Praatgroep Beeldige bloemen

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 27 Maart 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paddington28b

Paddington28b Forum-generaal

Jippie, geen eventgewas! Kan ik mijn voorraden weer opkrikken, geeft weer aan beetje ademnood;), dank je BP!

Margreeth, jolanda13, astrid1960 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Ademnood? Dan zou ik in jouw geval toch maar niet meedoen aan dit event xD

Margreeth, jolanda13 en -mikmak- vinden dit leuk.
  3. thea1963

thea1963 Forum freak

Het zijn inderdaad wel heel erg veel di's die we nodig hebben voor een''gemiddeld'' event
    We hebben gemiddeld voor de 60 spelletjes, 550 bloemenzaadjes en 330 papierenzakken per dag nodig
    Ik denk dat ik hier overdag rozen zet en s'nachts anjers en als de mestprijs een beetje laag blijft zowel overdag als s'nachts anjers

jolanda13 vindt dit leuk.
  4. kakelot69

Lijkt me helemaal niet nodig. Gewoon je gewassen zo plannen dat je ze op tijd kunt oogsten is goed genoeg.

jolanda13 en astrid1960 vinden dit leuk.
  5. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Waarom rozen en anjers ? Als ik vragen mag ? Ik las dat je ook de sneeuwballen al had ...Dan kun je toch beter voor de Kerst roos of de Witte lelie en de vergeet me nietjes ofzo kiezen ..Die heb je nog heel veel nodig ook in de questen in de Coop ...

6. thea1963

thea1963 Forum freak

Ik heb hier sneeuwballen op staan omdat dat me langste gewas is, en de anjers en de rozen staan hier in de veredelingslotjes, de anjer duurt hier met water en mest iets meer dan 11 uur :)

Met de coop questen waar 10.000-en gewassen gevraagt worden ben ik al heel lang geleden gestopt daar is namelijk geen doorkomen aan :wuerg:xD
    hier ga ik echt geen 10.000-en gewassen inleveren voor een sterretje :cry:xD

7. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Ziet er erg leuk uit en met zeer mooie prijzen. :music:

Ik ga voor de stallen die ik nog niet heb. Kijken of dit gaat lukken. Als eerste probeer ik de zebra te halen en dan zie ik wel weer verder.
    Maar hopen dat de muntjes mijn kant uit rollen. xD

Margreeth, jolanda13, astrid1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. HofvanDromen

Ohw op die manier ... Hier bijna geen veredelingen ...iets met geluk wat er niet zo vaak is enzo enzo 8)
    Ben ook geen fan van die questen ... Maar in sommige zitten toch echt wel mooie dingen die dan toch de moeite waard zijn om op te halen. Bovendien geven die gewassen veel meer EP en kun je ze voor veel BD ook in de verkoop gooien ...
    Hofje vind dan altijd een soort van zonde om dan alleen voor rozen en of anjers te kiezen ... Je hebt er in het spel niet zoveel aan..
    Maar ja dat denk ik dan he ...het was maar een idee :)

9. Anrah

Anrah Gevorderde

Jammer dat we het schema niet kunnen printen, wellicht komt dat nog goed.
    Voor de rest heb ik er wel zin in, heb nog een hoop nieuwe gewassen die op 100 of iets meer zijn blijven steken.

10. kakelot69

Ik ga dit keer overdag gewoon neerzetten wat ik nodig heb voor de quests, met dien verstande dat ik het wel op tijd moet kunnen oogsten. En dan anjers voor de nachten, met mest. Dat mijn schuren inmiddels uitpuilen van de anjers vind ik niet erg, die gooi ik wel weer leeg in de recyclomat :music:

11. schaapje52

Als ik thuis ben, ga ik kijken wat de bosaardbei, madeliefje, eremurus of de aalbes doet aan di. Voor als ik werk een heel lang gewas er maar op zetten. Deze vier heb ik nodig voor de quests en daarna nog heel veel korte gewassen nodig, maar niet handig voor de di.

12. thea1963

thea1963 Forum freak

als de droprate een beetje ruim staat kan ik inderdaad overdag de kerstroos of witte lelie zaaien, zag dat we bij 1 quest in totaal ''maar'' 69.000 kerstrozen nodig hebben, die quest zal ik nooit uitspelen :wuerg:xD

jolanda13, rikmark en harm-jan70 vinden dit leuk.
  13. -Angelgurl-

-Angelgurl- Grote forummeester

Klinkt als een leuk event :) wel fijn dat je nu ook de langere gewassen kan gaan verzamelen. Leuk dat je de pad, zebra en kraanvogel kan kopen.

14. HofvanDromen

Schaapje, Ik weet niet of jij met knechtjes of met de hand speelt :) Dan zou je eventueel voor Comfort Velden kunnen kiezen voor je korte gewassen ...

Ach uitgaande van gemiddeld ruim 20 duizend gewas per event ... heb je 3 van deze soort events nodig om die quest weg te spelen..
    Zo denk ik er tegenwoordig over ...Enneuh het hoeft of moet niet natuurlijk ..;)

15. schaapje52

Daar zat ik ook al aan te denken om met comfort te spelen. Maar ooit heb ik eens ergens gelezen dat comfort minder di geeft. Ik speel met het handje en of grote velden of halve velden.

jolanda13 en astrid1960 vinden dit leuk.
  16. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik dacht dat het zo was bij comfortvelden: 4 x de tijd, 3 x de opbrengst en 2 x de drops.
    Dus het veld duurt 4 x zolang, en je krijgt maar de helft van de drops van als je normaal veld zou gebruiken. (?? zie hieronder)

Edit: heb de spelfaq er even bijgezocht:
    https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/f-a-q-relaxte-akkers-comfortvelden.4738/

Het is dus de ep die 2 x is, niet de drops.
    Er wordt niks gezegd over drops.
    Kan een mod hier iets over zeggen?

jolanda13 en schaapje52 vinden dit leuk.
  17. rihablo

rihablo Gelegenheidsauteur

De link voor het hulpblad werkt niet. Is daar wat aan te doen?

18. schaapje52

Ik speelde dus echt heel veel met comfort. Was voor mij best wel handig. Ik ben er toen mee opgehouden omdat een mede farmer ooit een keer vertelde dat je minder di kreeg. Ik zat toen ergens rond de level 80 en haalde steeds het event niet vanwege de di. xD Nu zit ik in level 132 en haal nog steeds het event niet. xD Komt gewoon omdat ik minder tijd heb.

jolanda13, astrid1960 en farmermikkie vinden dit leuk.
  19. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

xD Nu weten we nog niet wat comfortvelden met drops doet xD
    Maar ik herinner me ook dat het niet gunstig is.

@rihablo

https://board-nl.farmerama.com/index.php?attachments/experiment-event-kleuren-pdf.5425/ zo doet hij het wel?

jolanda13 en schaapje52 vinden dit leuk.
  20. enk52

enk52 Levende forumlegende

Er kan nooit meer dan 1 dezelfde drop uit een veld komen. Wel verschillende.

jolanda13, -Pillow_ en schaapje52 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.