Praatgroep - Duizend-en-een-boerderijennacht event

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 31 Juli 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulpboer

tulpboer Forumkenner

mag ik vragen wat een howie

gr tulpboer

Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  2. theav71

theav71 Levende forumlegende

Een howie is een sieritem die je 5% meer kans geeft op grondstoffen die uit de oogst komen (dus dropitems, gereedschap, suiker etc) Deze werkt alleen op het veld waar op hij staat. Vroeger gaf BP bij aankoop van 10 euro tg verschillende soorten schildpadjes waaronder dus ook deze howie (was wel zeldzaam) en hij is ook te koop geweest bij Renzo.

3. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Das deze , ze zijn vrij zeldzaam ...en geven meer kans op drop items ....op het veld waar ze staan ..in de siertuin werkt hij dus niet :)

Voor Ron :

Zou vooral die joker inzetten :music:
    Hofje houd die event verder voor gezien ...hou niet van zulke events ...:(
    iedereen die het aandurft om toch stug door te zetten veel succes ..:)

Borkie, LadyFamerieke, _Jeanie_ en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Ik zie wel waar dit schip strand, maar heb er volledig vertrouwen in dat de staak te halen is. De otter staat op 26 stuks, dit heb ik te danken dankzij de +1 voor 6uur die ik heb gedraaid en de 100% extra. Krijg nu dus per kwartveldje 7 stuks. Heb daarom maar knechten ingezet zodat mijn farm daar ook gebruik van kan maken. De staken van de groente ook geactiveerd dus daar krijg ik 10 per kwartveldje. Dat is erg lekker.

De geest staat nu op 6, die zie ik wel hoeve ik kom. Ga ik mij niet druk om maken.

5. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Hier precies hetzelfde
    26 om 6

Borkie, LadyFamerieke, farmermikkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. lonnie57

lonnie57 Forum-hertog

Ik ga ook tapijten maken 3 x aan de hulp gegeven 3 lantaarns.
    Van een heel veld 20 uurs bomen O

Borkie, LadyFamerieke en farmermikkie vinden dit leuk.
  7. thea1963

thea1963 Forum freak

De meeste spelers hebben echt geen gemiddelde van 42 lantaarns op 2 uur vanmiddag, hier had ik eergisteren 3 velden volgezet met 20 uurs bomen en welgeteld 6 toverlampen van gekregen

Heb nu 23 toverlampen (waarvan 11 van me buurtje van vandaag en gisteren en 6 als beloning)

Misschien zouden jullie de vraag eens kunnen stellen aan GD waarom spelers nog mandjes zouden gaan kopen om BP te sponseren als ze hiermee ook niet met gemak het hele event halen?
    (Die mandjes gaan afschaffen omdat ze niet meer verkocht worden lijkt me ook niet de bedoeling van GD :music:xD )

Hier staan nu kwartvelden met gewassen dus het zou een idee zijn als de droprate vandaag verandert zou worden om het event met minimaal een dag te verlengen

8. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik zal toch ook nog maar even reageren:
    Het event was op moment van mijn schrijven 10 uur aan de gang, maar de bomen stonden er al vanaf de avond ervoor, rond 18 uur of iets later. De groeitijd van die bomen moet ook meegenomen worden om een gemiddelde te berekenen.
    Derhalve was dit mijn opbrengst aan drops niet over 10 uur, maar over 30 uur.
    Dus 18 drops uit de oogst en 2 drops van de lantaarns is 20 drops in 30 uur.

Eerlijk is eerlijk, op moment van schrijven stonden diezelfde bomen inmiddels alweer te groeien.
    Op dit moment, dus 42 uur na het neerzetten van de bomen voor de start, is mijn opbrengst totaal 48 toverlampen, waarvan 15 als burenkado ontvangen.

9. Roos

Roos Forum-baron

Mijn bijdrage aan info:
    Voor het event begon had ik minimaal 250 bomen staan, 6 hokken (waarvan een menagerie met flamingo's en een fabriek). De rest had ik kwartveldjes met het idee dat er toch ook naalden binnen moesten gaan komen en er al saguaro in zat.

