Praatgroep - De jacht op de rode diamant

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 13 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Dat wordt even goed rekenen en nadenken of ik mee ga doen. Ik vind tijdquesten wel heel leuk, maar je hebt nogal wat nodig.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik doe hier niet aan mee xD, te belachelijk voor woorden die aantallen die gevraagd worden met die tijdsquest naast het huidige event op dezelfde akkers :wuerg:

    (en voor de beloningen hoef je het ook niet te doen).

    Edit: En denken ze nu echt bij BP dat wij in 2 dagen het huidige event af hebben en alle bomen + upgrades hebben om die tijdsquest te kunnen spelen? -.-
     
    Laatste bewerkt: 15 Maart 2018
    rikmark, _Jeanie_, owl. en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ik heb een excel overzicht gemaakt met tijden waarop ik wat en hoeveel zou moeten oogsten. Ik kom tot de conclusie dat dat niet haalbaar is voor mij.
    Daarbij zijn de prijzen voor mij niet interessant. Dus dit is het eerste event dat ik over ga slaan.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  4. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Neeeeee, kijk , luister , lees ...

    Het zit zo , Varun is bezig het spel nuja die flash gedoe om te zetten ..ofzo iets heb Hofje ergens gelezen :wuerg:
    Lees altijd dingen die Hofje eigenlijk niet moet lezen :oops: nuja ...
    Dat dus kost een heleboel TG/ eurootjes ..en BP is schijnbaar arm :eek:o_O dus zijn er veel heel veel events...
    Ze gaan er Bij Game Design van uit dat elke boer en boerin dat leuk vind :sleepy: En dat die dan al hun spullen op de markt enzo enzo enzo gaan verkopen en dan en nacht op die boerderij gaan werken :music:en dan suziemest SM en SV gaan kopen enzo enzo ...
    Om alles te kunnen halen ...
    Want stel je toch voor dat er een boer of boerin zou schrijven , roepen , zeggen , gillen dat tie zich aan het vervelen is :wuerg:
    Dat kan natuurlijk niet:music:

    Wat Hofje dan wel een beetje raar vind .. hunnie BP dus... willen moeten het omzetten ... dat moet ook want het is hunnie bedrijf...
    en als ze het niet doen kunnen de spellen in de toekomst niet meer gespeeld worden -.-

    Maar ja denkt Hofje dan ...
    Als de Slager een nieuwe toonbank moet of een nieuwe koelcel of vleeswarensnijmachines of een nieuwe gehaktmolen ofzo enzo ...
    Dan worden toch echt de onsjes rosbief ,de kilootjes karbonaatjes en de balletjes gehakt niet duurder :wuerg:

    Nu ja wat ken Hofje het ook schelen , het zal mij een worst zijn ... Heb er al zo vaak over geschreven, boos, verdrietig enzo enzo om geweest ...en helpen doet het toch niet ... Ben soms al blij dat ze de DI gedoe soms bijstellen ..al ist dan vaak al te laat ..
    Vind jammer dat BP .. Varun en volgens mij nog het meest Game Design zich zo weinig van ons Boeren en Boerinnen aantrekt ..

    Dus Hofje rommelt rustig aan ..vooral rustig ...verder in die Boerinnen Pensioen en neemt wat vaker Boerinnen Vakantie dagen op ...
    Maak de keuzes die ik kan nemen ... al zijn ze vaak al voor mij genomen ...Wat dan wel weer een beetje jammer is :p

    En probeer zo langzaam ... het plezier in mijn boerderijtje weer terug te vinden -.-
     
    rikmark, knoepertje, riekje111 en 15 anderen vinden dit leuk.
  5. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    ben het volkomen met je eens hofje
     
    knoepertje, stien56, _Jeanie_ en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. vutter

    vutter Junior expert

    nou ik denk ook dat ik dit oversla
     
    knoepertje, Borkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  7. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    ik doe ook niet mee
     
    rikmark, knoepertje en Borkie vinden dit leuk.
  8. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Hoi All
    Nou ik ben gek op tijdsquesten maar met het huidige event en alleen op de bamarama is dit echt niet te doen plus dat je nog niet zoveel nieuwe:oops: bomen hebt en ook niet alle andere bomen zoveel volgens mij
    Ik sla hem over wat veel in een keer jammer dat het gelijk loopt
    Gr Tineke-.-;)
     
    jannyveurink en Borkie vinden dit leuk.
  9. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Het zou BP sieren om deze tijdsquesten om te zetten in een blijvende tijdsquest.
    En het wordt tijd dat Gamedesign zich eens bezig gaat houden met het / ons spelplezier in plaats van hoe haal ik het snelst me kerstbonus binnen :music: xD
     
  10. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Ik sla deze ook over heb geen zin in tijdquests op velden waar al een event loopt.
    Prijzen zijn ook niet om naar huis voor te schrijven, het enige wat ik zou willen is de 50 supervoer.
    Laat maar, deze laat ik schieten. xD
     
    rikmark, knoepertje, _Jeanie_ en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    Ik heb een hekel aan tijdquesten, dus ik begin er niet aan
     
    knoepertje en Borkie vinden dit leuk.
  12. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Tijdquesten zijn erg leuk maar voor nu genoeg gewassen te kweken op BAHA.
    Moet er trouwens ook nog veel bomen voor bijkopen wil het gaan lukken.
    Dus ook ik laat dit maar voorbijgaan.
     
