Praatgroep droombestemming

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 12 Juli 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. voesje

    voesje Oudgediende

    o_Ok ik heb een bericht van schaapje ontvangen. Zo jammer dat ze stopt....

    Ik ga je missen.
     
    daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  2. Geertrui59

    Geertrui59 Forum-expert

    Schaapje die stopt.....nee dat kan toch niet, dat mag toch niet.....:eek:
    Vorig jaar heb ik in 9 maanden tijd mijn schoonmoeder, 2 zussen en een broer verloren. Mijn hoofd stond toen regelmatig niet naar de farm, maar als ik dan op het forum de stukjes van schaapje las kreeg mijn dag toch weer een beetje glans. Er zijn er meer die dat bij me doen, maar schaapje is net even een stukje groter voor mij. Dus om nu te lezen dat schaapje stopt.....nee daar kan ik met mijn pet niet bij. Jammer heel heel jammer, weet dat we je heel erg zouden missen.....:cry:

    Of ik uitgebreid met dit event mee ga doe weet ik nog niet, daar ga ik eerst nog een nachtje over slapen
     
  3. rikmark

    rikmark Forum freak

    Pfff....Bahama om bouwen en dan ook nog eens gewassen die 6 en 7 uur duren, drops die op mijn farm altijd slecht naar boven komen, ik zit er heel diep over na te denken om dit event maar eens aan mij voor bij te laten gaan.
    Dat zal dan de eerste zijn in hele lange tijd :wuerg:

    Iedereen die mee doet heel veel succes.
     
    daisy17858, eevee60, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik sla over... alweer...ook ik vind dat er teveel tegelijk gebeurd...het moet leuk blijven..dus ik maak ook steeds meer keuzes en twijfel ook steeds meer...ben begonnen in een hele moeilijke periode dank zij mijn zoon...het was echt afleiding....heb in 7 jaar veel steun
    gehad bij alles war er gebeurd is in mijn leven..en veel plezier ook.....maar ik twijfel ook of ik doorga...:oops:
     
    daisy17858, voesje, annigjen en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  5. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Niet doen hoor. Niet stoppen
     
    daisy17858, hildemarc, eevee60 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Niet stoppen hoor. Het is voor opa nog veel te leuk om al je leuke berichtjes te lezen ;)

    Het eventgewas bijna binnen. Laatste rondje staat erop. Nu de drops nog :sleepy:
     
    daisy17858, annigjen, hildemarc en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Nee, niet ook, lekker voor de afleiding blijven spelen, de events is geen moeten en laat je er niet door klein krijgen.:)
     
    daisy17858, annigjen en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  8. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Hoppa draai net de 200% bonus aan het rad voor 12u. Dat gaat vanmiddag goed opschieten met de drops ( hoop ik)
     
  9. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik denk niet dat 200% EP bonus invloed heeft op je drops. Wel op je ep en tep.
     
    daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  10. stroopje1

    stroopje1 Actieve auteur

    Ik twijfel nog om er voor de volle 100% voor te gaan..

    Grote kans dat ik drops te kort ga komen zonder al me supermest erin te stoppen, WAC en knechten coupons voor het gewas.
    De bekers heb ik nu in de boom maar voor 21% dus nog niet helemaal vol.
    Aan de andere kant ik heb wel weer de luxe dat ik bijna altijd kan zaaien oogsten wanneer ik wil en dat zou ook weer moeten helpen.

    De wolkenrij vind ik het ook niet waard om alles aan op te maken.

    In ieder geval iedereen veel succes en veel plezier gewenst!
     
    daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  11. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Gezien de moeite die je vaak hebt om de drops bij elkaar te krijgen, zou ik voor de 1e 4 levels gaan. En na een paar dagen eens bekijken hoe goed de drops komen. Bij die 1e 4 levels zitten ook hele leuke prijzen.
    Het is een event in de categorie 'zeer moeilijk', dat wil wel wat zeggen.

    Zelf ga ik het ook zo doen. Ik ga gewoon vol beginnen. 2 of 3 rondjes met grote akkers met supermest, en daarna gewoon lekker zaaien op kwartakkers. In de nacht gaan de 7 uurs gewassen erop (normaal zou ik een langer gewoon gewas doen), omdat ik toch zo snel mogelijk aan level 5 wil beginnen.
    Het kleine boerderijtje gaat het precies zo doen, en we zien wel hoever we komen.

