Praatgroep - Edelweiss vallei

Discussie in 'Speldiscussies' gestart door Klaartjuh, 6 December 2022.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Tyrany

Tyrany Grote forummeester

lol ja natuurlijk, maar ik was op zoek naar de knop 'max' :)

2. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

Wat mij verder is opgevallen in de schuur zijn bij diversen de capaciteit verandert.
    Was gisteren nog max. 300 nu plots 550 ben er blij mee natuurlijk want ben regelmatig
    drops verloren omdat ik boven de 300 kwam maar met deze verhoging had ik verwacht dat
    klanten Alice en Ian ook verder zou kunnen dan lv7
    Veder erg blij met de nieuwe aanpassingen.

-matthias1952- en pipelepo vinden dit leuk.
  3. BoerinRietje

BoerinRietje Forumkenner

Vindt het wel een tijdrovende vallei, en het duurt wel heel lang voordat je kunt levelen. Maar goed wel knap dat ze dit hebben gemaakt. Ga rustig door met oosten en zaaien en maken van hout, humus en gereedschapskisten. :p

4. wilagten

wilagten Junior expert

hoe kom ik aan hoogwaardige humus

5. enk52

enk52 Levende forumlegende

Maken in de omzetter. Die heeft 2 sterretjes

6. Yzaura

Yzaura Forum freak

• dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wilt voegen
    Nee, ben ik ook nog niet achter... Ik kom de hele tijd paddenstoelenmanden tekort om de beverklant te beleveren. Hoge waardes planten of bomen geven volgens mij geen extra bijzondere drops.

Sinds ik de derde soort abrikozen kan maken, zit de hele tijd mijn magazijn vol. Terwijl het maximaal groot is op 2000. Geen idee hoe ik dadelijk nog meer soorten boomfruit op voorraad kan houden. Ik ben de hele tijd abrikozen aan het weggooien om plek te maken voor oogsten...

Laatst bewerkt door moderator: 2 Augustus 2023
  7. janjoke

janjoke Doorzetter

Ik zit in Level 8 en moet bij Alice Gansbert 2 x LVL1 maken en een Japanse Abrikozen boom planten.
    Maar die kan ik pas vrij spelen in level 10??? Klopt dat wel. Dus zolang moet ik wachten??
    Wie weet het. alvast bedankt

8. hendrika73

hendrika73 Commandant van het forum

Daar sta ik ook en inderdaad wachten tot je in level 10 bent.
    Ik zit nu in level 9...

9. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Mijn abrikozen gaan steeds in die duurste recycling. Levert het nog iets op aan aep.
    Eventueel met sleutels ook het 2e vakje open.
    Maar dit doe jij vast ook al.

Dat wordt dus inderdaad doorspelen naar level 10.

Ik vind de hele Edelweiss nu wel een stukje beter in balans, dan voor de veranderingen.
    Nog altijd veel te veel alpine abrikozenbomen op de akker wegens tekort aan boomstronken en regelmatig tekort aan drops.
    Maar het is al een verbetering.

-matthias1952- en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  10. Yzaura

Yzaura Forum freak

Ja, ik recycle ook maximaal en het is zeker al verbeterd. Het tekort aan ruimte in de schuur voor boomvruchten en het tekort aan boomstronken is weer erger sinds ik level 23 ben. Het evenwicht tussen boomstronken en waarvoor je ze nodig hebt, wordt verstoord doordat je ze zowel voor de gewaszaadjes als voor nieuwe bomen nodig hebt. En de bomen leveren minder hout op dan dat je ervoor terugkrijgt. De bomen cadeau via Koekeroekus helpt daarin wel wat maar voor de nieuwste abrikoos heb ik het het "duurste" hout nodig plus extra velden voor gewassen die elke keer hout vragen.

11. pipelepo

pipelepo Oudgediende

De abrikozen gebruik ik om badges te maken en deze badges gebruik ik weer in de recycle. Dat werkt prima momenteel. De boomstronken lijk ik nu op orde te krijgen, met behulp vd abrikoos. Ik heb er veel staan, waardoor ik die weer kan gebruiken vd houten planken. De hogere hout soorten zijn nog wel lastig om te halen.

12. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik ben het helemaal met je eens,
    Ben zelf alleen nog niet zover dat ik die nieuwe abrikoos heb. Dat belooft dus niet veel goeds.

13. Yashanna

Yashanna Gelegenheidsauteur

Het lukt mij niet om veld I-3 van de bomen te ontgrendelen. Ik heb 3 badges lvl 1 en ben lvl 19. Hij zegt ook dat ik voldoende heb, maar verder gebeurt er niks. Wat doe ik fout??
    (en hoe plaats ik hier een screenshot van?).

14. -matthias1952-

-matthias1952- Levende forumlegende

in- en uitloggen helpt soms om verder te komen.

15. Yashanna

Ik zat eerst in de client en daarna op de website, ook weer uitgelogd en opnieuw geprobeerd. Maar het lukt nog steeds niet, ik krijg wel een pop-up die zegt dat ik alles heb, maar ik kan nergens op klikken.

16. Fam.Farmer

Fam.Farmer Forum-overlever

Je moet niet op dat bord met die uil klikken. Maar ergens op dat onkruid dat daar in de buurt zit. Had ik ook last van. Is effe zoeken met je muis maar dan vind je het wel. ;)

Succes

vinc051 vindt dit leuk.
  17. Yashanna

ah ja, dat was het. Dank!
    Wel verwarrend hoor!

vinc051 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  18. heleen1955

heleen1955 Junior expert

hoe kom ik aan paddenstoelenmand, moet die inleveren maar heb er niet
    heleen1955

19. annigjen

annigjen Keizer van het forum

die komen uit de grond bij het oogsten.

20. Yzaura

Yzaura Forum freak

Deze dropitems zijn schaars. Ik kan de bever hierdoor maar om de andere dag volledig leveren, terwijl ik vaak oogst op een dag :-(