Praatgroep Een Dromenodyssee

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 9 April 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Dankjewel ik wist niet dat het een boom is dank voor de uitleg

Laatste bewerkt: 13 April 2019
  2. jannynijenbrinks

jannynijenbrinks Doorzetter

Heb de eerste wolkenrij gehaald, moet ik dan nog steeds marshmallowstruik verbouwen.
    Moet ik de sterrenstelselpoort als hij klaar is op het veld laten staan om een geglaceerde marshmallow te krijgen.
    b.v.d Janny

3. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Als je de 2e wolkenrij wilt halen, moet je nog 4 plusjes wegspelen:
    3 plusjes vragen om een molenproduct en daarvoor heb je o.a. eventgewas nodig. Dus ja, je kunt het beste nog meer eventgewas verbouwen.
    Het laatste plusje vraagt om marshmallows. Dus zo vaak mogelijk capsules ophalen rechtsonder in het eventscherm, en de sterrenstelselbomen op je akker zetten. Net zolang totdat je voor 35.000 punten aan marshmallows hebt.

4. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Je hebt nog eventgewassen nodig voor de molenproducten, dus inderdaad nog maar even doorgaan met die struiken.

De sterrenstelselpoorten zijn na zestien uur helemaal klaar, dan geven ze bij oogsten een geglaceerde marshmellow. Eerder oogsten kan ook, maar dan leveren de vruchten veel minder op. Na oogsten verdwijnen de sterrenstelselpoorten en moet je dus nieuwe neerzetten, die je kunt winnen door de autoproductie te oogsten (maar daar kunnen ook marshmellows uit komen). Aan 24 sterrenstelselpoorten heb je genoeg om de tweede rij te halen, als je ze allemaal zestien uur laat groeien.

5. Sintra98

Ik heb een cilinder ingezet waarop mijn sterrenstelsel boom verdween en die heb ik helaas niet meer terug gevonden
    en ik begrijp niet hoe ik die capsules gebruiken moet
    Wie weet hoe dat zit? Wat doe ik verkeerd?
    Ik dacht dat die capsules een mest versneller was maar dat is dus niet zo

6. kakelot69

Die capsules zijn gewoon kistjes. Je vindt ze dus terug bij het blauwe vaasje, onder consumptiegoederen.

Bij het inzetten van de cilinder heb je je denk ik vergist bij het klikken en per ongeluk de boom geoogst. Na oogsten verdwijnt ie inderdaad. Je hebt dan wel een marshmellow gekregen (de tegenwaarde daarvan is afhankelijk van hoe lang je de boom hebt laten staan). Die marshmellows kun je terugvinden in de voorraadschuur, bij overig.

gelderblom vindt dit leuk.
  7. rikmark

rikmark Forum freak

Zo aardige inhaal slag gemaakt.
    Bij poortje 9 aangekomen en 15 sterrenpoortjes staan uit te broeden:inlove: met nog drie dagen voor de boeg moet het gaan lukken.

8. kakelot69

Niet vergeten die autoproductie af en toe te oogsten, dan komt het helemaal goed!

9. gelderblom

gelderblom Levende forumlegende

tuurlijk rikmak deze events waren niet moeilijk

10. Sintra98

Ik heb nog 13 sterrenpoortjes op mijn veld staan zou ik dus per ongeluk geoogst hebben.
    Voor mij is de FAQ niet toereikend om het te snappen wat ik moet doen met die energie kernen.
    Moet ik met de geoogste marshmellows ook nog wat doen?

Cornelly52 vindt dit leuk.
  11. kakelot69

Ik denk inderdaad dat je per ongeluk geoogst hebt. Maar geen nood. Als je de autoproductie (dat plusje rechts onderin het eventscherm) af en toe oogst heb je die één of twee verloren bomen zo weer terug.

En gewoon vragen hoor, als je iets niet begrijpt!

Sintra98 vindt dit leuk.
  12. Sintra98

Ik heb ook nog 3 van die blauwe cilinders in de schuur wat doen die dan? of wat kan ik er mee?

13. jannynijenbrinks

jannynijenbrinks Doorzetter

Bedankt voor het antwoord, maar ik heb nog maar 1 plusje.
    Of staan die nog ergens anders.

14. enk52

enk52 Levende forumlegende

Dat zijn energiekernen. Daarmee kan je je sterrenstelselpoortbomen versnellen. Ze verkorten de tijd dan met 35%. Een soort turbomest dus.

15. Sintra98

Maar hoe werken die dan ik heb geprobeerd die dingen te activeren maar dan werd de sterrenpoort meteen geoogst
    en niet versneld

16. enk52

enk52 Levende forumlegende

Als je op zo'n boom klikt krijg je een oogstteken en die van de energiekern te zien. Je klikt dan op de energiekern en dan is hij toegevoegd.

Laatste bewerkt: 14 April 2019
  17. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Ik ben toch maar mee gaan doen en verbouw op 1 veld eventgewas en zoals het er nu uitziet ga ik het halen, doe 2x met water en mest en 1x met sm zodat ik 3 keer kan oogsten op een dag, 12 uurs gewas is niet mijn favoriet maar dit werkt prima.:)
    Helemaal niets verbouwd dus stallen en bomen lopen ook gewoon door, super.:D

boermars, harm-jan70, kakelot69 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. yvonne1957

yvonne1957 Forumleerling

kan iemand me vertellen hoe ik aan de items van die marshmallows en capsules ik oost elke 4 uur maar nu klik ik op de kruisje nummer 10 maar ik heb nog steeds geen items die ik in kan leveren snap het niet liefs yvonne 57

19. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Als je links bij het blauwe vaasje kijkt onder het hoofdstukje 'Consumptiegoederen', zie je daar de capsules terug.
    Klik erop en dan krijg je marshmallows en sterrenstelselpoorten (de bomen die nog op je akker moeten).

De marshmallows hebben verschillende waardes, en kan je inleveren bij kruisje nr. 10

De sterrenstelselpoorten zet je op je akker. Hoe langer je ze laat staan, hoe hoger de waarde van de marshmallow je eruit krijgt.
    Als je ze pas na 16 uur oogst, krijg je de hoogste marshmallow.
    De sterrenstelselpoorten vind je in je inventaris bij je gewone bomen.

Is het zo duidelijk?

En nog even voor de zekerheid: 0ogst je iedere 4 uur op het eventscherm rechts onderaan zodat je die capsules krijgt?
    Laat nog even weten hoeveel capsules je in je voorraad vond, dan weten we waar het probleem zat.

Edit: het kan ook nog een heel andere oorzaak hebben: heb je alle andere kruisjes/plusjes al wel gedaan? Je kunt nr. 10 pas inleveren, als alle andere klaar zijn.

Laatste bewerkt: 14 April 2019
    kakelot69 vindt dit leuk.
  20. Paddington28b

Paddington28b Forum-generaal

Ben gisteren pas begonnen maar verwacht vandaag staak 1 binnen te halen, toch leuk dat je later begint dat je toch nog een goede prijs binnen kunt halen! Daarna moet ik even zien, verwacht dat staak 2 niet binnen de mogelijkheden ligt.

Sintra98 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.