Praatgroep De Kruidenpuzzel

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 26 Februari 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Nou dan heb je toch echt veel meer ringen gekregen. Ik ben helaas gestrand op 23 links en 23 rechts. :oops: Helemaal niks noppes gehaald.

    Iedereen nog succes in de laatste uurtjes. :music: Ik ben klaar met dit event. xD Ga het toch niet meer halen dus stop er maar mee.
     
    vanDijk1970 vindt dit leuk.
  2. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende


    heeft veel supervoer /mest gekost.....:oops:...met een beetje geluk kan ik morgen de wolkenrij nog halen
     
  3. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Hier druk met de gewassen verkoop:) . De prijs begint nu wat te stijgen:p. Maar met 9600bd , 5300 bd en 3300 bd nog steeds wat aan de lage kant -.-. Omdat ik al omgebouwd heb nog steeds bezig met de overtollige zaadjes te planten . vanavond komt het spul eindelijk op:music:
     
  4. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Ik vind 3300 bd nog wel mee vallen, als je weet dat in de eerste dagen minimale prijs 35 per stuk (maximale prijs opgevoerd) bd waren.
     
  5. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    En van mij mag het nog wel veel hoger.Het kost best moeite om de prijs omhoog te krijgen . Je merkt dat iedereen die aanbied het per 1 stuks doet en dat de markt nog lang niet op de juiste prijs zit.
     
  6. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    @Daxter1966 Ik wil er ook niet mee zeggen dat de prijs omhoog (graag zelfs:inlove:xD,) maar er moet toch ergens een begin zijn.

    En de prijzen op de markt zijn altijd bij dit soort events in het begin laag en lopen tegen het eind van het event pas op.
     
  7. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    En ik denk dat als je op de markt net zoals een echte markt je eigen prijs bepaalt je sneller bij de waarheid komt . En dat is prettiger voor kopers en verkopers:music:.Nu zet ik elk uur 3x 5 gewasjes op de markt en dan per tientallen. Ik krijg niet de prijs en de kopers niet de aantallen zoals het nu gaat
     
  8. maansteen8

    maansteen8 Forum-baron

    hier de wolkenrij al een paar dagen binnen. Nu aan het proberen op de markt wat te scoren maar heeft iemand een tip want ik probeer zo snel ,ogelijk te zijn maar alle gewassen meteen al weg voordat ik goed en wel heb geklikt. Hoe doen jullie dat?
     
  9. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    Mij lukt het ook niet. Ik zou nog graag 100 valleiroos kopen, maar er wordt heel weinig aangeboden en dat is dan ook direct weer weg. Ik heb de indruk dat niemand zijn overtollige gewassen kwijt wil.

    Aaaah ... gelukt.
     
    Laatste bewerkt: 3 Maart 2020
    miekje9, maansteen8 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  10. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik vind de marktprijs zo slecht, dat het niet loont om de eventgewassen op de akker te zetten.
    Echt niet goed deze beginprijs op de markt van de eventgewassen.

    Morgen zal er echt wel wat meer verkocht gaan worden van de overschotten, maar wat mij betreft een mislukte actie, eventgewas op de markt.
     
  11. tinekesfarm

    tinekesfarm Gevorderde

    Mee eens en ik krijg geen blauwe zaadjes elke keer heel weinig en nix te koop of te laat pfffffffffffff
    S6 verder
     
  12. harriejose

    harriejose Forum freak

    Heb zojuist zaadjes omgewisselt.Een op een, dat tikt dan weer aan.Ze staan nu op het veld, gaat dus nog goed komen.Alle buren bedankt voor de hulp en het mee denken.
     
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    De vorige keren ging het wel goed, toen konden we op zondagmiddag al gaan cashen (ik kan me nog herinneren dat jij in een paar uur tijd een miljard BD verdiende, dus zo mislukt was die actie toen niet xD).

