Praatgroep Beeldige bloemen

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 27 Maart 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikeliza

    ikeliza Regelmatige auteur

    domme vraag misschien maar waar doe ik dat?
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. -Angelgurl-

    -Angelgurl- Grote forummeester

    Ik denk dat ze je geschiedenis van je internet browser bedoelt.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik kan het toch niet laten.
    Niet om te zeuren, maar om te voorkomen dat er straks veel boze boertjes zijn:
    Met deze droprate is de bonestaakrij niet haalbaar...
    Doe er wat aan daar in Hamburg, want dit is weer een miscalculatie.
     
    jolanda13, Renske45, Huhmmie38 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. ikeliza

    ikeliza Regelmatige auteur

    gelukt dank je wel
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  5. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Het event is nog geen tien uur bezig, ik heb zelf pas bijna zeven uur geleden mijn eerste oogst gedaan, en al zes zaadbloempakketjes. Overigens zonder bijzondere voorbereiding, er stond gewoon wat ik er maandagavond had opgezet en daarna geoogst / opnieuw gezaaid/gevoederd.
    Dus ik denk dat ik voordat het event 24 uur loopt op 15 zit.
    De eerste avond van een event is nooit een goed moment om de haalbaarheid in twijfel te trekken.

    Uiteraard houden we de berichten hier scherp in de gaten.
     
    jolanda13, Reggaefeeks en farmermikkie vinden dit leuk.
  6. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik heb gisteravond vroeg mijn langste gewas ingezaaid (hortensia) op kwartakkertjes, 3 akkers vol. om 14 uur vanmiddag met bonestaakrij voor snellere bloemen oranje viooltjes.
    Als je daar (zonder howies) ongeveer 7 pakketjes van kan maken, in dus meer dan 24 uur, dan is de bonestaakrij niet haalbaar in een kleine 7 dagen (ik reken de uren van de hortensia dan mee).
    We zullen zien, maar volgens mij is er een fout gemaakt in de droprate.
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  7. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    miekje..ik krijg alleen een zwart vlak....:eek:..kan met de muis ook niks openen..:(
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. klakje

    klakje Oudgediende

    Ik ben vele stallen aan het vervangen. Ik ga 3 keer per dag oogsten. Met water ongeveer 6 a 7.12 uur geeft vaak 2 dropitems.
    Had langdurige stallen staan, welke ik vaak pas na 16 uur weer kon oogsten. Ik speel nu met 2 velden stallen en 1 met kwartveldjes gewas. kijk wel hoever ik daarmee kom.
     
    Laatste bewerkt: 27 Maart 2019
    jolanda13 en boermars vinden dit leuk.
  9. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Jouw strategie is kennelijk eenzijdig gericht op gewas.
    Ik heb altijd een combinatie van gewassen, stallen, werkplaatsen en bomen staan. En geen howies, behalve de ene in de boom.
    Het is al meer dan twee jaar geleden dat ik de kastanjerij heb moeten inzetten om een tekort aan dropitems op te heffen.

    Maar ik kan ook nog niet zeggen of het wel of niet goed gaat. doorgaans maak ik de balans op 36 uur na de start van het event.
     
    tikivogel, jolanda13 en farmermikkie vinden dit leuk.
  10. boermars

    boermars Forum-hertog

    klopt je hebt gelijk hoor, die zitten er dus niet in helaas.:p
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  11. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    De reden voor uitsluitend gewas dit event, is dat het voor mij beter met real life valt te combineren. De tijden zijn goed te regelen en alles is tegelijk te oogsten, ook gunstig voor het zo min mogelijk sjouwen met de howies.
    Ik zal de bonestaakrij wel halen, dankzij die howies.
    Ik ben benieuwd, hoe het er na 36 uur voor staat. Maar wel jammer als dan pas besloten wordt de droprate aan te passen (als dat inderdaad nodig blijkt te zijn.)

    Waarom 36 uur wachten? Als gewassen met water en mest en versneld door bonestaakrij totaal ruim 24 uur duren, en dat levert dus in 24 uur zo'n 7 pakketjes op. Met nog een kleine 6 eventdagen te gaan... dan is dat dus niet genoeg voor de bonestaakrij.
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  12. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Omdat de droprate per type apart is ingesteld en er wordt uitgegaan van een gemixte opstelling bij de boeren. De ene keer droppen gewassen beter, de andere keer bomen, dan weer stallen of werkstallen.
    Het zijn verschillende soorten items en dus hebben ze ook een verschillende waardering per event.

    Voor dit moment kan ik je verzekeren dat volgens GD alles dropt zoals zij verwachten.
     
    jolanda13 en farmermikkie vinden dit leuk.
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik red het meestal ook wel met alleen gewassen (en soms een beetje supermest), maar dit keer gaat hem dat niet worden inderdaad. Gisteravond heb ik daarom bij wijze van experiment een veld gewas vervangen door vlinders, en die blijken inderdaad veel meer zakken te droppen dan de gewassen doen. Ik heb voor vlinders gekozen omdat ik daar toch meer dan genoeg stallen van heb en met valentijnsverrassing kan ik ze drie keer per dag allemaal tegelijk oogsten, zo'n beetje om de werk- en slaaptijden heen.

    Stand van het event: 7 keer gespeeld en om dat te vieren vast een zeepony gekocht xD
     
  14. -Angelgurl-

    -Angelgurl- Grote forummeester

    Net mijn 1e combinatie bloemen opgeslagen, niks. Voor de 2e was ik te laat en ja hoor daar komen munten van. :sleepy:
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  15. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Er staat een mooi schermpje op het eventscherm met wat de combinaties die je al hebt gespeeld opleveren.
     
    jolanda13 en pipelepo vinden dit leuk.
  16. rikmark

    rikmark Forum freak

    Na oogsten kerstroos, stallen en bomen leverde dat 148 bloemzaadjes en 69 papieren zakken op :wuerg: .......das niet veel. Kon drie zaadpakketjes maken in de molen:oops: Ga wel zien hoever ik kom.


    Ron is wel erg weinig, miz mag de droprate wel eerder naar boven worden geschroefd en liever niet pas na 36 uur.
     
    jolanda13 en farmermikkie vinden dit leuk.
  17. annet-1985

    annet-1985 Gelegenheidsauteur

    waar kan ik dat schermpje vinden ? ik ben ook al 2 keer te laat geweest om het te noteren
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  18. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Aan de kant waar je ziet hoeveel muntjes je hebt staat in het midden van het scherm aan de zijkant een groen vakje met wit driehoekje er in en als je daar op klikt opent het scherm. Je kan in dat scherm ook gelijk de combinatie aanklikken, hoef je ze niet handmatig aan te klikken :)
     
    -Pillow_, boermars, rikmark en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. grejotien

    grejotien Forumleerling

    hier ook niet veel di. heb nu 5x kunnen spelen. helaas nog geen munten.
    heb veel stallen staan, kwart veldjes en lange gewassen. geen howie oid
    Ik zie wel hoe ver ik kom
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  20. boer59

    boer59 Actieve auteur

    heb na 10 spellen al 50 muntjes gaat weer lekker dit event vooral zo door gaan bp
     
    jolanda13 en boerin5260 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.