Praatgroep Carnavals-event 2016

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 1 Februari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Ik weet niet welke levels de spelers zijn die het niet halen maar ik denk dat de grootste "fout" is die ze maken dat ze niet alle velden leeg maken. De farm is keuzes maken en als je moeite hebt om een event te halen als je de bekers niet hebt of een lager level.
    Lees hier regelmatig van ik heb nog een paar stallen laten staan voor de quest, dat bedoel ik met keuzes maken.
     
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik denk dat de "fouten" heel verschillend zijn en vooral een kwestie is van tijd. Als ik bedenk dat Jan in level 52 met 1 dag een beetje hulp van het forum dit event gehaald heeft, dan is het geen kwestie van supermest of al maanden bezig zijn met het spel.

    Bij dit event was op tijd de juiste keuzes maken inderdaad heel belangrijk. Dat heb ik voor aanvang aangegeven dat het verstandig kon zijn om met stallen te beginnen als je altijd voldoende drops hebt, maar dat anders gewassen en bomen verstandiger waren totdat je deel 1 af had.

    Zelf heb ik een rekenfout gemaakt in mijn voordeel, ik heb van verschillende spelers gehoord dat ze een rekenfout gemaakt hebben waardoor ze zelfs vandaag nog eventgewas moesten zaaien.

    Er zijn dus echt wel verschillende oorzaken waardoor spelers dit event niet hebben gehaald, maar de spelers die meer dan 20 mandjes hebben en niet voldoende papier hebben inderdaad verkeerde keuzes gemaakt.
     
  3. Lokerengirl

    Lokerengirl Forumleerling

    Hier was het een combinatie van weinig tijd en fout gegokt.
    Ik had de voobije nacht, voor de laatste DI, veel bomen staan samen met de lelie.
    Blijkt achteraf een foute gok want uit de bomen kwamen maar weinig DI's

    Wil ook nog eens iedereen bedanken die mij op het laatst nog een DI stuurde.
    De volgende dagen komt er een cadeautje naar jullie.

    Nog ongeveer 25 mandjes kunnen scoren (net geen 2500 punten) maar ben best tevreden.
     
    knoepertje vindt dit leuk.
  4. gevelblij

    gevelblij Forumleerling

    • dubbelpost samengevoegd. Klik op de ´bewerk´ knop als je iets wil toevoegen
    ik gebruik supermest op de comfortvelden en toch maar zo weinig drops

    Dank je wel voor jouw advies, is het dan toch vreemd als je alle event planten geoogst hebt en dan nog niet genoeg drops hebt
     
    Laatst bewerkt door moderator: 10 Februari 2016
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  5. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    ik had ook geen goede keuze.....maar met tips en hulp toch gehaald en kon ik toch mijn driehonderd manden met snoepjes vullen en andere dingen.....wel bleek dat het ik niet voldoende tijd had voor de laatste 50 mandjes maar ben dik tevreden met wat ik wel heb gehaald heul veel SM en SV dus das top....
    volgende keer zal ik beter lezen wat coco schrijft hhiihih..... dank aan alle boertjes die nog in alle haast me rolletjes stuurden top door jullie hulp toch kwam alles toch nog goed......
     
    knoepertje, DarkDevilDude en -Coco1968- vinden dit leuk.
  6. gevelblij

    gevelblij Forumleerling

    Beste Farmvrienden, bedankt voor jullie adviezen, zal volgende keer nog beter de facs lezen, maar met 1x spelen op een dag is het best lastig om de aantallen te halen. o_Ok zie ik dat jullie aan veredeling gedaan hebben(ik nog niet) en dat jullie meerdere spelversnellers gebruiken. Wat ik dan nog lastig vind is waar vind ik de juiste informatie (adviezen) over een event van gelouterde spelers.
    Het forum over een event is meestal zo uitgebreid dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
    Zou het wat zijn, dat in het forum "advies" een bepaalde status krijgt (kleur of titel)
     
