Praatgroep - De fruitmarkt

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 16 Februari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ga sowieso geen boomfruit inleveren,dat heb ik veel te hard nodig voor mijn favoriete quests. Ik overweeg nog wel om een veld vol te pleuren met bomen, voor de drops.
     
    Daxter1966, Borkie en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  2. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Hmmm... das nog wel een goed idee! Kan Baha wel volgooien met bomen, heb toch net de papegaai laten vliegen...xD
    Goed voor de voorraad:p Maakt het voor de dropjes nog uit of je de gewone boom of de XXL plant? :music:
     
    rikmark vindt dit leuk.
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ze zeggen dat 20-uurs bomen de meeste drops opleveren. Maar als je XXL gebruikt en je oogst op tijd moet het weinig uitmaken lijkt me.

    Ik ga in elk geval alleen gewone bomen opzetten, want ik ben te lui om elke keer weer terug te moeten komen om een paar upgrades te oogsten.
     
    -Coco1968- en Borkie vinden dit leuk.
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik heb het regenwoud vol staan met bomen, allemaal xxl, dus ik hoef niet terug te komen voor een paar bomen.
    Je krijgt inderdaad meer drops van gewone bomen, maar wanneer je ze wel 2x per dag oogst, kun je na het begin van het event beter de xxl erover zetten.
    In het bos heb ik veel mammoetbomen staan, met een arboretum en op de hoekjes allemaal xxl-bomen.
    Verder staan op alle velden ( meest gewone) bomen op de hoekjes.
    Ik twijfel ook of ik extra bomen op wil zetten morgen. Op dit moment heb ik dat nog niet. Maar de drops van de bomen zijn ook prettig voor het andere event wat nog loopt. Maandagochtend maar alle stekjes opzetten. Die moet ik nu nog uit de prijzenkast halen.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Op mijn farm staan overal wel bomen van alle soorten en de kristalwaterval staat helemaal vol, ik ga niet verbouwen en gooi alleen de di erin, lekker makkelijk event dus.
     
    Borkie, rikmark en HofvanDromen vinden dit leuk.
  6. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Die paar boomvruchten die Hofje inmiddels weer bij elkaar geplukt heb , gaat zij niet op de fruitmarkt gooien..
    Dus hier ook wat er aan DI binnenkomt gaat er in en meer niet ...ons bin zunig:music:
     
    Borkie, rikmark en kakelot69 vinden dit leuk.
  7. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Die vele munten heb ik netzo als de andere boeren hier vooral verkregen door vorige jaar, het carnavalsevent. Dan heb je nog de molen die je af en toe munten geeft, een staak met een kistje met muntjes en zo nu en dan met events. Al met al tikt dat wel aan.
    Voor mij is het momenteel ook niet interessant om wat te kopen. De toverboom heb ik er uitgehaald, het grote pakket SV heb ik en verder heb ik niks nodig. De stallen en bomen heb ik en voor nieuwe sieritems heb ik helemaal geen plek meer.

    Als er wat nieuws in komt en ik vind dat interessant kan ik het er gewoon uit halen en hoef ik niet eerst van alles in zijn werk te zetten om voldoende muntjes te krijgen. Dat is wel erg fijn.

    Eigenlijk speel ik met redelijk alles zo op de boerderij, SM, suzi, turbo, SV, knechten, enz. Ik gebruik alleen het hoognodige en de rest gaat in de schuur als voorraad. Af en toe is dat heerlijk en hoef ik mij nergens 'druk' over te maken.

    Ik ga niet ombouwen. Heb op de gewone farm op alle hoekjes bomen staan, XXL en gewone varianten. Op baha heb ik denk ik 1/3 vol met bomen en dan nog de hoekjes op de andere velden. Daar staan vooral XXL bomen op. De DI die ik hier van krijg gaan in het automaat, maar de rest echt niet!
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb net wel de open plek vol gezet met bomen, voor de drops en de quests. En er wonen nu tijdelijk vijf mysteriestallen, maar die vervang ik straks voor appelbomen want met mijn appelvoorraad is het om te huilen xD
     
    Borkie vindt dit leuk.
  9. rikmark

    rikmark Forum freak

    Hier 1400 muntjes op voorraad.

    Op de woelige weide, bos en regenwoud heb ik gewone en xxl bomen staan. Zie wel hoeveel drops uit die bomen gaan komen dat ga ik inleveren en verder blijven de schuurdeuren lekker pot dicht. :p
     
    Borkie en Daxter1966 vinden dit leuk.
  10. herma1234

    herma1234 Forum-commissaris

    ligt het aan mij maar ik heb volgens mij geen dropitems, had veel velden met bomen staan? Herstel. Zie er 34 staan bij de fruitmarkt
     
    Borkie vindt dit leuk.
  11. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    ik zag ook geen drops in de pop-up maar heb er wel gekregen. wel zuinig afgesteld denk ik
     
    Borkie vindt dit leuk.
  12. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Ik denk ook dat het zuinig is afgesteld. Net mijn 1e login van vandaag, dus na de start dus alles moest nog geoogst worden, heb ik maar liefst 16 wonderfruit gekregen.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    ik had er ook 17 waarschijnlijk is doorgegeven dat we geen boomvruchten willen leveren en krijgen we nu weinig drops
     
    Borkie vindt dit leuk.
  14. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Jullie weten toch dat de dropjes alleen van de bomen vallen?:oops: En je kunt ze als burenkadootje krijgen...
    En je ziet ze niet in de pop-up, zoals bij andere dropjes... wel even als animatie als ze over je scherm heen vliegen...
    Ik zat op 42 stuks:music:
     
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik had er 36. Die bomen laat ik maar gewoon even staan voor de voorraad en zo, maar ik verwacht niet erg veel muntjes uit dit fantastische event xD
     
    Borkie vindt dit leuk.
  16. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Per oogst leveren gewone bomen de meeste drop-items op. Maar je oogst gewone bomen maar eens in de 20 uur (tenzij je turbomest gebruikt).

    Een XXL boom levert gemiddeld 60% van de drops op tov een gewone boom. Maar kun je vaker oogsten als je die tijden op het spel kan.
    Eenmaal per 20 uur (gewone boom) betekent voor de meeste spelers dlechts 1 maal per dag oogsten.
    En dan zijn twee oogsten van 60% meer dan eentje van 100%.

    Echter, bij de eventstart is het wel een echt extraatje als je gewone bomen oogst omdat de groeitijd buiten het event valt.
     
    LucieSchreurs, Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  17. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    mijn regenwoud en watervallen staan vol met bomen en op de gewone farm heb ik er toch ook meer dan 50 staan. 17 bij de eerste oogst blijf ik mager noemen
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  18. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Mager? Wow dat is netjes uitgedrukt. Mijn regenwoud staat op 1 stukje na (moet ik nog openen) vol met bomen - 4 wondervruchtjes, ( allemaal geoogst)
    Mijn bos staat voor de helft gevuld met bomen - 3 wondervruchtjes. De rest van de velden hebben hier en daar boompjes en dat is bij elkaar opgeteld 9 wondervruchtjes. Dat is niet mager dat is anorexia dun, tegen overlijden aan. Wat ik aan die wondervruchtjes kan inleveren zal ik doen, dus waarschijnlijk maar 1x, maar mijn boomvruchten besteed ik aan andere dingen. :wuerg:
     
    Borkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nou maar ik heb na twee keer oogsten van 200+ bomen toevallig al drie hele muntjes binnengehaald hoor!
     
    hendrika73, LucieSchreurs, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    da's flink. ik hoop dat je er nog wat bij kunt halen.
     
    kakelot69 en Borkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.