Praatgroep Boerderijkampioenschappen 2018

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 13 Juni 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tonkelaar62

    tonkelaar62 Gelegenheidsauteur

    Ik heb al vlaggen in de molen gemaakt, of heb ik iets anders gedaan in de molen, ik mocht strafschoppen nemen...
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  2. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Dat zijn teamkleuren die je gemaakt hebt om het voetbalspelletje te spelen, mijn tip is om die niet te maken ;)

    Ik had net waarschijnlijk een bak koffie nodig want me berekening klopte niet :sleepy:

    Voor de 6750 eventgewas voor de 15 boerderijvlaggen moet je als we alle velden open hebben 61 keer het eventgewas oogsten :oops:
     
    Laatste bewerkt: 14 Juni 2018
    Borkie, LadyFamerieke en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  3. ienemienie

    ienemienie Oudgediende

    Leuk event weer. En wat een luxe stadion voor alle dieren. 8)
    Succes allemaal en veel voetbalplezier. ;):)
     
    Borkie, farmermikkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  4. klakje

    klakje Oudgediende

    Wat een verschillen. zie al eentje met 5 drops. Ik hoor bij de ongelukkige met o drops. Wacht wel op betere tijden
     
    Borkie, farmermikkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  5. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    hier de eerste keer met hele velden...2 stokken...nu met kwartveldjes..1 stok....heb nu halve velden....:sleepy:...wie weet wat daar uikomt
     
  6. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester

    6 stokjes uit kwartveldjes:music:
     
    Borkie, ienemienie, LadyPig73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    o_Ok ik heb 2 stokjes uit kwartveldjes, kennelijk het gemiddelde. Het is bekend dat er verschil is maar 0? Dat is belachelijk!
    Ik hoop dat dit wordt bijgesteld. >:(
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  8. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Dat lijkt me niet.
    De afstelling is dat je in de eerste week gemiddeld 1 teamkleuren per dag kunt maken. Dat vereist dus gemiddeld 6 Stok per dag.
    Het lijkt er in de eerste 12 uur op dat er gemiddeld meer dan 3 stok is omhoog gekomen, dus dat er ook meer dan 6 per dag zullen zijn.

    Maar dat is geen reden de droprate naar beneden bij te stellen.

    Dan iets over de kwart, halve en hele akkertjes.
    De kans op een drop-item is bij een kwart akker ook een kwart van de kans bij een heel veld. Bij een half veld de helft van de kans bij een heel veld.
    Bij een grote hoeveelheid kwart-akkertjes of oogsten die je telt is de uitkomst hetzelfde als bij hele velden.
    Bij het kleine aantal akkertjes dat je nu kunt plaatsen zul je last hebben van de kleinere kans per kwart-akker.

    Kwartakkertjes voor meer drop-items hebben alleen zin als de kans bij een heel veld al ca 80% of meer is, en dat is zelden het geval.

    Ieder moet vooral zelf experimenteren met de dropkans, maar bedenk dat kansrekening om grote getallen gaat. Bij 4.000 geoogste kwartakkers is het aantal dropitems gelijk aan die bij het oogsten van 1.000 hele akkers (met een variatiekans van 5 meer of minder).
     
    Borkie, rikmark, ienemienie en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De 2e 12 uur is natuurlijk ook lastiger. Ik had in de eerste 12 uur lang geen 3. En het gaat om het verschil in drops. Het zou gewoon veel leuker zijn als het aantal drops zou variëren van 1 tot 3, en uitgaande van 4 oogsten per etmaal en 6 per dag, dus vaker 1 dan 3. Of gewoon ook geen 3 en afwisselend 1 en 2.
    Uitschieters naar 0 en 5 zijn gewoon niet leuk. Wel voor de speler die 5 heeft, maar niet als deze speler daarna 3x 0 heeft.
    Op de grote aantallen zal het gemiddelde best wel kloppen, maar juist voor de individuele speler is een tegenvallend resultaat niet leuk.
     
    Borkie, schaapje52, boermars en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  10. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Sowieso nog het molentje niet aanzetten. De gewassen en drops kunnen ook bij de ondersteunende quest van volgende week ingeleverd worden en geven dan direct muntjes en teamkleuren.
     
