Praatgroep Boerderijkampioenschappen 2018

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 13 Juni 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pipelepo

pipelepo Oudgediende

Ik heb hier al dagen een gesprek over thuis, manlief wordt enigzins gek van me.:p Dat ik het geheel niet begrijp omdat het allemaal niet te halen valt, de enigste uitdaging is dat je over 4 weken dan genoeg gewas heb om die vlaggetjes te halen. 4 weken lang oogsten en zaaien, is niet motiverend. Zoals manlief ook al zei, als jij 4 keer per dag moet oogsten, dan moet je dus minstend 16 uur per dag met dat spel bezig zijn. -.- Tja

Borkie en -tonio76- vinden dit leuk.
  2. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

In 16 uur kan je 5 x oogsten
    4 x oogsten is bijvoorbeeld om 8 uur, 12 uur, 16 uur en 20 uur.

Ik geef het eventgewas voorlopig mest, zodat het in 3.36 uur klaar is. De mest is nu nog goed betaalbaar.

-Coco1968-, Borkie en -tonio76- vinden dit leuk.
  3. rikmark

rikmark Forum freak

Vandaag geen 4 oogsten kunnen doen :wuerg: zal het dus wel niet gaan halen.
    nu 586 gewas en 51 stokjes ben niet echt opgeschoten :oops::oops:

Borkie, -tonio76-, Daxter1966 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

mijn post al gelezen aan het begin.....
    alles gaat niet lukken
    stadion wel hoor

Borkie, rikmark en -tonio76- vinden dit leuk.
  5. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Vandaag 5x kunnen oogsten en de stand is nu 602 gewas en 48 di. xD

Morgen weer verder en dan maar kijken wat ik dan weer binnen kan halen aan gewas maar voornamelijk aan di. :)

Borkie, -tonio76- en Daxter1966 vinden dit leuk.
  6. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Ik ben ook even erin gedoken, maar het wordt echt kiezen, of alles opsparen voor de wolkenrij aan het eind, of de questen spelen.
    Ik vind daarom de titel "ondersteunende questen" in dit geval ook niet juist. Hiermee verwacht je dat de questen zullen helpen om het event te spelen, maar dat doen ze dus niet. Sterker nog als je ze speelt is het onmogelijk om het eindspel te kunnen spelen.
    Als je gaat voor de wolkenrij kost deze 15 kampioenschapsvlaggen ( dus 6750 gewassen en 300 drops). Als je van het begin af aan 4 x per dag kunt oogsten en ook het eerste event speelt en de 200 gewassen uit de winkel haalt kan je ca. 9500 gewassen halen. Dan houd je dus max. 2700 gewassen over, dit is absoluut niet genoeg om alle "ondersteunende" questen te spelen.
    Zelfs als je met water en mest en exact op tijd gaat werken en daardoor op 5 oogsten per dag komt haal je max 11.800 gewassen binnen. Na de wolkenrij houd je dan ca. 5050 gewassen over. Bij de "ondersteunende" questen moeten ca. 2200 + 1700 + 2600 = 6700 gewassen ingeleverd worden. Zelfs dit levert een tekort op van bijna 1700 gewassen.
    Ik weet niet of mijn berekeningen een beetje overeenkomen met die van Mieke (ik hoop van wel, ik kan natuurlijk een rekenfoutje gemaakt hebben)
    Ik denk dat het correcter was geweest als de questen dus niet als ondersteunend werden aangemerkt, maar als keuze mogelijkheid en daarbij in de FAQ al de waarschuwing dat als gekozen wordt voor het spelen van de questen, dat de wolkenrij dan niet haalbaar meer is. Hopelijk wordt dit door onze MODs en die uit andere landen aan BP voorgelegd en kan hier nog wat meegedaan worden, voordat over een paar dagen de volgende "ondersteunende quest" start.

Borkie, rikmark, -tonio76- en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. thea1963

thea1963 Forum freak

Je berekening klopt wel zo'n beetje, misschien zouden ze bij BP volgende week het gehele speelveld kunnen vrijgeven zodat het voor iedereen wat leuker wordt om dit event te doen

Borkie, BoerAnnelies, rikmark en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. miekje9

zou goede optie zijn en dan ook de questen laten staan

9. copyshasta

copyshasta Grote forummeester

Ach, gewoon 6x per dag die oleander oogsten & planten kost nog geen 6 minuten van je tijd.
    Kan je alles halen en heb je nog 3x 500 oleander over voor de veredeling.
    Je zou maar 3x de vroegrijp krijgen, ben je wel 8 minuten per dag met de oleander bezig.

