Praatgroep Boerderijklusjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 5 Juni 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Je hoef t niet naar volgende tabblad om te trainen
    dus als je maximaal tussen prijsjes wil halen
    doorgaan met trainen en niet voltooien
    Ik heb geprobeerd het kan dus het hoeft niet
     
    Borkie en boermars vinden dit leuk.
  2. Boerbon

    Boerbon Commandant van het forum

    correct
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik sla deze dus over...manlief nog steeds erg ziek en ik vanmorgen na een lange periode dokteren in een gipse poot gezet....:oops:
    gaan we gezellig thuis met zun tweeën zitten zieliggen.....:wuerg:
     
    Borkie en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  4. jennyfarmer

    jennyfarmer Alwetend orakel

    Sterkte!! Hou het wel gezellig.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. Paulien64

    Paulien64 Regelmatige auteur

    Ik snap er echt helemaal niets van! Ik heb alle dieren al uren op voltooien staan! Hoe kom ik daar weer vanaf? En waar vind ik die repen en hoe geef je die dan? Ik hoop dat iemand me het uit kan leggen, anders zie ik me genoodzaakt te stoppen met dit event! Ik ga me niet steeds zitten ergeren. Ik heb al tig keer de fac gelezen, ook de Duitse en nog snap ik het niet! Paulien64
     
    Borkie vindt dit leuk.
  6. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Als je op voltooien klikt dan krijg je de prijs die hoort bij die klas van dat dier.
    Maar je kunt ook gewoon eerst doorgaan met je dieren trainen en meer tussenprijzen ophalen.

    De Energieplantrepen zijn het tweede eventgewas. Die maak je dus zelf op je akkers van het vasteland (Hoofdakker, Woelige Weide en Open plek in het bos). Deze heb je nodig om een dier dat je hebt getraind (en op geklikt als het op trainingsveld roept dat het klaar is) wakker te maken zodat je een nieuwe training kan doen.
    Wakker maken kan ook voor 2 supervoer als je daar genoeg van hebt, dan hoef je dit eventgewas niet te zaaien/oogsten.
     
    Borkie en boermars vinden dit leuk.
  7. Paulien64

    Paulien64 Regelmatige auteur

    Bedankt voor het snelle antwoord. Als ik op voltooien druk, gebeurt er helemaal niets! Ze zijn allemaal wakker. De kip heb ik nog nergens op gekregen. Wat doe ik fout? Paulien64
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. Batsheba

    Batsheba Regelmatige auteur

    Als de dieren wakker zijn kan je ze op een veldje plaatsen om te trainen. Plaats één dier op het middenste veldje of op het veldje helemaal rechts. Dan gaan ze snoeien of oogsten. Dan gaan ze weer slapen en moet je ze wakker maken door opnieuw naar klas 1 te gaan. je kan zo blijven doorgaan met de training tot je alle bolletjes (klusjes) in alle vier de klassen hebt geklaard. Om de blauwe bolletjes (zaaien) te voltooien heb je boerentas nodig maar wacht daar mee tot je voldoende tasjes hebt. Op die manier hark je meer tussenbeloningen binnen want die krijg je bij het wakker maken van de dieren. Dus niet te snel een klas voltooien maar eerst de dieren laten trainen. Je kan daarmee doorgaan zonder eerst klas 1 te voltooien.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  9. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Dan is voltooien zeker nog grijs?
    Dat betekent dat je nog niet klaar met deze klas. Als je de cursor op voltooien zet zie je naast het dierplaatje in het gele vlak de rij met bolletjes omcirkeld met een rode of een groene rand.
    De groene rand betekent dat je in die rij voldoet aan de gevraagde aantal trainingen (bolletjes).
    De rode rand om een rij betekent dat je van die training nog te weinig hebt gedaan.