    Borkie, schaapje52 en farmermikkie vinden dit leuk.
  11. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Van mij mag dat stadion een heeeeeel stuk kleiner worden, zodat we meer akkers kwijt kunnen......
     
    Borkie, schaapje52, rikmark en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  12. Lieve

    Lieve Halfgod

    van miekje9
    Faq:
    Attentie
    Een belangrijk punt is: de buffs uit het buffklokje werken niet op dit eventveld. Dus geen WAC, pompoenenjam, CAT, of wat dan ook, met uitzondering van de eventplantboost die wel werkt.
    En ook buffs uit de wolkenrij en uit het boerenrad werken hier niet. Geen extra oogst, geen extra EP.
    Het enige dat wel zal werken is een happy harvestday - happy gewassendag. Als er toevallg een is tijdens het event (want dat is niet gezegd; het is gewoon een functie van dit speciale verwisselbare eventveld).

    Nu die eventplantboost ik heb eentje maar geeft enkel 100% meer EP
    hoe ziet die andere eruit? en waar kan ik daar informatie over vinden
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. tulpboer

    tulpboer Forumkenner

    dank je wel
     
    Borkie vindt dit leuk.
  14. ienemienie

    ienemienie Oudgediende

    Uit de grote akkers zojuist 4 stokjes gekregen. Heb al 43 stokjes :)
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik denk dat je uitging van een volledig veld, terwijl we op het eind nog maar 28 grote velden hebben.
    Ik kom op 60,26x oogsten. Een kwart oogst is je zaaigoed, dus 60x en een paar gewas over van de voorgaande weken.
    Het is dus de hele tijd zo dat om alles te halen je 6 oogsten per dag moet doen. Dat gaat dus nooit lukken. Ik denk dat 4x oogsten per dag voor mij redelijk te doen is. Mocht ik dan een oogst missen, dan kan ik misschien ook net een 5e keer oogsten. Maar daarvoor moet je dag langer dan 15 uur op de farm zijn, en dat is het bij mij meestal niet.

    Tussendoor was mijn oogst klaar, en ik kom er net achter dat het gewas met water en mest 3:36 duurt. De mestrune in de boom werkt dus wel. Net als met het vorige event op dat veld.
    Kan ik opnieuw gaan rekenen hoeveel ik op een dag hoop te kunnen doen. Ik wil wel voor de wolkenrij gaan, daarnaast gaat het vliegend hert wel lukken en de rest van de prijzen vind ik dan toch bijzaak.

    Voor de meeste spelers dus kiezen om uit te bedenken of ze de wolkenrij willen en kunnen halen, en wanneer ze daar dan mee moeten beginnen. Tot die tijd kunnen de gewassen en drops ingeleverd bij de tijdelijke quests. Aan het eind gewassen overhouden is ook jammer, iedere quest is er maar een week. En in de laatste kun je geen gewassen meer inleveren. De laatste week moeten alle gewassen dus de molen in.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  16. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik ben het weekend weer weg.......tot zondag.......:p
     
    Borkie, schaapje52 en rikmark vinden dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Veel plezier, ik ook.
     
    Borkie, schaapje52 en rikmark vinden dit leuk.
  18. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik ben nu al bezig voor de wolkenrij :p en sommige ondersteunde questen kosten dus alleen maar meer eventgewas (zoals die van volgende week) nog even bedenken of ik daar uberhaupt wat ga inleveren.

    Met deze opzet is het gewoon een moeilijk event als je de wolkenrij wilt halen, helemaal als je de faq moet geloven en het doel zou zijn voor deze week om teamkleuren te maken ( als je dat als speler gaat doen dan weet je bijna zeker dat je de wolkenrij kunt vergeten)
     
    Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  19. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    Help vraagje :ik heb in de molen Lotus haarspeld gemaakt !
    Waar dient dit voor misschien kijk ik er overheen maar zie het niet .
    Heb de faq allemaal bekeken geen succes
    Zal wel erg knullig zijn maar ik weet het niet wie wel ?
     
    Borkie en HofvanDromen vinden dit leuk.
  20. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Die zijn voor het fokevent. Je krijgt ze ook bij het fokken maar je kan er dus ook voor kiezen ze zelf te maken
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.