Praatgroep dag van de Oceaan

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 2 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Als je nu koolzaad van 9 uur opzet met water en mest op comfortvelden, dan zijn ze morgen om kwart over 2 klaar en leveren ze per groot veld 116 ep op. Als je vanavond kwartveldjes met anjers met water zet, zijn ze morgen om 2 uur wel klaar en leveren ze 118 ep op. Met iets meer kans op drops omdat je uit ieder veld maar 1 drop krijgt.
    Ik heb vanmorgen vast een paar erg lange werkstallen gezet en kon de oranje reuzenstallen ook doen, allebei morgen om half 3 klaar. Verder zet ik vanavond zoveel mogelijk oranje werkstallen en oranje en rode stallen die allemaal meer dan 116 ep zijn.
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  2. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    bedankt voor het snelle opzoeken ideaal zo,n encyclopedie xD
     
  3. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Dank je, anjers op kwartjes gaan het dus worden .rode en oranje werkstallen laat ik staan tot morgen.Maar de snorren en m stallen gooi ik eraf . Op bahama zet ik panda,s en citroengras
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  4. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ja en dan nu de hamvraag de stallen kunnen veel sneller natuurlijk maaar....
    Is het een werkstal of een gewone stal want afhankelijk daarvan kan ik ambacht stal versnellers inzetten....
    Is er een modje die hier al een antwoord op heeft...
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  5. sanne22334

    sanne22334 Forum-commissaris

    Poeh, mooi event maar wel lastig te halen voor mij, denk ik. Maar dat geeft niet, ik ga gewoon kijken hoever ik kom.
    Het geheel is prachtig om te zien, dus leuk wordt het in iedergeval;)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  6. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    event gewas is 8uur
    met water 6.23
    en gewone mest 5.44 :wuerg:
    dus als je 3x kan oogsten op een dag kom je een heel eind
     
    -matthias1952- en Daxter1966 vinden dit leuk.
  7. tooske58

    tooske58 Forum-expert

    Pittig event. Gereedschap heb ik nog genoeg. Ga wel meedoen . Kijken waar het schip strand.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja, maar hoe lang denk je dat er mest is? Ik heb aan het einde van het vorige event een paar honderd mest voor 100 BD op de markt kunnen zetten, de prijzen zijn nu lager. Maar ik heb nu ondertussen 900 eigen mest op de markt staan en kan nu nog 360 verzamelen voordat ik al mijn opslagruimte heb benut.
    Morgen verwacht ik gewone mest op de grote velden te kunnen gebruiken. Ik vermoed dat de mest vrijdagochtend wel weer uitverkocht zal zijn. Zondagmiddag oogsten gaat denk ik een probleem worden, verder verwacht ik wel 3 oogsten per dag te kunnen doen. Maar dan wel door s'nachts ook te zaaien. In de avond dan misschien een keer een kort gewas tussendoor. En vanaf maandagochtend weer stallen erop.
     
  9. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Ziet er zeer spannend uit maar wel pittig denk ik pff 8 uurs gewassen.......:cry: maar we zien wel meestal lukt het altijd dus ga er nu ook maar van uit :p;)
    s6 allllll
     
    Hetty1 en dutchboy vinden dit leuk.
  10. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Het venijn zit hem toch echt in de drops en niet in de eventgewassen .Ik verwacht niet dat het meer gaat droppen dan normaal en met het vorige event had ik in 6 dagen 1400 drops .Ondanks dat ik toen 600 SM heb gebruikt om aan planken te komen. Deze word echt keihard werken en vermoedelijk geen eventgewassen s,nachts kunnen zetten .
     
    liaab en dutchboy vinden dit leuk.
  11. owl.

    owl. Levende forumlegende

    Het ziet er prachtig uit. Inderdaad een pittig event, maar we gaan er voor xD
    Succes allemaal.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Zo, net binnen, ik moet het nog even op me laten inwerken. 1450 drops is enorm veel.
    Alles uit de kast trekken wat ik heb dus. Dan lukt het altijd.
    Ik ben vanavond pas laat thuis, dus eens even een tactiek bedenken nu.

