Praatgroep Carnavals-event 2016

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 1 Februari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    WO = witte onschuld, een ambachtsproduct van de bloemist, dat je 12 uur lang 10% effectievere supermest geeft. Deze heeft dus alleen zin als je gewassen (de groene druppel) supermest geeft. Naast de witte onschuld kan je ook nog een stol (van de bakkerij) gebruiken, dan wordt je supermest nog effectiever.

    Om je andere vraag te beantwoorden over hoe iemand met 6 x oogsten al het eventgewas bij elkaar kan hebben:
    Als je op alle velden kwartakkertjes met eventgewas inzaait, dan heb je aan akkertjes 202 (hoofdakker) + 202 (woelige weide) + 184 (open plek) + 188 (Bahamarama) + 188 (Regenwoud) = in totaal 964 kleine kwartakkertjes.
    o_Ogsten met wortel appel chutney (WAC, ambachtsproduct van de jammakerij, geeft 2 extra gewas per akkertje bij het oogsten).
    Dan krijg je dus aan opbrengst per akkertje 3 gewas * 964 akkertjes = 2.892 gewas per oogstronde. (Het ene zaadje dat je ingezaaid hebt, komt ook weer uit je akkertje, dus het lijkt of je 4 gewas krijgt, maar dat is inclusief dat ingezaaide zaadje uit je voorraad.)

    Je moet wel eerst genoeg gewas bij elkaar hebben om al die akkertjes in te kunnen zaaien. Als je dat eenmaal hebt, kan je zelfs met 5 keer vol zaaien het eventgewas bij elkaar hebben.
     
  2. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Nou dat ben ik je eens Nanneke want ik snap ook nix van die veredelingen?

    Oke farmermikkie bedankt voor de uitleg:sleepy: dat snapte ik wel met wac enzo alleen ook niet de veredeling :oops:
     
    Laatste bewerkt: 3 Februari 2016
    Daxter1966 en farmermikkie vinden dit leuk.
  3. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Witte onschuld... :p
     
    Daxter1966 en haughthy9846 vinden dit leuk.
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik zal jou ook een IGM sturen om je op weg te helpen met de veredeling.
    Ik denk dat de uitleg over WAC andere boertjes misschien ook helpt.
     
  5. sproetje06

    sproetje06 Forumbewoner

    :music:Wat is het toch heerlijk op onze boerderij!! Dat we straks de parade op een tropisch eiland kunnen bekijken, in plaats van in Nederland op straat staan te wachten met oostenwind in de kou tot de optocht komt...:wuerg:

    Alles staat er klaar voor stallen en gewassen zijn al klaar, De 20- uurs bomen pas later, want ik was gisteren niet op tijd. Eens goed de adviezen gelezen en eens meer bomen uitproberen, ik hoop dat het meer DI oplevert.
    Nog even..:D
     
  6. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    zo lekker begonnen 204 papier en 10 ,anmdjes:music:
     
  7. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Eerste opbrengst:
    162 papier
    27 mandjes
     
  8. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    zooo het spel is zooo traag.....
     
    Daxter1966, sproetje06 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  9. -Dobbertje-

    -Dobbertje- Forummeester

    enkel stallen en bomen : 107 mandjes en 101 papiertjes, komt goed
     
  10. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    zonnebloemen en wandelende schaapjes, volgens mij gaat er iets niet helemaal lekker.
    Drukte met de optocht of zo.


    eerste oogst 112 papier. Mandjes heb ik nog niet gekeken:oops:

    edit:4 uit 5 anaconda en nog 6 andere( kikker en uil en zo)
     
    Daxter1966 en daisy17858 vinden dit leuk.
  11. -edwin30-

    -edwin30- Commandant van het forum

    heb nu 615 papier en 115 mandjes in me schuur nu snel me akker volkrijgen kan ik daarna de molen aan zetten
     
    Daxter1966, daisy17858, Borkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. herma1234

    herma1234 Forum-commissaris

    hoe krijg je dat voor elkaar edwin:p
     
    Daxter1966 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  13. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    • dubbelpost samengevoegd. Klik op de ´bewerk´ knop als je iets wil toevoegen
    Hier de eerste opbrengst - 115 repen papier en 32 mandjes.
    over 1 1/2 uur 90 amarant oogsten dan kan het beginnen.

    Hoe doe je dat ???????:(
     
    Laatst bewerkt door moderator: 3 Februari 2016
    Daxter1966, daisy17858 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  14. -edwin30-

    -edwin30- Commandant van het forum

    veredelingen van de uien had ik aan paar rondjes met sm en water en mest plus de wolkerij heb je zo de drops bij elkaar had nu alle velden vol met werkstallen
     
    Daxter1966, daisy17858 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  15. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Maar na 20 min alles geoogst en weer gezaaid. De opbrengst valt wat tegen: 114 papier en 30 mandjes.
    Heb nu al bijna al mijn stallen er af gehaald, de neon blijven staan en een handvol werkstallen ook. De bomen moet ik zo nog even mee bezig, kan er over een uurtje nog een aantal oogsten.
     
    daisy17858, DarkDevilDude en knoepertje vinden dit leuk.
  16. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    lekker annelies
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  17. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik vind het wel jammer dat de beloningen herhaald worden dat stuk sla ik dus maar over als dat al kan
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  18. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    het spel is weer verschrikkelijk traag nu tijdens dit event ...ik moet telkens opnieuw in en uit loggen....
     
  19. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    Hier maar 77 papier en 20 mandjes
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  20. -edwin30-

    -edwin30- Commandant van het forum

    zo me 2 de keer event gewas staat erop over 52 min heb ik bijna alles op kwartakkers
     
    Daxter1966 en daisy17858 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.