Praatgroep - De winter komt er aan!

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 28 November 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Voordeel van een 12 uur is wel, dat hij 's nachts ook zoveel ep/tep geeft. Dat heb je met een 6 uurs weer niet, die kan je (denk ik) maar 3 x per dag oosten. Dan zijn deze met hun hele hoge tegenwaarde toch interessant, zelfs als het maar 3 x per 48 uur lukt.
     
    blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  2. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    en met de wolkenrij van pasen 2015 kun je hem meestal wel 2x per dag oogsten geeft 5 % snellere productie van de sieritems
     
    Sintra98, blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  3. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Je hebt gelijk maar ik tel mijn huisdieren in gedachten ook mee.
     
    Laatste bewerkt: 28 November 2016
    Sintra98 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  4. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ik ben er nog over aan het denken, heb nog zoveel boomfruit nodig na mijn dump in het oogstevent dat ik niet zoveel zin heb om alle bomen te verwijderen en geen wolkenrij dus niet echt interessant die sieritems.
    Misschien kijken hoever ik kom met alleen planten op bahama.
     
    Sintra98 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik heb ook geen 6-uurs meer staan op schateiland. Maar het voordeel van de sieritems van 8 tot 11 uur is dat ik die gegarandeerd 2x per dag met de draken kan oogsten. 12 uur kom ik heel vaak niet uit. Ik heb nog wel 12-uurs items opstaan, en zal ze dus ook wel wisselen, maar als ik er rekening mee houd dat ik de 12-uurs 3x kan oogsten tov de 8-11 uurs 4x, dan kan ik volgens mij ook weer niet zoveel uit de siertuin halen.
    Die wolkenrij vind ik nog steeds erg lastig om mee om te gaan.
    Wanneer je iedere ochtend op hetzelfde moment oogst, is deze ideaal. Maar in het weekend ben ik meestal uren later.
    Vaak gebruik ik dan de wolkenrij toch om s'avonds nog zoveel mogelijk te kunnen oogsten. En vervolgens is de wolkenrij om dezelfde reden midden op de middag aan de beurt, en dan een paar keer s'avonds, om tenslotte weer een paar dagen op de ochtend uit te komen.
    Ik heb er betrekkelijk weinig aan om de 12-uurs sieritems gelijk te krijgen met mijn 10-uurs huisdieren.
    Waar ben je boomfruit voor nodig? En waarom zelf verbouwen?
    Ik had de cacao per ongeluk helemaal geleverd, en die xxl bomen wel opstaan, maar ik ben de cacao nog niet nodig geweest.
    Ik twijfel wel of ik mijn halve veld met bomen van Bahamarama wil verwijderen, niet omdat ik het boomfruit hard nodig ben voor het oogstfeest van volgend jaar, maar vanwege het werk alles eraf te halen en er weer op te zetten.
    De dieren kan ik in ieder geval verhuizen naar het regenwoud.
     
    blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  6. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik ga zeker weer vol meedoen dit event. Heerlijk die stekje en myst. stallen, die te verdienen zijn.
    Ik vind het een leuk event.
     
    blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  7. kimmie2012

    kimmie2012 Forummeester

    ik ga er zeker voor. zitten mooie prijzen tussen :) supervoer , sterren. stallen en bomen. kom maar bij kimmie :p
     
  8. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Nodig voor diverse soorten voer, appels en walnoten heb ik erg weinig (geen 200 meer)en ik heb graag een voorraad en op de markt is het op dit moment erg prijzig.
    Honing heb ik er nog maar 136 van en ik wil van alle producten 300, dat is wat ik mijzelf als doel heb gesteld.;)
     
    Sintra98, blackscorpion64 en rikmark vinden dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Succes. Ik ben blij dat ik niet zoveel heb ingeleverd. Ik heb de honing afgeroomd tot 3000 en de appels en walnoten mogen houden.
     
    blackscorpion64 en leni1955 vinden dit leuk.
  10. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Kleine aanpassing in omwisselingstabel in de FAQ: molenproduct rugzak geeft geen TEP meer bij de omwisseling na afloop event maar wel meer EP en BD :)
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  11. beereekhoorn

    beereekhoorn Forum prof

    Ik ga weer gewoon meedoen, morgen avond pas mag morgen werken:) heb trouwens vreselijk veel dingen te doen in RL dus ga eens kijken waar het schip gaat stranden :) Iedereen veel plezier ermee Mij lukt dat ook vast:D
     
  12. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Ik vond het vuurvliegjesevent één van de leukste events. Zowel door de opzet als de sieritems, zo mooi! Wel een beetje een teleurstelling dit keer. Behalve de gelukslantaarns snap ik de sieritems niet. Wat hebben die nou met vuurvliegjes te maken?
    Verder mooie prijzen, dus waarschijnlijk doe ik wel weer mee:wuerg:
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  13. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    daisy17858, tinus138, Rozie67 en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. aubry47

    aubry47 Forumkoning

    Fijn dat je weer terug bent. Ik ben altijd erg blij met je tabellen.
     
    Sintra98 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  15. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ik heb ook geen 12 uur items staan, heb geen zin om op de klok te moeten leven voor een spelletje en oogst in de avond dan ook regelmatig zonder de kraaien. Dan maar iets minder aan ep/tep binnen halen.

    Ga dit event wel meedoen ondanks dat de items in de inventaris zullen verdwijnen. Vind het wel jammer dat het niet weer net zoals de vorige keer is, dit is een stuk saaier.
     
    Sintra98 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja, niet meedoen is saaier, maar de vorige vuurvliegjesevents waren inderdaad leuker.
    Bij mij lopen de kraaien en 12-uurs items regelmatig uit de pas met de 10-uurs, maar meestal oogst ik ze wel. Al zou ik op de klok willen level, dan is het vaak nog niet mogelijk. Vanmorgen op de standaardtijd van half 8 geoogst, vanavond moet ik om half 8 ergens zijn. Tussen 10 en half 11 kan ik dan nog een keer oogsten.
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  17. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Opa doet weer mee hoor.
    Alles staat klaar dus laat maar komen. :)
    Dat heb je weer snel gedaan Miekje 8)
     
    Sintra98, kimmie2012 en eevee60 vinden dit leuk.
  18. Rozie67

    Rozie67 Gevorderde

    Grumbll-.- lees nu pas over dit event niet eventjes nagedacht om wat eerder te kijken kost me dus drops grumbblll-.-.
    Nou ja moet niet zeuren lag aan me zelf ga in ieder geval mijn best te doen om die kaart vol te krijgen maar hoef ik al die vakjes maar 1x te doen of toch meerdere keren?

    Wou ook net mijn kadootjes in het rond strooien maar daar wacht ik nog wel eventjes mee kan beter een dropje doen voor buren en vriendenxD
     
    Sintra98 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  19. Lieve

    Lieve Halfgod

    Mieke zou het kunnen dat op fan deze link een verkeerd document zit?
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  20. Ellen1973

    Ellen1973 Gevorderde

    Vraag me nog wel af hoe de bingo kaart gaat werken. Ben je klaar als je alle lantaarns hebt ingeleverd, of moet je steeds de rijen uit de faq maken en krijg je dan de prijs en wordt je kaart weer leeg?
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.