Praatgroep Doller op dieren

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 6 Oktober 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Even kijken of het quoten gaat lukken. Zo niet sorry.

    Dank voor de tip, hier nu ook 58 stallen bijgekocht en kikkertjes kweken ;). Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, ga zoiets zeker vaker doen mocht het een dier zijn wat ik niet op voorraad heb!
     
    blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  2. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    Ik las eerder al maar ook nu dat steeds meer spelers tekorten aan SV gaan krijgen.
    De aanpassingen in de fokevents als deze verplichten spelers SV te gebruiken ivm de badges die je nu nodig hebt.
    Dit alles had ik al voorzien en heb daarom al eerder dit geplaatst,
    https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/wind-mee.22600/
    Alleen jammer dat weinig spelers de kleine moeite nemen om hun mening te geven.
    Het zou bij de huidige fokevents veel reëler zijn geweest, wanneer een dergelijke mogelijkheid op ieders molen kan worden toegepast want SV maken duurt altijd al heel lang, eigenlijk TE lang !
    Dit geld voor alle spelers maar zeker ook voor gratis spelers die hier met wat geluk goed gebruik van zouden kunnen maken, ook om ze iets makkelijker dan nu door events als deze te loodsen.
    Je zou natuurlijk wel eerst het geluk moeten hebben om je molen sneller te kunnen laten draaien.
    En volgens mij past dit prima bij de ontwikkeling van de huidige fokevents.

    Verder ziet dit nieuwe event er superleuk uit met alle complimentjes voor de ontwikkelaars ;)
    o_Ok hele mooie stallen weer voor deze keer, persoonlijk vind ik die salamanderstal wel heel tof.
     
  3. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Het is zeker niet de bedoeling om voortdurend zulke zware fok-events te houden.
    Doller op Dieren was origineel gedacht voor einde volgende maand.
    Eigenlijk had deze week het fokken met katten en bijbehorende eenvoudige event moeten starten, maar helaas konden de katten niet op tijd klaar zijn.
    En om toch een fok-event te houden heeft men besloten om Doller op Dieren naar voren te halen, waardoor er twee zware fok-events achtereen zitten.

    Met de pech dat vanwege de andere onderdelen de tussentijd tussen de twee fok-events korter is dan gebruikelijk.
    o_Ok dat zal geen gewoonte worden.
    Een enkele keer, zoals nu, lopen voorbereidingen achter op de basisplanning en moet er geschoven worden met de events.

    Wij hadden een en ander al aangegeven maar helaas was er weinig aan te doen. Twee weken zonder groot event was ook geen optie.
    Ik hoop dat iedereen toch mee kan doen en op zijn minst de bijzondere basisstallen kan binnenhalen.

    .
     
    eevee60, HofvanDromen, RoelofAnton en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Misschien ook eens een event bedenken, waarbij extra veel supervoer valt te verdienen? Dat zou dit teveel aan fokevents dan weer enigszins compenseren.;)
     
    -Mandy-, eevee60, blackscorpion64 en 11 anderen vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Daar heb je het volgens mij toch echt over een extra gokkans bij het rad en niet over de molen die supervoer maakt. Je haalt daar zelfs als voorbeeld bij dat spelers die het rad voor TG sneller laten draaien hetzelfde voordeel hebben als spelers die een molenabonnement nemen. Iets wat wel voor TG mogelijk is, maar voor maanden achter elkaar onbetaalbaar.
    Tekorten aan supervoer zijn er altijd al geweest. Er is een groep spelers die zonder echt geld speelt, die steeds bewuster met het supervoer omgaan en meer supervoer op reserve houden. Maar een grote groep spelers heeft bij ieder fokevent weer een tekort aan supervoer.
    Ik ben wel blij dat Ron heeft uitgelegd hoe het komt dat we nu 2 fokevents achter elkaar hebben die zoveel supervoer kosten.
    Gelukkig heb ik nog genoeg en ga ik zo de fokstallen vullen. o_Ok hier de ladderfabrieken eraf, en misschien vanavond maar een stel kikkers bijkopen.
     
  6. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    In de FAQ over de salamander staat bij voer, voorraadschuur waarde voor krabbenvoer. Moet denk ik zijn salamandervoer.
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Hier nu de fokstal tot de nok toe gevuld. 27x kikkers, 72x vissen en de laatste 33 met panda's. Ik ben van plan verder te gaan met kastelen in het zand nu ik toch met zoogdieren moet fokken.
     
