Praatgroep - De Schaap-hellehond fokevent/questenreeks

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 15 Oktober 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    de slijmmolen kun je kopen in jacks shop.
    ah enk was sneller
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. Aartmans

    Aartmans Gelegenheidsauteur

    Ik heb er een, alleen nou zag ik net dat ik ook 50 Horror-tomaten moet hebben voor de hellehond. En die was alleen te verkrijgen via een event :cry:
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  3. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    jolanda13 vindt dit leuk.
  4. Roos

    Roos Forum-hertog

    Ik moet wel even wennen aan dit event hoor. Ik heb 90 keer gefokt... kreeg 101 badges. In de quest alles ingeleverd. Klopt het dat ik dan 19 keer kan voeren? Wat een raar aantal..

    Vind de prijzen niet om voor te hollen. De hokken heb ik al wel en de rode variant van de hellehonden vind ik lang duren en je gebruikt m natuurlijk niet zo vaak.

    Kreeg 3x 2supervoer terug. Verder voornamelijk duiten en nog 2x 4 kippen.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  5. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Ik kijk altijd of het de moeite waard is om mee te doen aan fokevent. Komt erop neer dat ik alleen mee doe als er stallen of leuke wolken te winnen zijn. Nu is het voor mij de moeite, ik heb nog geen krabbenbad en ook de puingin is meer dan welkom.

    Daarbij zijn de laatste twee sieritems ook fijn. Ik schiet nu omhoog omdat ik op mijn siervelden alleen zomercadeau's en het nieuwe gekoesterd hulpje heb staan. Dus alles wat meer ep oplevert helpt. :D

    Maar ja, als je die dingen al hebt dan is het wel erg veel inleveren voor niets bijzonders, misschien overslaan?
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  6. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik doe alleen de onderdelen die ik interessant vind. Jaks en salamanders kom ik in om, dus daar ga ik geen SV in stoppen. Pinguïns, krabben en tandenborstels kan ik echt heel goed gebruiken en de sieritems wil ik ook graag hebben want die leveren leuk EP.
     
    jolanda13 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  7. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. Roos

    Roos Forum-hertog

    Ik ben voor de items gegaan. En wellicht pak ik dan de rode hellehond toch ook mee. Maar items die ep opleveren, krijg ik ook steeds meer bedenkingen bij. Ze gaan naar verhouding steeds minder opleveren. Tenminste.. als je voorbij level 199 bent, dan leveren ze alleen nog maar 'naar verhouding minder ep' op met elk level dat je stijgt. En dat stijgen wordt dan ook weer lastiger, dus dan is de vraag of die items nog interessant blijven. Aan de andere kant.... alle beetjes helpen :D Dus ga ik voor de items... en misschien dus de rode hellehond.
     
    jolanda13 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  9. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Volgens mij leveren deze twee items wel wat op, ook al heb je een hoger level. Ze geven resp. 30% op sieritems en 25% op alle items.
    Als je zorgt dat je deze op huisdierenverblijf veld zet dan kan je ze makkelijk activeren voordat je de siervelden pakt. Met steeds meer verhogers en de wolken erbij levert dat sierveld je dus steeds meer op naarmate je hoger komt. De wolken met de verhogers voor sieritems staan onder het tabje "andere bonus", dus die kan je ook in 1 keer activeren.

    Als je daarbij ook nog de burencadeau's erop zet, die leveren 2500 per kwartveld(en dat is meestal meer dan de andere sieritems, die bij mij in de kast staan). Zo haal je per dag miljoenen ep op. Hoe dan ook, ieder sieritem dat een percetage levert geeft dus meer ep, hoe hoger je level, hoe meer van die items lijkt mij.

    En natuurlijk is het na level 199 steeds minder waard, maar het gaat echt nog steeds 10 keer sneller als je de sieritems goed gebruikt.
     
