    Katinka1700, Daxter1966, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Dat is inderdaad heel veel... doe ik echt niet ik ga voor de wolkenrij en wat kleine prijsjes denk ik ik zie wel waar we eindigen s6 all
    Gr Tineke;)
     
    Laatste bewerkt: 1 Mei 2018
  3. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    wel fijn dat je zelf kan kiezen waar je voor gaat.
     
  4. deerman54

    deerman54 Forum freak

    iedereen speelt toch zoals hij gebekt is, dus iedereen speelt op zijn eigen manier het spel voor de prijzen die hij wil.
    Waarom dan al dat gezaag en geklaag iedere keer. Denk aan nieuwe spelers ( als die hier nog komen kijken tenminste), hoe vervelend zijn deze post om deze hier steeds weer te moeten lezen, bij aanvang van ieder event. Erg motiverend voor hen moet ik zeggen. Proficiat.
     
    LadyMyst, -matthias1952-, tikivogel en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. thea1963

    thea1963 Forum freak

    In het verleden is er door BP onder andere beloofd dat de aantallen gewassen bij events lager gingen worden (helaas nog steeds weinig van te merken).

    Degene die na 50% klaar zijn tegenwoordig die zullen wel wat hulpmidden gebruiken (lees mandjes kopen bijv.) of die hebben heel veel geluk aan het rad door bijv. meerdere oogstbonussen te draaien.

    Een ''makkelijk'' event kon je bijv een paar jaar geleden nog prima spelen op hele velden (is minder geklik etc ), tegenwoordig ben je ''verplicht'' om op kwartvelden te spelen ook als een event aangeduidt wordt als ''makkelijk''
     
    rikmark, LadyFamerieke, Katinka1700 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Als eerste weet ik niets van vroeger.
    Als tweede is het geen verplichting om mee te doen
    Als derde kan ik met level 77 zonder mandjes de laatste 2 events (en wat werd er gemopperd) gewoon halen.

    Dus of het dan gemakkelijk is of moeilijk weet ik niet maar haalbaar is het wel. Net zoals bij dit event ik gewoon zonder SM (wel kwartveldjes en WAC) de wolkenrij kan halen.
    Ja en dat ik geen 109 keer kan spelen dat is dan jammer dan heb ik geen SM, stallen, sterren of SV. Of ik neem de wolkenrij niet en neem wel de andere prijzen. Dat kan ik bepalen. Maar als je de support van het forum voor de tactiek hard nodig heb en je leest van spelers die veel verder zijn qua level. Wat een hoeveelheid, ik doe niet mee dan denk ik waarom zou ik met mijn level 77 wel mee doen?

    En als ik het dan doe en ik ga zelf zitten rekenen en stoeien met tabellen en de site van miekje dan haal ik wel de wolkenrij terwijl ik dacht het zal wel niets worden. Daar wilde ik op reageren..
     
    LadyMyst, -matthias1952-, tikivogel en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Phoe het ene event is nog niet afgelopen of het volgende staat alweer voor de deur. Ik heb mijn farm nog niet eens helemaal terug gebouwd, geen zin in gisterenavond en nu weet ik ook niet of ik dat wel ga doen.

    Ik wil wel een weekje rust. Ken mij zelf ook weer en ga waarschijnlijk gewoon voor het hele event.
     
