Praatgroep Bastets schatten

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 30 Augustus 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Zolang het om 2 bevers, ezels, struisvogels en andere dieren gaat, maakt het mij niet uit. 14 koikarpers of 8 kookpotten vind ik minder.
    Maar in levels komt de honing na de koi, dus ga ik eerst een paar dagen resetten in de hoop honing te kunnen leveren.
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  2. caatje-l

    caatje-l Junior expert

    Heb bij 1 groep al iets geleverd maar kan dat niet terugzien dat 1 is afgerond???? Weet dus niet meer welke het was????
     
  3. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Onder je kado's staat een rijtje waar de vakjes groen worden als je iets hebt afgerond.
     
  4. #Stoffie78#

    #Stoffie78# Oudgediende

    Had net 14 honing, is dus zeker mogelijk :)
    Gelijk maar ingeleverd
     
    daisy17858, BoerAnnelies en -Coco1968- vinden dit leuk.
  5. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    De 1ste keer moest ik koi inleveren, dit gereset en de 2e keer honing. Die gelijk ingeleverd en de 3e keer weer honing. Maar ik heb nog geen 8 uurs gewas klaar dus moet nu even wachten :)
    De gewassen die ik moest inleveren zijn rond de 500: Begonia, oranje tulp en nog iets. Dieren zijn maar zeer kleine aantallen en de boomvruchten ook. Tussen de 3-8 tot nu toe. Zal wel omhoog gaan vrees ik :)
    Ik lever gewoon random in, wat ik op voorraad heb lever ik in. Heb nu 3-3-2-2- klaar van de 12.
     
  6. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    heb 146 di van de eerste oogst, direct 2 kamers gereset, tulp en struisvogelei. De eerste gewassen om in te leveren kan ik straks oogsten en dan direct inleveren. Ben benieuwd wat allemaal nog gevraagd gaat worden.
     
  7. Geertrui59

    Geertrui59 Forum-expert

    Ik ben hier ook al een paar keer aan het resetten geweest, ze wilden steeds of koi's of kookpotten hebben, dachutnie -.-

    Nu maar afwachten of ze straks wel genoegen nemen met honing :p
     
    ymked55 en daisy17858 vinden dit leuk.
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Bij de eerste, de vaas wordt 105 anjers gevraagd, bij de tweede, de rollen, wordt 5 esdoornsap gevraagd, bij de derde wordt 2 ezels gevraagd en de vierde, wordt koi gevraagd. Die heb ik maar weggedaan en moet nu 2 uur wachten, dus dat zie ik morgen wel, heb geen 5 wijzers om in te leveren en ook nog niet genoeg gewassen. Ben nog bezig om een voorraad aan te leggen voor comfortvelden voor de 4 uurs gewas en de 8 uur zet ik op halve veldjes.
     
    daisy17858 en bjorke-annika vinden dit leuk.
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Schaapje
    de zonnewijzers bewaren voor het einde van het event als je misschien nog snel wil resetten:music:
     
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Bedankt voor de tip. :music:

    Alle velden nu vol staan met gewassen en morgenavond maar weer verder kijken wat er op mijn pad komt xD.
     
    VosStiertje en bjorke-annika vinden dit leuk.
  11. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Deze tip mag ik toch ook wel gebruiken he:music:
     
    VosStiertje en schaapje52 vinden dit leuk.
  12. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Bedoel je dan dat als je alle mogelijke velden vol hebt staan met kwartveldjes en WAC, dat je dan het korte gewas 5x moet oogsten en het lange gewas 4 keer moet oogsten?

    Momenteel heb ik op alle velden voor een deel kwartveldjes staan. Hier en daar staan nog dieren en al mijn bomen (die ik er normaal op heb staan, staan er nog op). Ben in eerste instantie niet van plan om die er af te halen. Op de open plek heb ik mijn werkstallen nog staan en een handje vol stallen waar ik de dieren echt hard van nodig heb.
    Voor de nacht het lange gewas op kwartveldjes met water: duurt iets van ruim 6uur.

    Dan heb ik al een aantal dingen geleverd, want ik heb overal al iets op de tafel staan, behalve bij de laatste. Die vroeg bij mij struisvogel eieren en later kookpotten. Beiden niet echt op voorraad. Dus geannuleerd en dan maar 2 uur wachten. Wachten is het probleem hier niet zo. Vind het ook jammer om de zonnewijzers daar voor te gebruiken. Weet met het verjaardagsevent nog dat je die aan het einde nog wel eens nodig kon hebben. (Maar lieve buren, geef mij maar de DI. Als het nodig is betaal ik die TG wel mocht ik het anders niet halen. I te kort komen is veel erger).
    Heb nu nog 150 lange gewassen op voorraad, 850 korte gewassen en 150 DI, gaat volgens mij wel lekker. Oh ja en 7 zonnewijzers gekregen vandaag :).

    Iedereen super veel succes en ik ben erg benieuwt wat er allemaal gevraagd gaat worden, maar lijkt erg op het verjaardagsevent.
    De prei die gevraagd werd heb ik ook al 2 keer geannuleerd.
     
  13. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Zonnewijzers bewaren voor het eind als je nog snel wil resetten xD Deze tip helemaal voor jou 8)en iedereen die er gebruik van wil maken :)
     
    bjorke-annika vindt dit leuk.
  14. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Nou bjorke daar moet ik wel effe nachtje over slapen hoor...
    Doe ik er nog tipje bij .....
    Bij de producten elke 2 uur resetten tot je iets hebt wat je kwijt wil:p
     
    VosStiertje, bjorke-annika en schaapje52 vinden dit leuk.
  15. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Ik wacht met spanning af wat de uitslag morgen zal zijn:)
     
  16. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Hier 2-2-7-1 ingeleverd:music:
     
    bjorke-annika vindt dit leuk.
  17. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    bjorke...ik probeer een berichtje te sturen, maar dan krijg ik deze speler bestaat niet
     
  18. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Mijn spelersnaam is : bjorke-annika
     
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er is ook voldoende tijd om vaker te oogsten, dus hoeft alles er ook niet af. En ik moet zelf de meeste bomen er ook nog afhalen vandaag, dus kom daarmee ook niet uit. Ik kijk morgen wel wat ik nog moet zaaien. Maar met alles eraf is het dus inderdaad 5 en 4x zaaien.

    Aan het eind ben je de zonnewijzers alleen nodig als je iets echt niet hebt. Maar nu zonder zonnewijzers resetten tot je hebt wat je graag leveren wil, is wel het slimst. Ik had vanmorgen geluk dat ik 3x achter elkaar honing kon leveren, daarna kon ik weer resetten. Eigenlijk iets teveel korte gewassen ingeleverd, die passen nu niet op alle velden en ik heb de lange overal gezaaid.

    Persoonlijk zou ik de lange gewassen als prei wel leveren, vermoedelijk zijn ze nog voor redelijke prijzen verkrijgbaar en het zal niet lang duren voordat je je voorraad weer aan kunt vullen voor minder dan 100 BD per stuk. De korte gewassen zijn zo mogelijk nog duurder.
    Maar spelers die kans maken op de rozen, kunnen daar natuurlijk beter voor gaan.
     
  20. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier 1 kamer helemaal klaar. Nu weer het lange gewas erop gezet. Daarna de korte weer. Valt me tot nu toe mee. Met de gewassen is klaar. Nu met boomvruchten bezig.
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.