Praatgroep Boerderijkampioenschappen 2018

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 13 Juni 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmans

mmans Forum-hertog

Ik wilde eigenlijk vragen of het wel zinvol is om de 4e opdracht van de ondersteunende quest in te leveren, aangezien die best veel fokdieren vraagt voor 6 vlaggen.
    Maar nu ik alles gelezen heb, denk ik dat het antwoord luidkeels NEE zal zijn.

Of hebben velen van jullie dit gewoon gedaan?

Borkie en -tonio76- vinden dit leuk.
  2. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

ik heb ghet wel gedaan voor de stermunten om gewas erbij vrij te spelen

5 munten is genoeg
    dat is 1 vlag

3. mmans

mmans Forum-hertog

Maar die stermunten krijg je bij de derde opdracht al.
    Dus dan blijft de vraag staan, of het zinvol is om al die fokdieren bij de vierde opdracht in te leveren. Daar krijg je alleen vlaggen (en niet relevante zaken)

4. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Met deze berekening kan ik wel wat . Het word dus krap maar net haalbaar als werkende . Kan ik de wolk wel halen dan ga ik daarvoor en anders maak ik op het eind wel vlaggen om het voetbal spelletje te spelen . Dan koop ik de winkel wel leeg met de stermuntjes

BoerAnnelies, -Coco1968-, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. -tonio76-

-tonio76- Forum prof

Neem Hofje bij de Hand en gaat gezellie met Hofje en consorte Koffie drinken en genieten van de echt leuke dingen die er nog wel zijn in het leven ;)

schaapje52 en Borkie vinden dit leuk.
  6. miekje9

Als je de wolk binnen haalt heb je ook heel veel vlaggen om te voetballen

http://www.farmerama-fan-speciaal.nl/downloads/pdf/stadionprijzen.pdf

schaapje52 en Borkie vinden dit leuk.
  7. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Ik heb het qua oogsten wat ruimer aangehouden vanwege de di.
    Met 21x oogsten per week kom je net 45 gewas te kort. Die moet je dan nog ergens met 1 extra oogst vandaan halen, maar of dit haalbaar is met de di, dat weet ik dus niet.

Borkie vindt dit leuk.
  8. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Mijn grootste probleem met dit event is niet het feit op zich dat niet alles te halen is. Ik vind het niet erg dat er keuzes gemaakt moeten worden. Het probleem vind ik dat in de FAQ de questen als ondersteunend worden aangegeven, waardoor je verwacht dat deze zullen helpen om makkelijker de wolkenrij (het einddoel) binnen te halen. Dit is zeer zeker niet het geval, zelfs het tegendeel als je niet 's nachts extra wilt oogsten (en daar ligt toch echt een grens voor mij) zorgt het spelen van de questen ervoor dat de wolkenrij niet gehaald kan worden.
    Mij gaat het er dus vooral om dat in dit geval de term ondersteunend niet gebruikt zou mogen worden.

9. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Bij 5 maal oogsten op een dag hou je 9 uur over om te slapen.
    In jouw voorbeeld oogst je 6 keer.
    Immers, tijdens je slaaptijd geraakt er ook een oogst rijp.
    Met de veredelngen kan de oogsttijd nog fors dalen, wat betekent dat je vaker kunt oogsten op een dag met name binnen de tijd dat je wel thuis bent.
    Maar ik geef toe, veredelen is ook een gok want niet altijd krijg je de derde keer een veredeling die verkort.

Wel is de kans dat je een veredeling krijgt veel beter in de grote kas als in de andere twee.

-tonio76-, schaapje52 en Borkie vinden dit leuk.
  10. rikmark

rikmark Forum freak

Toen ik poste heb ik niet alle draadjes weer gelezen :wuerg: had gister niet zo veel tijd :p

Als ik het nu goed begrijp....... sla je 2 en 3 over, doe je 3 en 4 wel van de ondersteunende quest, probeer je 6750 gewas, 300 drops bij elkaar te sprokkelen en dan heb je de wolkenrij?
    Als ik het fout heb hoor ik het graag ;)

-tonio76-, schaapje52 en Borkie vinden dit leuk.
  11. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Nou phoe zeg, ik ga gewoon oogsten en zaaien als ik tijd heb. Zet er geen wekker voor, maar als ik wakker word er nog een beetje energie heb oogst ik in de nacht wel. Maar als ik te moe ben of geen zin laat ik het er lekker bij en ga ik verder slapen. Slaap is zeer belangrijk, word al vaak genoeg wakker met 3 kleine kids.
    Ik ga de questen wel doen, maar lever geen eventgewassen in en dan zie ik over 3 weken wel waar dit scheepje gaat stranden.

