Praatgroep eventquest Kleine hulpjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 30 Mei 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Veel plezier in Disney!
    Probeer iedere dag, als je toch even kijkt, ook dat schelpje van de kalender even te openen :)

    Ik ga het kleine hulpjes event eens heel relaxed spelen, en op maar 1 account.
    Ik begin met maar 2 akkers (hoofdakker en woelige weide), en als het nodig is, gooi ik de versnelling er wel in.
    Vanochtend ook al van alles geoogst, dat vanavond weer te oogsten is.
    Eens kijken hoe het bevalt op deze manier.
     
    summerheat, Borkie, rikmark en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bedankt. Heel veel plezier in Eurodisney.
    Ik hoop voor je dat het lukt om iedere dag even in te loggen voor de kalender.
    Wanneer je denkt dat je iedere dag op het zelfde dagdeel ook wel even tijd en zin hebt om te spelen, dan kun je comfortvelden leggen. Dus straks zorgen voor voldoende startvoorraad en daarna overal waar mogelijk comfortvelden en op alle hoekjes 20 uurs bomen.
    Op die manier is er een grote kans dat je de wolkenrij met sieritems binnen kunt krijgen. Lukt het een dag niet om te oogsten, dan heb je op comfortvelden nog geen onkruid en red je de wolkenrij niet, maar misschien wel 60 supervoer, sieritems en andere prijzen.
    Met versnelling zijn de gewassen in 2 dagen te zaaien, dus kun je inderdaad rustig beginnen.
    De drops krijg je ook uit de andere velden waar je niet zaait.
    Dat je er wel een beetje flauw van wordt steeds 3 accounts of meer te doen, kan ik me voorstellen.
    Dat doe ik een heel enkele keer wanneer ik een event daar leuk genoeg voor vind.

    Vorige event heb ik zonder knechten op hele en halve velden gespeeld omdat ik op die manier steeds de voorgaande erwten af kon krijgen voordat ik de nieuwe op allemaal halve velden kon zaaien.
    Dit event zet ik wel weer knechten in en zaai dus eventgewas op zoveel mogelijk velden.
    Ik heb besloten niet alle bomen eraf te halen, maar het grootste gedeelte wel.
     
    summerheat, Borkie, sky57 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik doe de 2 kinderaccounts eigenlijk al niet meer, alleen de events doe ik gewoonlijk nog mee. En ik stuur de buren kadootjes, de molen draait altijd, en bommel en het rad worden dagelijks bezocht. Het kikkerfokevent ga ik daar wel weer meedoen bijvoorbeeld. Maar deze laat ik even voorbijgaan. Zo spaar ik de knechtencoupons ook lekker, voor tijdens de events, en hoef ik zelden met de hand te oogsten, terwijl ik toch elk event kan halen.
     
    summerheat, Borkie, sky57 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Zo ben ik van plan dit event met grote velden te beginnen, en dan vanavond met de hand kwartveldjes leggen. Morgenvroeg een 12 uurs coupon aan en daarmee alles oogsten en overal eventgewas zaaien, dit s'middags nog een keer en wanneer die oogst klaar is, lange gewassen erin en hetzelfde de volgende dag herhalen.
    Als ik het goed heb uitgerekend kan ik zo met 3 coupons van 12 uur de wolkenrij en knechtencoupons halen. De eerste 2 levels doe ik alleen zilver. Dat scheelt een oogst, en dus ook een knechtencoupon.
     
    summerheat, Borkie, sky57 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ik denk dat ik het met 3 uurs coupons probeer op mijn schaduw.
    Goeie tip om van de eerste 2 levels alleen zilver te doen:)
     
    summerheat, Borkie, rikmark en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. VosStiertje

    VosStiertje Gevorderde

    Zo denken wij er ook over dit event, gewoon relax en geen knechten.
    Opstarten met alleen water en mest ( geen super mest en witte onschuld ) en wel suzimest.
    2de ronde ook met water en mest en suzimest en verder alleen nog maar met water.
    Zet wel elke dag een WAC in, (kunnen wij ons wel veroorloven.) Laat alle bomen staan.
    Speel het hele event op grote velden en met de hand........ en dan eens zien hoever we komen.
    Vlak voor het einde van het event kijken wat we gaan inleveren, dus lever van tevoren niets in.
    Iedereen succes met het event.
     
