Praatgroep betreft fokken nieuwe stijl

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 9 December 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. **BOERIN**

**BOERIN** Forumbewoner

nee ik heb geoost had beter innd kunnen w8 niet veel soeps veel gewone en 3 andere stom stom.

2. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

3. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Ik heb ontzettend gespaard voor supervoer en heb er nu bijna 600. Schaapje is ontzettend gek op verblijven, zelfs heul veul gewassen gekweekt om wolf nr 13 binnen te halen tijdens het laatste event. Ik zag de oranje rendier stal staan in het nieuwe event, helemaal blij. Nu zie ik het nieuwe fokken, geen leuke motels meer, je stopt alles ergens in een kil gebeuren en klaar is schaapje. Ik vond het altijd erg leuk om te fokken, effe een uurtje voor gaan zitten, motels op het land zetten en even genieten. Nu heb ik zoiets van, zal ik nog wel gaan fokken, het leuke is weg. Als schaapje zelfs een oranje rendier verblijf voorbij laat gaan, dat wil toch wel iets zeggen. Dan lever ik liever land in tijdens het fokken, gaat tenslotte toch maar om een paar uur dat je je land kwijt bent, maar dan geniet ik wel.

omaatje75, pandarum12, leni1955 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Klopt schaapje, het was een spannend spel, binnen een spel.....nu is het een koude bedoening.Ik pas er voor.Zit zelfs te denken om helemaal te passen.

5. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Och dit went ook weer. Het is even aanpassen. Persoonlijk denk ik wel dat ik het fijn zal vinden. Fokken vind ik een leuk onderdeel van het spel. We hebben ook gevraagd om een aanpassing en die is er gekomen

6. DarkDevilDude

DarkDevilDude Forum-overlever

Ik ben wel blij met de extra ruimte en de fokken op deze manier. Toppie BP! Ik vind het mooi! :D

Daxter1966 vindt dit leuk.
  7. Wendie

Wendie Forumbewoner

ik vraag mij dan toch het volgende af:

voorheen als de BBD bijvoorbeeld op vrijdag om 18.00 zou starten, zorgde ik dat ik voordat ik ging werken, de hotels alvast opzette, en als ik klaar was met werken, dan oogsten.

kan dat dan nu nog wel? want als dat losse hotel pas verschijnt als het 18.00 uur is op die vrijdag uit mijn voorbeeld (bij start BBD), dan kan ik dus niet alvast voorbereidend werk doen... dat is voor mij bijvoorbeeld al 1x minder fokken want de BBD is meestal in het weekend en dan heb ik maar in totaal zo'n 4 uur de tijd om te fokken, dus alle beetjes helpen en dus ook alvast de hotels volgooien voordat BBD begonnen is ....

bedenk me net dat we tegenwoordig alleen BBD hebben als er ook gelijktijdig een fokevent loopt en dat fokevent is dan al begonnen voordat de BBD begint, dus dan zou het wel kunnen om alvast voor te bereiden

oh help!
    Ik denk eens even proberen, heb dus nu 4 vissen erin ... maar ik zie dus nergens hoe ik nou het aantal stallen met 4 vissen kan verhogen, dat ik er bijvoorbeeld 10 tegelijk wil aanzetten ...

of moet ik ze echt allemaal apart maken?
    dus als je alles vol wil gooien, moet je 132x op SV klikken?

en als ik op de knecht ga staan, krijg ik geen melding, dus het is mij een raadsel wat die doet .... ik neem aan dat dat die is die alle 132 stallen in 1x volgooit?

en wat is dan het pijltje met het streepje erboven?

ik vind het een enorme tegenvaller op meerdere fronten:
    vond het juist zo leuk die hotels op het veld
    en we moeten nog steeds 4x klikken om 4 dieren in het hotel te krijgen

Laatste bewerkt: 10 December 2015
    snietje1 vindt dit leuk.
  8. -doppie-

-doppie- Levende forumlegende

voor meerdere stallen tegelijk aan te zetten moet je eerst 4 dieren kiezen en dan het cijfertje boven de parfum veranderen in hoeveel stallen je wilt ,en daarna op de sv button

9. Wendie

Wendie Forumbewoner

dat had ik niet gezien
    helaas functioneert dat bij mij niet, het plusje en minnetje blijven op grijs ...
    heb geprobeerd met eerst de parfum te selecteren maar kan nog steeds niet meer dan 1 (heb genoeg dieren, daar ligt het niet aan)

10. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Je hebt niet je dieren en je SV terug gekregen? Gezien de laatste melding die er is gemaakt.

Update Het probleem is eindelijk gevonden, het zat dieper dan men had verwacht.

De fokmegastal is weer geactiveerd, er kan nu dus weer gefokt worden.

Echter... alle gestarte fokmotels vóór de downtijd van hedenmiddag, alsmede alle gestarte foks voordat de feature werd gedeactiveerd, zijn verloren gegaan.
    Je kunt deze niet meer oogsten.

Gelukkig is goed gelogd wat er op ieder account aan foks gestart was, dus welke dieren werden gebruikt alsook de gebruikte parfum en SV. Deze worden morgen (vrijdag) in de loop van de dag middels een script teruggeboekt op de betreffende accounts.
    Het enige wat je uiteindelijk kwijt bent is de tijd die ervoor nodig was de motels te vullen en de duur van de fok.
    Mogelijk ook wat tijd van de verkorting door wolkenrij en roze gelei indien ingezet.