-tonio76-, LadyPig73, -Coco1968- en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. miekje9

ik sla voor nu zelf 2 over en kijk dan hoever ik kom maar ik kan 5-6 keer perdag oogsten
    staat linkje bij met hoeveel je binnen kan halen met aantal keren per dag oogsten
    dus voor jezelf kijken wat haalbaar is

13. mmans

mmans Forum-hertog

He miekje, ik ben de draad kwijt in jouw tip :(

Eerst schrijf je, dat Quest 2 spelen slechts 10 extra gewas kost ten opzichte van de molenproducten te maken. Je krijgt dan bovendien alle extra's. In de samenvatting onderaan schrijf je echter, dat we alleen de eerste supportquest moeten doen :(:(

HELPPPPP

volgens mij schrijf je datzelfde bij de andere quests :oops::oops:

-tonio76- en Borkie vinden dit leuk.
  14. miekje9

Klopt ik moet na erg druk rekenen gisteren de boel nog aanpassen
    Maar heb er effe de puf niet voor:wuerg:

Daarom begint het ook met rode letters

15. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Je kunt beter de ondersteunende quest doen dan molenproducten maken, op het moment dat Miekje dat aangaf, hield ze nog geen rekening met wat nog kwam. Maar het klopt wel. Je moet deze week geen molenproducten maken, dan kun je beter volgende week de ondersteunende quest doen.

Ondertussen blijkt dat om de wolkenrij te halen, je heel voorzichtig moet zijn met wat je daarvoor al inlevert. Daarbij krijg je bij het stadion versieren ook steeds teamkleuren waarmee je het voetbalspel kunt spelen. Dat levert voldoende munten op voor een leuk aantal prijzen uit de winkel.

Dit weekend was ik weg, maar daarvoor heb ik ook al geplaatst dat 6x oogsten per etmaal mij niet gaat lukken, dat ik daarom 1 juli met de wolkenrij moet beginnen en voor die tijd mijn gewassen kan gebruiken voor de ondersteunende quests. Als je volgende week de ondersteunende quest niet doet, heb je de week daarna de kans niet meer.
    Maar 2210 gewas die we nodig zijn voor de quest, valt niet voor woensdag te halen, ik weet nog niet wat ik ga doen met de komende quest.

-tonio76-, Borkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  16. mmans

mmans Forum-hertog

Aha, dan is het een kwestie van goed opletten en veeeeeeeel geduld :) :)

-tonio76-, Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  17. miekje9

Ik heb de tip aangepast met de nieuwste inzichten
    veel succes en vragen staat altijd vrij

boermars, -tonio76-, rikmark en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. thea1963

thea1963 Forum freak

Qua beloningen is de 2de ondersteunende quest ook niet interessant, de 3de daarintegen zitten wel leuke beloningen in (GB en SV).
    De 4de is ook niet interessant maar bij quest nr 5 zit een apenboom, kamerden en een tandenborstelfabriek en deze quest kost je ook nog eens geen eventgewas en di's

-tonio76-, BoerAnnelies en Borkie vinden dit leuk.
  19. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Bedankt. Ik zat te twijfelen. Nijlpaard en kapok heb ik inderdaad wel voldoende. Ik zal dus ook nog maar een week gewoon doorgaan met zaaien en oogsten.

Borkie vindt dit leuk.
  20. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Ik sta nu op 407 eventgewas en 51 dropjes. Ben pas 's avonds laat begonnen, dus loop een beetje achter:oops:
    Als ik alles goed heb gelezen, dan moet ik voorlopig alleen maar zaaien en oogsten.
    Heb wel de eerste "ondersteunende" quest gedaan.

boermars en rikmark vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.