Voor die bomen had ik overigens al aardig wat saguaro weggestoken en een aantal bomen hadden turbomest gekregen, omdat ik pas laat besloot meer bomen neer te zetten.

Resultaat was iets meer dan 250 naalden en 2 toverlampen van de drie volledig vrijgespeelde velden.

Nieuwe tactiek was nog veel meer bomen neerzetten. Dit met het idee dat twee keer zoveel bomen ook twee keer zoveel toverlampen op zou kunnen leveren, wie weet nog eentje meer.. De fabriek en menagerie liet ik staan en nog twee overgebleven huisdieren van totaal drie vakjes. De rest helemaal vol met bomen.

Nieuwe oogst vanmorgen... dit keer 1 toverlamp op 519 bomen.

Inmiddels vliegende tapijten ingeleverd. Wat tot de volgende aantallen komt.
    - 2 toverlamp van allereerste oogst
    - 1 toverlamp van 519 bomen (deels met turbomest, maar dat doet er niet toe)
    - 12 toverlamp door het inleveren van vliegende tapijten (ik heb 15x ingeleverd)
    - 17 toverlamp van buren (deels gisteren, deels vandaag)

Duidelijk dat we het niet van het oogsten van bomen moeten hebben..

Laatste bewerkt: 2 Augustus 2018
  10. tulpboer

tulpboer Forumkenner

dank jullie wel op mijn vraag wat is een howi

gr tulpboer

Borkie, LadyFamerieke en HofvanDromen vinden dit leuk.
  11. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Het event is gestart om 14 uur, inderdaad tien uur en niet acht toen je je score vermeldde.
    Het is niet gestart toen jij je bomen plaatste, al snap ik dat je voornereiding mee wil tellen.
    Nochtans is dat onjuist.
    24 uur na de start van een event heb je een volle dag gezaaid en geoogst en kun je inschatten wat er uit je velden en andere zaken komt. Inderdaad een beetje geflatteerd omdat de eerste dag meestal een boost uit eventuele voorbereidingen heeft.

En die heb je ook nu gehad, want de hoofdtak van het event is Otterdin waarvoor je naalden nodig hebt.

Op verzoek van GameDesign heb ik nog korte uitleg aan de faq van het event toegevoegd: https://board-nl.farmerama.com/inde...een-boerderijennacht-event.30294/#post-581340

Het was beter geweest als men ons dit voor we de faq maakten had verteld, dan hadden wij meteen duidelijker naar jullie toe kunnen zijn. Maar as is verbrande turf... Dus het staat er nu en hopelijk duidelijk genoeg bij, beter laat dan nooit.

Hieruit volgt ook dat wie de Fabrieks-upgrades wil halen zich moet richten op het voeren van Otterdin.
    De Geest-beer is extra en met alleen Toverlampen uit je velden zul je daar niet ver komen.

Reggaefeeks, Borkie, pipelepo en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  12. -Farmer47-

-Farmer47- Regelmatige auteur

Ron begrijp ik het dus goed dat men bewust een deel van dit event extra moeilijk maakt (misschien wel onhaalbaar) om voor fanatieke boeren een uitdaging in het spel te creëren?

Dat is dan een leuke invalshoek en inderdaad was het beter geweest om dat vooraf te melden. Te meer omdat ik dus zoveel mogelijk bomen had neergezet voor de start van het event.

Jammer is ook dat bij het Volle Maan event gezegd werd dat bij een volgende event er fabrieksupgrades te winnen zijn. Nu blijkt het een exclusief iets te worden voor fanatieke spelers (vind je het erg als ik hier lees: Spelers die er geld in steken??)

Voor mij wel duidelijk dat als je random prijzen krijgt en men bij BP er dan vanuit gaat dat je daarmee iets kan halen het een redenatie is waarvan elke wetenschapper zal zeggen flauwekul..

Borkie, LadyFamerieke en leni1955 vinden dit leuk.
  13. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Dank je Ron , voor je moeite en voor plaatsen uitleg ...