    summerheat, Borkie, sky57 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Succes iedereen. Ik zat ff te slapen leek het. Was 2 uur en had het niet door. Maar is goed gekomen. Ben van start. 230 plumeau. Wel een mandje gekocht en al 10 schoonmaakmiddelen. En 258 spuitflessen
     
    summerheat, Borkie, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Zo eerste oogst is binnen
    210 om 214 drops
    niet verkeerd
     
    Borkie, daisy17858, annigjen en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Hier lekker eigenwijs geweest en vanmorgen alle bomen geoogst. Verder was ik niet snel genoeg om alles binnen 10 minuten te oogsten terwijl ik binnen die 10 minuten ook zo snel mogelijk het eventgewas wou zaaien. Ik moet nu dus ook alle stallen op de woelige weide nog. Op de hoofdakker nu allemaal kippenhokken staan. Heb vanmorgen veel kippen verkocht voor ruim 800 BD.
    Van beide soorten drops heb ik er ongeveer 100.
    Kwart over 3 kan ik aan de volgende ronde beginnen, en over een kwartiertje kan ik de uilen weer activeren en het laatste veld doen.
     
    summerheat, Borkie, annigjen en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    124 plumeau en 141 spuitfles uit m'n oogst.
    Ik heb alleen het bos verbouwd zodat ik ook daar 100 kwartakkertjes kon leggen, verder is alles gewoon gebleven en heb ik dus 500 akkertjes om het eventgewas bij elkaar te krijgen.
     
    summerheat, Borkie, sky57 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    De eerste drops zijn binnen.:)
    180 Plumeau
    184 Spuitfles
    En natuurlijk de eerste 2 velden vergeten om Howie Donut in te zetten voor het oogsten >:(
     
    summerheat, Borkie, rikmark en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Leafhuntress

    Leafhuntress Forumleerling

    Ik heb het heel erg geprobeerd, maar ik krijg die citroenen niet te pakken. Het blijven bitjes... Jammer, ik had wel zin in ijsthee & sorbet! :music:;)
     
    summerheat, Borkie, blackscorpion64 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Gisteren niet veel aan de voorbereidingen gedaan. Heb nu 137 / 131 DI binnen. Een mooi begin. Vandaag worden dat er nog wel wat meer. Met de EP en TEP gaat het wel altijd lekker zo aan het begin van een event. Eet eerst een WAC, witte onschuld, wortelbrood, dan alle staken met alle bonussen en bommel ga ik ook nog even langs :).

    De eerste 10 gewassen staan op het land.

    De prijs van de mest is lekker zeg, laat toch maar een paar stallen staan. Zie mijn BD graag groeien ;)
     
    summerheat, Borkie, blackscorpion64 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    di zijn binnen nu de citroenen nog:)
     
    summerheat, Borkie, blackscorpion64 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Hier net begonnen en de eerste stand 195 spuitflessen en 183 plumeau.
    Geen slecht begin.
    De eerste 10 gewassen staan op het veld
     
    summerheat, Borkie, blackscorpion64 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    wat, nu al??
     
    Laatste bewerkt: 1 Juni 2016
    summerheat, Borkie, daisy17858 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Spelboyke veel gewerkt met supermest en staak neem ik aan?
    Och dan maar een beetje langzamer kost ook niet zoveel.
     
    summerheat, Borkie, daisy17858 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Laat je die niet staan dan? Ik heb er ook niet genoeg maar ik verzet ze niet dan vergeet ik het toch maar.
    Vind ik ook als ik drops tekort kom kan ik altijd nog met supermest zwaaien.
     
    summerheat, Borkie, daisy17858 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. sky57

    sky57 Forum prof

    Ik had 128 plumeau's en 119 spuitflessen niet onaardig dacht ik zo voor de eerste ronde. :)
     
    summerheat, Borkie, daisy17858 en 4 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.