  8. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Hofje is nu nog bezig met die trein gedoe ...ben met rozen op grote velden en SM bezig ...ook moet ik nog 1000 gewas maken..
    Na bijna 8 jaar spelen komen de events voor Hofje te snel en teveel ..Er is ook nog zoiets als een fatsoenlijke voorraad op zien te bouwen en vaste questen af zien te krijgen ..
    Veel spelers hebben ook een baan die events spelen onmogelijk haast maakt ..Dus die tijd om het helemaal te benutten is er dan ook niet..
    Bovendien wil Hofje ook nog graag van het RL leven genieten zover en zoveel als voor Hofje mogelijk is ...
    Voorheen was het allemaal nog redelijk te behappen ...Maar tegenwoordig denkt men bij BP laten we nog maar is een paar duizend gewas extra gaan eisen ..Wat dus nog meer tijd van het spel gaat vragen of geld als je steeds nog allemaal wel wil halen en niet elke keer maar de kruimels van een event ..
    En daar baalt Hofje enorm van ..en dus zul je Hofje steeds weer daar tegenin zien schrijven en mopperen en klagen ...
    Sorry zeggen is nergens voor nodig ...Net zoals jij en jullie allemaal van Hofje heel blij mogen zijn met alle events ..
    Heeft Hofje het recht of zo iets om dat niet te zijn en dat te schrijven ...
    Na 8 jaar is de koek hier wel een beetje op ...Hofje blijft nog wel even spelen ...maar voor mij is de uitdaging wel weg ..
    en heb ik de fut en de moed en het plezier er niet meer in om altijd en eeuwig event gewassen op mijn akkers te hebben staan ..
    Terwijl ik zulke mooie stallen en bomen tot mijn beschikking heb ...
    Alles wat ooit eens speciaal en bijzonder was is naar mijn mening alleen vanwege echte euroos te willen verdienen door BP weg gesaneerd..
    Nu er elke maand m-stallen en m-stekkies te koop zijn en elke dag wel een event is ...is niks bijzonder of speciaal meer ...
    Maar goed wie er wel nog plezier in heeft , die zal Hofje zeker niet in de weg willen staan .....

    * Gaat koffie drinken en genieten van de Roze - Konijntjes *
    8)8)
     
  9. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Daar zou je dan denk BP / Gamedesign voor moeten bedanken, die bedenken elke keer deze aantallen en het is dan ook te begrijpen dat beginnende spelers met alleen de hoofdakker zo snel stoppen tegenwoordig met dit spel.
     
    LadyFamerieke, Katinka1700 en Borkie vinden dit leuk.
  10. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Ik ga niet je hele tekst kopiëren. En ik vind dat iedereen de vrijheid moet hebben om het spel te spelen zoals hij of zij het wil spelen. En dat als je het spel al 8 jaar speelt het saai begint te worden kan ik me ook voorstellen. Ik ga ook niet proberen je te "overtuigen" dat je wel moet meedoen. Dat je alles maar moet accepteren zoals het is.
    Daarvoor ken ik het spel nog niet goed genoeg, ken ik iedereen zijn RL niet goed genoeg.
    Wat mij opviel is dat mensen voor het event al begonnen is roepen wat een aantallen. Elk event weer. Wat een hoeveelheid DI. Elk event weer en dan blijken de DI mee te vallen of de aantallen mee te vallen.
    En dan halen mensen het. Prima fijn gefeliciteerd.

    Waar het mij omging en misschien kijk ik er wel anders tegenaan. Ik vind een event leuk (moet ik rekenen en nadenken zonder doelloos wat op mijn boerderij te doen al kan ik nog zat questen halen...) Een ander vind het leuk om weinig events te hebben enzovoort. Die discussie zal altijd er zijn. Is met alles zo zoveel hoofden - zoveel ideeën - zoveel gedachten.

    Maar ik denk dat als je nog niet zo lang speelt, nog niet zolang op het forum komt je af en toe denkt, als mensen die in een level zitten waar ik alleen maar van kan dromen er niet aan beginnen waarom zou ik het wel doen dan? Terwijl ik nu weet dat het wel haalbaar kan zijn...

    Dat wilde ik alleen kwijt zonder mensen aan te vallen op hun manier van leven of hun manier van spelen.
     