    Ik heb er wel zin in, ik houd wel van een uitdaging.
    Succes allemaal!
     
    daisy17858, voesje, blackscorpion64 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Beste lieve Varun:inlove:

    Tja ..daar zit je nou met je Gamedesigners Team ... vraag me af of je nou blij bent..om steeds maar events te organiseren die een gewoon spelende boer of boerin nauwelijks kan voltooien...Heb je al vaak geschreven, dat het niet meer te doen is..-.-
    Ondanks dat wij boeren en boerinnen veel van onze boerderijtjes houden en dat wij hier in Holland een bijzonder forum hebben:inlove:
    Wij staan elkaar nl bij in mooie en in moeilijke tijden ...Wij hebben vaak ook nog een werkend, sociaal, gezins of een druk leven..
    En we zijn nu eenmaal niet allemaal miljonair...die de events die moeilijk zijn maar even afkopen om het toch maar te halen..
    Tja dat lukt wel is 1 of 2 keer...maar we kunnen niet aan de gang blijven...We willen ook graag de voorraden op peil houden en wat questen in de coop afmaken..Maar dat is tegenwoordig een begin zonder einde..heb je er eindelijk 1 af, zijn der al weer 3 bijgekomen.

    Resultaat is nu dat er voor zover nu bekend al 3 gaan stoppen en Hofje weet uit betrouwbare bron..dat er nog veel meer gaan afhaken..Lijkt mij toch niet de bedoeling dat jij Varun straks helemaal alleen op de boerderij nog zit te spelen..of was het nu juist wel de bedoeling..8)Om iedereen van liever lee weg te sturen uit en weg gespeeld...
    Kom niet met je smoesjes van de hogere levels willen meer uitdaging ...Dat heb ik al eerder ook aan je geschreven..die uitdaging zoeken ze wel maar met meer en meer events en waarin steeds maar meer en meer gevraagd gaat worden..Zul je meer boeren en boerinnen verliezen dan behouden..:(
    Ik Hofje als een eenvoudige simpele boerin:music: ...die overigens heel gelukkig getrouwd is met haar allerliefste farmlief:inlove: en die over een maand haar 7 jarig jubileum als boerin viert ...en dankzij haar buur boeren en boerinnen en het draadje De Plattelandsvrouwen Leuterclub het in moeilijke tijden als heel fijn, warm en prettig heeft ervaren dat er steun was..ook nadat Hofje een paar keer is weggelopen en terug kwam werd zij met open armen ontvangen...:inlove:
    Zowel op het forum als op de boerderij...Dat is heel bijzonder-.- Varun ..dat men je neemt en ontvangt en behoud zoals je bent..
    Maar ik Hofje dus als eenvoudige simpele boerin ..heb nog wel een paar tips voor je GameDesigners..:music:
    Want waar is die knop en keuze tussen verschillende tijden van event gewassen ..
    En waarom bouw je de ambachtenbuurt niet uit ..voor alleen heel hoge levels..
    Waarom maak je de sieritems en bijbehorende wolkenrij niet eerder haalbaar in een event en dan als hoofdprijs iets anders..
    bijvoorbeeld een mooie bijzondere stal of boom of weet ik het..

    En is het spel nu alleen maar bedoeld om er maar zoveel mogelijk geld mee te verdienen of zijn jullie daar in Hamburg-City echt zoveel gehecht en dankbaar voor jullie boeren en boerinnen ...waarvan de meeste toch ook wel is een eurootje of wat aan besteden..
    Of vinden jullie het veel leuker als de meeste ..want je kunt het nu eenmaal niet altijd iedereen naar de zin maken...de events wel halen..Is het nu werkelijk nodig om hier in de rustige wereld van farmerama ook al aan gekte van de RL wereld mee te moeten doen..van meer en groter en nou jaaaaaa noem maar op ...:wuerg:

    Aan de boeren en boerinnen die gaan stoppen :oops:
    Doen ...stap er gewoon even uit ....neem die pauze of vakantie ...maar kom dan weer gezellig terug..
    Je boerderij blijf gewoon bewaard en neem je tijd om te bedenken of je nog wil boeren ..en hoe je dat gaat doen..
    Uit ervaring weet Hofje dat het zeer verfrissend kan werken...Hofje zelf is met BoerenHofjesPensioen...tis heerlijk kan ik jullie vertellen..
    Ik kies zelf of ik wel of niet een event aantrekkelijk vind...de laatste tijd dus bijna geen 1 meer...en na 7 jaar bent Hofje daar ook wel een beetje klaar mee..soms zitten er wel wat leuke tussen en dan pikt Hofje de krenten uit de pap zal ik maar zeggen-.-
    verder speelt Hofje alleen nog wat zij leuk vind om te doen op de boerderij..
    Bijvoorbeeld spaar ik de ene week alleen maar konijnen of appels of kipjes ...een andere keer doe ik wat gewas omhoog brengen...
    of ik ga de markt op en verkoop van alles en dan koopt Hofje weer spulletjes terug...
    Soms heb Hofje helemaal geen zin en dan zijn werkstallen of stallen of gewassen die heel lang duren een uitkomst..onkruid krijg je ook niet meer en als je het eigenlijk goed bekijkt...het zijn maar pixels...wel mooie en dan vooral die roze he.xD.
    Maar jammer blijft het wel...dat boeren en boerinnen ermee gaan stoppen vanwege al die events ...die zij om wat voor reden dan ook gewoon niet halen of kunnen halen ...
    Dus Varun geen vakantie voor jou dit jaar:music:...Er is werk aan de Winkel voor jou en je Gamedesigners Team...En ga er dan ook is echt mee aan de slag...8)8)