    blackscorpion64, daisy17858 en hendrika73 vinden dit leuk.
  8. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dank je wel. We gaan het aanpassen.:)
     
    hendrika73 vindt dit leuk.
  9. Wandermans

    Wandermans Gevorderde

    hier gaan ook zo de ladder fabrieken eraf, momenteel maar 37 kikkers op voorraad, daar ga ik niet ver mee komen en wil wel heel graag de nieuwe stal
    dus meteen 28 extra kikkerstallen geplaatst, naast de upgrade stallen die al op het land stonden. Ga ik hopelijk nog tijdens de baby boom een eind mee geraken.
    nog wat extra SV aan het maken in de molen en ga nog is kijken of er mss nog wat uit een queste te halen valt
    vind de nieuwe stallen en werkstal weer heel aantrekkelijk en ga er dus helemaal voor
     
    blackscorpion64 en hendrika73 vinden dit leuk.
  10. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    Alles in Farmerama is al snel gebaseerd op gokkansen, daar heb je gelijk in.
    Alleen wil ik er op duiden om spelers die het nodig hebben kansen te geven om mee te kunnen blijven doen. Het gevaar is dat spelers die steeds vaker een event aan zich voorbij moeten laten gaan omdat ze bv geen sv genoeg hebben, en vervolgens afhaken van het spel, daar heeft niemand wat aan.
    Wanneer een idee of aanpassing word voorgesteld dient er altijd rekening gehouden te worden met 2 groepen, de spelers en de spelmaker want ook de laatste moet er wat aan hebben, heel begrijpelijk.

    Partytickets zijn te verdienen tijdens verschillende events. Als men algemeen wat geluk heeft kan een speler zijn molen voor bv 24 uur 100%, 200% of 300% sneller laten draaien, deze kansen zijn welke ik voorstelde en wat aanzienlijk sneller is dan wanneer men nu een molen-abonnement neemt en 2x zo snel draait.
    Hoe dan ook, alleen als spelers hun mening geven kunnen ideeën worden uitgewerkt tot iets wat wel redelijk is, ideeën afkraken is heel makkelijk maar ook daar heeft niemand wat aan.
    Ron`s uitleg is mij helaas ontgaan, waar kan ik deze vinden ??
    Doorsnee blijf ik wel van mening dat alles haalbaar moet blijven bij veel inzet en dat begint nu behoorlijk af te wijken. ;)

    edit; uitleg van Ron gevonden, staat hierboven, lol
     
    Laatste bewerkt: 6 Oktober 2016
    eevee60, blackscorpion64 en lovely vinden dit leuk.
  11. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik ga er weer voor
     
    eevee60, blackscorpion64, lovely en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik kom tot de ontdekking dat ik dit voorstel verwarde met een ander voorstel, en eigenlijk het hele voorstel niet had gesnapt. Het lijkt me inderdaad wel een leuke prijs als je voor 24 of 48 uur een snellere molen kunt winnen aan het rad.

    Wat betreft alles haalbaar met voldoende inzet, dat blijft een lastige, ook door de jaren heen. Vanaf het begin is gezegd dat het fokken alleen te doen is voor spelers die bereid zijn om supervoer te kopen. Ondertussen zijn er ook voor de andere spelers leuke prijzen te verdienen, maar alles halen is nog zeker 20 jaar doorspelen en dan moeten er niet teveel fokquesten bijkomen. Anders gezegd: dit is voor mij weer een leuk event om mee te doen en gelijk wat aan de blijvende questen te doen, maar vertrouwen dat ik ooit de coöperatie leeg kan spelen heb ik niet.
     
    blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  13. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    pfff zeg, dit wordt idd erg zwaar.:wuerg:
    Gelukkig wel genoeg sv, maar toch.
    Ik heb weer alle stallen staan, weet nog niet wat ik in het hotel stop.
    Zie ik morgenmiddag wel.
    Veel succes allemaal
     
  14. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Hou je rekening met de babyboom die om 18u. start morgen?
     
    blackscorpion64, rikmark en daisy17858 vinden dit leuk.
  15. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Goed idee.
    Kan nog wel 1000 supervoer gebruiken om al die verstofte fokquesten af te krijgen.
    Event ziet er wel leuk uit. Nieuwe dieren zijn ook leuk maar wordt het niet een beetje teveel van het goede.
    Het moet wel een spelletje blijven hoor om te ontspannen ;)
    Wat minder events vind ik ook goed. Ik loop overal op leeg
     
    eevee60, haughty9846, sanne22334 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Ik ga er ook weer helemaal voor. Nog ruim voldoende sv op voorraad, al slinkt die voorraad nu wel gestaag. Een event met veel sv als prijs vind ik ook wel een goed idee. :p Want als ik het goed begrijp krijgen we dus eind volgende maand de kattenfok.
     
    blackscorpion64, lovely, rikmark en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. tinus138

    tinus138 Teller

    IK laat deze lopen gewoon geen sv op voorraad en inderdaad het mag ook wel in de Bahamarama molen te draaien zijn. Het is gewoon niet meer aan te slepen.
     
    eevee60, blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  18. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Daarom heb ik de katten al op voorraad staan
     
    eevee60, blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  19. mrkoen313

    mrkoen313 Forumleerling

    had maar 115 supervoer, even wat quests nagelopen en zit nu op 455 supervoer:) heeft me wel 5 miljoen aan dieren/producten gekost maar hier kom ik een heel eind mee;)
     
  20. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    bedankt voor de tip.
    Stop het hotel toch maar vol.
     
    eevee60, blackscorpion64, dutchboy en 2 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.