Praatgroep Blije lapjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 21 Augustus 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klakje

    klakje Oudgediende

    Komen er steeds meer obstakels of stopt dat ook een keertje??? nu al 11 obstakels zo wordt het meer geluks spel.
     
  2. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    het is gewoon een gelukspel met random tegeltjes
     
  3. Dahlia76

    Dahlia76 Forumbewoner

    Je kan het beste een tegel aanklikken op de kant/kleur die je aan wil leggen. Dus heb je een blauwe en een witte en wil je de blauwe aansluiten, dan klik je op de blauwe kant, slepen en dan aansluiten op de blauwe, die er al ligt. Dan geeft hij ook aan welke kant hij nog gedraaid kan worden. Daar je muis dan naar toe bewegen en hij draait. Je moet wel om de opstakels heen werken, dus goed kijken welke kant je op kan.
     
  4. Roos

    Roos Forum-hertog

    Nog niet zelf gezien, maar als ik het goed begrepen heb, dan zijn er 4 verschillende 'patronen'. Eerst de makkelijkste, dan de volgende iets moeilijker, tot de moeilijkste (de vierde dus) en daarna weer van voren af aan.

    Lijkt mij dat je de moeilijkste dan ook na 4 tegels kan stoppen, dan kom je weer bij de makkelijkste.
     
  5. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Er zijn 20 patronen; de eerste drie zijn om te oefenen en worden niet herhaald; na het vullen van het laatste patroon keer je terug naar het vierde patroon
     
    vinc05 vindt dit leuk.
  6. thuva1

    thuva1 Commandant van het forum

    Ik heb op dit moment al 14 obstakels, maar kom er nog steeds uit om een flink aantal lapjes te kunnen leggen
     
  7. Lieve

    Lieve Halfgod

    heb al een paar maal het filmpje bekeken en weet echt niet wat ik mis doe maar die lapjes springen steeds terug
    om gek van te worden
     
    lonnie57 vindt dit leuk.
  8. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Als een lapje naar je zin ligt moet je hem vastzetten op het groene vinkje in het midden van het lapje. Een nieuwe pak je dan aan de kant van de kleur die je wilt aanleggen. Dan leg je die op zijn plaats en kan je het andere vakje desgewenst nog draaien naar een ander aangrenzend vakje door met je muis op die kant te gaan staan. Er moet wel ruimte voor zijn. Als hij goed ligt zet je die ook weer vast en ga je verder met de volgende.
     
  9. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Hier lopen de drops erg achter, vannacht toch maar langer gewas zetten.
     
  10. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Er zijn nu 12 plaatjes van de patronen op de fansite
     
    -freedom5555- vindt dit leuk.
  11. Roos

    Roos Forum-hertog

    Oei.... 20.... :wuerg: (zocht eigenlijk zo'n :) met een "òh-mond")
    Dan ga ik hier toch iets meer tijd voor uittrekken *duwt een kussentje in de rug en gaat kopje thee halen*
     
  12. Lieve

    Lieve Halfgod

    Krijg dat vinkje soms niet Heb nu een andere browser genomen iets beter maar het eerste lapje duurt meer dan 5minuten voor ik het vast kan leggen, voor aan dat lapje te bouwen gaat redelijk kies ik een andere plek om de kleuren bijeen te krijg is van hetzelfde dat wil niet blijven liggen om gek van te worden duurt dan ook heel lang om de lapjes te leggen
     
  13. Roos

    Roos Forum-hertog

    Pak je het lapje wel aan de goede kant? Dus dat je bijvoorbeeld het lapje aan de blauwe kant pakt als je m aan blauw wil vastleggen?
     
  14. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Het eerste lapje moet wel aansluiten aan die bruine knoop anders blijft hij zeker niet liggen. De volgende moet aansluiten qua kleur of je moet hem op een andere plaats aan de knoop vast leggen als daar nog ruimte is. Anders moeten de kleuren altijd aansluiten aan elkaar aan de kant dat je hem neerlegt.
     
  15. Lieve

    Lieve Halfgod

    Dank je wel voor de uitleg Lea en Roos zal er volgende keer op letten
     
  16. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Ik vind het een heel leuk spelletje :) .131 lapjes gelegd 130 muntjes. Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat de laatste paar velden zo goed als geen blauwe vlakjes bevatten. Die waar de muntjes onder zitten. Is dit random of krijg je gewoon steeds minder naarmate je verder in het leggen komt?
     
  17. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dit is random. Ik had de laatste 2 juist weer heel veel blauwe vakjes.
     
    _Jeanie_ vindt dit leuk.
  18. keukendeur64

    keukendeur64 Forum prof

    Versta er geen bal van. Ik word er zot van!!!
     
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    160 lapjes gelegd, 135 muntjes. Ik ben dol op dit spelletje :inlove:
     
  20. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Dat is mooi dit spel gaat jou beter af :D hier 130 x gespeeld 64 muntjes Ga gewoon voor de wolk als het ff kan :inlove:
     
    Laatste bewerkt: 23 Augustus 2019
    _Jeanie_ vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.