    Laatste bewerkt: 16 Oktober 2019
    jolanda13 vindt dit leuk.
  10. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Het klopt helemaal als je na level 200 bent als speler dan maken die sier-items die een paar % ep extra opleveren niet meer uit, helemaal niet als je straks een paar miljard ep nodig hebt om een leveltje te stijgen :wuerg: , er zijn ook genoeg spelers die het huisdierenveld al vol hebben staan met (koop)-items die extra ep leveren en ze nu al niet meer kwijt kunnen

    ik ga hier echt geen 1.000 SV uitgeven voor een rode hellehond die je maar 1 of 2 dagen in de maand kan oogsten tijdens volle maan
    (wat andere spelers doen moeten ze natuurlijk zelf weten :) )
     
    jolanda13, harm-jan70 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  11. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    ja klopt wel, boven de 220 wordt het moeilijk. Maar mijn huisdierenveld is nog lang niet vol, dus ik ga voor die items. Dat is naast de wolken de enige manier om veel ep binnen te halen. Ik haal nu met mijn 93 wolken en nog geen kwart veldje huisdieren gemiddeld 10 milj per dag op. Dan zou ik er nu 3 maanden over doen om van level 220 naar 221 te gaan. Zo ver denk ik nog maar niet. :oops:

    Het gaat ook niet om de levels, ik heb genoeg om goed te kunnen spelen en ook om nog genoeg om te willen hebben, zoals die items en de stallen. Anders zou ik het ook overslaan, 1000sv moet wel wat opleveren tenslotte. ;)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  12. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Misschien kijk ik eroverheen, maar kan dit keer geen pop-up scherm vinden om de hellehonden van mijn veld te halen. Ze zitten in de weg met het oogsten :oops:
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  13. Lieve

    Lieve Halfgod

    Op vollemaan veld sta een vulkaan nu daar op klikken en onder de hellehonden het vinkje wegdoen;)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  14. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    In het eventscherm met het voortgangsbalkje kan je hem uitvinken
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  15. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Bedankt voor jullie snelle reactie. Kan ik gelukkig weer verder :D
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  16. .corrie.

    .corrie. Teller

    ik wil even iets kwijt:

    de laatste tijd heb ik alleen maar cadeautjes verstuurd en verder niets meer.

    Met de komst van de hellehond ben ik niet blij
    Al eerder heb ik aangegeven dat er steeds meer dingen in het spel benoemd worden die ik persoonlijk niet vind kunnen.
    Telkens als ik nu naar de molen gaat zie ik het voer staan en erger ik me eraan.
    Mijn besluit staat vast.
    Ik stop ermee.
    Ik wil iedereen bedanken voor de gezellige tijd hier en wens jullie het beste toe.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  17. Roos

    Roos Forum-hertog

    Misschien lees je het niet meer, maar misschien ook wel, dus bij deze:
    De cerberus of hellehond komt uit de griekse mythologie. Is dus een bestaande naam en niet door Farmerama zo 'benoemd'. Wel door Farmerama gekozen om in het spel te gebruiken natuurlijk.

    Ik vroeg me af naar welke 'eerder aangegeven dingen' je verwijst, dus ik keek of ik daarover wat in je geposte berichten kon vinden. Dat zag ik zo snel niet (maar een paar bladzijdes bekeken), maar ik zag wel dat je zelf 'hemeltje' en 'jee' gebruikt, dus dat maakt het verzet tegen 'hellehond' voor mij niet logisch. Zoals ik al schreef.. het is een stukje Griekse mythologie die tevoorschijn komt, zoals wel meer bijzondere namen op de gekste boerderij.

    Verder kan ik natuurlijk niet je beweegredenen overzien. Dus sorry voor als ik je hiermee tegen de schenen schop.
    De molen kan ik natuurlijk niet voor je veranderen, maar verder gaat het in 11 maanden om enkele dagen per maand.

    Correctie omdat ik het niet goed gelezen had:
    Moet ik toch even corrigeren, want het eerdere gebruik van 'hemeltje' en 'jee' was niet door jou/corrie gebruikt, maar ook een verwijzing naar wat toendertijd gebruikt was en niet door de beugel kon/zou kunnen.