En tijd voor wie had willen fokken maar dat niet kon vanwege de de-activatie.

Daarom zal er morgen ook een compensatie, vermoedelijk middels een bonuscode, worden bekend gemaakt.

Het spijt het Farmerama Team enorm dat wat een glimmende introductie had moeten zijn toch een nare ervaring voor jullie is geworden.
    De keuze om alle lopende foks geheel te cancellen was echter nodig om het gevonden probleem te verhelpen en verdere (langduriger) schade te voorkomen.

11. -doppie-

-doppie- Levende forumlegende

probeer er eerst eens 4 dieren in te plaatsen dan moet het plusje groen worden

12. Wendie

Wendie Forumbewoner

dat heb ik ... er zitten 4 vissen in, maar kan de 1 niet veranderen, plus en min blijven op grijs

heb genoeg SV, genoeg dieren om meerdere hokken tegelijk te starten, dus dat is het ook niet ....
    genoeg parfum

ik snap er geen jota van

13. Aspergesteker

Aspergesteker Junior expert

Sommige zijn blij met de verandering en sommige zien de verandering niet zo erg zitten,
    Maar meestal is verandering ook vooruitgang, en eerlijk gezegd ziet ik dit dus als een goede vooruitgang.
    Lekker klinisch, zoals Ron zegt een megastal niks meer op de akker plaatsen lekker je ruimte over houden. Kan nu tijdens babyboom gewoon door kweken op complete akkers niks meer ruimte afstaan aan fok motels. Nee hoor heb net ff 4 kippetjes er in gezet met 4 parfum ff een probeersel om te kijken hoe tie werkt en ik had een bruin kippetje te pakken. Hier werkt het dus

Daxter1966 vindt dit leuk.
  14. |-|ans

|-|ans Forummeester

Ik begrijp werkelijk niet waar het Farmerama Team de illusie van een glimmende introductie vandaan haalt. Is er de laatste maanden dan ooit wel eens iets veranderd zonder dat er her en der dingen misliepen? Waarom zou het dan dit keer ineens wel van een leien dakje gaan?

15. herma1234

herma1234 Forum-commissaris

Hier net 4x gefokt en dat ging goed, daarna panda's gefokt en die blijft hangen op 3.50 minuten:)

16. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Voor als je de technische vraag en antwoord mist, hier ook in de praatgroep. Helaas werkt het plusje alleen als je knechten hebt.
    Het leukste voor jou is dat dat dus inderdaad gewoon kan, en dan kun je als je thuiskomt ook nog gewoon de rest oogsten.
    Dus in plaats van 1 stal, had je gisteravond 132 stallen vol kunnen gooien met vissen en na de start van babyboom kunnen oogsten.

17. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ha, wat slim. Dan hebben we ook geen parfum nodig :)
    Ik ga eens even 1 fokhotel vullen met vissen. Als dat goed gaat, gaan er nog 131 vol. En dan wordt het leuk straks om 18 uur.

Edit: 132 hotels gevuld. Als ik het goed zie, kunnen we straks dan rechts zien wat eruit is gekomen. Ik ben benieuwd of die info blijft, als er opnieuw gefokt wordt.

-Coco1968- vindt dit leuk.
  18. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik heb er dus ook net 10 gevuld. In de OA over de babyboom staat dat fokstallen die gevuld zijn voor 6 uur, maar na 6 uur worden geleegd de babyboom op werkt. Voorheen telde dat ook al waren fokstallen voor 6 uur klaar, dus neem ik aan dat dat nu nog zo is.
    Dat scheelt inderdaad roze gelei en parfum om nu vast de stallen te vullen. Gewoon lekker rustig 4 accounts, terwijl ik normaal geen zin had om er aan te beginnen. Soms deed ik op vrijdagavond dit account en op zaterdag nog een andere, maar meestal was ik zo druk dat er niet van een ander account kwam.
    Nu kan ik gewoon kijken wanneer ik oogst op die accounts.

En het kost je dus geen ruimte of ep van je gewone velden wanneer je nu de fokhotels al vult.

Net als je log onderin je speelveld, is het weer leeg na F5.
    Wanneer het spel vastloopt tijdens het legen, en je doet F5, kun je dus niet controleren wat je hebt gekregen. Met een avondje fokken, moet je dus voor het afsluiten nog kunnen zien wat je allemaal hebt gehad.

Laatste bewerkt: 11 December 2015
    farmermikkie vindt dit leuk.
  19. **BOERIN**

**BOERIN** Forumbewoner

nee nog nix trug maar de dag is nog lang hoop van wel maar ben bang van niet...

20. .Fisherman.

.Fisherman. Levende forumlegende

Normaal fok ik er lustig op los hihihi ........maar heb nu toch zwaar men twijfels....of ik wel of niet mee doe deze keer .............ik zie het al gebeuren .....132 fok hotels en de boel loopt in het honderd ........132x 2 sv foetsie ........nee ik twijfel heel zwaar

lovely en leni1955 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.