Praatgroep Boerderijklusjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 5 Juni 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Voor het ''oogsten'' bij de verschillende stappen heb je inderdaad peren nodig

    In de Duitse faq staat het wat overzichtelijker qua aantallen
    (Bij de eekhoorn en het konijn schijnen we 2 opties qua aantallen te hebben)


    http://de.bigpoint.com/farmerama/board/index.php?threads/event-farmarbeit-1-x-1.76090/
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ziet er wel erg leuk uit. :music:

    Ik sla een rondje over. Iedereen veel succes met dit event. xD
     
    rikmark en Borkie vinden dit leuk.
  3. Huhmmie38

    Huhmmie38 Junior expert

    Leuk event en een goede wolkenrij. Ik ga,denk ik, alleen het eerste gewas zaaien en in plaats van het tweede gebruik ik wel supervoer, dat maakt het voor mij wat overzichtelijker. 32x wakker maken voor de wolkenrij is 64 supervoer.
     
    farmermikkie en Borkie vinden dit leuk.
  4. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Bij deze weet ik nog niet wat ik doe. Hij ziet er wel heel leuk uit, maar aan de andere kant barst ik nog van de braakliggende quests en het gaat nu net zo lekker met het uitbouwen van mijn voorraden. Voor de zekerheid zet ik vanavond toch maar anjers op, maar ik ga er niks voor weghalen.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ik heb juist 20 uurs bomen neer gezet omdat de fruitmarkt nog loopt tot 18 uur en ik dus dan ook wonderfruit krijg. Zijn toch weer gratis muntjes.
     
  6. farro

    farro Forumkenner

    Had het begrepen, ben namelijk van de "Vlaamse Ardennen". Alvast nogmaals bedankt voor de tips.
     
    Borkie, -matthias1952- en -freedom5555- vinden dit leuk.
  7. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik zei toch, ik ga niks weghalen. Dus ook al die 20 uurs bomen niet xD . Mijn stallen laat ik ook mooi staan. Maar op die paar veldjes die ik nog heb liggen ga ik dus anjers neerzetten ;)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    Volgens mij loopt de fruitmarkt zelfs tot 22:00 uur
     
    rikmark, Borkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

  10. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Ik snapte er eerst ook helemaal niets van hoor.
    Op basis van de overdaad aan tabellen in de ons toegestuurde faq-informatie dacht ik dat je voor iedere klas opnieuw moest beginnen.
    De totalen en tijden in die tabellen bleken vanochtend (ik was al weg dus zag dat pas net) ook onjuist te zijn waardoor het helemaal niet meer te volgen was.

    De vereenvoudigde tabellen in onze faq, die per leerling en per dier aangeven hoeveel trainingen het dier van dat onderdeel gevolgd moet hebben, zijn correct. Vannacht nog speciaal de opmerking toegevoegd dat de trainingen die gedaan zijn blijven staan. En dat je als je meer tussenprijzen (voor ontwaken) wilt scoren, je goed moet kijken welke trainingen je een leerling nog niet laat toen tot je zover bent.

    Strategisch een zeer interessant event, dat wel natuurlijk.
    Ieder kan ofwel gaan voor zo snel mogelijk klaar en wolkenrij plus items, ofwel voor zo veel mogelijk tussenprijzen maar toch op klaar om de hoofdprijzen te verwerven.
    Waarbij je ook nog rekening moet houden met de wachttijd en dat een leerling tussendoor gaat slapen.
    En dat het maken van de eventgewassen tijd kost.
    Zelf heb ik niet de tijd om strategisch te spelen, het zal mooi zijn als ik alle vereiste trainingen kan laten uitvoeren.

    Voor een beter begrip van het eventscherm, misschien kan ik het vannacht ook nog met plaatjes zichtbaar maken maar dat is geen belofte, moet je even kijken in de faq bij het eventscherm.

    Je ziet ondenaan bij elk dier in een houten frame gekleurde bolletjes bij elk van de drie trainingsveldjes (zaaien, snoeien, oogsten).
    Die bolletjes geven per dier en per klas aan wat de taak voor deze leerling is. Dat is de opdracht.
    Daarboven zie je na de start (zie video) de behaalde trainingen staan. Wat daar gehaald is blijft ook staan.
    Je krijgt de beloningen voor het voltooien van een klas zodra je boven dezelfde bolletjes hebt als beneden.

