Praatgroep Boerderij Droedels

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 25 Mei 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Nee. 15.000 eventgewassen van 4 uur. Dat is straks een startvoorraad maken en dan 7x alles met kwartvelden en WAC. In 2 dagen te spelen de drops niet meegerekend.
    Ik heb gisteravond wel lange stallen opgezet, maar alle 16 uurs stallen en korter die ik heb laten staan heb ik vanmorgen samen met de bomen geoogst. De molen moet met rune iets meer dan 12 uur, ook niet echt spannend.

    Hoe je het event speelt, ligt dus aan je eigen beperkende mogelijkheden. Als je de hele dag werkt, is met een 4 uurs gewas 2x per dag oogsten met comfortvelden een optie. En vermoedelijk kun je dan het weekend gewoon met comfortvelden doorspelen en dit event zonder WAC spelen. Het kan ook zijn dat je het weekend afwezig bent, dan is de vraag of je vrijdagavond de gewassen bijelkaar hebt, en dan zondagavond zodanig kunt oogsten, gecombineerd met maandag, dat je de drops nog haalt.
    Misschien wil je liever met 1 of 2 velden minder spelen, met dit event is er van alles mogelijk. En als je geen beperkende mogelijkheden hebt, dit event vermoedelijk gemakkelijk te doen.
    Nee, deze staat nu als 1 stuk omschreven, omdat dit dezelfde is als van de regenboogkip. Die van de regenboogkip komt bij je sieritems te staan en anders lijken dat er zoveel. Daarom is ieder klein kistje nu 1 (van 10 stuks).
    Je kunt per dag maar 7 cadeautjes versturen, en dus geen gereedschap en drops.
     
    dutchboy, Gozertje, catootje65 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. langeveentje

    langeveentje Doorzetter

    wie planken tekort komt stuurt maar een duifje heb mijn kado s nog niet weg gedaan vandaag
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  3. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Ik dacht het het idd 1 stuk gereedschap was, nu blijkt dat ik nog 10 kistjes te openen heb!!!! Haal ik mijn planken misschien toch nog :) Nog 250 te gaan!
     
    dutchboy en daisy17858 vinden dit leuk.
  4. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Me eerste lading drops: 127. Niet slecht, denk ik zo ;)

    Succes iedereen! :D
     
    dutchboy, Daxter1966 en farmermikkie vinden dit leuk.
  5. kerkdijk

    kerkdijk Forumkenner

    Dat is een weergave fout...je krijgt wel gewoon 10 stuks bijgeboekt.
     
    dutchboy en catootje65 vinden dit leuk.
  6. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Event gestart net voor de tweede keer gezaaid.
    Om planken binnen te krijgen heb ik uien op comfort met stol en witte onschuld en supermest gezaaid .
    Gisteren had ik er 160 en nu 292 :music:
    Drops heb ik nu 608 dus daar geen omkijken meer naar
    Vlak voor het werk oogsten en dan alles op kwartjes en als ik vrij ben heb ik al een zesde deel van het gewas binnen
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  7. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Hier ook met het event gestart.
    Wat ik wel jammer vind is dat we geen chocoladepannekoeken krijgen ipv een wac.:(
    Dit recept hebben heel veel boertjes nog niet, ik in elk geval niet en je kunt het ook niet kopen in de winkel zoals de wac.
    Zou wat mij betreft een leuker cadeau zijn geweest, geeft tevens ook BEP.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  8. ienemienie

    ienemienie Oudgediende

    Van planken ben ik rijkelijk voorzien, nu nog de rest zien te halen. Maar ik doe mijn best en farmerama doet de rest.
    Succes allemaal.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  9. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hier ook gestart met het event. Kreeg dit keer veel minder aan drops, maar 79 viltstiften :oops:. De plankjes nog 8 voor de 360 :music:.

