Praatgroep - Edelweiss vallei

Discussie in 'Speldiscussies' gestart door Klaartjuh, 6 December 2022.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik kan soms bomen maken. Maar soms ook dagen niet. Ik heb niet veel voorraad. Dus badges maken gaat ook niet. Ik kan niets ophalen. Soms een beetje fruit maken. En dan inleveren bij de bestellingen. Anders level ik al helemaal niet. Houtzagerij snap ik al helemaal niet. Dan klik je op maken. Moet je hout maken, maar vervolgens kan ik die niet ophalen. De humus dus ook niet. Ik heb nu de grote gereedschapskisten maar weg gegooid. . Mss kom ik nu verder. Mijn laatste poging.
     
    Laatste bewerkt: 17 Maart 2023
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Je moet wel bovenaan schuiven met groen tabje zowel bij hout en ook bij hums.
    Doe je bij hout 3 tabjes en klik je op item kiezen. Dan kies je bijv 3 kleine boomstronken rechts met + op 3 zetten. Dan rechtsonder op omzetten klikken. dan krijg je aan de rechterkant productievak hout te zien met de tijd erbij. Als klaar is aan onderaan op ophalen klikken en de planken komen in je voorraad in de schuur. Als je genoeg planken hebt voor de zurekers staat er een groen vinkje.
    Zo werkt het bij hout, humus enz in de houtzagerij. Er wordt ook voorraad gevraagd uit je schuur van je boerderij zal ik maar zeggen. Ik lever vissen en appels bijv als dat gevraagd wordt.
    In je schuur staat niet iets op vol want dan kan je ook niet verder.
    Ik hoop dat ik het een beetje uitleg zodat je het begrijpt. Zou bijna foto sturen, maar bij meerdere zijn ze weer weg.
     
    Laatste bewerkt: 17 Maart 2023
    pipelepo en -matthias1952- vinden dit leuk.
  3. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Dank je wel. Ik ben nu met de 3de boom bezig. Had weer van alles weg gegooid waar door ik weer humus kan ophalen en bomen maken. Voor zure kers moet ik nog 3 hout. Maar als ik iets weg gooi kan ik humus ophalen. Zien hoever we komen.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  4. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Maar waarom weggooien? Ik gebruik alles en gooi niets weg.
    Ik maak bomen
    Dan klaar hak ik ze om.
    Dan gelijk hout en humus maken enz voor nieuwe boom
    Gelijk weer nieuwe boom maken voor de opslag.
    Zo heb je voorraad bomen
    Geen volle schuur en hoef je niets weg te gooien.
    Kan je alles gebruiken in de zagerij.
    Fruit voor de badges
    Overig af en toe van iets in de recycle.
    Niks weggooien.
    Ik heb 10 bomen op het land
    18 bomen op voorraad.

    Ik maak hout met 3 tabjes
    Humus met 4 tabjes
    Brandstof 3 tabjes.
    Groter hoeft volgens mij nog niet want die kan je nog niet gebruiken bij de bomen.
    Maak je wel groter hout of humus of brandstof kan je die inleveren bij recycle.
    Ik maak dat wel maar gebruik gelijk voor de recycle want die nemen veel ruimte in in de schuur.

    Misschien doe ik het helemaal niet goed hoor voor de snelheid of snel level up maar ik kan wel steeds verder.

    Jij bent denk ik verder en kan de beuk misschien al maken. Daar heb je wel ander hout voor nodig het doorsnee timmerhout, dat blanke vierkantje en is volgens mij 6 tabjes tot de 2 sterretjes bovenaan. Voor de humus is 2 sterretjes nodig. Als je op de boom beuk gaat staan, kan je precies zien wat die boom vraagt. Daar ben ik nog niet.
     
    Laatste bewerkt: 17 Maart 2023
    pipelepo en farmermikkie vinden dit leuk.
  5. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Als ik niets weg gooi, kan ik niets maken. Al heb ik maar 4 hout dan doe ik die bij de recycling. Anders gaat het niet goed. Ik kan soms echt dagen niets doen. En er zijn dagen dan kan ik veel. ik kan ook 10 bomen. Maar vaak haal ik dat niet. Omdat ik niets kan ophalen. De zagerij daar snap ik niets van. Ik kan de beuk maken. maar idd moet ik ander hout voor hebben. Hoe kom ik aan de sterretjes.

    Dank je wel voor alle tips die je geeft. Ik zal vaker in dit draadje lezen.
     
  6. Nella58

    Nella58 Forumkenner

    annigjen, wat ik hier begrijp heb jij je voorraad bouwmateriaal vol is, dat kan je bekijken bij het tabblaadje bouwmaterialen.
    Daar kan je kijken hoe vol dit is

    Ikzelf maak altijd de timmerhout met het hokje 4, dan kan je 5 timmerhout maken,
    bij de humus maak ik altijd de 4 hokjes krijg je 4 humus,
    de gereedschapskist maak ik de 4, tot ik daar genoeg van hem, dan zet ik hem maximaal en gooi dat in de recycle
    de recycle gebruik ik degene die 24 uur duurt.
     
    pipelepo vindt dit leuk.
  7. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Als je bouwmateriaal in de schuur vol zit, kan je toch gewoon bomen maken want dat spul heb je nodig om bomen te bouwen. Natuurlijk moet je wel alle onderdelen hebben om een boom te kunnen maken. Heb je de hele schuur vol met hout bijv dan kan je geen boom bouwen en dan moet je inderdaad legen. Mits je natuurlijk ruimte heb om bomen te bouwen. Ik had die bouwmateriaal ook vol en komen gewoon bomen maken en zo dit weer leeg krijgen in de schuur. Je kan niks in de zagerij afleveren aan de schuur omdat de schuur vol zit toch?
    Maar goed misschien snap ik jullie beiden niet. Ik ben geen expert.
     
