Praatgroep - De Herrieherberg

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 11 Mei 2022.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Heb jij geen probleem met de Drops hoe dan ?
    Uit ixora krijg je zelfs weinig DI
    Gr en s6 Tineke
     
  2. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Toen ik vanmiddag het korte gewas klaar had, had ik ook genoeg drops.
    Ik heb veel howie donuts, die ieder 5% extra kans geven op drops. Die howies zet ik niet altijd neer hoor, alleen als ik dreig tekort te komen. Vaak moet het oogsten even snel snel, dan gebruik ik ze niet.
    Maar vandaag heb ik ze een paar keer braaf wel gebruikt, en de eerste dag van het event ook.
    Ik heb nooit een ander gewas gebruikt, dag en nacht eventgewas.
    En ik had ook niks voorbereid, doe ik eigenlijk nooit. Maar met een goede voorbereiding, lijkt me dat de eerste oogst net na 14 uur op de 1e dag al flink wat drops binnen waren geweest.

    Als de drops achterlopen, is lablab met geneeszalf, tikimasker en essentie der wijsheid, en water en gewone mest, altijd een prima oplossing om op baha snel drops bij te maken. Die kan prima in de nacht.
     
    Feelosopher vindt dit leuk.
  3. Feelosopher

    Feelosopher Regelmatige auteur

    Ok dus ik hoop om met lange gewas op een wolkenrij te komen alleen komen die drops maar niet- denk dus niet dat ik over 800 ga komen. Beste is dus om zeer lange gewassen neer te zetten neem ik aan??? En is dit op alle velden dan of alleen de Bahama, want ik zag nu niks komen op de Farm velden ... alleen uit de Toverboom :( Maakt het nog uit of het kwartveldjes of gewone zijn? Beetje frustrerend dit :cry:

    Oh en werkt die inkomstembonus voor planten 100% (wat neem ik aan inkomstenbonus moet zijn?) ook op event gewassen?

    (sorry voor al de vragen)
     
    Laatste bewerkt: 16 Mei 2022
  4. fairie

    fairie Commandant van het forum

    De dropitems komen alleen van de plantage en inderdaad ook van de toverbomen. Ik heb even dat stukje uit de event FAQ gekopieeerd.

    Dropitems

    DropitemKomt van deze akkersKomt uit
    Kompas
    [​IMG]
    3Gewassen
    Bomen
    Toverboom
    Burencadeaus

    Het beste kan je de eventgewassen neerzetten. Dit is een hoge EP-waarde met een kortere groeitijd dan de normale gewassen van Baha.

    De inkomstenbonus werkt ook op eventgewassen. Dit gaat in een gouden slot. De 100% is dan wel alleen over de normale opbrengst net als de oogstbonussen aan het rad.
     
    Feelosopher vindt dit leuk.
  5. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Hier nog 10 drops te gaan voor de wolkenrij. Dan is het klaar. Ik ga niet voor het tweede deel
     
    leni1955 vindt dit leuk.
  6. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Dat was dan voor het eerste deel neem ik aan ?


    Inmiddels klaar met het hele event bedankt voor de Tip
    Gr Tineke
     
  7. pandabeertje52

    pandabeertje52 Actieve auteur

    Ik moet nog 500 drops ( kompassen) hebben voor het laatste deel, dat is gewoon niet te halen helaas.
    grt pandabeertje
     
  8. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    hier pas 685 di binnen..........:oops:....pfffff....en weer door
     
  9. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Lablab is Baha gewas.

    Voluit is Lablab Purpureus btw.
     
    Feelosopher vindt dit leuk.
  10. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Nog 18 di's dan het event weer afgerond:)
     
  11. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Dat kan wel maar dan moet je ze in 1 bericht zetten. Jij hebt dan beide apart in een bericht gezet. Als je even naar je eigen bericht terug gaat kan je zien hoe dan 2 posten in 1 bericht er uit zien.

    Hoe je het zo kan doen dan moet je eerst bij de berichten waarop je wilt reageren op reageren klikken. Je ziet dan deze berichten in hetzelfde scherm verschijnen. Dan kan je op elk bericht wat je dan ziet erbij schrijven wat je wilt. Gaat op dezelfde manier als wanneer je 1 bericht aanhaalt maar dan kan je dus meerdere tegelijk doen in 1 bericht.
     
    Feelosopher vindt dit leuk.
  12. Feelosopher

    Feelosopher Regelmatige auteur

    Super bedankt - ik snap 'm. Op vorige en nieuwe eerst op reageren drukken en dan plaatsen. Daarna mijn vorige weghalen anders sta ik er weer dubbel :) Toppie!
     
  13. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende


    Als je meerdere berichten (na elkaar natuurlijk) waarop je wil reageren op reageren knop drukt komt er maar 1 keer een bericht van jou (of iemand anders kan natuurlijk ook) te staan. De berichten worden so-wie-so samen gevoegd.

    Dan hoef je niet de eerste bericht te verwijderen.
     
    Feelosopher vindt dit leuk.
  14. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Heel goed Feelosopher. Het gaat erom dat je geen 2 posten plaatst onder elkaar zonder dat er iemand anders tussen staat. Je kan ook bewerk onder aan je post gebruiken als je wat toe wil voegen.
     
    Feelosopher vindt dit leuk.
  15. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Had slechte start met dit event (niet gezien had alleen dol op dieren gezien) dus op dag 1 zag ik rond 16.00 dit event maar ja geen lang gewas op het veld alleen maar bomen die smorgens geoogst waren
    Ben met lange gewassen begonnen (nog steeds faq niet gelezen) dag 3 of 4 pas faq gelezen tja toen zag ik pas hoeveel Di we nodig hadden xD dus eerste dagen verkeerde tactiek. Had snachts lang gewas moeten zetten ipv eventgewas…… inmiddels wel met korte gewas begonnen maar helemaal uit spelen kan ik wel vergetenxD
     
  16. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Je bent ondanks je slechte start wel verder dan ik. Goed gedaan dus. Ik moet nog 130 dropitems maar ik moet straks nog een keer oogsten.
     
  17. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    hier nog 78 di voor de wolkenrij.....heb nu habanero gezaaid dus wacht maar af......:oops:
     
  18. repelsteeltje57

    repelsteeltje57 Forumbeginner

    ga je er s nachts voor af en moet ik nog 100 drops hebben ik ben zo zat van ik denk dat ik met farmerama stop>:( .ik weet niet of jullie daar ook te kort komen maar ik red het niet
     
  19. jolanda13

    jolanda13 Veteraan

    wolkenrij heb ik gisteren wel gehaald.
    had het lange gewas gedaan.
    ben maar niet aan het korte gewas begonnen want dat was niet haalbaar.
    succes voor wie er nog bezig is
     
  20. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik kom nog 12 di tekort voor de eerste wolkenrij.........:oops:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.