  11. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Het zal ook te maken hebben met dat sommige spelers wel eens wat anders willen op de farm dan dagenlang tienduizenden eventgewassen verbouwen en jagen op drops. En dan heb je het gehaald en juist de boel weer omgebouwd en dan komt er weer zo'n event met tienduizenden gewassen en dan kan je de hele bliksemse boel weer leeghalen xD

    Maar haalbaar is het vanaf een zeker level eigenlijk altijd wel, ook als je moet werken (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Je moet er alleen zoveel voor laten liggen en daar heb ik dit keer niet zo'n zin in ;)
     
  12. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Ach ja... wat zal ik es zeggen...:music:
    Mopperen kan soms erg lekker zijn:p maar ik ben meer een liefhebber van het Juichtopic:D dan van de Klaagmuur-.-
    Maar ik ben toch blij dat ze er allebei zijn;)xD
     
  13. thea1963

    thea1963 Forum freak



    Ik schreef ook niet dat het een verplichting is om mee te doen, ik schreef dat je tegenwoordig ''verplicht'' bent om kwartvelden neer te leggen (om überhaupt een event op een normale manier te halen) ook als het event wordt aangeduid als ''makkelijk'' ;)
     
  14. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Als je geen kwartveldjes wil neerleggen is de consequentie dat je het niet haalt. Die keuze mag jij maken. Maar met roepen en mopperen is de lol voor beginnende spelers er snel af.
     
  15. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    En ik zit er zo'n beetje tussen in. Af en toe flink klagen gaat mij goed af, ik vind dan op dat moment ook,dat ik er een goede reden voor heb: te veel gewassen, te veel drops te veel events, te moeilijk etc. Maar heel vaak denk ik ook, jongens niet zo zeuren het is maar een spel, je kunt toch kiezen om wel of niet mee te doen. En een event hoeft niet binnen 1 of 2 dagen af te zijn toch?
    En voor dit event heb ik besloten om wel mee te doen, maar niet om velden om te bouwen en waarschijnlijk ook geen gebruik maak van kwartveldjes. Want ik wil eigenljk geen knechtencoupons inzetten.
    Ik ga dus voor de andere prijzen: stekjes, knechtencoupon, supervoer e.d., niet voor de wolkenrij.
     
  16. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Vroeger moesten we ook kwartakkers leggen om events te halen . Ik ben 6 jaar geleden begonnen met spelen en ik haalde nooit events .Gewoon omdat ze niet haalbaar waren zonder WAC en kwartakkers. Tot het eerste event dat ik kwartakkers legde .Dat was het MY Little pony event .30.000 gewas op 3 velden en 940 drops . Wel mochten we daar 8 dagen over doen maar toch zonder kwartakkers totaal niet haalbaar .Tegenwoordig heb je vaak de vrijheid om zelf te bepalen hoe je een event speelt en ja nog steeds op kwartakkers net als toen
     
    boermars, rikmark, LadyFamerieke en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Nou dan kom ik ook maar eens klagen. xD

    Heb ik net een heel schema gemaakt voor de 3 pensioengerechtigden. :wuerg:xD

    Hofje is het langst met pensioen, dus die mag het sieritem doen met de minste muntjes. :music:
    Kakelot is net met pensioen, dus die mag het sieritem doen met de meeste muntjes. :music:
    Schaap doet dan het middelste sieritem. :music:

    Nou dan maar weer een nieuw schema maken. xD Schaap doet gewoon alle 3.:wuerg:xD

    Nu weer als de bliksem naar mijn spoorrails want dat is nog steeds niet af. :wuerg:
     
  18. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    En dát ben ik helemaal met je eens. Echt motiverend is het niet als je met je level 75 aan een event begint en op het forum barst een massale jeremiade uit onder mensen die tig levels hoger zitten en het noooooooooit gaan halen, ach ende wee. Maar hier heb je ook weer een keuze: je wel iets aantrekken van het gezucht en geklaag, of niet :music:
     
  19. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik dacht dat jij gewoon voor een stuk of tig junior spelers ging8)
     
    rikmark, LadyFamerieke, Katinka1700 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Je kan gedachten raden. xD Ik las het event en dacht 10x juniorspeler op het veld, hoe fantastisch is dat. :music:Nou eigenlijk een heel team is nog leuker.:D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.