    knoepertje, DarkDevilDude en farmermikkie vinden dit leuk.
  7. mandje09

    mandje09 Forumleerling

    Ik had het ook maar net op de valreep gehaald. Vanmiddag om 1 uur had ik de laatste reepjes papier binnen. En met 30 mandjes net precies genoeg punten om de extra kadootjes te halen. En toen heb ik echt voorrang gegeven aan de snoepjes. Op het laatst leek ik het niet te halen, toen heb ik ook rozen met supermest gebruikt. En de laatste 2 dagen ook courgette taart en worteltaart en nog iets, lentekrans geloof ik. Toen kwamen de drops eindelijk binnen. Daarvoor schoot het echt niet op, ondanks de rozen 's nachts. Ik heb in ieder geval niet de kastanjestaak. Die kan ik volgens mij ook niet meer krijgen. Maar ik ben echt superblij dat het uiteindelijk toch gelukt is!
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  8. jannyveurink

    jannyveurink Forumleerling

    helaas niet gehaald
    verkeerd ingeschat
    en tijd tekort
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  9. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik heb even snel over de laatste twee blz van het forum gescrold en om antwoord te geven op jou vraag: Coco en Miekje geven meestal geode adviezen voor beginnende boeren en maken tabellen en rekensomen zodat wij die niet meer hoeven te maken. Hier kun je veel aan hebben. Dus als er weer een event komt en je het niet meer helemaal helder hebt (is ook niet altijd makkelijk) zet je vraag op het forum of stuur iemand een duifje. Sommige knippen en plakken het dan wel voor jou in een duifje of je krijgt antwoord op je vraag.

    Het heeft in dit geval niet te maken met geld er in steken of wat dan ook, want ook ik ben een boer die zonder echt geld speeld. Maar omdat ik de veredeling van rozen heb en enkele mamoetbomen heb ik altijd suzi, SM en turbo op voorraad (ben er zuinig mee). Dit keer heb ik er veel van gebruikt en op de juiste manier, hierdoor vrijdagavond veel DI binnen gehaald. Maar Jan is een goed voorbeeld van hoe het kan als je nog maar in een lager level zit.

    Even een totaal andere vraag, maar misschien weet iemand dit. Onze pc is helemaal terug gezet naar fabrieksinstelling, maar nu heeft ie alles in het engels gepakt. Onder deze tekst staan allemaal rode strepen. Behoorlijk irr.
    Weet iemand waar en hoe ik dit kan aanpassen in de laptop??? Graag een duifje. BVD BoerAnnelies
     
    knoepertje en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  10. -Dobbertje-

    -Dobbertje- Forummeester

    rode golfjes onder een woord is spelling controle, kan je aan en uit zetten bij instellingen

    laptop weet ik niet zo snel
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  11. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ik zal proberen eraan te denken om weer een soort leidraad te posten in het fansite draadje dat is dan makkelijker terug te vinden dan hier zoeken tussen de vele pagina's en posten:music:

    Eerst maar afwachten hoe het volgende event eruit gaat zien.....
     
  12. ndvdschee

    ndvdschee Gelegenheidsauteur

    Mijn zoon (dit account) en ik (m.kreuning) spelen ook allebei zonder geld er in te stoppen. Menig event niet of niet volledig gehaald.
    Deze ook maar net gehaald; de avond (laat) voor de laatste halve dag.
    Halve nacht voor hem en mijzelf met de mandjes zitten vangen.
    Was doodop en gesloopt, maar we hadden mooie prijzen binnen. Voelen ons superrijk!
    's Morgens voor ik weg moest voor ons beiden nog paar mandjes kunnen doen.
    Nu even rust voor deze artrose-handen. Hoop bij valentijn niet zo'n belasting te hebben...
     
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Met 1x op een dag is vrijwel ieder event ongeveer onmogelijk om te halen. Dan zijn er dus maar 2 mogelijkheden. Of s'morgens een half uur eerder opstaan zodat er ook voor werktijd een keer geoogst kan worden, of net als schaapje52 kijken wat voor jou haalbaar is en blij zijn met je persoonlijke prestatie.
    Voor mij valt dit in de categorie niet kunnen halen door gebrek aan tijd.
    Gefeliciteerd met de stallen en stekjes die je toch maar mooi weer hebt gehaald door wel aan het event mee te doen.
    Ik hoop dat het volgende event je ook leuke dingen brengt.
     
    DarkDevilDude, Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  14. annwei

    annwei Veteraan

    o_Ok ik had het een beetje verkeerd ingeschat, de stallen te lang laten staan. Daardoor kreeg ik eerst te weinig reepjes papier en veel mandjes. Had wel genoeg event gewassen, maar door net te weinig tijd niet genoeg papiermaché kunnen maken. En dus de mandjes niet kunnen gebruiken. Een volgende keer beter!
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.