Praatgroep De fruitmarkt - februari 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 8 Februari 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik snap hem, maar vooral dankzij het bericht van coco. Ben nu gegaan tot de 40.000 per munt per soort. Heb 339 munten. Twijfel wat ik ga doen. Vind het aan de ene kant jammer van mijn voorraad, aan de andere kant doe ik er niks mee en als ik zo weer wat moois binnen kan halen, dan graag :)
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  2. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    De toverboom is binnen , ik twijfel nog of ik nog een pakket supervier binnen wil halen .Met de voorraden doe ik niet zoveel en supervoer heb ik altijd nodig.
    Dank Coco voor de duidelijke uitleg waar je het beste in kunt leveren daar heb ik wel wat aan gehad.
     
    -Coco1968-, hwjstolwijk en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  3. FarmerJuline

    FarmerJuline Regelmatige auteur

    ik snap het nog steeds niet....ik volg trouw de lijst van Mieke. Maar hoezo tot 40.000 per munt per soort?
    ik heb nu ingeleverd tot M17
     
    Laatste bewerkt: 12 Februari 2017
  4. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Bij klein lever je 40.000 punten ,bij middel 120.000 punten en bij groot 320.000 punten.
    De lijst van Miekje heb ik niet gezien dus weet ik niet wat M 11 inhoud
     
  5. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Er is nog een lijstje van Mieke. Daarin staat de fruitmarkt tegenwaarde per fase. Zie hieronder.

    Als je naar coco haar bericht gaat. Die geeft aan dat ze heeft ingeleverd tot een prijs van 40.000 ongeveer en later tot 50.000. Je kunt in 1 van de tabellen zien hoeveel punten het je kost per coint. Dankzij coco ben ik daar naar gaan kijken.

    Hoop dat je mijn uitleg een beetje begrijpt en dan snapt hoe het werkt. Mijn kwartje viel ook erg laat ;)


     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  6. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik ben tot 60.000 waarde per munt gegaan , ik heb nu de toverboom en het pakket SV van 120 muntjes .
    Met de pauwenfok die er aan zit te komen vind ik dat wel een goede investering . Dumpen vind ik nooit zo spannend maar heb er toch wel iets goeds uitgesleept en nog steeds goede voorraden boomvruchten
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Wanneer je de 115.200 deelt door 3 munten kom je op een kostprijs van 38.400. Dus kun je bij S in de tabel kijken en daar ook gaan tot 38.400, dat is iets verder dan 17. Doe je dit bedrag x8, dan is dat 307.200. Dat is fase 16. Volgens de tabel in de FAQ. Op de fansite kun je ook ongeveer zover kijken.
    Dit gemiddelde bedrag heb ik uitgerekend met de rekenmachine. Maar omdat ik honderden munten wou, was het niet interessant om per munt te gaan kijken wat het meest interessant was en heb ik dus een rond gemiddelde genomen wat ik zonder rekenmachine kon uitrekenen.
    Ik kan nog een stuk verder gaan, ik heb alleen maar afgeroomd tot onder de 21.000 stuks, zit bij die soorten die ik geleverd heb nog boven de 20.000.
    Voor mij is het dus niet interessant om voor een volgend muntje uit te rekenen wat het beste is, dan zou ik weer 5 of 10.000 omhoog gaan en dat gewoon leveren. Maar ik houd liever iets over voor een volgende keer, omdat iedere keer zoveel inleveren al best veel gaat kosten.
     
    vinc05 vindt dit leuk.
  8. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik doe er wel aan mee. Heb een paar maal die van L gedaan, eenmaal M en de rest S. Ik heb nu 183 punten. Spaar nog ff door.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  9. thea63

    thea63 Gelegenheidsauteur

    Vraagje
    kan men op ieder moment de muntjes inleveren voor goederen
    Dus ook als de quest is afgelopen ik heb namelijk op dit moment niet zoveel supervoer
    Maar als het nodig is wil ik mijn muntjes er voor gebruiken
     
  10. Boerbon

    Boerbon Commandant van het forum

    ja - de munten kun je inleveren wanneer je maar wilt (bij het rode mandje in je inventaris)
     
  11. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Volgens mij wel... als je op het winkelmandje klikt links van de farm, dan zie je ook een tabblad met het muntje.
     
  12. thea63

    thea63 Gelegenheidsauteur

    Oke bedankt ja het mandje had ik wel gezien maar ik wist niet of je ook kunt leveren als de quest is afgelopen
     
  13. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Nou, uiteindelijk ben ik door gegaan tot 50.000. Phoe wat heeft mij dit veel boomvruchten gekost zeg. Heb op baha veel nu op 1.000 staan in mijn schuur. Eerder was dit voor mij een doel, nu is het mijn min geworden :D, wat een verschil zeg.
    Maar de toverboom is binnen, mijn grote doel en ik heb nog 1 muntje over :oops:.

    De volgende keer hoop ik dat we geen boomvruchten hoeven te dumpen, dan ga ik voor het TG pakket denk ik. Die kost 250 muntjes, ook een mooi doel.
     
    hwjstolwijk, eevee60 en farmermikkie vinden dit leuk.
  14. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Super ik sta nu op 445, dus hij knipoogt al zachtjes.
     
    hwjstolwijk en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  15. Boerbon

    Boerbon Commandant van het forum

    Toverboom binnengehaald - 940 muntjes over, dus nog even wachten voor die 50 bananen te oogsten zijn.
     
    BoerAnnelies en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  16. kato-62

    kato-62 Gevorderde

    Dit is leuk, aan het inleveren en stopt er mee terwijl het nog geen 2 uur is. Moest nog 400 punten.
     
  17. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    vreemd het was nog geen twee uur en kon niks meer inleveren!
     
  18. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Er wordt navraag gedaan hoe dit zit.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  19. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Dan zou ik even support contacten.
    Toen was ik al klaar dus weet niet of het hier anders was.
     
  20. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Toch voor de TG gegaan en nu aan het twijfelen, heb er nu 90, vond afgelopen maand wel heel fijn met de snelle molen. Veel dierenquesten kunnen doen, voervoorraden verhoogd en lekker veel supervoer gedraaid voor het fokevent. Ga ik nu nog een keer 75 TG uitgeven om nog een maand hiervan gebruik te maken??:music:
    Als de bios het weer goed zou doen zou mijn antwoord hierop direct ja zijn, maar nu???:oops:
    Moeilijk keuzes maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.