Praatgroep Blije lapjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 21 Augustus 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Eh ik krijg geen 1 lapje geplaatst. Wat doe ik verkeerd?
     
  2. missmiertje

    missmiertje Gelegenheidsauteur

    ben ik lekker bezig krijg ik ineens een zwarte lap Moet ik stoppen met dit patroon ? hoort deze in het spel? kan er niets over vinden in de faq. Wel zonde dat het me 1 stoffen tegel ksot. wie weet dit?
     
  3. missmiertje

    missmiertje Gelegenheidsauteur


    doe ik het niet slecht. 87 tegels gelegd en nu 114 munten :)
     
  4. [jeanet]

    [jeanet] Regelmatige auteur

    annelies, beginnen bij het knoopje met het leggen van de lapjes. op de veldjes waar iets ligt.kan je geen lapjes plaatsen

    zie het als domino. als je een blauw lapje wil leggen aan een blauw lapje, eerst er even op klikken en dan het lapje slepen naar het lapje waar hij moet worden aangelegd.
     
    gelderblom vindt dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Je moet beginnen naast het knoopje, en als het lapje naar je zin ligt klik je op het vinkje dat midden in het lapje staat. Als je een lapje aan wilt leggen klik je op de helft die je aan wilt leggen en dat sleep je naar een vakje naast het lapje waar ie aan vast moet. Je kunt dan nog een beetje draaien (als er tenminste geen obstakels in de weg liggen) en zodra je vindt dat het goed is klik je weer op het vinkje. Zo lang je niet op het vinkje hebt geklikt kun je het lapje ook weer terugleggen.

    Hier zijn ze inmiddels ook op. Maar ik ga toch maar door met eventgewas, dan heb ik die van het weekend maar bij elkaar en dan hark ik de DI tijdens het werken wel bij elkaar met anjers of zo :D
     
    Laatste bewerkt: 23 Augustus 2019
    gelderblom vindt dit leuk.
  6. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    Ik heb dit ook al gehad. Het betekent dat je een tegel gekregen hebt die je nergens kan leggen of aansluiten. Je kan die tegel dus niet gebruiken. Als je dan een andere tegel legt waar de eerste wel naast past, krijgt die weer de kleurtjes en kan je hem gebruiken.
     
  7. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Haha klopt :), de volgende was 1 met bijna alleen maar blauw 8).

    161 lapjes gelegd, 29 in de molen en 161 munten. Toen ik de FAQ las wist ik niet goed wat ik verwachten moest maar ik vind het echt een heerlijk spelletje! Totaal niet tijdrovend zelfs en je kunt er bij weg wanneer je wilt. Vind dat taartenbakken en bijlen gooien gedoetje vele malen tijdrovender dan dit :);).
     
  8. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dank, na het opnieuw opstarten van het spel en nogmaals vele proberen lukte het in een keer. Wat ik nu precies verkeerd heb gedaan weet ik echt niet. Maar het lukte gewoon echt niet.

    Hoeveel lapjes per keer gebruiken jullie? Ik heb nu de lapjes op die we aan het begin van het spel hadden gekregen. De molen staat aan, maar omdat er nog voer in stond zal ik morgen pas weer verder kunnen. Heb dan wel 100 lapjes gedraaid en nog DI en eventgewassen.
     
  9. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik kan tot nu toe 35 lapjes maken per oogst en die maak ik ook meteen op, dan kost het per keer spelen niet zo veel tijd. Als ik geen heil meer zie in het patroon waar ik mee bezig ben lever ik hem in en dan begin ik een nieuwe. Je kunt je eenmaal begonnen patroon ook gewoon verlaten en laten staan tot de volgende oogst, dat is wel fijn. Inmiddels heb ik 234 lapjes gelegd, en 198 muntjes gescoord dus het gaat best lekker. De muntjes komen uit de blauwe vakjes (met spijkerbroekenprint zeg maar) en hoe meer je er daarvan aan elkaar weet te leggen hoe meer muntjes je verdient.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  10. -Angelgurl-

    -Angelgurl- Grote forummeester

    Is het nu wel gelukt?

    Ik heb 30 lapjes per keer die ik ook gelijk speel.
     
  11. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Nog een keer oogsten en de gewassen voor 550 lapjes zijn binnen, kun je daarna nog verder spelen voor prijsjes?
     
  12. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    ik neem haast aan van wel maar zeker weten doe ik dat nog niet
     
    Reggaefeeks vindt dit leuk.
  13. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    220 x gespeeld en 211 muntjes. Gaat lekker :). Ik kan ongeveer 29-30 lapjes uit een oogst halen. Dat zal wel komen omdat ik nog her en der bomen op heb staan. Denk dat ik die er maar eens afhaal. Heb niet vaak dat ik zo'n schik heb in een event spelletje :inlove:.

    En ik heb juist veel DI over, heb ik bijna bij elk event. Komt maar zelden voor dat ik tekort kom of lang moet wachten, best raar eigenlijk zo'n verschil. Ik heb 496 DI over nu en het gewas op.
     
  14. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ik heb 580 keer gespeeld :)
     
    farmermikkie en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  15. maansteen8

    maansteen8 Forum-baron

    308 keer gespeeld, 185 muntjes
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  16. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Je kunt gewoon doorspelen na 550 lapjes. Ik vind het erg leuk, dus ik ga door.
     
    farmermikkie en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  17. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    311x gespeeld en 271 muntjes
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  18. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Wolkje is binnen en staat te pronken
     
    kakelot69 en farmermikkie vinden dit leuk.
  19. jimmyhond

    jimmyhond Junior expert

    467x gespeeld en 559 muntjes.
    Kan straks de hele winkel leeg kopen.:D
     
    kakelot69 en farmermikkie vinden dit leuk.
  20. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Ik leg alleen maar tegels die ik wil hebben, lukt dat niet meer dan ga ik naar een nieuw patroon. Verspil geen tegels aan bd en dat soort dingen.
    Ik heb alles al wat ik in de winkel wil hebben en ik spaar nog wel muntjes. maar ga zeker ook voor de sv, supermest en susi.
    Gaat als een toeter hier.
    Wat een leuk spel is dit. :D
     
    BoerAnnelies, kakelot69 en farmermikkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.