Al vind Hofje het een zeer teleurstellende uitleg van Game - Design ..
    Als Boer /Boerin wordt je nu dus en zo voel ik het ...iedereen mag daar natuurlijk anders over denken :)
    Maar dus gedwongen om met dit event mee te moeten doen ...en er zullen er denk ik zomaar :music: nog vele dan volgen ..
    om je upgrades van de Sierfabriek te kunnen ophalen ..
    Er wordt dus alleen nog aan de meest fanatieke boeren en boerinnen gedacht ..en aan geld verdienen ...en dat mag ...
    Maar daar begint Hofje niet aan ...
    De rest hangt er dan maar zo'n beetje bij krijg ik het gevoel ....En moet dan maar tevreden zijn met het net aan halen van een Wolkenrij
    Dit is hoe het Hofje overkomt ...Jammer ..Jammer ..Jammer-.-

En het mag een ieder duidelijk zijn , Dat Hofje dit niet vind kunnen >:(:oops:

Borkie, LadyFamerieke, _Jeanie_ en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. thea1963

thea1963 Forum freak

Ik had het al eerder geschreven en dit bewijst het des te meer de upgrade gordijnen wordt de nieuwe melkkoe van BP waarmee ze denken veel TG mee te kunnen gaan verkopen en je dan wel bij elke upgrade meer wel elke keer 300 ep extra krijgt + een eventuele bonus / gratis draai van krijgt (Dat staat totaal niet in verhouding wat je ervoor moet doen of aan TG moet gaan uitgeven)

Edit:

En wat is bij BP een fanatieke speler? is dat een speler die veel geld uitgeeft en 1 of 2 keer per dag oogst of een speler die 4 of 5 keer per dag oogst? ik denk het eerste -.-

15. -ZombieGirl-

-ZombieGirl- Gelegenheidsauteur

10 lantaarns in 24 uur,(1 veld dieren,240 bomen geoogst)met 3 burenkados. Het lijkt alsof BP wanhopig is om geld in het laatje te brengen. Zijn de winsten dan zo laag? Het gaat alleen niet veel beter worden als spelers afhaken.

16. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Dank je wel Ron voor de duidelijke uitleg.
    Hadden we dit maar eerder geweten, dan had ik geen bomen op de akkers gehad.
    Daar kan jij niks aan doen. Heel fijn dat je erachter aan bent gegaan en het nu wel duidelijk is wat nodig is om 2 fabrieksupgrades te halen. Ik ga nu verder met de nieuw ingeslagen weg: lantaarns proberen te krijgen van Otterdin.

Dus alleen nog maar eventgewas van 9 uur. De naalden houden het hier voorlopig nog bij.

17. theav71

theav71 Levende forumlegende

Dat had ik zeker wel heel veel pech, ik had 32 lantaarns in het begin en 24 lantaarns van buren. Ik zit nu op 15 bij de geest beer en dat is dus 10 verwijderd van wat volgens GD en Ron zijn uitleg voor een gemiddelde speler zou gelden? Verschil vind ik wel heel erg groot dan. Heb dus de 58 keer al gevoerd en de wolk dus binnen.

18. Jorieke123

Jorieke123 Junior expert

Bah! Nog maar 17 lantaarns. Vooral van het inleveren van het inleveren van de kleedjes en van een aantal buurtjes. Zo te lezen kan ik dus beter de bomen weghalen en met gewas aan de gang. Jammer jammer jammer.

19. nientje1950

nientje1950 Forum-commissaris

had gisteravond het gewas binnen door twee draaien aan het rad + 1 en een oogst bonus van 100 %.
    bij otterdin 32 keer geleverd en 57 lampen binnen.
    Gaat aardig zo dacht ik.
    succes iedereen.:D

20. hoppetje

hoppetje Regelmatige auteur

Dank je Ron voor het navragen en de uitleg die je gegeven hebt.

Mijn mening, het is zoals het is. Ga hier in elk geval proberen het een en ander te halen.

Wat ik wel storend vind is dat het spel traag is, blijft hangen of niet reageert. Ik heb gelezen dat ze er tot laat gisterenavond aan bezig zijn geweest en probeer mijn Flash te legen maar snap niet goed hoe ik dat moet doen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.