    Je kan een klas pas voltooien als de knop voltooien groen is en die wordt pas groen als je in het gele vlak minstens dezelfde bolletjes hebt staan als in het houten vlak (waar de opdracht staat).
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  10. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof

    xD zo die luie leerlingen van de farm hebben nu weer rust kunnen ze heel de dag slapen, tot 17 uur :D ik zal maar gaan werken en de gewassen laten groeien :cry: heb je leerlingen op de farm doen ze niets anders dan slapenxD
    maar ik blijf het event niets vinden zie er ook geen uitdaging in zitten, geef mij maar het Koraal-bahama event veeeeel leuker om te doen
     
    Borkie vindt dit leuk.
  11. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Als je alle 4 de levels hebt voltooid
    (zoals ik bij de kip )
    Kan je nog steeds trainen met de kip ik denk tot alle bolletjes vol zijn:music:
    MAar dat moet ik nog uit proberen :oops:
     
    Laatste bewerkt: 7 Juni 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Daar ben ik nog wel benieuwd naar. Want dan kun je gewoon eerst het noodzakelijke doen voor de wolkenrij en daarna doorgaan voor de kleine prijsjes.
    In ieder geval heb ik besloten dat ik voldoende peren heb, dus die overal vol ga maken voordat ik het aantal gewassen inlever wat in de laatste fase bij dat dier nodig is.
     
    Borkie en boermars vinden dit leuk.
  13. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Oke, begin het volgens mij te begrijpen. Ik kan beter goed kijken naar alle fases en zorgen dat ik de bolletjes van elk dier goed heb voor ik op voltooien klik. De bolletjes die ik heb gedaan blijven gewoon staan. Dus als ik ze allemaal heb die ik bij elke fase nodig heb, is een dier klaar. Mocht ik dan nog tijd over hebben kan ik nog extra prijzen binnenhalen. Zie ik dit nu goed?
    Want als ik na fase 1 op voltooien klik dan kan ik evt die kleine prijzen niet meer halen, toch?

    En het korte gewas hebben we alleen nodig om de dieren wakker te maken, verder niet. Dus als ik SV wil gebruiken zou ik ook alleen het lange gewas kunnen verbouwen.

    Het is alleen een beetje jammer dat ik dat van die peren later door had. Ik had er niet zoveel op voorraad en ze kosten 2.000 per stuk, beetje veel van het goede o_O
     
    Borkie vindt dit leuk.
  14. klakje

    klakje Oudgediende

    Phoe phoe, ook een beetje dom. Ga ik staan gieten waar het niet nodig was, voor kleine prijsjes. Moet toch zorgvuldig met die gieters omspringen.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  15. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Nee dat zie je niet helemaal goed
    Ik heb vanmorgen de kip voltooid helemaal
    Daarna was ik heel streng en moest de kip nog een keertje oogsten oefenen van mij
    Ik kreeg gewoon een extra prijsje daarvoor.
    Dus niet stressen nergens voor nodig
    En het bolletje werd gewoon ingekleurd:p
     
    Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  16. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Als je het begrijpt is het best een leuk event :) Ik moet wachten op gewas en DI. Ik heb wel steeds op voltooien geklikt als ik iets af had maar ga dat ook even niet meer doen, tussenbeloningen zijn best soms lekker zeg! net 500.000 EP en 10 SV gekregen. Daar wil ik nog wel een paar keer mee om de oren worden geslagen :D . Ik heb de kip op 2/2/4, het konijn op 2/3/2, de muis op 2/2/4 en de eekhoorn op 3/2/3/.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Je kan dus wel op voltooien klikken heeft geen invloed als je alle bolletjes wil kleuren
     
    Borkie, boermars en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  18. rikmark

    rikmark Forum freak

    Beterschap voor je man en jij heel veel sterkte en ook beterschap.

    Miekje haar lijstje uitgedraaid, draadje gelezen.... ga nu onder het genot van een kop koffie het eens rustig bestuderen en dan besluiten of ik mee ga doen. Als het te ingewikkeld is en te lang duurt sla ik over.... RL erg druk a.s. zaterdag hier een groot feest, ben dus druk met de voorbereidingen.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  19. Nelis-Joost

    Nelis-Joost Doorzetter

    Ik snap er nog niet veel van maar dit event sla ik dan even over, ben ook vergeten gieters te verzamelen aan het begin van het event o_O
    Dus ik ga nu gewoon weer perenbomen planten en die verkopen op de markt want dat verkoopt lekker nu :p
     
    Borkie vindt dit leuk.
  20. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dus tussendoor wel gewoon voltooien en verder gaan of juist niet voltooien en verder gaan?
    Want de balletje die gekleurd zijn blijven gekleurd?

    Erg zeg dat ik denk het te snappen en het dan nog niet goed heb :(
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.