Praatgroep Carnavals-event 2016

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 1 Februari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Het resultaat van de stallen en stekjes:
    Stallen: egel, vogelbekdier, paard oranje en kameleon oranje
    Stekjes: 2 baobab, amherstia, paranoot XL, carambola XL, banaan XXL, lychee XXL, cacao XXL, kaki XXL en johannesbrood XXL.
    Hopelijk kan ik tijdens het volgende ruilevent de XXL bomen gebruiken om te ruilen voor een nectarine of grapefruit

daisy17858 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  2. m.kreuning

m.kreuning Regelmatige auteur

Wagen 1 en 3 nu klaar. Nog 2 levels van de trap.
    Rozen staan op het veld. Duimen voor genoeg repen papier... Nog maar 27 uur te gaan en dan zit daar ook nog een nacht bij.
    Hoop nog op tijd te kunnen leveren om eindelijk wat te kunnen vangen.
    Succes voor alle zwoegers!

molletje45, ik heb je een reep papier gestuurd!

DarkDevilDude vindt dit leuk.
  3. DarkDevilDude

DarkDevilDude Forum-overlever

Heb weer 66 mandjes door te oogsten :D Joepie, straks lekker snoep vangen, njah liever GB en SV hahahah :p

daisy17858 vindt dit leuk.
  4. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

75 mandjes deze ochtend mogen oogsten. Nu moet ik ze nog allemaal gaan vullen. Had er nog 50 van gisteren staan, dus nog 125 te gaan en in de loop van de dag worden het wel weer meer.

Schijnbaar hebben wij een redelijk gelijk ritme en een redelijk gelijke boerderij haha.

5. sprookje

sprookje Regelmatige auteur

heb vanochtend eindelijk mijn 166 mandjes kunnen gebruiken. Lekker veel prijzen en snoep
    gevangen. Te gek gewoon ben op BH wel 3 x niveau geleveld ben nu level 269! heb nu op hoofdakker
    en ander veld allemaal dieren neergezet opdat ik nog meer mandjes kan krijgen en van het carnaval
    kan genieten. Toch iets leuks want mijn dochter was vlak voor het weekend jarig maar opdat ze
    vlink geveld was door de griep is haar verjaardag, kinderfeest etc. niet doorgegaan. Nu opdat ze
    nog steeds ziek thuis is mag ze van mij de mandjes vangen. Toch nog iets grappigs extra voor haar.

6. jan110116

jan110116 Forumleerling

weet iemand hoe ik het proces kan versnellen :music:
    doe mijn stinkende best sleep iedere oogst de bekers van veld naar veld
    heb nu mijn langste gewas weer staan met water en mest duurt nu nog 8uur
    en dan zet ik een korter gewas om vanavond nog te kunnen oogsten en vannacht weer de langste gewas
    ik heb beide praalwagens al klaar amarantmeel genoeg en nog 4000 event gewas over
    omdat ik dacht dat daar misschien meer papier repen uit komen
    maar het lijkt erop dat ik tot de bovenste trede van de trap kom en dat zou ik erg jammer vinden :cry:
    vorig event niet gehaald dat was mijn eerste maar deze had ik toch wel graag gehaald
    ik heb maar 184 supermest

7. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

vanmorgen alles geoogst en maar 14 mandjes?

8. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Zorgen dat je wel voldoende tijd neemt om de bekers te verplaatsen, dus eerst het veld oogsten, dan de bekers verplaatsen, dan weer zaaien en water geven en dan F5.
    Verder levert voor jou het eventgewas echt meer drops dan het koolzaad. Ik neem tenminste aan als het gewas nu nog 8 uur duurt, dat je niet net asperges hebt gezaaid die zelfs minder ep zijn dan het eventgewas.
    Heel netjes dat je wel in 5 dagen de 15000 gewassen bijelkaar gekregen hebt.
    Op Bahamarama ligt de ep hoger van de eigen gewassen dan van de amarant. Daar kun je dus beter de tropische gewassen zaaien nu je voldoende eventgewas hebt.
    Hoeveel drops moet je nu nog?

9. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Ik zie een win-win situatie. Jij hoeft niet 166 keer een halve minuut snoep te vangen en jou dochter vind het leuk om te doen :)

DarkDevilDude vindt dit leuk.
  10. jan110116

jan110116 Forumleerling

ik heb er speciaal tarwe in die duurt nu nog 7.37 min
    op bah heb ik pepers staan dat is daar mijn hoogste
    en jij had het vorig event over de bekers gezegd dacht ik
    en zo voer ik het ook uit bekers plaatsen opnieuw in loggen oogsten bekers naar volgend en opnieuw inloggen en oogsten

moet de bevenste 2 tredes nog in totaal 22papier mache daar heb ik er 4 van dus blijft er 18 over

18 x 7 papier reep = 126 papier repen

11. beereekhoorn

beereekhoorn Forum prof

Heb de laatste ronde evenementgewassen opstaan dan heb ik daar genoeg van, verder rozen opgezet, moet nog best veel DI :( toch wel weer eens spannend of ik dit keer het einde haal :), was ook een hele week op pad :)

12. Batsheba

Batsheba Regelmatige auteur

jan110116, ik stuur je alvast een papiertje en ik denk dat meerdere boertjes en boerinnetjes hier massaal gaan reageren.

jan110116 vindt dit leuk.
  13. .buster.