( Veredelen is random en voor de gokkers onder ons, )

10. jelle1968

jelle1968 Actieve auteur

drops ligt ver achter en is slecht dit keer jammer hopen dat ze er wat aan gaan doen om toch alles te kunnen halen ,zoals de ondersteunende questen laten staan tot het eind zodat je dan nog kan beslissen wat je gaat doen

11. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Voor wie vanaf het begin van het event gespeeld heeft en elke mogelijke oogst met water en mest (met de mestrune) heeft gebruikt zijn er zonder de 650 stuks uit de winkel (en zonder de veredelingen te behalen en gebruiken) 13.776 Oléander te oogsten.
    Het zal niet iedereen gegeven zijn om elke mogelijke oogst op te halen, maar dat hoort bij het spel: Keuzes maken binnen je mogelijkheden.

Wie 5 oogsten per dag kan doen is er het ook nog ruime aantal van 11.480 Oléander te oogsten (mits met water en mest, en met de mestrune).

Borkie vindt dit leuk.
  12. miekje9

13. theav71

theav71 Levende forumlegende

Bedankt voor je pdf Miekje. Ik vind het toch echt geen keuze als je er voor moet kiezen om pas laat te gaan slapen en de wekker in de nacht te moeten zetten om te oogsten omdat je anders hele event niet kan halen. Ik laat de ondersteunende questen dus maar mooi zitten, ik oogst alleen in de nacht als ik naar het toilet moet. Die is bij ons beneden en de ipad is zo gestart.

Borkie, BoerAnnelies en -tonio76- vinden dit leuk.
  14. Fam.Farmer

Fam.Farmer Forum-overlever

Als je nu de ondersteunende quest deel 2 en 3 overslaat wel 4 en 5 doet moet je het niet al te moeilijk kunnen halen volgens mij.
    Dan heb je de wolkenrij , stal vliegende hert en nog wat kleinere prijzen. Dat is voor mij voldoende hoef niet zo nodig alles te halen.
    Probeer het wel maar als dat niet lukt prima.

Vind wel dat ze wat duidelijker hadden kunnen zijn, het zijn geen ondersteunende questen het zijn keuze mogelijkheden. Alles halen is mogelijk maar zeker niet voor een hele omvangrijke groep spelers.
    Maar daar zijn deze draadjes nu weer voor om elkaar te informeren, zie goede werk van oa Miekje, als men daar niet wil/kan lezen is dat niet het probleem van BP. Zo denk ik daar over.

Al met al op zich een aardig event, leuke variaties in mogelijkheden maar zeker ook wel een beetje saai. Van mij hoeft zoiets niet meer.
    Tenzij je voor de ondersteunende questen misschien iets had kunnen doen op een of meerdere andere velden van baha of de farm. Misschien iets van tijdquesten met eventgewas dan maak je ook niet heel veel extra eventgewas, je moet het tenslotte inleveren maar kun je wel extra muntjes verdienen. Dan was er waarschijnlijk weer het commentaar geweest dat je dan niet aan je voorraad kan werken/ophogen. Het blijft dus lastig een event te maken waar iedereen tevreden is.

Iedereen veel succes met halen wat te halen valt. ;)

Laatste bewerkt: 17 Juni 2018
  15. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Het zou bijzonder leuk zijn, moesten de zogezegde "ondersteunende" questen blijven staan, gans de periode van het event.
    Zo kan men de laatste week zien, wat en hoe men nog kan leveren daar.
    Want 4 weken lang een wekker zetten tijdens de nacht, is om gezondheidsproblemen vragen...…!! Want niet iedereen slaapt meteen terug in ;)

Miekje, dankjewel voor al het werk...…:)

Borkie, -tonio76-, schaapje52 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  16. thea1963

thea1963 Forum freak

Gaan ze nu bij BP alleen nog maar events bedenken om van hun spelers af te komen, ondersteunende questen horen er te zijn om een event ''makkelijker'' te maken en niet ''moeilijker'' . De bedoeling van dit event is schijnbaar van BP om mee te profiteren van het feit dat de meeste spelers hun vakantiegeld hebben gehad en dat ze dan wat meer mandjes willen verkopen.

31 dagen lang 6 keer per dag ''moeten'' oogsten om een event helemaal te halen is gewoon gezegd absurd
    ( de vorige keer had ik gezegd dat ze binnenkort een event verzinnen waar we 5 keer per dag verplicht voor moeten oogsten maar bij BP hebben ze dus bedacht om 6 keer te moeten oogsten om het hele event te halen -.- )

-Coco1968-, Borkie, lonnie57 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  17. schaapje52

Miekje dank je wel voor de nieuwe lijst. xD

Ik ben ook maar eens een berekening gaan maken. :music:Om te kijken wat ik nodig heb voor het sieritem wat bij nr 8 zit en om te kijken wat ik per week met werken kan oogsten. Ik ben nu bezig voor week 1 wat ik tot nu toe heb gehaald.
    Aan gewas:
    uit de winkel 200
    uit de quest 175
    nu 9x geoogst is 252
    totaal is 627.
    In mijn schuur staat nu 630. :wuerg: xD

Ik heb uitgerekend dat als ik echt op tijd oogst als ik vrij ben en bij werken hopelijk in de avond 2x te kunnen oogsten, kom ik uit zo rond 1075 gewas voor week 1. Nu ik weet dat voor mij meer niet haalbaar is dan wel, ga ik echt niet meer elke minuut op tijd oogsten. Ik maak een berekening voor het sieritem en dan vind ik het mooi. :music:Ik zit natuurlijk ook nog met de di die ik moet halen. Ach dan haal ik altijd nog de sticker. 8)

Iedereen nog super veel succes hoor!

