Praatgroep - Carnavalsevent 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 28 Mei 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Leuk, ik heb de vorige keer enorm veel sv en gouden bananen gevangen. Ik hoop dat dat nu ook weer gaat lukken. Ik heb inmiddels 178 reep papier. Ik had rozebottels op comfortvelden staan en al een paar dagen niet geoogst. Wel fijn nu het geen onkruid meer kan worden. Dan zet ik zoiets op en als ik geen zin heb om te oogsten, dan blijft het lekker staan. Kwam nu goed uit :inlove: 17 mandjes van de stallen op bahamarama. Nu snel de gewassen binnenhalen en dan stallen erop. Succes iedereen!
     
    Daxter1966, rikmark, BoerAnnelies en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. marliza1

    marliza1 Forum prof

    o_Ok ik helemaal verrast door dit onverwachte event. Had comfortlandjes zowel op de gewone als op Baha met lange gewas.
    Baha was klaar dus kon daar zaaien, gewone land is morgenochtend klaar. Komt vast wel goed.
    Maar even een vraagje, wat kan ik het beste geven als buren kado: het mandje of het papier?
    Ben gestart met 57 papier en 14 mandjes.
     
    eevee60, blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  3. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Wat een leuk nieuws! Nadeel, ik had Baharama helemaal leeg en op de Farm 3x velden met stallen. Heb nu wel 31 snoepjesmand al daardoor.

    Heb nu 3 velden vol met eventgewas staan. En 2 andere velden nog met stallen. Dit was mijn favoriete event! Heel blij dat het zo spontaan is gekomen! Helaas zonder voorbereiding, maar extra leuk om hard mijn best te doen zoveel mogelijk te scoren! :D

    Veel plezier lieve iedereen! :D
     
    Daxter1966, herma1234, BoerAnnelies en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Alle lagere levels papier. Iedereen die je regelmatig aan het eind nog om drops ziet vragen, papier. En je kunt ook gewoon iedereen papier sturen, dan moeten ze maar aangeven dat ze liever het mandje willen. Papier is bij te maken door de spelers met kastanjerij, de mandjes komen alleen uit de stallen. Dus die groep heeft misschien liever een mandje.
     
    Daxter1966, eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  5. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Coco, welke stallen raad jij aan voor de nacht?
    Ik zet meestal rozen op alle kwartveldjes, maar voor de mandjes zijn stallen ook wel handig. Ik weet alleen nooit zo goed welke hoelang duren en voor mijn gevoel heb je het allemaal redelijk in je hoofd zitten ;).
     
    DarkDevilDude, eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  6. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Ah, had het verschil tussen de mandjes en het papier nog niet gezien, dus maar even een paar stallen opgezet
     
    DarkDevilDude, eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  7. stroopje1

    stroopje1 Actieve auteur

    Vanochtend alles geoogst en lang gewas opgezet..Maandag is altijd een rotdag op werk om even snel tussendoor te oogsten.
    Had gelukkig even snel tijd om de bahama's te oogsten en toen gelijke event gewassen opgezet. :)

    Zit wel te prakkeseren of ik stallen moet laten staan en welke, voor nu heb ik 8 uur stallen laten staan (rode/roze) zodat ik die 2X per dag kan oogsten. Vorig event kwam ik op 20 drop items tekort...
    Nu in de nacht alleen rozen en overdag eventgewas met WAC en knechten dan moet het te doen zijn denk ik.

    We zullen zien hoe ver we komen succes allemaal!
     
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  8. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Wel opletten dat de witte trap deel 2 is.
    De gekleurde wagens dus deel 1 en 3 :music:
     
    eevee60 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  9. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Inmiddels van alle 3 de "praalwagens" twee fases ingeleverd...36 amarantmeel op voorraad maar ik heb maar 5 repen papier op voorraad dus kan geen papier-maché maken. Van het gewas heb ik nog 1260 op voorraad en 500 kwartakkertjes ingezaaid die over 4½ uur klaar zijn, van de mandjes heb ik er nu 28.
     
