Praatgroep Bezige bevers

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 6 September 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    is mooi opgezet om te meten of er 230.000 actieve spelers van level 73 of hoger zijn
     
    Laatste bewerkt: 8 September 2015
    dutchboy, stien56 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  2. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Het persoonlijke doel van iedereen telt mee voor het gezamenlijke doel, daarnaast kan je daar extra dieren voor bijdragen. De beloning die je krijgt van het gezamenlijke doel hangt af of dat doel behaald is en hoever jezelf bent gekomen in het persoonlijke doel.
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  3. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Als je het persoonlijke deel af hebt, krijg je toch wel de wolkenrij? :eek:

    Als je het niet af hebt, dan krijg je het niet. Lijkt me logischer.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  4. Lieve

    Lieve Halfgod

    Ja
    Maar als je zou leveren met de albino bever (waarde 2500) is 92
    daar heb je in slechtste geval 368 bevers voor nodig en 184 SV
    met de babyboom kan het alleen maar voordeliger worden
     
    dutchboy, BoerAnnelies en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  5. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Als je het persoonlijke deel af hebt en het gezamenlijke doel is ook gehaald krijg je inderdaad de wolkenrij.
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  6. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    • dubbelpost samengevoegd. Klik op de ´bewerk´ knop als je iets wil toevoegen
    Ja, zij zei het dus verkeerd met als je persoonlijk haalt je geen wolkenrij krijgt.

    Als je persoonlijk haalt, gezamenlijk ook is gehaald, dan krijgt iedereen die persoonlijk heeft gehaald de wolkenrij. Top! We gaan ervoor, mooi ik wil wel elke dag 10.000 TEP erbij! :D

    Klopt, maar dat kost wel weer veel supervoer, als je dat niet hebt... :)
     
    Laatst bewerkt door moderator: 8 September 2015
    dutchboy en amandeltje vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je levert per fase in, en vanwege je vraag dat dus uitgerekend, met 549 bevers heb je het persoonlijke gedeelte af.
    Nee, de vraag is dus hoe graag je de wolkenrij wilt, en hoe de gemeenschappelijke vooruitgang ervoor staat, hoeveel je daar nog aan mee wilt doen.

    Wanneer je het gemeenschappelijke doel van deel 1 bekijkt en deelt door het persoonlijke doel, zijn er 325.000 spelers nodig om de gemeenschappelijke prijs te krijgen. Dit heb ik voor de volgende fases ook nagerekend.
    Als er bijvoorbeeld 300.000 spelers meedoen, dan zijn die laatste 25.000 spelers misschien nog wel op te vangen door de groep die wel meedoet, maar als op zondag de meeste spelers op het forum zeggen dat ze het persoonlijke doel gehaald hebben, of geen zin hebben om mee te doen, en het gemeenschappelijke doel staat nog niet op de helft, dan is het nutteloos om te proberen dat met een klein groepje te halen.
    Er kunnen nog veel meer actieve spelers zijn. Maar met de blijvende quest er achteraan is het de vraag hoeveel spelers van level 73 geïnteresseerd zijn in de geboden prijzen. Om de wolkenrij te bemachtigen zullen er nog duidelijk meer spelers nodig zijn die het hele event spelen.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  8. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    wat simpel toch weer
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  9. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik zit me dus ook af te vragen of ik wel mee doe aan het tijdelijke event. Ik weet nog dat het gezamenlijke doel niet altijd behaald wordt. Dan vind ik het zonde om erin te gooien
     
    dutchboy en Farmer121965 vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    En dat bedoel ik dus. Als je er van uit gaat dat de wolkenrij niet gehaald wordt, en dat je anders op zondagavond het individuele gedeelte nog wel even kunt halen, hoe staat dan op zondagmiddag het event er voor?
    Misschien wel simpel gedacht, maar als ik het gevoel heb dat de wolkenrij wel te halen is, maar op zondag nog niet gehaald is, dan ben ik met babyboom in staat om 3 extra accounts op te starten om de wolkenrij te halen. Met de vorige fokdieren heb ik op 2 extra accounts meegedaan omdat ik de stallen niet wou laten lopen.
    Maar wat voor prijs zit er in het individuele deel waarvoor je wilt spelen? Het is wel een aardige beloning, en 15 fokhotels opzetten om te kijken of daarmee de eerste 2 fases te halen zijn, doe ik zeker. En als dat lukt, dan nog een keer vullen om de rest van het supervoer binnen te halen, dan heb je met een zeer kleine investering er extra ep/bd, wac, cat en een sieritem bij.
     
    dutchboy en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  11. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    deze sla ik over . ben niet zo van de fok en het event op zich trekt me niet aan. veel geluk allemaal
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Hmm. en wat met ons supervoer en ingeleverde dieren als we het algemene gedeelte niet halen? alles voor niets geweest? of krijgen we die via een script terug geschreven.