    Iedereen veel succes en speelplezier. xD
     
    dutchboy en Daxter1966 vinden dit leuk.
  10. -FarmersMarket-

    -FarmersMarket- Doorzetter

    Met event gestart . Heb akkerland en open plek vol staan met verfpotplant.
    Op het eerste gezicht lijkt me dit een saaie event.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  11. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Plankjes en viltstiften nu allemaal binnen.Nu nog 12300 eventgewassen :)
     
    dutchboy en pandarum12 vinden dit leuk.
  12. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Fase 1 t/m 4 klaar, ik heb nog 10390 verfpotplanten en 367 viltstiften nodig incl. de benodigdheden voor de 40 schetsboeken.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  13. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Wel leuk die wolkenrij met een WAC. Te spelen vanaf level 2. Ik meen dat de achterliggende bedoeling van BP is: meer mensen die met kwartakkers zullen spelen, is meer knechten verkopen. Het kan eveneens zijn dat marktprijs in elkaar zal storten. Momenteel is er veel te verdienen met die WAC. Afwachten dus. De TEP is ook meegenomen natuurlijk.
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De wac is nu ook alleen leuk mee te verdienen als je volop met kwartvelden, en dus met knechten werkt. De winst die je kunt maken met de ingrediënten voor een wac kopen en dan de wac verkopen, vind ik de suiker niet waard. En er is al zo vaak wac als prijs gegeven dat je dan best een leuke voorraad kunt kopen voor minder dan 30.000 per stuk. Het is dus al een tijdje geleden dat ik zelf WAC heb gemaakt. Straks is de WAC, net als de pinky pie, een leuk product om de jammakerij een fase hoger mee te krijgen. Binnen een paar maanden zit de wac onder de 15.000 BD schat ik.
     
    dutchboy en farro vinden dit leuk.
  15. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Op mijn markt staat de WAC nooit onder de 45.000 en soms tegen de 60.000. Als ik nu uien, hazelnoten en tomaten zou kopen, ben ik 31.000 kwijt. Toch nog een leuke winst. Hazelnoten en uien zet ik vaak tijdens de nachten, en tomaten overdag. Ik denk dat er nog héél veel WAC wordt gemaakt aangezien de gewassen daarvoor goed in prijs blijven.
    Wat maak jij dan?
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  16. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Door de wolkenrij krijgt iedereen die het event af maakt elke 2 dagen een wac wat je dus niks kost aan gewassen. Er zijn genoeg spelers die alleen wac met events gebruiken en dus genoeg wac over houden wat op de markt terecht gaat komen of die dus geen wac meer hoeven te kopen op de markt. Dus de prijs van WAC gaat omlaag en de prijs van de gewassen die je er voor nodig hebt waarschijnlijk ook. Event is hier af dus 1e wac van de wolk is hier al binnen.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    paasjam en chocoladesaus, meestal alleen voor eigen gebruik. Boven de 60.000 verkoop ik de paasjam en wac pas. Meestal heeft de wac bij mij op de markt wel dezelfde prijs, er zijn nu 2 events geweest dat ik ze aan het eind onder de 30.0000 kon kopen. Ik zaai geen gewassen meer, ik heb buiten de events allemaal stallen opstaan die me per uur meer dan 100 BD opleveren.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  18. wolters63

    wolters63 Regelmatige auteur

    er zijn er ook genoeg ,,, die het event niet kunnen afmaken,,, qua drops , hout, beginnende farmer, nieuwe farmers ga zo maar door, dus die willen ook wel eens een wac gebruiken, dussss moeten kopen, ik zie er zo 1 ,, 2 ,,3 geen gevaar in,,,,, ik ben er wel blij mee, heb ook het recept, dus straks dubbel op, kan ik ook eens wat weggeven
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  19. theekopje2000

    theekopje2000 Gelegenheidsauteur

    Ik snap er helemaal niks van, heb 290 kistjes staan in de schuur van de kip gekregen.
    Hoe kan ik die openen dan?
    Kan ze nergens neer zetten en wil wel graag weten wat er in zit.
    Vond het toch prettiger toen ik gewoon kon zien wat ik voor gereedschap kreeg.

    Ik doe eerst alle gewassen, dan de molen en dan met genoeg drops ga ik leveren.
    Wil heel graag de wolkenrij met elke 2de dag een wac.

    o_Ok ik zou het leuk vinden als er weer eens een recept te verdienen zou zijn.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    gewoon op klikken op die kisten dan gaan ze weg en zijn ze geopend
     
    dutchboy vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.