Praatgroep eventquest Kleine hulpjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 30 Mei 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je hebt gelijk, ik ga het aanpassen.
     
  2. summerheat

    summerheat Forumleerling

    Daxter bedankt

    Coco bedankt zal kijken bij de questen want ik heb nog maar 7 supermest
    en goede tip de beuk begint hier op 40 duiten granaat appel 95 dus die laat ik schieten
    dan zet ik de mysteriestallen vanavond op en verder
    heb net op baharama ook de papagaai en aap vrijgespeeld dus nu bezig apen voer te maken kopen is te duur dus daar kan ik
    vanavond ook apen plaatsen

    heb nu nog 2geiten en 24 eenden staan voor de ark van noach quest

    bedoel je met de erwten die ik nu heb staan ?
     
    Hexia, blackscorpion64 en Borkie vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Met 7 supermest zou ik geen witte onschuld aanzetten. Die 7 zou ik wel gebruiken om de eerste 7 gewassen sneller klaar te laten zijn. Dat vergroot je kans dat je s'nachts de velden vol kunt krijgen.
    Met een WAC heb ik heel lang gewacht tot ik alles kon ombouwen naar kwartveldjes, omdat de WAC dan veel meer oplevert.
    Maar dat ligt ook aan je BD saldo.
    Zolang kleine beetjes helpen is het interessant om de zaadhandel leeg te kopen en dit op de markt te zetten.
    Je kunt dus rustig eerst verder met de Ark van Noach, en dan vooral niet vergeten om de oranje stallen op te zetten.
    Die oranje stallen zijn dus ook interessant om s'nachts op te zetten wanneer het event al begonnen is.
    Wanneer de eenden vanavond nog lukken, dan kun je misschien vannacht de kalkoenen opzetten, morgenvroeg oogsten en ongeveer 7 uur later weer. Je bent toch niet gelijk alle velden nodig.
    De prijs van de stallen heb je dan ongeveer terug verdiend omdat de prijs op de markt nu goed duur is, en de oranje kun je dan weer s'nachts opzetten.

    De erwten zijn inderdaad 52 EP, maar die zou ik niet onnodig zaaien. Je hebt er meer aan om verder te gaan met je spel dan om morgenvroeg nog een keer erwten te zaaien waar je verder niets mee doet. En wanneer je al zover bent met de Ark, kun je je velden zeker vol krijgen.
     
  4. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Opa heeft alle dieren gelukkig op voorraad en ook nog eens op de markt gezet.
    Vanavond de hoogste 20 uurs bomen erop en morgen niet vergeten om Howie Donut op de velden te zetten voor het oogsten.
    Zou niet de eerste keer zijn dat ik dat vergat. :wuerg:
     
    Borkie, rikmark, daisy17858 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  5. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Borkie, blackscorpion64, daisy17858 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. summerheat

    summerheat Forumleerling

    vraag werkt een pinkie piep op 1 product of werkt die ook als ik meerdere b.v. 2wortelappel chutney gebruik
    of werkt ie alleen op de eerste ?
    mocht het op meerdere werken dan kan ik beter 3 wortel dingen aan zetten met 1 pinkie piep dan heb je bijna 4 wortel dingen
    aan tijd
     
  7. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Hij werkt op alles wat er op dat moment in je buffslot staat.:)
     
    Borkie, Boeretrien1 en summerheat vinden dit leuk.
  8. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dat heb je goed gezien..pinkie pie werkt precies zo...
    Je kan nog meerdere ambachtprodukten neerzetten zoals Cat en wortelbrood ofzo ..
    Je hebt maar 1 pinkie pie nodig om alles te verlengen:)
     
  9. summerheat

    summerheat Forumleerling

    oke bedankt Enk en Hof van Dromen dan weet ik genoeg
     
  10. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Wanneer je al een Pinkie Pie hebt ingezet kan je daarna wel WAC of PPJ er nog ingooien (afhankelijk van wat je hebt) maar dan telt hij alleen de normale tijd erbij. Deze wordt dan niet meer verlengd met de percentage van de Pinkie Pie. Let er dus wel goed op dat je genoeg inzet, tenzij je genoeg Pinkie Pie's hebt. Dan is het beter om de lopende af te laten lopen en daarna nieuwe aan te zetten met een Pinkie Pie.
     
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Een WAC werkt 18 uur. Dat is langer dan spelers normaal op 1 dag spelen.
    Wanneer een WAC nog erg kostbaar is voor je (bij mij op de markt 50.000 BD zag ik net) dan kun je die verlengen met een pinky pie. Hierdoor gaat een WAC net geen 24 uur mee. Maar als je dus met het oogsten oplet, kun je net binnen die 24 uur oogsten. En dan 5 uur wachten met het inzetten van de nieuwe WAC, want zolang doen de eventgewassen er ongeveer over met water.

    3 of 4 WAC inzetten is een luxe dat je voor het oogsten niet om een WAC hoeft te denken. Je bent dan van iedere dag ruim een half uur kwijt, maar als je morgenmiddag om 2 uur begint en je zet er 6 in , dan kun je de laatste dag s'morgens nog met de WAC oogsten en ben je maar 1 pinky kwijt voor die luxe.

    Ben je net als met dit event eerder klaar met het gewas, dan heb je de WAC alsnog voor niets ingezet.
     
    Borkie, blackscorpion64, slakje64 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. CorinneB

    CorinneB Forumkoning

    Gelukkig veel supervoer en supermest. Komt altijd weer van pas.
     
  13. pemoli

    pemoli Gelegenheidsauteur

    Ik sla deze over, ook vanwege tijd gebrek.
     
    blackscorpion64 en summerheat vinden dit leuk.
  14. summerheat

    summerheat Forumleerling

    Coco bedankt dacht ik er dan op vooruitging maar het kost meer dus kan ik beter mijn dure duiten bewaren
    want ik moet het ook kopen kan het zelf nog niet maken
     
    Borkie, Hexia en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  15. BaukeS

    BaukeS Halfgod

    pff, het begint nu wel druk te worden zeg, het mendelevent net afgerond en morgen weer beginnen met de volgende.:wuerg:
    waar is die dag gebleven, die er altijd tussen 2 events in zat?:eek:
     
  16. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    die dagen hebben effe vakantie genomen....:wuerg:
     
  17. Leafhuntress

    Leafhuntress Forumleerling

    vertaalfaudje

    Het Engelse organic is in het Nederlands biologisch, het zijn dus biologische citroenen. Da's logisch.
     
    Borkie, blackscorpion64 en summerheat vinden dit leuk.
  18. kimmie2012

    kimmie2012 Forummeester

    PPFFF wat veel drops :wuerg: ik hoop dat ze een beetje uit de grond willen komen

    succes allemaal!!
     
    summerheat, Borkie, daisy17858 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Laten deze citroenen nu gewoon organisch zijn (namelijk gemaakt met koolstofverbindingen die voorwaarde zijn om deze naam te dragen) en niet virtueel (namelijk niet gemaakt van een schoolvak)....

    En kijk maar als het event start, dit zijn echt organische citroenen.
     
    summerheat, Borkie, rikmark en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. slakje64

    slakje64 Gelegenheidsauteur

    coco,bedankt voor de uitgebreide tips. al jaren geef je zeer bruikbare tips hoe je een evenement tot een goed einde kan brengen.
    normaal begin ik aan evementen maar deze keer heb ik andere plannen.een lang weekende naar disney land met de familie( een kado van ons zelf )
    maar toch zal ik elke dag even kijken naar mijn boerderij
    iedereen veel succes
     
    summerheat, Borkie, balletdanseres en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.