Borkie, janniekwak en -tonio76- vinden dit leuk.
  18. -tonio76-

-tonio76- Forum prof

Beste Ron heel leuk je berekening maar dat is leuk voor mensen die door welke omstandigheden thuis zitten en niet werken
    5 x per dag oogsten kost je 5 x 3.36 uur = 18 uur van je tijd er zitten 24 uur in een dag dus dan hou je ja idd 6 uur over, dus waar werken en slapen we dan. dus eigenlijk zeg je nu dit event is alleen voor mensen die geen werk hebben of die een computer hebben die ze om de 3.36 uur kunnen gebruiken, dus hardwerkende en zelfstandige worden gepiepeld met dit event, dit is geen keuze maken dit is nu gewoon event niet doen als je werk want is toch niet te halen voor de werkende
    Gaat me Baas morgen maar me ontslagbrief geven en full-time internetboer worden dit lijkt bijna op werken, alleen vraag ik me dan toch af hoe krijg ik dan salaris om alles te betalen :oops: of krijgen we 1 x per maand ons BD als salaris op ons rekening gestort xD
    was gegroet een oude hard werkende boer
    P.s ik slaap heel kort dus kan snacht nog iets oogsten maar dan zelfs is het als werkende niet te doen
    P.s. Ron dit is geen aanval op jou persoonlijk, maar je bent wel de enige "om in voetbal termen te blijven" die de ballen heeft om uit teleggen hoe dit event gespeeld moet worden ( top van je)

margo-64, Reggaefeeks, -Coco1968- en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Sorry Ron , maar dit heeft echt niks meer met keuzes maken te maken ...wordt er trouwens niet goed van dit steeds maar weer te moeten horen /lezen...>:(
    De meeste keuzes zijn n.l. al gemaakt voor Hofje ..door BP ..het is dan meestal een keuze van niet meedoen of maar voor de helft of een kwart of en veel geld inpompen..en dat stuit Hofje steeds meer tegen de bevallige borsten:wuerg:
    Het gaat BP niet meer om het bieden van een leuk en ook gratis te spelen spel , wat je na je werk of andere dagelijkse bezigheden even kan spelen ter ontspanning ...
    Nee het gaat BP er alleen nog maar om hoeveel te kunnen cashen >:(:oops: de gedachte van plezier, ontspanning, samen iets doen is gewoon weg helemaal weg :eek:o_O
    Voor degene die werken ist helemaal niet meer te doen ...en voor degene die net als Hofje een heul spannend en bijzonder leven moeten leven ...want die keuze is voor de meeste onder ons in RL jammer genoeg ook al gemaakt :(:wuerg: wordt het er op deze manier ook niet leuker op ...
    Denken ze bij BP nou werkelijk dat Hofje 31 dagen lang elke 3.12 gaat oogsten en dan wel 6x per 24 uur ..:eek:
    Hofje dacht werkelijk van niet ..:music:En zo zijn der velen merkt Hofje aan haar burenlijst ..de meest hardwerkende boeren en boerinnen verdwijnen vaker en vaker...
    Volgens mij wordt het tijd dat men bij BP de vakantie die ze ook hebben eens nuttig gaan besteden ...en dan bedoelt Hofje dat ze zich eens gaan bezinnen waar ze mee bezig zijn ...Naar mijn mening en ik heb het al zo vaak gezegt en geschreven :
    Een prachtig spel met een eens zo mooi forum helemaal om zeep helpen -.-
    Voor degen die nog een poging willen gaan wagen ..Hofje wenst jullie veel succes :)
    Maar zelf past Hofje ervoor om nog langer aan deze waanzin mee te doen >:(
    Heb gelukkig een prachtige boerderij waar Hofje voor zolang het nog duurt zich mee kan vermaken ...maar ben bang dat ook dit echt niet lang meer zal duren :(
    Voel mij als Boerin van bijna het 1e begin door BP , Varun en consorten steeds meer in de steek gelaten ...8)8)

-butterfly-, *Willeke*, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. schaapje52

Ik heb eens even een berekening gemaakt voor mijzelf. Als ik elke week 25 x kan oogsten kom ik een heel eind.
    1e week 25 x 28 = 700
    2e week 25 x 56 = 1400
    3e week 25 x 84 = 2100
    4e week 25 x 112 = 2800
    uit de quest 175 stuks
    uit de winkel 650 stuks
    totaal 7825
    Nodig voor de wolk is 6750.
    Alleen de di is natuurlijk koffie dik kijken. xD

-Coco1968-, -matthias1952-, Borkie en 4 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.