Praatgroep Boerderijklusjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 5 Juni 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    230 gieters
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik ben van start. DI op baha 148 stuks en op de gewone farm 210.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    94 op baha (nog 1 veld oogsten) en op de farm 123 (met nog 1 veld te oogsten).
    Heb zin in beide events! Weekje geen event was heerlijk:inlove:, kan het iedereen aanraden dat als je er even geen zin meer in hebt om een kleine break te houden. (en dan tuurlijk weer te starten;))
     
    Borkie en bepsels vinden dit leuk.
  4. Selvi51

    Selvi51 Gevorderde

    Goed begin; op gewone farm 266 DI op baha 147 , iedereen succes :)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Dit is mijn strategie

    1. lever de vier dieren in door er op te klikken
    2. Je kan starten als je genoeg peren en drop items hebt
    3. klik bv bij de muis op cijfer 4 van vierde klas
    4. je ziet nu hoe veel bolletjes je moet vullen
    5. Kijk naar de bolletjes bij snoeien en oogsten
    6. ga vast snoeien en oogsten met de muis tot je het gelijke aantal bolletjes hebt
    7. Als hij klaar is op de muis klikken dan gaat hij slapen en heb je 1 bolletje gekregen
    8. maak hem wakker met 200 energiereepjes of met 2 sv
    9. Ik kies zelf voor 2 sv en ben nu dus voor alle 4 de dieren het juiste aantal bolletjes aan het doen
    10 als ik straks gewas heb om te leveren ga ik het zaaien ook doen
    11 Ik begin nu al omdat het trainen best wel veel tijd kost
     
    BoerAnnelies, -freedom5555-, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. -elvira101-

    -elvira101- Forum-expert

    hier ook een goed begin de gewone farm 256 DI en op baha 190 DI heb er veel zin in iedereen succes
     
    Borkie vindt dit leuk.
  7. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Begonnen met 251 gieters en heb alle 4 de dieren een training in oogsten laten volgen. Nu lees ik de post van Ron en Miekje pas, ga dat eens rustig doorlezen :)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Hier zijn de gieters op maar ga driftig door om ze te trainen in oogsten:music:
     
    Borkie vindt dit leuk.
  9. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Ik begrijp er nog niet veel van, ik begrijp dat ik de dieren moet trainen, via peren, gieters en gewas. En ik ben blij dat jij Miekje benoemde van de andere levels, maar waarom zou je in level 4 beginnen? Is dat omdat dara meer bolletjes inzitten?

    Oh ik denk dat ik het begin te begrijpen. Wat zit dit goed in elkaar.

    Ik heb nu een paar dieren iets teveel laten doen, zou dit blijven staan voor een volgend level of is dit nu verspilde energie.
     
    Laatste bewerkt: 6 Juni 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  10. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Alles wat je hebt gedaan blijft staan
    training gedaan is training gedaan
     
    Borkie vindt dit leuk.
  11. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Ik snap het nu ook. Vooral met de tussenbeloningen, zo lang je niet doet wat ze vragen en je laat ze weer ontwaken krijg je een beloning. Uiteraard zul je dan in een hoger lvl het gevraagde al klaar hebben dus hoe strategisch het nu echt is weet ik niet :) Heb er nu 1tje aan het oogsten en 1tje aan het snoeien, duurt beide 5 min. Het is wachten op gewas zodat ik ook kan beginnen met het 1ste. Veel plezier allemaal!
     
    Borkie vindt dit leuk.
  12. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Het is zo een opluchting dat ik het nu begrijp.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. bepsels

    bepsels Forummeester

    maar op die andere tabbladen zitten nog slotjes. Volgens mij moet je gewoon op het eerste tabblad starten, en daarna kun je pas verder met de volgende stapjes.
    De kip moet in het eerste tabblad alleen maar 200 stuks oogsten.
    Het konijn moet 1 keer oogsten en 1 keer zaaien etc.
    Oke alles nogmaals gelezen, en ik denk dat ik jou denkwijze nu ook snap!
     
    Laatste bewerkt: 6 Juni 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  14. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    even een vraagje moet je alle bolletjes vrij spelen? of alleen de eerste rij? en dan bedoel ik van boven naar beneden....dus alle dieren moeten 1 keer zaaien, 1 keer oogsten, 1 keer snoeien? ga je dan door naar de volgende....nu staat er bij mij nog een slotje op maar heb ook nog niet alle dieren alles laten doen.....lees er vast overheen of zo....
     
    Borkie vindt dit leuk.
  15. FfrodoHera

    FfrodoHera Gelegenheidsauteur

    Ik zoek me helemaal kippig, maar wat doe ik met eventgewas "boerentas"???? kan nergens vinden waar ik dat moet leveren o_O
     
    popje4 en Borkie vinden dit leuk.
  16. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    kijk eens in de tip en in de eerste post van dit draadje
     
    popje4 en Borkie vinden dit leuk.
  17. bepsels

    bepsels Forummeester

    Als je op het tabblad bij bv de kip kijkt, zie je dat er 1 bolletje brand bij het onderdeel zaaien. Dus de kip hoeft in de eerste stap alleen 1 keer te zaaien om tabblad 1 af te ronden en door te gaan naar het tweede tabblad. Daar moet de kip alle onderdelen 1 keer gedaan hebben. Als ik het juist heb, dan blijft die eerste keer zaaien van tabblad 1 gewoon mee tellen. Op tabblad 3 moet de kip 2 x zaaien en 2x snoeien, dus daar moet je van beide dan nog 1 keer bij leren zeg maar. Op het laatste tabblad moet de kip 3 x hebben gezaaid, 2 keer gesnoeid en 2 keer geoogst. Voor de andere dieren geldt het zelfde verhaal.
    Tussen de opdrachten door moeten de dieren rusten, dit kun je afkopen door 2 supervoer te gebruiken of 200 energieplanten te gebruiken.
     
    popje4 en Borkie vinden dit leuk.
  18. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Inmiddels gestart en kreeg 285 gieters uit voornamelijk bomen:p Druk met alles lezen en snap er nog niet veel van, maar ik ga gewoon de instructie van Miekje volgen:music:
     
    boermars, rikmark en popje4 vinden dit leuk.
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Zo, iets helemaal niet goed gedaan. Al 2 oogsten gedaan, en nog niet geactiveerd. Of ik begrijp het verhaal hierboven niet.
     
    popje4 en Borkie vinden dit leuk.
  20. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Even sparren met jullie als ik nu bij alle dieren eerst het snoeien en oogsten naar bolletje 5 help en dan pas aan zaaien per dier ga beginnen dan pak ik toch veel extra tussenbeloningen omdat ik ze wakker maak toch. Of is dit niet zo'n goeie strategie???? :oops:

    Net even rest gelezen volgens mij is dit ook miekjes strategie geloof ik of snap ik er nu helemaal niks van. xD
     
    Laatste bewerkt: 6 Juni 2018
    rikmark, popje4 en Borkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.