    knoepertje, boerinnetje70 en Borkie vinden dit leuk.
  13. jannyveurink

    jannyveurink Forumleerling

    ik sla deze ook over zie er dingen in staan die ik niet eens heb
    en dan ook nog op tijd pff
    plus dat er al een event loopt
     
    knoepertje en Borkie vinden dit leuk.
  14. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Ben het met vele spelers eens, hier doe ik ook niet aan mee.
    Hongerige standbeelden zullen bij mij honger blijven houden heb niet alles om deze quest te doen.
    Ficusvrucht,Betelnoot hier niet aanwezig.
    Er loopt nog een event eerst deze maar binnen zien te krijgen.
     
    rikmark, knoepertje, _Jeanie_ en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Jasper#

    Jasper# Doorzetter

    Boeren horen een beetje te klagen. Als ze echter failliet gaan is er meer aan de hand....Voor de eerste fase zou ik al 17 betelpalmpjes moeten kopen. Voor de tweede fase 23 x ficus. (ik heb er al een paar staan). Tja.....Andere bomen die al langer beschikbaar zijn heb ik niet eens geïnventariseerd.

    Het enige pluspunt als je al besluit hieraan mee te doen is dat je bepaalde recente questen kunt versnellen waar deze zaken gevraagd worden.

    Daarnaast is het sowieso wachten totdat je minstens 3x kapokbomen hebt. Daar gaat in mijn geval nog wel wat tijd overheen. Ik heb er nu welgeteld één.

    Ben eigenlijk wel benieuwd of BP bijhoudt hoeveel procent van de boertjes meedoet aan een quest, laat staan afrondt.
     
    rikmark, knoepertje, _Jeanie_ en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    BP zoekt de grenzen op?
    Ik snap het wel, maar aan bp: hier zijn jullie wat mij betreft over de grens gegaan.

    De bomen heb ik (een aantal heb je ook nodig bij de permanente tijdsquests), ik zou het waarschijnlijk ook wel uit kunnen spelen. De 5 kapokbomen heb ik morgen wel binnen, maar de xxl voorlopig nog niet. Ondanks dag en nacht eventgewas op vrijwel alle baha akkertjes en meer dan genoeg drops. (Edit: de xxl bomen zijn morgen eind van de middag of laat in de avond ook binnen, maar dan nog)

    Maar... om bijvoorbeeld 48 kapokbloesem in 15 uur te leveren, moet je dus de xxl kapokbomen binnen hebben. En zelfs dan zal je susimest voor extra opbrengst moeten gebruiken om het te halen. Of je moet de gewone kapokbomen allemaal bomenmest en een paar susimest gaan geven. Of ananastaart gebruiken, maar ja, dan moet de wac eruit. Dat is ook geen optie, want er zal intussen ook nog eventgewas gemaakt moeten worden. Of even snel de wac verwijderen, ananastaart erin stoppen, en dan weer een wac erin? Duur grapje.
    Of we moeten net zo lang aan het partyrad draaien tot we een oogstbonus te pakken hebben? Dat was ik toch echt niet van plan.

    De prijzen slaan helemaal nergens op. Een hele dag akkers vol hebben staan met bomen, dat levert amper tep op. De vruchten zouden op de markt heel veel meer bd opleveren, en de andere prijzen zijn niet om over naar huis te schrijven.

    Afijn, ik geloof dat ik voor het eerst in m'n farmleven een event ga overslaan.
    Dit gaat niet meer om de uitdaging om een event te halen, want dat vind ik leuk, maar vergt zo'n strakke planning en veel investering , tegenover prijzen van niks. Nee, dit gaat zelfs mij te ver.
     
    Laatste bewerkt: 15 Maart 2018
    jannyveurink, rikmark, knoepertje en 9 anderen vinden dit leuk.
  17. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Bij een tijdsquest lever je de boomvruchten vanaf je akker en gaat er dus niks naar je voorraad in je schuur ;)

    Daarnaast zijn we nu bezig met een event waar we WAC voor gebruiken in welk slot denkt BP / Gamedesign waar we de ananastaart
    dan moeten neerzetten? :eek: xD

    Misschien dat ze mods alvast onze feedback kunnen melden aan BP :p xD
    (ik heb nog geen enkele reactie gelezen van iemand die mee doet aan dit event)
     
    knoepertje, boerinnetje70, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Deze aantallen zijn binnen de tijd eigenlijk onmogelijk om te halen.
    Dan moet je echt vreselijk strak oogsten enzo.......
    En dan nog kom je er niet zonder susi en andere hulpmiddelen:wuerg:
     
    knoepertje, micchel, Borkie en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  19. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dat zelfs jij dit gaat overslaan zegt genoeg...

    Dit zal mijn 2de event zijn die ik niet doe omdat het in mijn ogen niet haalbaar is of niet de moeite waard. Het vorige event met volle maan heb ik ook voorbij laten gaan. Daar ben ik voor 2 sieritems gegaan en toen vond ik het wel prima.
    Door de FAQ van dit event heb ik wel een betelnoot en ficus aangeschaft en op mijn landje gezet, was ze een beetje vergeten zeg maar gerust o_O.
    Heb de eerste boom uit het event ook binnen :).
     
    knoepertje, Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  20. katbla

    katbla Forum freak

    helemaal mee eens
    ik ga er ook niet aan beginnen
     
    rikmark, knoepertje, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.