.buster. Forumleerling

jan ik voel met je mee, bij mij is het het zelfde verhaal :(

14. Batsheba

Batsheba Regelmatige auteur

Papiertje onderweg

15. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dan zit je dus gelukkig wel op schema om het event nog te kunnen halen.
    Het lijkt vaak alsof er uit tarwe helemaal geen drops komen, maar dat komt omdat je heel vaak moet zaaien voordat je net zoveel ep hebt als uit een veld speciaal tarwe. Toch zijn de drops gebaseerd op de ep, dus moet je kijken hoe je de meeste ep van je veld krijgt.
    Als je overdag moet werken of s'nachts een normale nachtrust wilt, is het heel erg verstandig om je langste gewas te zaaien. Zo heb je de meeste ep op het moment dat je weer kunt oogsten.
    Maar wanneer je overdag wel tijd hebt om te spelen, kun je het beste kijken naar de gewassen die de meeste ep per uur geven.
    Dat is vrijwel altijd het eventgewas. Met een eventgewas van 6 uur, kan het uitkomen om salie of lavendel te zaaien van 4 uur, deze geeft ook iets meer ep per uur, en bij de 2 uurs gewassen is dat de hop.
    Wanneer je eenmaal ver genoeg bent, zijn bij langere afwezigheid de rozen ook populair, omdat ze ook meer ep per uur geven dan de meeste gewassen.

Op Bahamarama telt hetzelfde, de peper hoeft niet je beste gewas te zijn wanneer je weer op tijd kunt oogsten.
    Speciaal tarwe is level 60, dus kun je nu s'nachts comfortvelden zetten met pepers. Dus alleen s'nachts, want je kunt wel de dubbele drops verwachten op comfortvelden, maar ze duren 4x zo lang.

Ik heb dat vorig event inderdaad over de bekers gezegd. Het werkt alleen als je voldoende tijd neemt. Maar zonder dat je de bekers vol hebt, heb je ondertussen toch 770 drops binnen gehaald. Dus ik ben er van overtuigd dat je daar voldoende tijd voor neemt, en nooit zoveel drops had gehad zonder bekers meenemen.
    770 drops binnen 5x 24 uur, dus het papier gaat lukken. Dan is het nog de vraag of je voldoende mandjes uit de stallen krijgt om de 2500 punten te krijgen.

Vanavond kijken hoe je uitkomt na het oogsten van de speciaal tarwe. En dan misschien toch alle langere stallen opzetten en morgenvroeg nog een keer eventgewas zaaien. Met gewone paarden en koeienstallen mag je blij zijn als je van 1 op de 3 een drop krijgt. En vermoedelijk ben je ongeveer 35 nodig om de eindstreep te halen.

Ik wens je heel veel succes. Ik heb teveel buren die mij ook trouw sturen en die ook nog papier nodig hebben om je te beloven je morgen wel te sturen. Vorig event was je zo reëel om te zeggen dat als je 5 cadeautjes kunt sturen het ook redelijk is dat je er ongeveer 5 krijgt. En er zijn er nog veel meer die veel langer dan je spelen en het papier ook nog niet hebben.

eevee60, sproetje06 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  16. knoepertje

knoepertje Oudgediende

Had de hoop laten varen dat ik nog snoep kon gaan vangen :sleepy:.
    Maar dan , een wonder :)net alle velden geoogst en 139 papier :D!!!

Dus nog over :p.

17. DarkDevilDude

DarkDevilDude Forum-overlever

Nieuwe 50 mandjes helaas 11 GB minder, wel 85 meer SM en 20 STM. Verder nagenoeg gelijk. Dus prijzen zijn gemiddeld wel gelijk.

Uitslag laatste 50 mandjes nieuw:

TEP: 1.667.840
    EP: 1.223.200
    BD: 541.200
    GB: 22
    SV: 76
    SM: 270
    SSM: 108
    STM: 106

Uitslag laatste 50 mandjes van gisteren:

TEP: 1.608.120
    EP: 1.116.600
    BD: 517.360
    GB: 33
    SV: 76
    SM: 185
    SSM: 118
    STM: 84

daisy17858, sproetje06, knoepertje en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Mijn laatste papiertje gestuurd. xD

19. jan110116

jan110116 Forumleerling

bedankt Coco
    helaas rozen heb ik niet
    maar wacht even af wat ik voor drops uit de speciaal tarwe krijg
    net pepers geoogst en weer 7 drops ook nog paar gekregen (4)
    net chili vrijgespeeld die staat nu op comfort velden met water mest en supermest
    dan kan ik rond half zes als ik terug ben kijken of dat helpt

ps ik heb 93 mandjes

20. m.kreuning

m.kreuning Regelmatige auteur

o_Oooh, spannend. Nog 1 lvl van de trap en dan ben ik eindelijk klaar!
    Rozen staan er weer op. Wachten duurt lang!
    jan110116, ik stuur je zo mijn laatste papieren reep van de dag. Had er 2 bewaard voor mensen die het nodig hebben.
    Ik geef dan buren van wie ik (bijna) nooit iets krijg niet...

jan110116, DarkDevilDude en BoerAnnelies vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.