    Heb hier zelf 894 bevers ter beschikking......dus het persoonlijke gedeelte hoef ik bij wijze van spreken, niet dat ik het doe op die manier, maar in te kieperen en dan fokdieren in het "algemene" gedeelte.....maaaaar dat kost SV.....en SV is natuurlijk te maken in molen, oké, maar daar kom je er niet mee....gezien de hoge aantallen.

    Bij een vorige gezamelijke inlevering, hebben we het niet gehaald, maar dan ging het niet om fokdieren dus ook niet om SV !

    En gaat die telling per land van dat algemeen gedeelte of is het wereldwijd....?? bedoel alle landen waar farmerama gespeeld wordt uiteraard.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat gaat van alle spelers samen. En natuurlijk krijg je niets terug. Dus meer inleveren zonder dat je overtuigd bent dat het gaat lukken, is gewoon niet slim. Alles wat je in het individuele deel stopt, telt mee voor het gezamenlijke. En zoals je zegt: 549 van de 894 bevers inleveren en je hebt er weer 75 supervoer bij. Runes en snellere molen niet meegerekend, is dat toch weer een maand korter de molen laten draaien. Daarnaast krijg je nog een aantal andere prijzen en het tep-gevende sieritem en de kans op de gemeenschappelijke prijzen.

    Voor de spelers die niet zoveel bevers hebben: er kunnen precies 52 albino bevers ingeleverd worden. Met babyboom kan je dat niet meer kosten dan 104 bevers en 104 supervoer waar je dus 75 supervoer voor terugkrijgt. Met babyboom krijg je namelijk een extra fokdier of 2 gewone dieren terug. Natuurlijk is het gunstiger om een extra (en het liefst hoog) fokdier te krijgen, maar ook met 2 gewone dieren kost het dan niet meer dan die 104 bevers en supervoer, de rune in de boom niet meegerekend. (20% kans op 4 gewone dieren is bij 50x fokken gemiddeld 40 gewone bevers)
     
    dutchboy en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  14. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Hoi,

    Ik las net 92 albino s ??? welke is het nu 52 of 92 ?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  15. 1-marleen

    1-marleen Forum-commissaris

    Het zijn er 92 als je alle punten optelt en deelt door 2500.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  16. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik kom als ik het zelf uitreken op 92
    dit maal 4 bevers is 368 bevers en 184 Sv nodig
     
    dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  17. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    of alleen gewone bevers en geen sv....:music:
     
    dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  18. mmans

    mmans Forum-hertog

    Volgens mij kun je dit ook nog vanuit een andere invalshoek bekijken, voor dat gemeenschappelijk gedeelte.
    Er zijn misschien wel 400.000 mensen die level 1 en level 2 spelen. Dan houdt je dus 75.000 x een overschot aan punten van level 1 en 2 over, waardoor niet 325.000 mensen het helemaal af hoeven te maken, maar misschien maar 300.000.

    Ik hoop, dat ik dit een beetje begrijpelijk neerschrijf hier :oops:
    Misschien kan Coco hier nog even op doorrekenen :)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Wat een fokprogramma zeg :wuerg:xDis prachtig hoor. Je stopt 548 bevers in het persoonlijke deel en klaar is schaapje :music:of schaapje gaat fokken omdat er niet genoeg bevertjes zijn. xD schaapje heeft nu al 404 bevertjes:inlove:herstel, nu al 504 bevertjes. Voor het goede doel 100 bevers gekocht. :music:

    Het linker deel is zeer aantrekkelijk voor de wolkenrij :p, ja schaapje is gek geworden op wolkjes:D. De laatste keer dat ik mee deed met het gezamenlijke doel is toen niet gehaald :oops:schaapje heul veul in het doel gestopt xD.

    Ik doe dus weer mee met het gezamenlijke doel, dat is toch zo leuk.

    Wie doet er nog meer mee om ervoor te gaan voor de wolkjes zodat schaapje straks niet alleen het linker gedeelte moet vullenxD
     
    Laatste bewerkt: 8 September 2015
    VosStiertje, dutchboy, lovely en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    schaapje, heb je even wat energie teveel...o_O ?..anders ga ik wel even met je wandelen hoor..:p
     
    -ymked55-, janniekwak, VosStiertje en 6 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.