    Daar wil ik zelfs nog aan toevoegen dat ik het daar mee eens ben. Het is niet nodig en voor sommige mensen vervelend om te lezen. Mijn opmerking over 'hemeltje' en 'jee' was een zeer verkeerde conclusie omdat die (juist) door iemand anders gebruikt was. Sorry daarvoor.

    Dit afgezien van de 'hellehond' uit de Griekse mythologie (en de Nederlandse sages en legendes).
     
    Laatste bewerkt: 17 Oktober 2019
    lovely, jolanda13, -doppie- en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  18. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning


    Ik ben niet zo van het citeren, maar ook in Nederland bestaat de Hellehond gewoon:

    In diverse volksverhalen leeft de helhond nog voort. De verhalen komen in Nederland voor onder meer in Twente, Noord-Brabant en Groningen. De helhond wordt in deze verhalen dikwijls gezien als de brenger van naderend onheil[1] of de dood.
    De hellehond is zwart gekleurd en heeft meestal spitse oren. Mensen die een hellehond tegenkwamen, konden rekenen op een recente dood van een naaste. Als men deze honden hoorde blaffen, was de dood nabij. De hellehond wordt ook wel kettinghond genoemd,[2] men hoorde de kettingen rinkelen en vond de dood.
    • In de Overijsselse plaats De Lutte staat een bronzen beeld van de helhond, gemaakt door Pieter de Monchy in opdracht van zijn jeugdvriend de textielfabrikant Dolf Molkenboer,[3] die het beeld plaatste bij zijn woning aan de Paasbergweg. De Paasberg en het Duivendal waren de gebieden waar, volgens het volksgeloof, de helhond zich meerdere malen liet zien, evenals op het kerkhof van De Lutte. In het laatste geval betekende zijn verschijning de aankondiging van een sterfgeval. De helhond is het symbool geworden van De Lutte en staat dan ook op de dorpsvlag. Jaarlijks worden er de hellehondsdagen gehouden.[4] Het mysterie Geheim van Hades is deels gebaseerd op deze klassieke sage en vertellingen uit de Lutte. Het verhaal van de hellehond in de Lutte wordt dikwijls in verband gebracht met een overoud, Germaans verleden, dat in verband zou staan met de germaanse god Wodan. Deze verklaring wordt echter tegenwoordig naar het rijk der fabelen verwezen. We weten niet of er in de regio De Lutte in Wodan werd geloofd, en zelfs als dit wel zo zou zijn, waaruit dat geloof dan bestond.[5]
    • In Boxmeer wordt verteld over een naaister die een kamer huurde, waarin de vorige bewoner zich had verhangen. Er werd vaak een geluid gehoord alsof er met erwten of knikkers wordt gerold. Op een avond kwam de zwarte hond door de muur naar binnen. De naaister werd dood gevonden in haar bed.
    • Bij Dinther zat soms een grote zwarte hond aan de rand van het bos en liep met je mee. De hond bracht ongeluk.
    • In Grave was een hond met een grote gloeiende sleutel in zijn bek.
    • Bij de oude pastorie in Aalten verscheen een grote zwarte hond, hij rammelde met een ketting en sprong in het water. Dit zou de geest van de pastoor (die tijdens de hervorming protestants geworden was) zijn.
    • De Groningse stommelstaart heeft zwart krullend haar, de kop stijf vooruit, een ruige staart die recht achteruitsteekt, gloeiende vlammende ogen zo groot als theeschoteltjes met vaste paden en verblijfplaatsen. Hij wordt ook wel Börries, Borries of Barries (naar de heilige Liborius)[6] genoemd.

    Misschien dat je er moeite mee hebt en dat kan ik dan wel respecteren, maar het is ook een deel van onze mytes en verhalen en dus niet zomaar uit de lucht komen vallen.
     
  19. Guppy_34

    Guppy_34 Gelegenheidsauteur

    pffft…. ik zocht me suf om die hondjes juist AAN te vinken !!!
     
    jolanda13, vinc051, Sanham en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Lieve

    Lieve Halfgod

    Als de goesting weg is, stopt het het
    Veel succes in alles wat je wel gaat doen
     
    lovely, jolanda13, harm-jan70 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.