    Laatste bewerkt: 17 Maart 2023
  8. Nella58

    Nella58 Forumkenner

    klopt dat je dan bomen kan maken, maar annigjen gaf aan dat ze de humus niet kon ophalen en dan is de bouwmateriaal vol. Dus moet je zorgen dat er weer ruimte komt om je humus op te kunnen halen. En de humus heb je nodig om de bomen te kunnen maken. Dus is het belangrijk om naar al je voorraad te kijken dat deze niet vol raken
     
    schaapje52 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  9. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    ja, Nella, het is belangrijk je voorraden te verdelen over de verschillende noden.
    zowel gereedschapskisten, humus en hout.
    ik zit op level 16 en kom hout tekort maar dan maak ik ook geen overvloed aan andere dingen zodat er altijd plaats is om hout op te halen.
     
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik probeerde Annigjen uit te leggen hoe de zagerij werkt omdat ze aangaf dat zij daar wat aan rommelt en niet goed begrijpt hoe het daar werkt. Als het daar fout gaat heb je verkeerde spullen en kan je nooit een boom bouwen. Zo heb ik geprobeerd haar te helpen.

    Ik denk heel logisch.
    Als ik een boom wil maken dat heb ik voorraad nodig uit de schuur, die voorraad komt van de zagerij. Ik maak de juiste spullen die ik nodig heb voor een boom in de zagerij en die gaan naar mijn schuur en dan kan ik weer een boom maken.
    Maak je in de zagerij niet de juiste spullen voor een boom dan kan je die dus niet maken. Dan heb je of je voorraad vol in de schuur met verkeerde spullen of je schuur zit niet vol maar wel met verkeerde dingen en kan je in beide gevallen geen boom maken.
    Zo ga ik steeds te werk en kijk wat ik moet hebben voor welke boom en zo maak ik alles in de zagerij. Dus de zagerij is ook heel belangrijk om de juiste voorraad te hebben en de bomen te kunnen maken. Voor mij werkt dit perfect en heb nu zelfs al een kleine voorraad voor de nieuwe boom de beuk en mijn schuur zit niet vol. :music:

    Verder maakt het mij totaal niet uit hoor. Ik hoop alleen dat het Annigjen lukt om verder te kunnen komen zonder al die problemen.
     
  11. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik denk nu ook dat ik teveel bouwmaterialen had. Ik kan nu weer verder.
    Dank jullie allemaal voor de goede tips. Zal hier vaker gaan lezen.
     
    -matthias1952-, pipelepo, Nella58 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Nella58

    Nella58 Forumkenner

    Je doet het heel goed, zo moet je ook kijken, in elke voorraadschuur. En de tip van jou was heel duidelijk.
     
    LucieSchreurs, schaapje52 en annigjen vinden dit leuk.
  13. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Tot nu toe gaat het goed. Dank je wel voor alle bruikbare tips. Daar kan ik verder mee. Het is zo fijn dat medespelers je helpen wanneer je vastloopt. Ik voel me net een klein kind die jarig is en kadootjes krijg
     
    vinc051, Nella58, schaapje52 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  14. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Ik heb de Zurekersenboom vrijgespeeld. Heb alles gemaakt wat ik ervoor nodig heb. Maar ik kan hem niet maken. Schuur is niet vol. Opnieuw opstarten helpt ook niet.
    Wie kan mij verder helpen...
     
  15. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Heb je hem wel al ontgrendeld via het pad der wijsheid?
     
  16. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Bedankt, die stap ben ik vergeten. :wuerg:
     
    vinc051, Boeretrien1 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  17. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Hallo
    Soms krijg je dingen maar telt het er niet ik had 1 sleutel was ik kwijt had 8 sleutels want ik zat vol dus eerst weer geleegd weer verder oogsten krijg weer een sleutel dat moet dan negen zijn maar blijft op acht dus niet gehad opnieuw ingelogd maar niet gekregen ????/:oops::wuerg:
     
  18. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Het kan slim zijn als je ruimte gemaakt hebt om dan even uit je scherm te gaan en dan weer terug. Het kan zijn dat het anders nog niet gelogd is. Bij het boomfruit werkt dat ook niet meteen.
     
  19. Tyrany

    Tyrany Forummeester

    Ik heb nu 2502 sterretjes maar kan de vallei niet openen :(
    Ik moet toch niet eerst de rij vakjes die leiden naar de vallei openen? Zie foto;
    [​IMG]
     
  20. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Zo te zien is het antwoord ja.