    Ik denk dat er nu meer mensen gewacht hebben met verkopen omdat men toch wel graag die seizoenspunten wilde hebben of zo.
     
  14. nientje1950

    nientje1950 Forum-commissaris

    Hier het event afgerond en alle overige zaadjes verkocht. Mooie en leuke beloningen binnen.
    Succes iedereen nog.
     
  15. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Wat ik zie is dat er opkopers zijn die hopen vandaag binnen te lopen.
    Omdat iedereen met hele kleine hoeveelheden op de markt komt is er zo weinig aanbod dat de prijs slechts langzaam omhoog gaat.
    Dat is altijd zo, dat hoort bij de dynamische markt.

    Natuurlijk wordt de basisprijs van de gewassen vastgesteld volgens een vaste formule die voor alle gewassen geldt, en dat zal ook in de toekomst zo blijven. Dat is de balans in het spel.
    Een hogere basisprijs zou voor de verkoop ook weinig helpen, veel spelers zouden nog steeds hun gewas vasthouden in de hoop op een nóg hogere prijs. Zo werkt het kapitalisme nu eenmaal.
     
    nientje1950, kakelot69 en vanDijk1970 vinden dit leuk.
  16. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik ben zo'n farmkapitalist xD Ik had graag wat verdiend aan de eventgewassen. En ben zodra ik gewas had, regelmatig gaan aanbieden om de prijs omhoog te krijgen.

    Het was dit event bijna onmogelijk de prijs van de eventgewassen op het niveau te krijgen van bijvoorbeeld de gele erwt.
    Als je op de 3e speeldag het event was gaan uitspelen, wat toch vrij snel al is, en je zeer regelmatig kleine beetjes eventgewas aan zou bieden, zelfs dan lukt het niet om een redelijk prijsniveau te krijgen. Dus houdt iedereen zijn gewas vast in de hoop dat de prijs gaat stijgen. Ik heb er dus voor gekozen mijn laatste eventgewassen niet meer op de akker te zetten om vervolgens aan te bieden. Het loont gewoon niet, andere gewassen leveren veel meer boerenduiten op op de markt.
     
  17. Lieve

    Lieve Halfgod

    Ik haal het niet heb niet genoeg zaadjes gekregen
    ze zijn steeds geplant met susi mest op grote vlakken (laatste nu op 2vakken voor de tijd die nog rest)
    altijd 4 zakjes per spel maar 1maal 3
    en dan nog niet genoeg gewassen??? om tot 75 in te leveren
    Op mijn markt zijn ook bijna geen verkopen plus moet je juist op de markt zijn als de aanbieding verschijnt
    De vorige keer was het ook een ramp, nu deze doe ik niet meer mee voor in te leveren zal het wel verkopen op de markt
    Al mijn susi mest erdoor en dan niet halen Sorry dit is niet leuk
     
  18. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Hier op de markt zit een pathologische luiaard die zijn gewassen voor 1 BD per stuk op de markt gooit xD

    Ik had nog wat zaden, maar ik heb ze niet meer geplant. Over een uurtje gooi ik alles wat ik heb op de markt, daarmee kan ik dan nog wel een paar miljoen verdienen, maar ik had me er wel iets meer van voorgesteld inderdaad.
     
  19. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Het gebrek aan gewas op de markt komt gewoon doordat er nu ook drops van baha komen,
    met veel toeters en bellen toevoegend kan men zelf net genoeg gewas maken om het event uit te spelen

    vorige versies kon men onbeperkt drops maken met veredelde gewassen op het vasteland
    conclusie veel gewas komt er niet meer op de markt
     
  20. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Buuf lieve.
    Als je op de markt wat wil kopen wat snel verkoopt ga je via een ander gewas naar binnen .Dan met de pijltjes links boven naar het gewas waar je had willen zijn en dan op de 1 met het streepje eronder klikken . Zo ververs je je markt en ben je al binnen op het moment dat de aanbieding geplaatst word.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.