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Toen jij dit gisteravond postte, had ik al afgesloten. Dus ik weet niet hoeveel je er nu nog aan hebt.
    Maar ik heb gisteravond stallen opgezet die minimaal 200 ep gaven en maximaal 14 uur duurden. Daar had ik een veld vol mee. Ik wou de stallen om half 7 klaar hebben, omdat ik wist dat ik vroeg zou opstaan. Overdag doe ik dus alleen eventgewas.
    Ik weet nog niet wat ik vanavond doe.

    Nu het niet meer zo warm is kan ik de FAQ wat rustiger bekijken en een plan opstellen. Kom ik net tot de ontdekking dat ik maar 4x hoef te zaaien op alle velden, en dan het eventgewas al bijelkaar heb. Misschien doordat ik een stel bomen heb laten staan nog een 5e keer.
    Ik moet voor de questen alleen nog hele lange gewassen zaaien, ik denk dat ik dat vanavond met WAC doe. Die kan ik dan morgen rond lunchtijd pas oogsten. En dan nog 1 of 2x eventgewas. Ik hoop het papier dan verder te halen met de bomen, en als het erop lijkt dat ik dat niet doe, dan maak ik er een paar met de wolkenrij wanneer die klaar is.
    Dat houd in dat ik vanavond de xxl-bomen weer op Bahamarama zet, en daar op het andere veld eventgewas ga zaaien.
    Wanneer ik morgen alle eventgewas binnen heb, zet ik in het bos weer de mammoetbomen en reuzestallen, ook al leveren die weinig of geen mandjes op. En op de andere beide velden zet ik dan zoveel mogelijk stallen. De laatste weken kijk ik daarbij welke dieren ik nog onder de 100 heb, en verder zet ik de stallen op volgorde van meeste ep en zet dan alle stallen op die voor mij met de tijd uitkomen.
    Misschien is dat niet de beste manier om mandjes te krijgen, daar zitten best veel lange stallen tussen, zoals de neonkikkers. Maar als ik 3 dagen lang 80 mandjes per dag krijg, ben ik denk ik ook wel weer uitgespeeld.
     
  11. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    En het slimste is natuurlijk ook om ambachtsproducten te eten en de wolkenrij te activeren die de tijd verkorten van de stallen.
     
  12. marliza1

    marliza1 Forum prof

    Ik zie in het schema van Miekje bij totalen rechts staan: amarant 10000
    in het midden onderaan staat nog een keer amarant 5120
    Moet ik voor de totalen beiden optellen of is 10000 het totaal amarant van alles?
    Sorry, ben niet blond maar heb dit event de vorige keer niet gezien, denk dat ik met vakantie was. En het is zonde om te veel gewassen te maken.
     
    blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik heb de tabel van Miekje niet bekeken, dus ik weet niet waar die 5120 op slaat. Het totaal van de amarant is 10.000.
    De totalen per deel staan ook in de FAQ.
     
    blackscorpion64, eevee60 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  14. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Goedemorgen allemaal! :D

    Ik heb inmiddels 51 mandjes om te spelen van de stallen. En 2500 eventgewas en 10 papiermaches. Ben dus lekker bezig! :D

    Fijne dag allemaal!
     
  15. Lieve

    Lieve Halfgod

    het is een leuk event maar de papier reepjes zouden toch iets vlotter mogen komen
    Bolle Gijs is hier toch nergens illegaal aan het werk :mad:;)
     
  16. hildemarc

    hildemarc Forum-analist

    Ik zie vanmorgen pas dat er een nieuw event is :cry:Maar ik ga ervoor het komt wel goed.
     
  17. marliza1

    marliza1 Forum prof

    Oke, lekker slim van mij. :sleepy:
     
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  18. Lieve

    Lieve Halfgod

    Is het zo dat de toverboom geen DI geeft bij dit event?
     
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  19. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Klopt, helaas niet deze keer
     
    Daxter1966 en eevee60 vinden dit leuk.
  20. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ik ben wel blondt hoor
    maar vlak boven die 5120 staat amarant meel
    Dus voor het meel (molen) heb je 5120 amarant nodig
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.