Praatgroep - De Alchemistkruiden

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 3 Augustus 2021.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Geweldig bedankt voor jullie adviezen zal me straks na de warme maaltijd over de puzzels buigen en zaden zaaien
     
  2. boerwimmels

    boerwimmels Forumbewoner

    Ik heb gisteren de hele quest afgerond. Kijken wat de verkoop van de overgebleven planten opbrengen.

    Tip: Als je toch planten tekort komt, kun je ook doorgaan met de spellen, dan krijg je per keer toch nog 5 kistjes. Door de goedkope fok het je zo de ringen en scarabees bij elkaar.
     
    vinc05 vindt dit leuk.
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Dan nog een advies: er zitten oogstbonussen bij het spelen van de ankhs. Dus wel handig om zoveel mogelijk van die oogstbonussen tegelijkertijd actief te hebben. En op een moment dat je kunt oogsten.

    Als je vanavond die bonussen activeert, en ze zijn 8 uur actief, zit je wel in de nacht met bonussen ;)
     
    vinc05 en Borkie vinden dit leuk.
  4. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nog een advies: zaai alleen wat je nu al hebt van die eerste negen spelletjes. Dan speel je morgenochtend fris en fruitig die 29 spelletjes weg om de bonussen aan te trappen, daarna oogst je je eerste eventgewassen en rammel je de rest er doorheen met supermest en zo, terwijl je intussen in alle rust de overige spelletjes weg speelt.

    Edit: oh haha, ik zie dat Mikkie ook al zoiets geschreven heeft xD
     
    vinc05 en Borkie vinden dit leuk.
  5. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier heb ik het zaaigoed van de eerste 9 spelletjes eerst op hele akkers gezet , toen het gewas klaar was de overige 27 spelletjes weggespeeld geoogst en vervolgens de rest van het zaaigoed op kwartakkers gezet en daarna de rest van de spelletjes weggespeeld
    (zo hoefde ik geen SM te gebruiken)

    kom alleen nog wat cactusschimmel te kort om de rechterkant helemaal te halen, maar kan nog wat spelletjes spelen
     
    -matthias1952- en vinc05 vinden dit leuk.
  6. Lieve

    Lieve Halfgod

    Vind het niet fijn dat na de 60 van linkerkant, je echt niet meer zaadjes kunt verdienen, dat is voor die grotere aantal in te leveren echt moeilijk te halen
    En op mijn markt is er nog geen aanbod zal ook noppens worden juist gelijk vorige keer en dat na al de inspanning geef geen fijn gevoel
     
  7. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik probeer te ruilen maar weet niet hoe ik dat aan de praat krijgen moet
    Wie weet raad?
    en geeft mij een goede uitleg?
    Ik sta momenteel op 2 stuks ruilen tegen 1 ontvangen maar er komt niets in beeld
     
  8. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    Via Ga naar Siegfried.
    Eerst de wisselkoers verbeteren door op het groene pijltje te klikken en goederen in te leveren.
    Daarna aan de linkerkant de zaadjes aanklikken die je wil wegdoen, en aan de rechterkant degene die je wil krijgen.
    Dan in het Ruiloverzicht de aantallen aanpassen.
    Dan op Ruilen! klikken.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  9. Lieve

    Lieve Halfgod

    je klikt die je weg wilt aan links en dan rechts wat je wil en anderaan de hoeveelheid
    Succes!

    Katinka was me voor xD
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  10. inamargot

    inamargot Forumleerling

    Bij mij blijft het onderste blokje waar je kunt aangeven hoeveel je wil ruilen grijs en ik kan niks aanklikken. Wat doe ik verkeerd?
     
  11. bommelbij

    bommelbij Regelmatige auteur

    Misschien een domme opmerking. Men weet toch wel dat je alleen kunt ruilen met de zaadjes van.... !!
     
  12. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    Fantastische tip zeg! Ik wist niet dat je nog kon verder spelen.
    Nu kan ik zelf de nodige zaadjes nog bij elkaar brengen, want die markt, dat wordt niks.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik denk dat er morgen wel wat los komt. Ik heb zo'n 3000 gewassen over en af en toe zet ik er een stel per stuk op de markt voor de hoogst mogelijke prijs, maar echt opschieten doet het allemaal niet met die prijzen. En verder weet ik ook niet zo goed wat ik eraan moet doen.

    Maar mijn gewassen gaan morgen hoe dan ook de markt op, al is het alleen maar om er andere spelers mee blij te maken en ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik de enige ben die zo denkt.
     
  14. ans59

    ans59 Forumbeginner

    de prijzen op de markt verschillen heel erg per markt...
     
  15. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    De beginprijs van het eventgewas was ook veel te laag. Hier kan ik valleiroos voor 228bd er op zetten, weet nog van eerdere editie`s dat de verkoopprijs echt heel hoog was. Voor deze lage prijs is het niet de moeite voor spelers om er supermest en/of suzimest aan te verspillen. Ik had nog aardig wat puzzeltjes kunnen maken en extra gewas kunnen kweken. Maar net wat kakelot zegt gaat hier ook het overbodig gewas er morgen op.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Van de beginprijs weet ik niks, maar ik weet nog wel dat ik mijn gewassen op zondagmiddag weg deed voor 150.000 BD per stuk of zo. Nu kan ik ze wegdoen voor 328 BD per stuk, dat vind ik toch een behoorlijk verschil xD
     
  17. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Maar moet je alle niveau s doorklikken tot die op 1 staat?
     
  18. klakje

    klakje Oudgediende

    Het kan nog erger. Ik kan ze aanbieden voor max 142 bd. Maar ben nog niet klaar. over enkele uren pas
     
  19. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    Dat kies je zelf. Maar als de "wisselkoers" op 4 :1 staat, moet je 4 zaadjes geven om er 1 te krijgen. Als je alle niveaus inlevert, kom je op 1:1, wat interessanter is, maar misschien niet compenseert voor de tegenwaarde die je moet leveren.
    Je kan eerst eens uitrekenen hoeveel zaadjes je nog nodig hebt, om te weten of je 4:1 of 1:1 moet ruilen.

    PS: als je nog anks kan bijmaken in de molen, kan je nog extra spelletjes spelen, waar je ook weer extra zaadjes krijgt.
     
  20. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    ik heb de wisselkoers 2:1staan toch blijft het vlak onder in wit
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.