Praatgroep dag van de Oceaan

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 2 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    xD Ik bedoelde voor morgen Dan heb ik ruimte om 30 van die antillogorgiabaden neer te zetten Nu heb ik daar comfort velden met gember...... Moet deze stallen dan 16x oogsten en dan nog 1x 10 van die stallen....
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  2. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    als je denkt dat meer ep, ook meer drops geeft, doe je dat gewoon
    ik zet wel extra ambachtsprodukten in, het kan geen kwaad en de extra ep heb je dan toch binnen
    heb wel het idee dat je dan meer drops krijgt.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  3. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Ik doe anjers omdat dat makkelijker is. o_Ok veel drops en geen gezeur met al die bomen neerzetten en later weer alles opnieuw inrichten. Heb normaal maar 1 boom van elke soort staan.
     
    _Jeanie_ vindt dit leuk.
  4. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik heb geen idee wat het beste is. Normaal start ik niet zo vlotjes en verwijder ik geen mollen ,vossen en zo Op mijn hoofd akker zet ik de kwartjes met anjers .Bos blijft enigszins staan en woelige weide en baha haal ik de korte en of lage ep stallen weg
     
    _Jeanie_ en dutchboy vinden dit leuk.
  5. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    klaar voor vandaag :p
    alles vol met stal upgrade
    bomen met veel ep
    rest anjers

    baha stallen upgrades ( stokjes fabriek rood 1200ep 2x /oranje 1087ep 12x ) xD
    bomen met veel ep
    restant gember
     
    Laatste bewerkt: 3 Juni 2015
    daisy17858 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  6. -kwiebus-

    -kwiebus- Actieve auteur

    Ik heb 3 velden volstaan met comfort anjers en de hoogste EP gevende bomen en op bahama, alle hoge (werk)stallen en hoge bomen...in de hoop op lekker veel drops...


    Klaartjuh of ander mod... :

    kan dat eens worden nagevraagd bij de makers van het spel om er voor eens en voor altijd voor iedereen duidelijkheid en uitsluitsel over te krijgen wat nu echt de meeste kans op drops oplevert: lange tijd of hoge EP?


    Zijn er nog spelers dan die nog steeds bekers op een veld hebben staan? Die kan je tegenwoordig toch in de boom afgeven in de Levende Legende rune? Dat was om t probleem met t verwisselen niet te hebben en zover als ik weet gelden ze dan en geven ze effect over alle velden!
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Inmiddels is ons bij navraag medegedeeld dat de event-stal een dier levert en net als gewone stallen reageert op alle ambachtspriducten en wolkenrijen en de boomrune voor stallen.
    De eventstallen koop je niet in de winkel maar bouw je in de (timmer)werkplaats in de stad.

    [​IMG]


    Er is geen enkele twijfel over, het gaat om de basis-EP van een gewas, boom of (werk)stal.
    Meestal geeft een langere groeitijd ook meer basis-EP daarom spreken we vaak van "lange" gewassen erop zetten.
    Want behalve bij de hop en de rozen is de groeitijd van het gewas redelijk gekoppeld aan de hoogte van de basis-EP.

    Bij stallen is in de loop der jaren meer variatie ontstaan, daarom spreek ik zelf altijd van de basis-EP en nooit van de groeitijd maar oude zegswijzen blijven natuurlijk lang hangen.

    Overigens bij bomen geldt ook weer de basis-EP want die hebben vrijwel allemaal dezelfde groeitijd.
    Lekker wel dat XXL bomen twee keer op een dag kunnen worden geoogst, dat is twee keer kans op een dropitem terwijl ze ook al dubbele basis-EP hebben in vergelijking met hun stamboom.
    Ik handhaaf daarom altijd (hoge) XXL-bomen langs de randen van mijn velden.
    Maar... het blijft ook dan een kans op dropitems en geen garantie!
     
    dutchboy, hendrika73, eevee60 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Bedankt voor de adviezen en meedenken allemaal :). Vanmiddag zal ik het zien of de bomen meer geven dan de anjers.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  9. -kwiebus-

    -kwiebus- Actieve auteur

    Dank je wel Ron, gelukkig toch al die tijd goed gedacht :)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  10. truus1949

    truus1949 Forum prof

    haal nooit mijn bomen weg en haal elk event
    veel te veel werk om alles steeds om te bouwen
    succes
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  11. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Ik laat ook de bomen staan. De stallen eraf is al genoeg werk. Maak vooraf een print screen van de akkers. Maar het is altijd veel werk om de farm weer op te bouwen na een event.
    Allemaal suc6 met het event.
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  12. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Vergeten jullie niet om vanaf nu elke dag een kokosnoot te openen? :D

    De 1e prijs heb ik zojuist verzilverd! Het is: tatata zelf openen! :D
     
    daisy17858, dutchboy en FarmerBroek62 vinden dit leuk.
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dank je, ik had ze net gebruikt. Handig om met het event te beginnen.

    Ik ben begonnen met 70 zeezout. Op Bahamarama nog niets geoogst. En de bomen laat ik ook even tot half 6 wachten. Dan kan ik mijn draakjes weer activeren en dan kan ik ook gelijk eventgewas op die kwartveldjes doen.
    Uit gewoonte een aantal kippenhokken opgezet, terwijl ik geen kant op kan met de mest. Ik heb 10 aanbiedingen op de markt staan en nog een aantal stallen niet uitgemest om dat straks te doen als ik de hoofdakker gezaaid heb. De rest van de velden dus toch maar gauw mais gezaaid.
     
    DarkDevilDude en dutchboy vinden dit leuk.
  14. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    woow lekker begin 208 di's xDxDxDxD
    hoop dat het zo blijft gaan. ;)

    iedereen succes met het event.
    Grtz Fam.Farmer
     
    DarkDevilDude en dutchboy vinden dit leuk.
  15. -kwiebus-

    -kwiebus- Actieve auteur

    begint hier ook lekker: 195 drops:)
     
    DarkDevilDude en dutchboy vinden dit leuk.
  16. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    leuke uitdaging weer. de di's staan ruim afgesteld. ik heb er nu 217binnen. Zoveel heb ik er normaal nooit. moet gaan lukken zo.
     
    DarkDevilDude en dutchboy vinden dit leuk.
  17. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Hier 210 DI (en meteen 30 stallen gekocht en deze supervoer gegeven want ja zo snel heb je nog geen voer gedraaid)
     
    DarkDevilDude, dutchboy en beereekhoorn vinden dit leuk.
  18. kokkertje

    kokkertje Forum-commissaris

    Als ik dat probeer, springt ie gelijk naar de molen om voer te draaien ( maar dat gaat nog niet ) Hij accepteert geen supervoer
    Sorry, nu doet ie 't wel
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  19. fablim

    fablim Oudgediende

    :inlove:o_Oooooo wat zijn die antilliogorgiostallen LEUK!!!!
    Ik wil ze houden!:inlove:
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    181 drops dat gaat beter dan anders
     
    dutchboy vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.