Praatgroep dag van de Oceaan

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 2 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Jij bedoeld van de ganzen? Daar is een apart eventdraadje van, maar je kunt ze vinden net na de paarden. In de groothandel.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  2. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Grrrr Zelfs mijn pruillip helpt niet :cry:


    mocht je de Antillogorgiabad bedoelen die kun je morgen pas bouwen Wanneer dit event begint.....
     
    dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  3. -kwiebus-

    -kwiebus- Actieve auteur

    In mijn beleving dacht ik dat er in de begintijd van Farmerama ook al eens veel discussie is geweest of de kans op DI nu afhankelijk is van de basistijd of van de basis-EP....
    Zover ik me kan herinneren dacht ik dat de conclusie altijd was dat de kansen op DI groter waren bij een hogere basis- EP...
    en dat dat ook de reden is waarom er ook best door veel spelers rozen tussen de events door gezaaid worden om toch aan de DI's te kunnen komen, omdat rozen naar verhouding veel EP geven bij een kortere zaaitijd dan een aantal langere tijd gewassen.
    Dus ook mijn conclusie is altijd geweest: hoe hoger de basis EP, hoe meer kans op DI...

    Heb ik dit nu echt altijd verkeerd gedacht? :oops:
     
    liaab, farmermikkie en dutchboy vinden dit leuk.
  4. Hetty1

    Hetty1 Junior expert

    Zo net even de FAQ gelezen en dit wordt een pittig event, kan pas morgenavond starten met gewassen planten en vrijdag hele dag werken. Gereedschap heb ik voldoende dus over die stallen maak ik me niet zo'n zorgen.
    Ik begin er gewoon aan zie wel hoever ik kom.

    Iedereen die meedoet veel suc6
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  5. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Nee hoor Klaartjuh zegt ook helpt je aan veel Ep maar NIET aan meer DI
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  6. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende


    o_Oh, was dat een pruillip xD. Ik dacht al was betekent dit toch. :wuerg: Maar ik dacht, misschien toch 1 boom en 1 stal:p om voor te gaan. Geintje hoor, ik haak niet gauw af want ik vind de events veel te leuk, maar dit event? :cry:
     
    daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Nee, zo heeft Ron dit een aantal jaren geleden ook omschreven. Niet alle moderators volgen dat idee. In vrijwel alle gevallen komt het ook op hetzelfde neer. Alleen volgens de omschrijving van klaartjuh heb je meer kans op een drop bij een gewone werkstal dan bij een oranje, omdat die de tijd flink verkort, terwijl ik met een stel oranje echt meer drops heb dan met een stel gewone.
    Sommige spelers geloven dat ep verhogende middelen werken, maar dit is door moderators altijd ontkend.
    Het gaat hoogst vermoedelijk om de basis ep zoals deze in de schuur wordt vermeld.
    Het gaat om het verschil tussen basistijd en basis-ep. Klaartjuh gaat uit van de basistijd, maar dit kan ook een vergissing zijn, volgens mij heeft ze bij een vorig event wel aangegeven basis-ep. Dat rozen daarom vaak in dezelfde tijd net iets meer drops geven.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  8. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Ik heb net op baha ff rond gekeken en kan er 30 stallen wegzetten (laat daar altijd aantal bomen staan) dus daar ga ik het mee doen. Maar ja ik werk op dit moment even halve dagen dus ik heb tijd zat
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  9. okaview

    okaview Forumleerling

    Help kan iemand vertellen waar ik die stallen vind om te bouwen?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  10. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    even wachten tot event begint -.- als je de event stal bedoeld ?
     