    In plaats van die opdracht snel voltooien kun je ook eerst de andere trainingen doen, bijvoorbeeld eerst alles van zaaien, en daarna alles van een andere, zodat je meer tussenprijzen krijgt.
    Zodra je echter voldoet aan de trainingen (bolletjes) om een klas te voltooien moet dat ook. En daarna ook al alles voor de volgende klas? Dan gaat die volgende klas na het uitkeren van de beloningen er gelijk achteraan met uitkeren van de beloningen.

    Sorry, niet iedereen zal uit al deze tekst de strategie kunnen halen. Een aantal spelers wel en die zullen hopelijk met behulp van deze extra informatie beter in staat zijn voor zichzelf en anderen een werkbare speelwijze kunnen halen.
     
    rikmark, Borkie, boermars en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Dank je wel voor deze extra uitleg. Ik ga het rustig bestuderen en dan moet het vast gaan lukken. Ik houd wel van een stukje strategie en uitdaging, dus dat wordt een leuke puzzel.
     
    rikmark en Borkie vinden dit leuk.
  12. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Je hebt gelijk, keek naar het verkeerde plaatje bij het klokje.
     
    Borkie en -doppie- vinden dit leuk.
  13. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Ik ga voor dit event bedanken. Wel ga ik het event op Baha meespelen, althans proberen.
    Iedereen veel suc6 met wat je ook doet op de farm8)
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  14. Nelis-Joost

    Nelis-Joost Doorzetter

    Hey allemaal,

    Na een tijdje weer begonnen met spelen, begon het toch weer een beetje te missen en ik zie gelijk dat er een niet event aan gekomen is. Ik ga er gelijk volop in en ik hoop dat ik het zo haal :)
    Wel leuk dat ik nog bekende namen hier zie van personen die vroeger ook al speelde
     
    Borkie, herma1234 en farmermikkie vinden dit leuk.
  15. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    welkom terug dan maar
     
    Borkie vindt dit leuk.
  16. mmans

    mmans Forum-hertog

    er zijn zelfs 2 events aangekomen ;)

    Een op baha en een op de farm! Dus neus nog even verder op het forum!!
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. jelle1968

    jelle1968 Actieve auteur

    maar is het zaaiene en oogsten en alles leveren vanuit de schuur of van het land
     
    Borkie vindt dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Eventgewas zaaien en oogsten, daarbij komen de drops uit de grond. En de rest kan geleverd vanuit de schuur en eventueel bijgekocht op de markt, maar op Bahamarama moet je de zaken wel hebben vrijgespeeld, anders kun je ze ook niet kopen.
    Bij dit event zijn er alleen peren nodig.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  19. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Eh, de staak geeft een +1 op groenten. Zie hieronder.
    +1 voor groente op de Hoofdakker, Woelige Weide en in het bos;10% sneller groeien voor groente op de Hoofdakker, Woelige Weide en in het bos;
    40% meer EP voor groenten op de hoofdakker, Woelige Weide en in het bos.


    Snap dan jou reactie niet helemaal. Met events heb je hier niks aan omdat je dan eventgewassen zaait, maar tussendoor heb je hier zeker wel wat aan. Ik heb nu ook de staak geactiveerd met de verschrikkers, die staak geeft 24uur lang +1 op groente, dan heb ik nog 3 sieritems in mijn tuin die meer EP op groente geven, nog een staak die oa meer EP op groente geeft. Gisteren heb ik er knolraap opgezet. Straks eet ik een WAC en dan krijg ik voor de start van het event 5 gewassen per kwartveldje terug. Met bovenstaande staak zijn dat er 6. Dat is echt lekker hoor. Dan hoef je die lange gewassen van de groente niet zo vaak te zetten.

    Laatst had ik de oogstbonus van 200%, dus het dubbele aantal gewassen per kwartveldje. Ik heb toen de staken geactiveerd en ben voor de korte groente op het land gegaan. 9 gewassen per kwartveldje. Dus ja bovenstaande staak ga ik zeker weten voor :inlove:.

    Ben benieuwt hoe mijn knolraap gaat droppen vanmiddag.

    Waar zien jullie die peren? Ik lees er schijnbaar overheen in de FAQ.
    Peren gevonden :), 200 stuks per dier hebben we er nodig of niet? Ik zie het straks allemaal wel weer.
     
    Laatste bewerkt: 6 Juni 2018
    rikmark, -Coco1968-, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. SnakeheadIII

    SnakeheadIII Gevorderde

    Voor de actie zaaien heb je boerentas nodig, voor de actie snoeien heb je gieters nodig en voor de actie oogsten heb je peren nodig. Zie de tabel in de FAQ onder het filmpje.
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.