    Red de Boeren en Boerinnen van Farmerama
    Liefs Hofje:inlove:
     
    knoepertje, boermars, wima3102 en 41 anderen vinden dit leuk.
  13. rikmark

    rikmark Forum freak

    Nee @mikmak niet stoppen hoor.:oops:
    Momenteel zit ik ook niet lekker in mijn vel, maar door de lieve berichtjes blijf ik spelen alleen wel op een lager pitje en maak ik ook keuzes mbt de events....moet er teveel ingeleverd worden..... sla ik lekker over en werk ik aan mijn voorraden en verkoop die lekker op de markt.
     
    daisy17858, leni1955, annigjen en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Beste mensen, weet idd uit ervaring dat tijdelijk stoppen toch erg verfrissend kan werken, maar terugkomen is ook erg leuk. Ben nu 6 jaar boer en doe mijn best maar af en toe een event overslaan is ook prima;). Je mist een staak maar de wereld vergaat echt niet. Zal de komende tijd weer meer tijd voor het spel hebben ivm ziektewet bij zwangerschapsklachten, maar als de 3e er is neemt de tijd weer flink af. Vindt het spel en zeker het forum momenteel een zeer aangename vorm van tijdsverdrijf:), bedankt allemaal daarvoor.
    maw; als je er echt klaar mee bent las dan een pauze in en evalueer. Ik hoop dat iedereen in verloop van tijd gewoon weer terug komt. Enne Varun; de druk mag idd soms echt wel even van de ketel af.

    On topic; komende event ziet er qua graphics erg mooi uit, snap nog niet precies hoe het werkt maar dat komt vast wel vandaag of morgen.
     
    daisy17858, leni1955, annigjen en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. stroopje1

    stroopje1 Actieve auteur

    De 1ste 4 moet inderdaad wel haalbaar zijn. Zoals je zegt we zien wel waar het resort strand en hoe ver we komen.
    Meestal doe ik de eerste 2 rondjes met Supermest en daarna op normale velden als ik geen knechten/WAC gebruik.
    Vind het heel bewonderenswaardig dat sommige kwartakkers met de hand oogsten :D, maar dat vind ik echt te veel werk en WAC zonder kwartakkers weer zonde. Ja om het makkelijk te maken voor mezelf.

    @Hofje ik vind het ook altijd leuk om jouw verhaaltjes te lezen! Altijd een achterliggende boodschap en prachtig verwoord :D
    Wie is Varun eigenlijk ik zie hem regelmatig voorbij komen in de posts..
     
  16. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Dus een papagaaienstal geeft net zoveel drops als een oranje stokjesfabriek? Was in de veronderstelling dat hoe meer tep, hoe meer drops. Nou ja, ben in elk geval wel blij dat alle stallen en werkstallen dubbele dieren/producten geven.
     
    daisy17858, annigjen en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je haalt nu verschillende dingen door elkaar. Een oranje stokjesfabriek geeft een grotere kans op een drop dan een gewone papegaaienstal. Het gaat om de ep zoals deze in de inventaris staat vermeld. EP-verhogende middelen werken er niet voor. Dus ook de 200% ep bonus uit het rad niet.
    En helaas krijg je met een ep bonus ook geen dubbele dieren/producten. Dat is de 100% oogstbonus.
     
  18. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Merk dat ik het niet duidelijk geschreven heb, het het niet over ep bonus gehad. Ik heb de 200% oogstbonus gedraaid.
     
    daisy17858, blackscorpion64 en farmermikkie vinden dit leuk.
  19. msMaybecouple

    msMaybecouple Forum prof

    Ja dat was wel duidelijk. Maar dat zorgt ervoor dat je meer EP krijgt. Het geeft echter geen extra drops. De drops worden berekend op de basis EP, niet hoeveel extra EP je uiteindelijk krijgt door wat voor bonus, ambachtsproducten of wat dan ook.
    Dus bijvoorbeeld een papagaaienstal geeft 45 EP Met 200% bonus 135 EP volgens mij. Maar de drops worden nog steeds berekend over die 45 EP. Dus niet meer kans op drops.
     
  20. bepsels

    bepsels Forummeester

    Leuk zomers event zeg dit! Ik had de faq nog niet doorgelezen gisteren, maar het gaat wel lukken denk ik. Meestal wordt het gaande weg het event wel duidelijk hoe het werkt. Af en toe een wat moeilijker event vind ik wel leuk. Goed rekenen tussendoor of ik al genoeg gewassen heb en zo.
    Succes allemaal met dit event.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.