    De prijzen zijn voor mij zeer de moeite waard. Ik jaag nog op een kiwivogel, een vogelbekdier, en een amherstia-boom. Dus genoeg om voor te gaan.

    Veel plezier allemaal!
     
    daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  13. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    dat is inderdaad een probleem
    maar deze keer is het moeilijker dan bij andere events
    omdat dit event categorie " moeilijk " is
    zelf heb ik goede hoop omdat ik veel supermest en wac op voorraad heb
    dan zet ik de gewone mest later in.
    voor mensen die hier niet over beschikken zal het heel moeilijk worden
    mijn zoontje zit in lv 40 die zal het waarschijnlijk heel moeilijk krijgen
    te meer omdat die niet zoveel duiten heeft. :cry:
     
  14. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Je zoon kan zich denk ik beter richten op ganzen kweken (voor de verkoop straks als er gefokt kan worden) en dit event gewoon niet meespelen. Met level 40 kom je nooit aan genoeg dropitems en zijn ruimte op bahamarma zal ook nog wel niet zo groot zijn.
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  15. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    inderdaad pittig event ...ik doe de nachten kwartakkers met wacje natuurlijk en overdag grote akkers met SM en wacje ...
     
  16. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    klopt hij zal het waarschijnlijk niet halen maar hij gaat wel voor wat raadselbomen en
    mysterie stallen
    dat soort dingen bewaart hij tot dat het juiste lv is bereikt
    zo maakt hij toch kans op bomen en dieren die uit die events komen

    vond ik zelf wel slim bedacht van hem xD
    (hij lijkt op z,n moeder ) hahah
     
  17. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    is het handig om heel baha vol te zetten met event-stallen of om er iets van 20 op te zetten en de rest kwartveldjes?

    Wordt nog wel een zware dobber dit event....maar ja, we hebben zelf gevraagd om event voor beginnende en gevorderde spelers:oops:.
    Ben benieuwd hoe ver ik kom. Eerst even vanmidag de ganzen afmaken en dan voorbereiden om het komende event.
     
    dutchboy en beereekhoorn vinden dit leuk.
  18. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Je kunt samen kijken wat haalbaar is voor hem. In de zilveren fases zit ook een raadselboom en mstal.
    Of je gaat voor een sieritem. Er zitten leuke prijzen genoeg in het event
    En inderdaad best slim om zo aan de m stallen te komen
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  19. -edwin30-

    -edwin30- Commandant van het forum

    ik gooi er 41 stallen op de bahama kan toch geen event gewas erop heb ik de kleine 500 bij elkaar kan de stallen er weer af en gooi ik er kwartakkers op met lange gewas als ik goed heb gerekend moet ik 12x oogsten om die 490 te krijgen
     
    Laatste bewerkt: 3 Juni 2015
    dutchboy en Daxter1966 vinden dit leuk.
  20. #Stoffie78#

    #Stoffie78# Oudgediende

    Leuk en pittig event weer op komst. Heb er wel weer zin in.
    Heb nog steeds geen kiwistal, dus hoop echt dat er eentje bij de mysterieuze stallen zit deze keer.
    Van de bomen heb ik de tamarinde nog niet en de amherstia en kohwai heb ik beide 1 van, dus daar zou ik er ook nog wel graag 1 van ontvangen.

    Altijd leuk om hier de reacties te lezen hoe iedereen het op zijn/haar manier wil doen.
    Uitgerekend dat ik 11 keer de eventgewassen moet oogsten met kwartveldjes en wac.
    Laat meestal de bomen op de hoekjes staan.
    Op dit moment nog 200 hout op voorraad, dus kan er een aantal hokken mee bouwen.
    En nu nog maar hopen dat er overal genoeg drops uitkomen ;)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.