Praatgroep dag van de Oceaan

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 2 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Kun je het antillogorgiabad ook versnellen met ambachtproducten of werken deze hier niet op?
    Gereedschap genoeg in de schuur, dus dat scheelt.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  2. -edwin30-

    -edwin30- Commandant van het forum

    volgens mij kun je gewoon ambacht
    produkten gebruiken anders stond het er bij dat het niet kan.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  3. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    [​IMG]

    Ben geen modje maar in het verhaaltje staat werkplaats..... Daarom denk ik dat het een werkplaats is maar ja die eten normaal dieren en dat doet deze weer niet Dus best goede vraag van je Miekje :)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  4. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Ik lees: bouw in de werkplaats. Volgens mij is dat wat anders;)
    Maar het antwoord op de oorspronkelijke vraag is op dit moment nog niet bekend en zullen we geven zo gauw als we het weten.:)
     
    daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  5. Moe154

    Moe154 Forum-analist

    Ik denk dat ze hier met werkplaats het gebouw in de stad bedoelen waar je het ding kunt bouwen.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  6. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Dacht het ook toen ik het intypte maar dacht ach het staat er nu al :)
    Maar houd het in de gaten (en anders probeer ik het zelf wel uit ben je er ook snel genoeg achter)
    Maar ik denk dat miekje het vroeg voor de website.......
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  7. ReneeMonty

    ReneeMonty Gelegenheidsauteur

    Poeh dit is een hele zware. Denk niet dat alles haalbaar is voor mij. Ik wil graag het item zeemeermin-foto's hebben die is namelijk echt prachtig. Zie die wel op mijn schateiland staan eens kijken of ik die kan binnenhalen. Heb al wel lange gewassen op comfortvelden gezet voor een goede start.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  8. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Baha doet toch niet mee voor het eventgewas?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  9. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL


    Event gewas: (tijdens event)
    Zeewier
    [​IMG]
    • Tijd: 8 uur
    • Level: 14
    • EP / gewas: 14 (dus 1 x 1 veldje)
    • Te oogsten op Hoofdakker, Woelige weide en de Open plek


    Op bahamarama moet je de badjes neerzetten en de molen gebruiken voor het voer ervoor.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  10. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    OK Lea is goed ik wacht rustig af
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  11. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Ik heb er geen zin in. Teveel werk. Ik sla weer over deze keer. Iedereen succes!
     
    daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  12. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    teveel werk?, 8 uurs gewas hoef je de hele dag bijna niks te doen
    alleen plannen is nu belangrijk!
     
    DarkDevilDude en dutchboy vinden dit leuk.
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Plannen en op het juiste moment dus actie ondernemen. De vorige 2 events waren toch een aardig stuk gemakkelijker.
     
    DarkDevilDude en dutchboy vinden dit leuk.
  14. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Sorry, had niet kritisch genoeg gelezen:sleepy:. Heb nu 86 hout, ga alles omzetten in event-stallen.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  15. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Krijg je meer DI uit kwart velden? Ik laat altijd de grote akkers liggen voor een event. Daar zaai ik wel Anjers op maar nog niet geweten dat je uit kwart meer drops krijgt. Dat zou voor dit event wel heel handig zijn.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  16. harriejose

    harriejose Forum freak

    Of een dag van te voren comfore velden met anjers en super mest en gewone mest en natuurlijk het water. Of anderhalve dag van te voren je duurste werkplaats stallen.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  17. mmans

    mmans Forum-hertog

    Ja je hebt een grotere kans, simpelweg omdat je uit een groot veld max. 1 DI krijgt, terwijl je uit 4 kwartveldjes kans kunt maken op 4 DI. Uit ieder veld komt immers maar 1 DI.
    De EP-waarde voor een kwartveldje ligt natuurlijk wel een stuk lager!!! Er zijn vast al mensen die dit getest hebben :)
     
    dutchboy en hendrika73 vinden dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er wordt per veld(je) gekeken hoeveel ep je oogst, en daaraan zit een kanspercentage op een drop. Bij stallen van 500 ep is die kans 99 of 100 %. Bij stallen en gewassen van 120 ep is dat bijvoorbeeld 80%. Als je dat gewas op een kwartakker zaait is de kans ook kleiner, maar dan krijg je er wel 4 kansen voor terug. Ik vind die extra kans niet de moeite om kwartakkers voor te leggen, terwijl je de volgende dag eerst op grote velden wilt zaaien.
    Een dag van te voren al met supermest werken is inderdaad een mogelijkheid, maar ik gebruik de supermest liever voor de eventgewassen, en dan in noodgevallen aan het eind voor andere gewassen. Ik heb zojuist een aantal oranje werkplaatsen neergezet, en zag dat die om 11 uur al klaar zijn morgenvroeg. Die kunnen dus rond 9 uur vanavond nog op het veld. De oranje koivijvers staan inderdaad al langer en de bio-lijm ook. De roze ketelwerkplaats komt helaas niet goed uit. Die kan ik over een uurtje oogsten.
    Ik weet nog niet of ik die stal wil laten staan voor een grote kans op een drop, of dat ik die toch liever wil oogsten en met een andere stal van ruim 200 ep een iets kleinere kans wil hebben.
     
    dutchboy en Paddington28b vinden dit leuk.
  19. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Weer wat geleerd. o_Ogst ik morgenmiddag de (werk)stallen en haal ik die eraf en leg ik daar de grote akkers neer voor de start van het event. :)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. ienemienie

    ienemienie Oudgediende

    Ziet er inderdaad pittig uit, maar we laten ons niet klein krijgen. Succes allemaal, we gaan weer voor zitten en klikken maar....:D
     
    dutchboy vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.