    .Fisherman. vindt dit leuk.
  11. -FarmersMarket-

    -FarmersMarket- Doorzetter

    bibi , dan kun je beter gewassen verbouwen op baha
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Ik heb net in het bos en op baha allemaal hoge stallen en bomen gezet. En weet zeker dat dat scheelt in drops. Verder op 2 velden anjers. We zullen morgen zien wat dat oplevert.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  13. okaview

    okaview Forumleerling

    dank je dutchboy, ik ben een dutchgirl hier.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  14. Wendie

    Wendie Forumbewoner

    ik verkeerde toch altijd in de veronderstelling dat de EP punten invloed hebben op de drops (de basis-EP dan, zonder ambachtsproducten) en zeer zeker niet de tijd ...

    hier zijn hele discussies over geweest en uiteindelijk is toch de EP naar voren gekomen... vind dat bovenstaand nu weer voor verwarring zorgt :eek:

    en precies door deze uitspraken ontstaan er nu weer verwarring

    ben het met kwiebus eens: de EP en niet de tijd bepalen de kans, zie de verwijzing door haar/hem aan de rozen
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  15. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Dat was nu net mijn vraag.. Gezien de enorme hoeveelheid drops dit keer zat ik me af te vragen waarom iedereen anjers zaait en geen bomen met een hoge waarde? Een mispel bv of xxl boom neemt evenveel ruimte in beslag als een kwartakkertje anjer maar levert toch veel meer EP..
    Waarom dan altijd anjers en niet de bomen?
    Zie ik iets niet goed, was nl net bezig met de bomen op te zetten maar wacht nu nog even. Misschien dat iemand me verder wegwijs kan maken :)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  16. beereekhoorn

    beereekhoorn Forum prof

    Ach er wordt aangegeven dat het een moeilijk event wordt :) Ik ga eens kijken wat me gaat lukken, ben morgen veel weg maar supervoer voor de eerste stallen vind ik een strak plan :) en ik zie wel waar het schip strand :) ga gewoon wel beginnen :)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  17. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Het is zeker niet mijn bedoeling geweest om voor verwarring te zorgen. Maar ambachtsproducten nuttigen voor meer EP zal niet direct voor meer dropitems zorgen maar het kan nooit kwaad om het uit te proberen tenslotte is extra EP ook altijd fijn.
    Toch zal het altijd een 'kans op..' blijven en geen garanties. Mijn ervaring is in ieder geval dat ik meer lijk te krijgen uit dingen die langer duren, maar goed bedenk me net dat er veel spelers zijn die blij zijn met de rozen qua duur en ervaren daar meer dropitems uit te krijgen.

    Beste advies is dan maar ook om te doen waar je zelf het idee van hebt dat voor jou het beste werkt. Net als mensen die de bekers steeds van land verwisselen omdat er dan meer dropitems zouden komen, wij weten niet beter dan dat dat niet kan werken omdat een beker een tijdje op het land moet staan voordat het effect heeft dus steeds verplaatsen zou dan averechts werken. Toch zijn er veel spelers die zeker weten dat dit voor hun een goede methode is, wat mij betreft prima :)
     
    DarkDevilDude, dutchboy en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  18. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ik zet ook altijd bomen die meer dan 50 EP geven. Is toch minimaal 200 EP per heel veld.
     
    dutchboy en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  19. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Op de open plek heb ik bomen staan en de meeste blijven staan. De bomen en stallen die niet genoeg ep,s geven gaan eraf en daarvoor in de plaats zet ik anjers.
     
    _Jeanie_ en dutchboy vinden dit leuk.
  20. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Je hebt al snel bomen met hogere EP dan kwartakkertje anjer, die geeft 32 en nog wat en eigenlijk de meeste bomen geven veel meer EP. Ik heb nu gewoon overal bomen met hoge EP gezet, turbo erover en al mijn XXL bomen die nog in mijn inventaris stonden. Ik ben morgen heel benieuwd of ik nu meer DI krijg :)
    Stallen haal ik sws altijd af, alleen de heel hoge laat ik staan. Mijn idee is altijd: Uit 4 kwartakkertjes kunnen 4 DI's komen, uit 1 stal maar 1 ;) en die neemt evenveel plek als 4 kwartjes ( maar ik heb het wel vaker mis dus misschien is dat idee niet zo slim als ik denk haha )
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.