Praatgroep Boerderij Droedels

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 25 Mei 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je vindt ze terug bij de sieritems in je houten kist. Daar kan je op gebruik klikken en dan zijn ze geopend
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  2. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    de wac op de markt kan nu wel aan de wilgen. de pompoen brengt ook niks meer op want word bijna niet meer gekocht. zonde dat ik dit recept heb gekocht
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  3. theekopje2000

    theekopje2000 Gelegenheidsauteur

    yes, thanks. Ze zijn allemaal open nu.:)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  4. wolters63

    wolters63 Regelmatige auteur

    hier nog duur genoeg op mijn andere farm iets minder,
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  5. yvon61

    yvon61 Forum-analist


    Ging gelijk even kijken en ik had 50 kistjes staan en raad eens dat waren dus 50 stuks gereedschap en niet 500. Hier klopt dus duidelijk iets niet. Als ik de kip oogst staat er 10. Dus 10 x 50 is 500 stuks en niet 50 zoals ik nu kreeg.
     
    dutchboy en -matthias1952- vinden dit leuk.
  6. -Dobbertje-

    -Dobbertje- Forummeester

    50 kistjes is 50 stuks gereedschap, vroeger was het 1 kistje met 10 gereedschap, word nu meteen aangeduid met 10,20 enz
    ik heb 5 kippenhokken, en als ik ze oogst s'morgens , dan staat er 50 kistjes ( 5 x 10 )
    staat niet helemaal goed aangeduid, er moet niet staan 50 kistjes , maar een kist met 50 stuks
     
    dutchboy en -doppie- vinden dit leuk.
  7. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    Haal je nu niet wat zaken door elkaar? Volgens de FAQ geeft de "gewone" kip gereedschap en de regenboogkip suzimest..
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  8. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    Fase 1 t.e.m. 5 af. Gewassen van fase 6 raken vandaag ook wel klaar, enkel de dropitems lopen een beetje achter. Maar dat is wel normaal met deze korte gewassen.
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  9. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Het aantal wat ik moet van het gewas is klaar. Nu nog even de boerderij aanzetten om de DI uit de grond te laten komen.
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  10. owl.

    owl. Levende forumlegende

    Hier ook tot en met fase 5 ingeleverd, nog wat gewassen kweken, dropitems binnen zien te krijgen
    en nog een paar schetsboekjes maken. :D
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  11. harriejose

    harriejose Forum freak

    op de drops na alles binnen, de nieuwe kalender voor Juni staat er.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. gdlady

    gdlady Forumleerling

    Goedemiddag.

    Kan iemand mij uitleggen waarom ik nooit een event heb gehaald.
    Ik werk bijna de hele dag en ze hebben over kleine stukjes grond.
    Maar ik kan met mijn werk niet de hele dag online ,dus moet ik de lange velden gebruiken.
    Mijn level is 92 maar nooit een event gehaald.
    Kan iemand mij uitleggen hoe ik het met de lange velden het ook kan halen.
    groetjes gdlady
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  13. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Bedoel je met lange velden, comfortvelden?
    Als je in een week 2 dagen niet werkt, kan je het halen door op die 2 vrije dagen kwartakkertjes neer te leggen, en dan oogsten met WAC (wortel-appel-chutney, voor +2 gewas per akkertje). Als je al je dieren en bomen weghaalt, heb je royaal meer dan 2.000 gewas opbrengst per oogst.
    Op de werkdagen kan je alvast proberen zoveel mogelijk gewas bij elkaar te krijgen, zodat je op je vrije dagen alle akkers kunt vullen.

    Met comfortakkers op werkdagen krijg je wel alvast eventgewas bij elkaar, maar kom je misschien dropitems te kort aan het eind. Als je overdag een lang gewas zaait op werkdagen, na het werk 1 keer eventgewas kunt zaaien en oogsten, moet het ook voor jou haalbaar zijn.
     
    dutchboy en -Coco1968- vinden dit leuk.
  14. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Zojuist fase 5 afgerond. Nog één fase te gaan.

    125 drops
    5000 plantjes
    25 schetsboek (1250 plant en 50 drop)

    Totaal nog nodig dus: 6250 en 175 drops. Dat moet lukken, zet ik vanavond wel veredelde rozen op en dan hoop ik dat ik een heel eind ben. :D

    Succes iedereen met de laatste loodjes, nog 4 dagen te gaan, moet lukken hoop ik! :D
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  15. yvon61

    yvon61 Forum-analist


    Hier ook nog 125 drops en 2000 plantjes en nog 5 schetsboeken. Rozen voor de nacht. Heb mijn hokken al terug gezet. Geven meestal veel d.i. + de 8 mammoetbomen.
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  16. boesje46

    boesje46 Forum-commissaris

    Het event net afgerond en iedereen die nog bezig zijn veel succes
     
    dutchboy, -matthias1952- en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  17. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Boerderijtje weer omgebouwd, nog 162 DI nodig om de laatste fase af te ronden.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  18. polkey

    polkey Oudgediende

    Slechte start gehad met de DI, had dus helemaal niets.
    Computer was stuk en kon soms even wat doen via iemands laptop en miste de aankondiging van het event.
    Niets voorbereid en kale start want had in de ochtend alles geoogst.
    Gewassen zullen vanavond op de laatste velden wel bijeen zijn, twee velden nu met hoge bomen en stallen in de hoop dat er veel DI komen.
    Dit event zou ik graag willen halen, helaas moet je deze volledig maken en zijn er geen fases over te slaan.
    Vanavond dan weer de stallen er af en lang gewas er op.
    Pas als ik zie dat er schot zit in de DI maak ik pas de molen actief.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  19. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Hoe kan je nu al klaar zijn? :eek:

    Heb je telkens super mest gebruikt?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. gdlady

    gdlady Forumleerling

     
    dutchboy vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.